Hyundai Ioniq Electric dostane už příští rok větší baterii i dojezd

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric stále patří mezi nejlepší možné koupě. Na trh ale přichází nová konkurence, a tak bude muset Hyundai příští rok inovovat.

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric přijde už příští rok s novou kapacitou baterie. Hádáme, že ze současných 28 kWh stoupne ke 40 kWh.
foto: Hyundai

Magazínu InsideEVs se během testovací projížďky v Hyundai Kona Electric podařilo získat od Gila Castillo, senior manažera alternativní pohony, získat potvrzení, že baterie Ioniqu se příští rok skutečně bude zvětšovat.

„Bude to pěkné vylepšení, ale nikoliv v kategorii dojezdu Kony,“ dodal Castillo. Právě nová Hyundai Kona Electric, resp. Kia e-Niro, s reálným dojezdem mezi 350 km až 450 km budou hlavní konkurencí z vlastní stáje, která Ioniqu krade prodeje.

Podle Castilla je totiž mnohem důležitější typ karoserie než spotřeba, ve které Ioniq Electric exceluje. Crossovery jsou dnes jednoduše mnohem oblíbenější a prodávají se výrazně lépe, než liftbacky jako Ioniq.

Ani s větší baterií to tedy Hyundai Ioniq Electric nebude mít jednoduché. Samozřejmě záleží na tom, kolik kapacity se Hyundai rozhodne přidat. My sázíme na to, že dostane zhruba 40kWh baterii. Zvětšení o 12 kWh by znamenalo zvýšení dojezdu ze současných 200-250 km reálných na 300-350 km.

59 Comments on “Hyundai Ioniq Electric dostane už příští rok větší baterii i dojezd”

  1. Tento krok ke zvýšení dojezdu byl celkem logický, neboť
    Tento krok ke zvýšení dojezdu byl celkem logický, neboť ten původní 200-250km je k současným vozům na elektropohon nedostačující (ku příkladu Volkswagen e-Golf 300km, Nissan Leaf 370km, Kia Soul EV 250km,atd. Vzhledem k velikosti vozidla bude současný, podotýkám předpokládaný dojezd 300-350km, již dobrým důvodem ke koupi. Vozidla Tesly s jejich dojezdy zde nemá vzhledem k ceně smysl porovnávat.

    1. Hyundai patří možná tak ke špičce v podvádění,
      Hyundai patří možná tak ke špičce v podvádění, lžích a manipulaci. Víš co ty hňupe, nevím o co se snažíš, docela mě byl Hyundai sympatický – Ioniq i Konu jsem považoval za velmi konkurenceschopné v současné nabídce, ale teď bych jen díky tobě ani do jednoho nevlez i kdybych měl kvůli tomu poslat pryč taxík.
      Myslím, že je tu i dost lidí, kteří o těchto vozech vážně uvažovali ke koupi a fakt si nemyslím, že je byť jen jeden z nich tak hloupý, že by to bylo jenom kvůli tvým několika dementním příspěvkům pod každý článek o Hyundai, naopak tím mnohem víc lidí odradíš.
      A počítej s tím, že stejně napíšu pod každý tvůj příspěvek, jakej jseš kretén, tak uděláš líp, když si radši dáš pohov. Byl jsi varován.

