Škoda Scala: motory TSI, TDI nebo CNG; plug-in hybrid v nedohlednu, zato je auto připojené k internetu

Nová Škoda Scala je sice založena na konceptu plug-in hybridu Škoda Vision RS, ale tento pohon do vínku (zatím) auto nedostane.

Škoda Scala je prvním modelem značky postaveným na platformě MQB A0 koncernu Volkswagen
foto: Škoda

Nová Škoda Scala půjde přímo proti nejprodávanějším modelům v Evropě jako je Volkswagen Golf nebo Ford Focus. Zcela nový model nabízí vysokou úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti, full LED přední i zadní světlomety, velkorysou nabídku místa pro cestující i zavazadla a mnoho prvků Simply Clever.

Délka nového kompaktního modelu činí 4 362 mm, šířka 1 793 mm a výška 1 471 mm. 2 649 mm dlouhý rozvor náprav modelu Škoda Scala je jedním z parametrů přispívajících k velmi dobrým jízdním vlastnostem.

Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech činí 73 mm (stejná hodnota 73 mm platí i u vozu Škoda Octavia), šířka ve výšce loktů na zadních sedadlech činí 1 425 mm (1 449 mm u vozu Octavie) a prostor pro hlavu cestujících na zadních sedadlech činí 982 mm (980 mm).

Scala disponuje jedním z největších zavazadlových prostorů ve své třídě – základní objem činí 467 l. Sklopením opěradel zadních sedadel lze objem zavazadlového prostoru rozšířit až na 1 410 l.

Vůz také charakterizují moderní, na přání dostupné full LED přední světlomety a full LED zadní skupinové svítilny. Nový kompaktní vůz má jako první model značky Škoda dynamická zadní směrová světla. Pod zadním nárazníkem se skrývá také prvek Simply Clever, dostupný na přání: mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení, které se vyklopí po stisknutí tlačítka v zavazadlovém prostoru.

Kromě toho nabízí vůz Škoda Scala také typické prvky značky Škoda jako schránku na deštník ve dveřích řidiče (včetně deštníku) nebo škrabku na led ve víčku palivové nádrže, ale i elektricky ovládané páté dveře s funkcí Tip-To-Close, které jsou dostupné na přání.

Nová generace nejlepších online služeb a infotainment systémů ve své třídě Moderní vzhled vozu doplňuje také nejnovější digitální technologie integrovaná ve voze. Flexibilně konfigurovatelný Virtuální Kokpit, který je dostupný na přání, má displej o velikosti 10,25”. Jedná se o největší displej v rámci třídy kompaktních vozů. Nejlepší hodnoty v dané třídě vozů mají i displeje infotainment systémů o velikosti až 9,2“.

ŠKODA SCALA from ŠKODA VIMEO PRO on Vimeo.

Díky nové generaci mobilních online služeb Škoda Connect mohou cestující pomocí mobilního telefonu zamknout a odemknout vůz nebo aktualizovat software infotainment systému nebo mapy navigace „vzduchem“. Návštěva prodejce vozů není nutná. Scala je prvním modelem značky Škoda, který je sériově vybaven připojením k internetu.

Zabudovaná karta eSIM poskytuje vysokorychlostní připojení LTE. Další SIM karta nebo sdílené připojení pomocí smartphonu tak není třeba. Ve standardní výbavě bude tato karta eSIM podporovat funkce Tísňového volání a Proaktivní servisní služby.

Pět úsporných motorů, na přání nastavitelný podvozek

Škoda Scala nabízí pět různých motorů, které splňují emisní normu Euro 6d-TEMP. Paleta motorů zahrnuje tři benzinové a jeden naftový motor. Později v průběhu roku 2019 přibude agregát s pohonem na ekologický zemní plyn (CNG). Všechny motory mají přímé vstřikování, jsou vybaveny turbodmychadlem, Start-Stop systémem a rekuperací brzdné energie.

Škoda Scala

Škoda Scala
foto: Škoda Auto

K přenosu hnací síly benzinového motoru 1,0 TSI o výkonu 70 kW (95 k) slouží manuální pětistupňová převodovka. Motor 1,0 TSI o výkonu 85 kW (115 k) je standardně vybaven manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je dostupná automatická sedmistupňová převodovka DSG.

Vrcholný benzinový agregát vozu Škoda Scala je čtyřválcový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), který je standardně dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou, na přání je nabízena automatická sedmistupňová převodovka DSG. Všechny benzinové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic.

