LG Chem zajistí dodávku baterií pro elektromobily Volkswagen

Koncern Volkswagen a jihokorejský dodavatel baterií LG Chem vytvořili společnou pracovní skupinu. Cílem je zajistit dodávku baterií pro nové elektromobily VW.

Platforma MEB má Volkswagenu umožnit masovou výrobu levných elektromobilů. Třeba nový elektrický hatchback ID. má stát podobně jako dieselový Golf.
foto: Volkswagen

Už během následujících čtyř let chce Volkswagen vrhnout na trh až 18 nových elektromobilů. Do roku 2025 ještě víc a v té době už bude údajně až čtvrtina jeho prodaných aut na baterie.

I to je důvod, proč v sousedním Polsku roste největší evropská továrna na baterie právě pod taktovkou LG Chem. S touto firmou nyní Volkswagen úzce spolupracuje na tom, aby od začátku roku 2020 mohl na trh začít chrlit nové elektromobily postavené na platformě MEB.

Prvním z nich bude hatchback pravděpodobně pojmenovaný ID. Neo. Na trh půjde začátkem roku 2020 a nabídne základní kapacitu baterie nejspíš kolem 48 kWh. Už během prvního roku chce VW vyrobit 100 000 těchto aut, což znamená minimálně 4,8 GWh baterií.

Přibližně pro tuto kapacitu je také projektována nová továrna LG Chem v polské Vratislavi. Jenže kromě hatchbacku plánuje Volkswagen i další elektromobily jako ID. Crozz, ID. Buzz a další.

Důvod, proč LG Chem a VW vytvořili společnou pracovní skupinu, je ten, aby všechny dodávky materiálů a komponentů potřebných k výrobě probíhaly hladce. Thomas Ulbrich, člen managementu VW, k tomu řekl, že největší nebezpečí je u dodavatelů třetí a čtvrté skupiny.

Další nebezpečí bezesporu bude spočívat v tom, že náběh masové výroby elektromobilů plánují i další evropské automobilky včetně Daimleru a BMW. A i oni budou potřebovat dostatečnou kapacitu baterií.

Baterie jsou pro budoucí vývoj automobilového průmyslu natolik důležité, že Volkswagen dokonce uvažoval o rozjetí vlastní výroby. A v květnu 2018 oznámil nový šéf automobilky Herbert Diess, že podepsal objednávky na dodávky baterií za 48 mld. eur.

V současné době dodává Volkswagenu baterie jihokorejský Samsung SDI. I ten už má v Evropě novou továrnu – v Maďarsku.

78 Comments on “LG Chem zajistí dodávku baterií pro elektromobily Volkswagen”

  1. Já Vám pořád nevím…mám z toho rozporuplný pocit.. VW
    Já Vám pořád nevím…mám z toho rozporuplný pocit.. VW chce v roce 2020 uvést na trh elektromobil s baterií 48kwh a vyrobit jich ten rok 100.000ks. Pořád se nemůžu zbavit dojmu, že je to jen z donucení a kvůli emisím. Vůbec né proto, že by si v německu mysleli, že je to správná cesta a že se na tom dá v budoucnu i vydělat.

    Proč proboha nejdou klasickou cestou..,tj. nejdřív pro movité a postupně uvádět levnější modely. Proč nenabídnou pořádnou elektrokáru s 80kwh baterkou v základu i kdyby za 2m nebo v případě VW za 1,8m ať jsou levnější než Jaguár. I takových můžou z fleku prodat 50.000 a možná i víc a ještě na tom vydělat…. ale oni né… raději budou vyhrožovat, že celý autoprůmysl kvůli elektromotorům zkolabuje.

    1. 100 procent souhlas – žádná automobilka už do
      100 procent souhlas – žádná automobilka už do elektromobility nepůjde přirozenou cestou – vše bude z donucení bo emise, a kdo rozumí emisím a oblasti kolem, tak ví, jak jsou ty hodnoty politickou zvůlí zmanipulované. Tady se pořád píše o ropné lobby, ale je nutné zkoustatovat, že v eu je „ekologická“ lobby ta, která je echt nebezpečná. Kdyby totiž fungovala přirozená ruka trhu a liberální trh, tak by automobilky k elektromobilům dokonvergovaly přirozeně a šly cestou od dražších mobilů, ale protože se lidi v eu znovu rychle a rádi vzdávají svobod, tak je to restrikcema a donuceními…ještě chybí zvolit nějaké mučedníky, rádoby charismatické vůdce a začít je uctívat..
      je třeba si uvědomit, že jediný důvod ekologie a elektromobility je, aby určitá skupina lidí převzala moc a deliberalizovala trh a společnost, zavedla co nejvíc omezení a z občanů vytvořila ovčany