    1. Á, tak tady jsi, já tě čekal pod tím druhým dnešním
      Á, tak tady jsi, já tě čekal pod tím druhým dnešním článkem :). Nebo tam zabrousíš také ty placený vychvalovači Hyundai?
      Přidávám si tě do své sbírky vylhaných podplacených příspěvků od Hyundai:
      Jarin:
      Pokrok nezastavíš a Hyundai je jasným příkladem jde stále dopředu a inovace jen přibývají je fajn že stále překvapuje a ukazuje že to jde
      Sam:
      Když se to vyladí do dokonalosti, aby to bylo bezpečné a funkční což pro Hyundai nebude extra problém tak proč ne mě se nápad líbí
      Miloš Kraub:
      Vypadá to hodně zajímavě. Jde vidět, že se Hyundai hodně vyšvihl v posledních letech, jen tak dál! Ty jejich inovace jsou neskutečné.
      Vlastimil Novák:
      Za 5 let tisíc kusů vodíkových kamionů, které doposud nikdo nevymyslel? Tak to jim držím palce! Jde vidět, že v Hyundai jim nápady rozhodně nedochází.
      Marek:
      Už jen to, že vymysleli vodíkový kamion je bomba, ale to že do 5 let jich bude jezdit celý tisíc, to je prostě neskutečné! Jde vidět, že Hyundai zkrátka umí!
      Láďa Burtel:
      Náklaďák na vodík? To je už něco. Nemluvě o tom designu, ten se dost povedl! Korejci zkrátka ví jak na to. Pěkná práce!
      Michal:
      auta na vodík bych čekal, ale zrovna nákladak, tak to už je jiný level 😀 takový tah jsem od hyundae nečekal, povedený
      Maty93:
      Takže nejen, že je Hyundai špička co se týče elektromobility? Teď už se šplhá nahoru i díky vodíku? Co to bude příště? Opravdu se nestačím divit, pěkná práce!
      Indroš:
      jako vodíkový kamion, to už by bylo uplně mega revoluce, kdyby se to povedlo hyundai!
      Jindra H.
      Je až k neuvěření co Hyundai vymýšlí, náklaďák na vodík? Takže už nebudou špičkou jen v oblasti elektromobility, ale teď i v oblasti vodíku? Páni, jen tak dál!
      Petr:
      Vodíkový náklaďák? Tak to čumim, co ještě ti korejci nevymyslí, opravdu skvělá práce!
      Jindra Solner:
      Je to masakr. Téměř 400KM na jedno nabití? To je úctihodné číslo. Tohle se Hyundai opravdu povedlo!
      Trnka:
      autonomní řízení a vodík bych prostě čekal u osobních aut, ale nečekal bych, že to udělají u kamionu, to jako dobrá věc!
      Bára:
      Auto je to velice pěkné a ten dojezd? Parádní. Už jen počkat, kdy v česku bude pořádná infrastruktura a hurá do ní. Velmi povedená práce od Hyundai

  2. Zacatkem pristiho roku bych si chtel koupit EV. Premyslim nad
    Zacatkem pristiho roku bych si chtel koupit EV. Premyslim nad ojetout teslou S (2015 – 2016 s AP1). U alternativ jako H kona se mi nelibi ze dobijeni trva 54 minut. Vite nekdo jake jsou naklady na provoz EV. Pojisteni rocni naklady na servis atp? Mesicni najezd budu mit cca 3-4000km vetsinou dalnice.

    1. 54min z kolika na kolik?
      U mensich baterek (S60, S75) je to

      54min z kolika na kolik?
      U mensich baterek (S60, S75) je to 10-90% cca tech 50 minut taky (nezacinaji na 120kW, ale na 95kW).

      Pojistka cca 50, jedna guma za 6 (za 19, 21 budou primerene drazsi), servis by mel byt cca 500 EUR za „preventivni“ navstevu po 20k (nepovinna). Nezarucni opravy jsou jina liga, to litaji tisice EUR plus na nektere dily (zvlast karosarina) se pry mesice ceka. Domaci nabijeni dle prani a potreb zakaznika, od stovky za zasuvku po desitky tisic za wallbox.

    1. Láďo: S Ioniqem mám trochu problém. Podle mne Ioniq ať
      Láďo: S Ioniqem mám trochu problém. Podle mne Ioniq ať už cíleně či necíleně u Hyundai splnil funkci „technologického demonstrátoru“, tzn. Hyundai na něm ze všeho nejvíc získala zkušenosti co obnáší sériová výroba výzbroje elektromobilu a jejich servis. Osobně v tomto konkrétním voze nevidím budoucnost jako čistého EV a nedivil bych se, kdyby ta verze s větší baterkou byla nakonec stornována a do pár let pak kompletně stažena z výroby čistě elektrická verze Ioniqu, nebo rovnou kompletní platforma Ioniq.

      Ta velká a těžká baterie pouze pod sedačkami vzadu a v kufru je prostě špatně a větší baterka bude zase o něco těžší a jízdní vlastnosti se tím zas ještě zhorší.

      Co se týče konkrétní kapacity, tak to od oka tipuji, že se současnými KONA pouch 65Ah články od LG chem by se šlo u Ioniqu dostat na cca 44kWh skutečné a tedy těch cca 40kWh využitelné kapacity. Nicméně v čem vidím větší problém je, že tyto články vyžadují aktivní TMS, který u Ioniqa není žádná hitparáda a především KONA s nimi dnes nabíjí pouze 1C, což u 68kWh (celkově) baterie dává dnes slušný 70kW výkon. Jenže právě současné Ioniq články umožňují až 2,3C nabíjení a tedy již dnes nabíjí taky těmi 68kW. Obávám se, že by u té nové větší baterky musel být nabíjecí výkon omezen na 44-50kW, což je propad, který zákazníci minimálně „opovídají“ a podle mne jeden z důvodů proč tu větší baterii zase odsunout.