Ekologickou variantou je motor 1,0 G-TEC. Tento tříválcový motor pohání primárně zemní plyn (CNG), při kterém se vypouští méně emisí CO2 než při spalování konvenčních paliv. Po vyčerpání natankovaného zemního plynu může být motor poháněn i benzinem. Aktuální verze agregátu CNG má výkon 66 kW (90 k), k přenosu hnací síly výhradně slouží manuální šestistupňová převodovka.

Asistenční systémy

Christian Strube, člen představenstva společnosti Škoda Auto, odpovědný za oblast Technického vývoje, zdůrazňuje: „Nový vůz Škoda Scala je postaven na flexibilní modulární platformě MQB koncernu Volkswagen, která umožňuje nejen použití nejmodernějších součástek pro pohonné jednotky a pro podvozek, ale i přístup k mnoha novým asistenčním systémům, které jsou k dispozici poprvé nebo v rozšířené verzi a které byly doposud známy pouze z vozů vyšších tříd. Kombinace asistenčních systémů s mnoha prvky pasivní bezpečnosti posunuje bezpečnost na velmi vysokou úroveň.“

Škoda Scala

Škoda Scala
foto: Škoda Auto

Jedním z asistenčních systémů, které jsou ve voze Škoda Scala k dispozici v rozšířené verzi, je i systém Side Assist. Tento systém, který je dostupný na přání, upozorňuje řidiče na to, když se zezadu blíží vozidla, která mají v úmyslu předjíždět nebo se již nacházejí v mrtvém úhlu.

Zatímco známý systém Blind Spot Detect má dosah radaru 20 m, umí systém Side Assist zaregistrovat vozidla až do vzdálenosti 70 m a dokáže tak efektivně varovat před nebezpečím také na dálnicích a rychlostních silnicích.

Součástí systému Side Assist je i systém Rear Traffic Alert. Na dlouhých cestách po dálnici až do rychlosti 210 km/h lze také využít adaptivní tempomat (ACC), který je dostupný na přání. Asistent pro jízdu v pruzích Lane Assist a Front Assist jsou již součástí standardní výbavy.

Front Assist včetně funkce nouzové brzdy sleduje pomocí radaru ve městě prostor před vozidlem a pomáhá tak předcházet nehodám. Užitečným pomocníkem při parkování je na přání dostupný parkovací asistent Park Assist, který vůz Škoda Scala automaticky zaparkuje do podélných nebo příčných parkovacích míst a také z nich dokáže vyjet.

Vysoká úroveň bezpečnosti bez kompromisů Pro bezpečnou jízdu a lepší viditelnost při jízdě ve tmě a za špatného počasí nabízí model Škoda Scala full LED přední světlomety a full LED zadní skupinové svítilny. O příjemné prostředí v interiéru se stará ambientní LED osvětlení.

Úroveň bezpečnosti dále zvyšují různé prvky pasivní bezpečnosti. V případě hrozící nehody uzavře proaktivní ochrana cestujících Crew Protect Assist, která je dostupná na přání, automaticky v předstihu boční okna a předepne bezpečnostní pásy na předních sedadlech. V případě nehody chrání cestující ve voze Škoda Scala až devět airbagů.

Škoda Scala

Škoda Scala
foto: Škoda

Kromě dvou předních airbagů pro řidiče a spolujezdce nabízí nový kompaktní model kolenní airbag pod volantem. Na přání jsou dostupné také boční airbagy vpředu a hlavové airbagy a boční airbagy vzadu. Multikolizní brzda zabraňuje nekontrolovanému pohybu vozidla po srážce.

Tísňové volání se aktivuje automaticky v případě aktivace airbagů nebo předpínačů bezpečnostních pásů cestujících na předních sedadlech. Mimo to ho lze kdykoliv spustit i manuálně.

tisková zpráva

68 Comments on “Škoda Scala: motory TSI, TDI nebo CNG; plug-in hybrid v nedohlednu, zato je auto připojené k internetu”

      1. hele víš proč rus potřebuje udat a spalovat zemák cng?
        hele víš proč rus potřebuje udat a spalovat zemák cng? páč potřebuje podpořit globální oteplování aby mu roztála sibiř a tím měl ještě víc zemáku, víc životního prostotu, v moskvě celoročně tepleji a aby se z evropy stala polopoušť a emigrace kanada rusko a tu bitvu vyhrál 😉

  1. Co znamená rekuperace brzd u spalovacího motoru. To vyrábí
    Co znamená rekuperace brzd u spalovacího motoru. To vyrábí zpět PHM?
    protože dle wikipedie (netvrdím, že je to pravda, ale má to svoji logiku) je rekuperace:
    Rekuperace je proces přeměny kinetické energie dopravního prostředku zpět na využitelnou elektrickou energii při brzdění.