      1. Vase konspiracni teorie urcite zaujmou spoustu
        Vase konspiracni teorie urcite zaujmou spoustu zdegenerovanejch tydytu, ale skutecnost je takova, ze jedine kde jinak bezvadny liberalni trh selhava je prave ohleduplnost vuci zdravi lidi a prirody.
        Kdyby se vse nechalo at si to vyresi trh, tak bude par ropnych zbohatliku uzivat cisteho vzdousku venkova a lide ve mestech se budou dusit. Nemluve o tom co nastane az jednou to cerne mazlave blato dojde…

        1. To je právě omyl, že selhává liberální trh. Ten
          To je právě omyl, že selhává liberální trh. Ten předpokládá silné právní prostředí, kde si nikdo nemůže dovolit něco na úkor jiného, aniž je za to popohnán k soudu a musí tvrdě platit. Tady si mohou jedinci a firmy dovolit bez placení externalit vyrábět skoro cokoliv a není na ně jiná páka, než zákony, které nedodržují. Ale není to o tom, že já se soudím se sousedem, který mi ničí prostředí a zdraví. Hezky je to vidět na prostém faktu, že nemůžete zamezit ani svému sousedovi aby Vám na pozemek denně nepouštěl smrad a dým ze spalovaných plastů v jeho kotli. Viz tisíce příběhů…. Tedy kromě toho, že mu barák zapálíte nebo ho zastřelíte.

          1. Tak jednak plasty může spalovat jen de*il
            Druhak liberální

            Tak jednak plasty může spalovat jen de*il
            Druhak liberální trh nepotřebuje ani tak silné právní prostředí – to už je zase důsledek, potřebuje to samé, co společnost – selský rozum, chápání souvislostí a respekt lidí vůči sobě samým i druhým – zrovna pálení plastů v kotli prokazuje naprostý opak.

            Nicméně dotaz k zamyšlení: Je potřeba, abychom tolik plastů produkovali, že je nutné je pálit? Není ta nadprodukce plastů zbytečná a v důsledku škodí víc než vlastnictví auta, kterým soukromá osoba ujede pár tisíc km ročně?

            1. když bych se měl rozhodnout zda-li odhodit plast do lesa
              když bych se měl rozhodnout zda-li odhodit plast do lesa nebo spálit na táboráku tak jednoznačně volím oheň, myslím si, že příroda ten černý kouř lépe vstřebá bez vážnějších následků, neviděl jsem teda ještě padat veverky ze stromů v důsledku kouře, ovšem hodně zvířat je schopno ty plasty sežrat nebo do nich strčit hlavu

              1. Plastové věci vozím z chalupy do vsi – do kontejnerů na
                Plastové věci vozím z chalupy do vsi – do kontejnerů na plasty. A plasty z výletů po lese taky nosím zpět = do kontejnerů pro plasty. „Likvidaci“ odhozením v lese či spálením neřeším – ani mne to nenapadlo. Pamatuji doby (před 40-50 lety), kdy se odpadky běžně vyvážely do lesa anebo házely do kamen — ale tato doba „silné neekologie“ snad už pominula? (ale koukám, že jak kde).

                1. Plastové věci vozíte do žlutých kontejnerů na plasty??
                  Plastové věci vozíte do žlutých kontejnerů na plasty?? No a to je právě že chyba !! kerou děláte kvůli debilnímu systému. Ty ejroplasty totiž po svozu putujou velkou lodí do číny, kde už není levná pracovní síla a nejsou na sračkový evropský plasty zvědaví. A rejžák sice zkasíruje evropana a zakoupí plastový odpad, ale nezpracuje ho ovšem, nýbrž vyklopí do moře a oceán ho mořskýma proudama dopraví zpátky do evropy v podobě mikroplastů v makrele servírovaný tobě na talíř. Takže tíms zaplatils rejžákoj tvrdejma za to že tě otrávil rybím masem. No není to geniální 🙂 Lepší je plasty prozatím házet do popelnic a rovnou s nima na českou skládku jako zdroj budoucí energie pro budoucí český generace. Nevyvážíš měnu a neotravuješ moře i sebe 😉