      1. Pajdo, děkuji za podrobné vysvětlení. Osobně si myslím,
        Pajdo, děkuji za podrobné vysvětlení. Osobně si myslím, že Hyundai si liftbacky hodně pochvaluje a nemyslím, si že by je stahoval z výroby. Baterie v podlaze u SUV není problém, ale u liftbecku to asi nešlo takto udělat, proto jsou baterie pod zadními sedadly. Motor a další těžké komponenty jsou zase v dlouhém předku, takže je to celkem vyvážené. Zajímalo mne jak do stejného prostoru nacpat větší kapacitu, což jste mi podrobně popsal a souhlasím s uvedeným. Pouze si myslím, že jsem viděl video myslím od Bjorna, že rychle se nabíjí pouze Kona s menší baterí a ta s větší pouze asi 44kWh.
        IONIQ má dobrý aktivní TMS, tak nerozumím tomu, že to není žádná hitparáda.

        1. Prosím berte mé informace opravdu jako domněnky, zejména
          Prosím berte mé informace opravdu jako domněnky, zejména ohledně záměrů automobilek. Z toho co jsem doposud viděl, tak osobně na žádné historicky hluboce promyšlené a zejména technologicky doložené plány elektrombility nevěřím. Já to vidím tak, že u většiny automobilek proběhl první nástřel a teprve teď podle reakce trhu se začíná opravdu něco dít v myšlení o tom jak dál.

          Ioniq nebyl nějaká převrtaná myšlenka, vesměs jde o stejnou myšlenku jako MQB u VW, tedy jedna platforma pro všechno. Ioniq se akorát liší značným důrazem na aerodynamiku, což logicky vedlo k tomu, že to vozidlo musí být velmi nízké a tak nebylo možné vyhradit prostor pod sedačkou řidiče jako v e-Golfu. Nicméně toto řešení principiálně vede ke dvěma zásadním omezením.

          1) vůz bude vždy „těžký na p*del“ a tím budou ovlivněny jízdní vlastnosti. Pohon vpředu toto nevyváží. Mě osobně to žíly netrhá a myslím že většině zákazníků to taky zásadně vadit nebude, nicméně když se na to zaměříte, tak to lze snadno poznat.
          2) bateriová krabice, pokud nemá být jen v kufru, tak musí tvořit výškový schod, což vám komplikuje zástavbu modulů a především to vede na spoustu nevyužitelného místa. Takže ikdyž je krabice Ioniqu na litry relativně velká, tak prakticky možná až 1/4 jejího vnitřního nemůžete použít.

          Bjorn určitě testoval KONA i NIRO s 64kWh baterií, páč pokud vím tak 39,6kWh baterie ještě není ve výrobě a kdoví jestli je vůbec hotová (viz Tesla) a kdy přijde na trh. Tato menší baterie bude dle mého názoru používat jiné články než ta větší a osobně bych tam dal stávající články z Ioniqu, takže spolehlivě umožní 70kW nabíjení a zvládla by i 100kW, ale tipuji že to Hyundai ořízne právě na tuto hodnotu, aby nešly řeči.

          Ioniq pokud vím má pouze topnou spirálu pro ohřev článků, přes kterou je hnán vzduch a slouží hlavně pro zaručení rychlonabíjení v chladných podmínkách. Články Ioniqu jsou tak dobré (a patrně drahé), že nepotřebují provozní chlazení. KONA proti tomu má již plnohodnotný propracovaný kapalinový TMS.

          1. Děkuji za vyčerpávající komentář.
            Upřesňuji jen, že

            Děkuji za vyčerpávající komentář.

            Upřesňuji jen, že IONIQ má provozní chlazení – podélným otvorem v kabině (v přední straně zadních sedadel) je nasáván vzduch a ventilátorem, jehož první stupeň se spíná při 30°C a vypíná při 25°C, je rozváděn mezi články. Ventilátor má celkem 12 stupňů otáček.
            V tomto počasí se spíná až 3 stupeň asi v polovině rychlonabíjení a teplota nepřesáhne 35°C.