    1. Podle webu Škoda Auto: Co se děje při rekuperaci energie?
      Podle webu Škoda Auto: Co se děje při rekuperaci energie? Kinetická energie se přeměňuje na využitelnou elektřinu, která se ukládá do baterie nebo rovnou využívá v elektrických palubních systémech. Při brzdění motorem generuje alternátor elektřinu, kterou pohání elektrické systémy nebo dobíjí baterii – to spoří benzin, který by byl jinak využitý pro tyto účely.

      1. A kolik přesně to uspoří benzínu, decku na 100 km?
        A kolik přesně to uspoří benzínu, decku na 100 km? :)))
        Jen aby se těch uspořenejch pár kaček pak zase nemuselo narvat zpátky do údržby nebo opravy toho systému. ;)) Spíš počítám, že si zákazník tu úsporu bohatě předplatí už při nákupu toho skvostu :))

        1. To je trefné, ničí se tím baterka, protože se dobíjí
          To je trefné, ničí se tím baterka, protože se dobíjí nárazově. Bohužel tímto systémem jsou teď vybavovány skoro všechna nová auta. Baterka tak vydrží kratší dobu než dříve a ještě se musí koupit dražší, protože ty levné by klekly hned. Peníze se určitě neušetří, zato bude potřeba vyrábět více autobaterií s olovem a kyselinou.

      2. nechápu jak po dízlblejt desetiletích kecáluňg fetulín
        nechápu jak po dízlblejt desetiletích kecáluňg fetulín natahovágn ještě můžete citovat nějaký srandaweb šáde a jejich pindy ikdyby to byla peravda ;))))) tadle auto_ebilka je vzdělaným leda ta pro srandu a debilům je to stejnak jedno :DDD

  2. Hybridy- ekonomický smysl?
    Škoda je nemá, a to je dobře.

    Hybridy- ekonomický smysl?
    Škoda je nemá, a to je dobře. Passat GTE a Golf GTE jsou parodie na hybrid, pokud to srovnáte s těmi od Toyoty. Když chcete hybrid v této kategorii, na výběr máte Lexus CT200h nebo teď zanedlouho novou Toyotu Corolla.
    Pořád se kupují hybridy, i když jsou za stejnou cenu jako full EV.

    Design Scaly se dá shrnout jako katastrofa. Začalo to příchodem nynější generace Rapidu. Bohužel tento styl převzala od té doby celá modelová řada. V té době Škoda měla opravdu pěkné a originální vozy, tedy pouze co se týče vzhledu: minulá Fabia, Superb, Yeti, Roomster.

    Co se týče nafty – TDI zůstává – 1.6 TDI, pravděpodobně 85 kW. Naštěstí navždy pryč je 1.4 TDI

    Asi musí pořád prodávat spalováky. Motor je složený z hodně komponentů a s firmami mají smlouvy na použití jejich dílů. Škubající DSG, navíc se suchými spojkami je taky výtvor.

    A zprávy, že je to konkurence pro Ford Focus, to snad ani nemůžou myslet vážně.

    Platforma MEB ale konečně, doufejme, nebude mít ten středový tunel, znemožňující cestování víc jak 2 lidí vzadu.

    1. Přesně tak.
      Nejlepší podobné články ani nečíst.

      Přesně tak.
      Nejlepší podobné články ani nečíst. Škoda už má dostatečnou podporu: televizní reklamy, propagace a chválení v Autosalonu, na webu v Autorevue, Auto.cz, Autoforum… A pak taky Svět motorů apod. a časopisy skupiny Autobild ve všech zemích.

      Nové možnosti ale Koncern najde vždycky – tenkrát vystavené Porshe 356 v Praze a auta ve skleněné kostce v některých městech.