                2. sarkasticky – makrela s obsahom „mikroplastov“ má paradoxne
                  sarkasticky – makrela s obsahom „mikroplastov“ má paradoxne väčšiu energetickú hodnotu (uhľovodík ako uhľovodík), takže platíme menej za vodu v hmote.
                  fakt veríte, že plast sa rozpadne na molekuly a tie prestúpia v organizme do medzibunkových priestorov?
                  osobná skúsenosť – chodieval som na „minerálnu vodu“, síce trocha rádioaktívna, ale ak ju odsúhlasili väzňom, tak dobre, nezanášala vápnom prístroje. tie plastové fľaše po pol roku používania začali plesnieť, rozpadať sa. a zistil som, že do nich pridávajú „kurvítko“!

      2. Taky jedna z možných konspirací. Já si spíše myslím,
        Taky jedna z možných konspirací. Já si spíše myslím, že je to celé o privatizaci zisků a veřejných nákladech. Autodebilky vesele chrlí spalovací popelnice, kvůli kterým se musí přijímat spousty nákladných opatření omezující dopady jejich provozování a nakonec to stejně občané zaplatí svým zdravím, které si ovšem platí sami, i když v EU moc nevidí, kolik to stojí, protože pojištění je veřejné. Jen se v klidu třeba v ČR řekne, že sice zdravotní pojišťovny vybraly loni skoro 400 miliard, ale vydaly tolik, že jim zbydou maximálně 2 jako rezerva. A že je zdravotní péče čím dál dražší- Takže není nic, co by nutilo výrobce – kromě legislativy, kterou nedodržuje a podvádí, kde se dá – aby vyráběl čistější věc.

        1. A proč se tedy stejně silně jako do automobilek nešije do
          A proč se tedy stejně silně jako do automobilek nešije do výrobců potravit – náklady zdravotnictví dělá z min stejně velké části jako problémy s tím co dýcháme, problémy s tím co jíme (samá chemie, polotovary – už je problém pomalu sehnat i chleba mimo polotovar, zelenina, co je plná hnojiva, repelentů proti škůdcům, kuřata co rostou v řádu dnů, vše prorvané cukrem, solí, tuky…). Proč je pořádku energetické plýtvání zbytečným převážením zboží….
          Jistě dieselgate, takže do automobilek je krásně populární, laciné a snadné se strefovat, vyberu modlu (v tomto případě elektromobilitu) a mám obrovské téma na získávání kladných bodů a určení společenského nepřítele číslo jedna, dobrou chuť u polotovaru v plastu

          1. snažíme se nekupovat chemii, ovoce zeleninu od soukromníka
            snažíme se nekupovat chemii, ovoce zeleninu od soukromníka nebo vlastní. obědy vlastní nebo ze soukromý kuchyně, ignorujeme řetězce a všechen ten póvl sponzorující miliony rádoby sportovcům tý pakáži
            1) tenisek s malejma kozama
            2) vypatlaným čutálistům sotva s výučákem
            3) egohokejkám
            a podobnýmu sajrajtu 😉 Minimalizujeme rádobyekonomiku a vyvážení měny za hranice. A všem těm autodebilům se samozřejmě hlasitě smějeme klidně i na veřejnosti, na náměstí když má šádepóvl předváděčku autopopelnic, to bys měl vidět ty jejich ksichty když sem je nahlas fakoval teslou!! :)))))))))))

          2. ale čoby nie, šilo sa, spomeňte si na fridex vo víne,
            ale čoby nie, šilo sa, spomeňte si na fridex vo víne, alebo na cícerovú pomazánku. mimochodom, hoci sa angažoval aj pánsúdruh prezident, úrad potvrdil prítomnosť patogénu v nátierke. ale ľudia ho aj tak zvolili za župana.

            a k preprave – viete prečo skrachovali zeleninári na slovensku? lebo o dvestokilometrov majú nižšie náklady. čo je „ekologickejšie“ – nafta do kamióna, alebo desaťtisíce kubíkov plynu/tisíce kWh elektriny z hnedého uhlia, kilometre fólie? nesmiete zožrať každúbpolopravdu až úplnú lož od aktivistu.

            a „zdravá“ je iba tá zelenina, ktorú mám za domom. pretože som lakomý platiť traktor, hnojivo, postrek. ale – aj prírodné prostriedky sú škodlivé. treba povadať „a“, „b“ i „c“ a nenechať zet nepovšimnnuté.