            Pro ohřev má IONIQ něco jako topné folie (něco jako u podlahového topení) mezi články. Zda při tom běží i ventilátor zatím nemám ověřeno (zjistím, až bude mrznout).
            Jinak v příručce radí – nechat v mrazech auto sále na nabíječce a auto si pak samo udržuje baterie na určité teplotě.
            Myslím, že baterie v IONIQu jsou více náchylné na teplotu…

            1. Já bych byl právě opatrný s hodnocením účinnosti
              Já bych byl právě opatrný s hodnocením účinnosti provozního chlazení. Zde máme rozkreslenou baterii Ioniqu a z toho je sice mizerně vidět, že dokáží profukovat vzduch nejen okolo, ale i kolem jednotlivých článků skrz moduly. Předehřev tak určitě funguje slušně, ale pro opravdu účinné chlazení by bylo třeba přivádět do baterie chladný vzduch z klimatizace a nikoliv pouze z kabiny. Typicky když k vozu přijdete v létě a v kabině je +60°C tak toho moc nezchladíte.

              Hyundai u Ioniqu zvolil cestu použití kvalitních robustních článků (osobně používám pro tuto kategorii označení HP – high power, kde protipól je kategorie HE – high energy). Tedy HP články mají obecně velmi nízký vnitřní odpor, extrémně dobrou cyklickou životnost i při využívání 100% DoD, jsou odolné vůči delšímu vystavení vyšším teplotám (nízké teploty bateriím obecně vůbec nevadí, tedy přesněji řečeno nevadí přesně do té doby, než po nich začnete něco chtít) a běžně si tak vystačí bez pokročilého TMS. V praxi se tyto články provozem téměř nezahřívají a jediné co je potřeba jim zajistit je právě předehřev pro rychlonabíjení při nízkých teplotách (tak to ostatně prezentuje i Hyundai). Bohužel jak už to na světě chodí, tak daní za tyto vlastnosti je obecně nízká energetická hustota a vysoká cena HP článků.

              Té nové 40kWh baterii Ioniqu bez revize TMS podle mne hrozí podobný problém jako u 40kWh Leafu. (Pravda v reálu by to zdaleka nebylo tak hrozné jako u Leafu, protože AESC jsou při porovnání s konkurencí opravdu neskuteční břídilové, HE pouch články od LG, SK Innovation, CATL a jiných jsou kvalitativně úplně jinde).

              1. Pajdo, smekám nad informacemi, které máte a děkuji.
                Ano,

                Pajdo, smekám nad informacemi, které máte a děkuji.
                Ano, už i trojčata perfektně chladí při rychlonabíjení klimatizací, která je ale mimo použití pro kabinu, což je zase velké minus.
                Chlazení u IONIQa zřejmě stačí, jelikož se zatím nestalo, že by jelo naplno (i ve vedrech max. na 4 stupeň z 12).

                Dotaz – jak vkládáte odkaz do příspěvnu (jsem přihlášen a nevidím t možnost)?

                1. Díky, bohužel zdaleka nevím všechno a jaksi ono není moc
                  Díky, bohužel zdaleka nevím všechno a jaksi ono není moc kde se zeptat, či získat výkres či schéma konkrétního technického řešení. Tudíž dopátrat se něčeho konkrétního postranními kanály vyžaduje velké množství času a osobního nasazení.

                  Spoustu odpovědí na technické otázky si dnes musíte domyslet, kde se pak obvykle dost zásadně střetává optimální technické řešení, odpovídající současnému stavu poznání s tím co je nakonec ve skutečnosti použito.

                  Co se týče vkládání odkazů, tak zde na Hybridu není tlačítko a musíte to naformátovat ručně. Mě to zde před pár lety naučil mistr Kuk, a přestože je to tak primitivní, že to dneska umí každé děcko ve školce, tak já si to formátování stejně nepamatuji a vždy si hodím do google vyhledat „ahref“ (bez uvozovek) a v prvním odkazu jak psát web je opravdu názorný příklad.

                2. By me zajimalo k cemu jsou vam technicke vykresy baterioveho
                  By me zajimalo k cemu jsou vam technicke vykresy baterioveho modulu IONIQ panove?
                  Nikdo z Vas se v tom stourat stejne nebude a nic neovlivnite. A ze vas zajima jak to funguje? No funguje 🙂 Jede to, funguje to. Jako celek to funguje bezvadne.
                  Nevim proc ma nekdo potrebu rozpytvat neci vytvor a pak tu hrat chytreho jak se v tom hrozne vyzna. A k cemu Vam to je? Jestli mate takove superznalosti tak se seberte a bezte delat pro Hyundai Motor a vymyslete jim lepsi koncept.