      1. off
        Dlouhodobej Tezla šorter a žalovač u SECu votočil vo

        off

        Dlouhodobej Tezla šorter a žalovač u SECu votočil vo 180 stupňů
        marketwatch.com/story/tesla-stock-skyrockets-after-legendary-short-seller-goes-long-2018-10-23?fbclid=IwAR1T3072lHR-A69wl3yc-k8b9HrVAysAbbSJlLy_6kceZwcs67-g31THoRM

        hybrid.cz/tesla-zacala-stavet-gigatovarnu-cislo-3-v-cine#comment-159666

      1. Je zajímavé, že plácnout něco na Twitru nemůže, a
        Je zajímavé, že plácnout něco na Twitru nemůže, a stojí ho to 20M USD. Ale sám nakoupit akcie za 20M USD může i když z toho evidentně bude mít osobní prospěch protože je jasné, že vidí do účetnictví firmy a má interní informace takže je evidentně ve výhodě proti ostatním investorům…. a to nikomu nevadí.
        Celej ten systém je divnej :).

        1. Ty si divnej 🙂
          On ty akcie koupil přímo Tesly a ne vod

          Ty si divnej 🙂
          On ty akcie koupil přímo Tesly a ne vod nějakýho špekulanta na burze. Jde vo to aby těch 20 mil dostala přímo Tesla odčinil tím to, že díky jeho twítu musela a Tesla zaplatit kašparům ze SECu pokutu 20 mil. $.
          Mimo to on zaplatil ješte dalších 20 mil. $ SECu ze svýho. Sleduj trochu ten cvrkot ať jsi v obraze 😉

            1. Nákupy a prodeje největších podílníků jsou vidět v
              Nákupy a prodeje největších podílníků jsou vidět v insider trade tabulce protože to musej zveřejňovat. Tudíž by ses to asi okamžitě dozvěděl. Leda že jsou to jiný neveřejně obchodovaný akcie ??? Pokud Tesla sama vlastní nějaké akcie, tak je mohla odprodat a nemusela by nic upisovat.
              https://www.nasdaq.com/symbol/tsla/insider-trades

            1. Teď jich mám přes 20 a vydělám teprve až dobře prodám.
              Teď jich mám přes 20 a vydělám teprve až dobře prodám. Jinak teď jsem s portfóliem v plusu protože jsem se snažil nakupovat v dírách. S fanouškovstvím to má společnýho jen to že o tý firmě toho vím daleko víc než vo těch ostatních na trhu, jinak bych obchodoval i s jinejma. Obchoduju je proto, protože lítaj hore dole vo 106 a do budoucna snad budou i růst. Kdybych od dubna co jsem s tím začal kupoval všechny díry a prodával všechny vrcholy TSLA, tak jsem v ideálním případě víc než zdvojnásobil to s čím jsem začal. A kdybych uměl šórtovat tak by to bylo ještě víc. Taky už jsem koupil i nějakou biotechnologii, ale vo tý vím prd 🙂

      1. Také si myslím, že to bude nula, ale trh (analytici)
        Také si myslím, že to bude nula, ale trh (analytici) očekává malou ztrátu https://electrek.co/2018/10/24/tesla-tsla-q3-2018-earnings-results-preview/
        Udělal jsem si malou analýzu a odhad mzdových nákladů na jedno vyrobené auto: 2Q, 3Q a 4Q 2017 cca $38500, 1Q-2018 $35600, 2Q-2018 $24500, 3Q-2018 $17200. To je ušetřených přes $20000/auto oproti loňsku a odpovídá to přibližně ztrátě v nejhorších kvartálech, takže i když by to o chlup nevyšlo, tak se o budoucnost Tesly nebojím.

    1. Nejvíc se mi líbí jak škoda maskuje to auto:) to si
      Nejvíc se mi líbí jak škoda maskuje to auto:) to si opravdu v škodovce myslí že někdo bude kopírovat low endovou značku automobilů, se zastaralou technikou, bez inovaci, zaměřenou na prodej aut nejchudší vrstve obyvatel v evropě a asii?

    2. Tak to nečti 🙂 Vidím nadpis, nezajímá mě to, tak na to
      Tak to nečti 🙂 Vidím nadpis, nezajímá mě to, tak na to neklikám a nečtu, ne? Redakce snad ví, co má uveřejnit, aby to splnilo očekávání – počet přečtení a zobrazení reklamy, diskusi a opět zobrazení reklamy.

      Nebo druhý model, úplně vyloučit tiskové zprávy a PR články a pak platit za obsah.

Napsat komentář