                  Tyhle odpovedi na technicke otazky jsou k nicemu. Protoze s tim nic nemuzete delat. Vite jak to funguje, ale to je asi tak vsechno. Hanit neci praci umi i 12ti lete dite v ZS. Spis je kumst to vymyslet. A uprimne je videt, ze v Hyundai delaji lidi kteri tomu rozumi narozdil od vas panove.
                  Vy tu jen mudrcirujete, ale prinos 0. Takze k cemu je tahle debata? Budte radi, ze inovuji a zvetsuji kapacitu. Jak se s tim poperou nechte na nich.
                  Oni maji dostatecny feedback a vedi jak se stavi auta narozdil od vas. Takze to nechte na proficich a nereste a nehrajte si tu na chytre, kdyz automobilum a vyvoji a staveni nerozumite.

                3. Návod jak na aktivní odkazy třeba ZDE
                  Návod jak na aktivní odkazy třeba ZDE

              2. Pěkné informace děkuji
                Myslíte že že Niro EV nebude tak

                Pěkné informace děkuji

                Myslíte že že Niro EV nebude tak težké na zadek, má to stejný podvozek jak Ioniq , tak nevím jestli se jim podaří dát baterie více dopředu zas a tolik vyšší zas není.

                HEV a PHEV verze jsou s ioniqem prakticky stejné.

                Niro HEV jsem měl to je při plném obsazení ve předu o 100 Kg težší než vzadu jezdí v zimě obstojně.

                Nyní mám PHEV a tam se vzadu přidalo 100 Kg a rozložení hmotnosti je 1:1 ,ale při jizdě na kluzkém povrchu to je je znát na zimu tady v Jizerkách jsem zvědav.

                Ale ioniq elektric má vzadu o 100 Kg víc než ve předu a tam už bych se bál.

                Dotaz nemáte nějaké info o použitých článcích v PHEV NIRO.
                Vím jen napětí 360V a kapacita 25 AH (vlastně polovina co mám v I-Mievu) a dojezd je prakticky poloviční raálně 50 Km s ohledem na velikost auta jsem spokojen.

                Jen se obávám životnosti jestli je dobré do třebas i 2x denně nabíjet a nabíjení do 100% ? Nemá to možnost nabít jen do 80% ,ale narovinu s tím dojezdem to je třeba mít ráno naplno.

                Chlazení článků je z kabiny, ale podle mě se jen tak nepustí
                zkusil jsem to na trati Liberec-Turnov a zpět do kopců za 40 minut vybít a tím že jsem jel v dálničních stoupáních až 120 Km/h jen na elektřinu a po dojezdu jsem nezaznamenal ani náznak ohrátí baterek, nebo měniče.

                Jde mi o radu jak se k autu chovat aby baterky vydrželi co nejdéle.

                děkuji

                1. Nezaznamenal jste ani náznak ohřátí baterek – ptám se jak
                  Nezaznamenal jste ani náznak ohřátí baterek – ptám se jak měříte teplotu baterie? Používáte Torque_Pro přes OBDII?

                2. Kia Niro podle mého nejlepšího mínění bude mít úplně
                  Kia Niro podle mého nejlepšího mínění bude mít úplně jiný podvozek než Ioniq. Jak již jsme psal jinde v tomto vláknu platforma Ioniqu zůstane pouze určitě pouze pro něj a žádné zásadní vylepšení se na ní dít už nebude.

                  Naopak jestli někde dává smysl použít stejnou platformu, tak právě Kona vs. Niro. A dále tuto platformu nejspíš dostane i nový Soul EV. Jen velmi těžko se hledají oficiální snímky, nicméně
                  zde je dobře vidět, že baterie i její uložení v podvozku Niro je v podstatě stejná s Kona. A především naprosto odlišné od Ioniqu.

                3. Děkuji za odpověď
                  nejaké oficiální snímky vyčtete z

                  Děkuji za odpověď

                  nejaké oficiální snímky vyčtete z bezpečnostních manuálů výrobců kde je vidět odkryté auto a baterie.

                  hyundai.co.nz/ev-emergency-response-pdf-download

                  Evidentně má Niro baterku více ve předu než Ioniq, který ji má i za zadní nápravou.

                  Co se týká podvozku myslel jsem jako ramena, brzdy, tlumiče a to má právě NIRO a IONIQ v hybridu, úplně stejné.

      2. Jestli se mohu vtěsnat do diskuze, tak pokud jde o jízdní
        Jestli se mohu vtěsnat do diskuze, tak pokud jde o jízdní vlastnosti Ioniqa, měl jsem z toho skutečně velkou obavu. Samozřejmě přední pohon a baterie umístěná vzadu není jistě optimální řešení, nicméně nějak kriticky zhoršené jízdní vlastnosti osobně nepozoruji. „Poslušnost“ v zatáčkách mi přijde dokonce na vyšší úrovni než u spalovacího auta s motorem a pohonem v přední části (s podobným naladěním podvozku). Ani trakce není nijak tragická, ale to se asi více ukáže teď v nastávajícím zimním období. Pro běžného uživatele je to myslím naprosto nepozorovatelné.

        A ještě dotaz na Pajdu: Podařilo se Vám někde dohonit datasheet k bateriím Ioniqa? Případně jste ochoten se podělit?

        1. Musím říci, že Ioniq byl vždy na okraji mého zájmu,
          Musím říci, že Ioniq byl vždy na okraji mého zájmu, protože na něm neshledávám nic vysloveně zpraseného ani nic vyslově zajímavého. Pokud vím tak se teprve nedávno podařilo hodnověrně rozklíčovat přesný typ článků LG Chem použitých v Ioniqu.

          Mělo by jít o článek s natištěným označením LGX L3 s nominální energií 161Wh a nominální kapacitou 43Ah. Zde je k dispozici skromný datasheet Z uvedených parametrů lze usoudit jak moc robustní HP článek to vlastně je, obzvlášť pokud máte k dispozici data k porovnání s původními HE články Tesla z „85“ modelu.

          Ještě bych doplnil, že kolegové na netu nabízí druhou a musím uznat zřejmě pravděpodobnější verzi techniky té nové baterie pro Ioniq. Konkrétně pak v podobě již existující náhrady těchto HP LG článků 43Ah novými HP LG články s kapacitou 52Ah, které jsou již zřejmě v masové produkci a lze očekávat, že budou mít pouze minimálně horší parametry než stávající 43Ah verze. Tedy budou vhodné pro nasazení ve stávající krabici se současným TMS. Poté by ta celková energie byla jen 37,4kWh a využitelná cca 34kWh. Nabíjení cca 68kW by pak zůstalo zachováno.

  3. Tolik a tak brzo? Zase hoděj kost. Salamová metoda, aby se
    Tolik a tak brzo? Zase hoděj kost. Salamová metoda, aby se plebs náhodou moc nerozmlsal. To by nám ty spalováky už fakt nekupovali. :)))
    Bude to ještě těžší na prdel? Začnou to už prodávat i mimo Kalifornii? V Americe s tím vyloženě trhaj prodejní rekordy. :))))

    1. A k cemu by jim bylo nabidnout lepsi a levnejsi auto? Jednak
      A k cemu by jim bylo nabidnout lepsi a levnejsi auto? Jednak by na nem nevydelali, a hlavne by ho dneska nebyli schopni pro zajem stejne vyrobit. Takhle si pekne otukaji o co je zajem a o co ne, vychytaji detske nemoci, pripravi dealery na elektropordeje, vsechno bez nejake hrozby megapruseru apod….

          1. A proto je lepší valit miliardy na vývoj novejch EV aut,
            A proto je lepší valit miliardy na vývoj novejch EV aut, který vyrobím jen pár kousků a to ještě do foroty a pak měsíce čekám až od výrobce dojdou baterky abych to moh zkompletovat a dovízt čekajícímu zákazníkovi… Reálnej příklad u IONIKu.

                1. Pozor neplést GM a Chrysler, to jsou dvě úplně jiné
                  Pozor neplést GM a Chrysler, to jsou dvě úplně jiné automobilky ;D
                  Krachujcího Chryslera koupil krachující Fiat a nějak se oba zachránili. 😀

                2. Do GM patří Chevrolet ale to už někdy od 30. let. Chevy
                  Do GM patří Chevrolet ale to už někdy od 30. let. Chevy není Chrysler.

Napsat komentář