        2. kdyby jenom dražší zdravotní péče, to lidi alespon
          kdyby jenom dražší zdravotní péče, to lidi alespon nevidí páč to fakturuje pojistovna (zatím). Ale hlavně taky nedostupnější!! 3 hod čekací doby u doktora, objednávky klidně 14 dní, výkony měsíce. A pokud doktot je oblažován nějakou frndulínou kozatou manenažerkou farmaceutickou mezi 30 až 40ti nadrbanou nedá vám ani z léků moc už vybrat 😉 A to vůůůůbec se nebavíme o bolesti a poškozeným zdraví kerý vám nikdo nikdy nezaplatí. A to je konec sosialistickýho středoevropskýho zdravotnictví díky autodebilkám mimojiné 😉 páč 8 hodin noční je samozřejmě zdraví prospěšné 😉

      3. Jediný přirozený vývoj v oblasti ekologie, který by bylo
        Jediný přirozený vývoj v oblasti ekologie, který by bylo možné u dinosauřích automobilek pozorovat, by bylo možná tak vylepšování podvodného SW při měření emisí. Bez vnějšího tlaku by nikdo čistější auta nevyráběl. Myslet si opak je dle mého názoru naivní.

        1. A to je velký omyl. Ono na to stačí neviditelná ruka trhu,
          A to je velký omyl. Ono na to stačí neviditelná ruka trhu, která nutní zavádět ekonomičtější a čistější technologie, které se promítnou do výroby a stopy vozidla na životním prostředí.

          Navíc nemám nic proti normám omezující emise, ale mám velký problém s normami, které stanovují limity POPÍRAJÍCÍ FYZIKÁLNÍ ZÁKONY, protože je stvořil neználek a limit nastavil politolog na jednání u rautu. Největším neštěstím emisí dnešních aut je downsizing, turba a přímé vstřikování – jít jinou cestou, byly emise výrazně nižší a lepší – nicméně nesmyslné hodnoty vnutily tento směr a všichni pracují na tom, aby auta měla emise ok, jen je to právě v jednom přesně definovaném cyklu a to buď WLTP nebo dříve NEDC.
          Jakmile se rozšíří elektromobily a stejní lidé, co předvádí tragické normy pro spalováky začnou to samé předvádět pro elektromobily, bude výrobcům elektromobilů stejně ouvej, jako je dneska výrobcům spalováků, akorát tématem nebude nejspíš přímá emise, ale bude schována za účinnost nabíjení, energetickou náročnost provozu, požadavek na životnost baterky, typ baterky, který bude moc někam vjet (např podzemní garáže, že bude povoleno aby tam byly elektromobily s max xy instalované chemické a elektrické energie).

          1. Ekonomičtější samozřejmě ano, ale to je často v rozporu
            Ekonomičtější samozřejmě ano, ale to je často v rozporu s tou ekologií.

            S každým zpřísněním emisní normy výrobci kvičí, že je to za hranicí fyzikálních možností, to už je stejná písnička asi 20let. Jaký je to ale paradox, že když se začalo v poslední době hovořit o tlumení dieselů, tak najednou tuším Bosch s VW (nechce se mi to teď hledat) přišli na svět s tím, že mají technologii pro diesely, která je udělá výrazně čistější než požaduje norma.

            1. Nejstarší případy tohohle kvičení, o kterých jsem
              Nejstarší případy tohohle kvičení, o kterých jsem slyšel byly povinné bezpečnostní pásy před cca 50 lety. Kvůli nim taky měly automobilky krachovat.
              Zajímavá je rovněž historie USA, kde místní automobilky svým lobbingem úspěšně blokovaly normy spotřeby, emise a bezpečnost tak dlouho, až je na domácím trhu úplně přejely automobilky japonské a německé, které díky tvrdému tréninku z domovských trhů uměly udělat levná, úsporná, spolehlivá a bezpečná auta.

            2. Zatím jediné, co se slavnýma normama dosáhli:
              měření

              Zatím jediné, co se slavnýma normama dosáhli:
              měření spotřeby na začátku (do 60. let) – spotřeba odpovídá deklarované spotřebě výrobce
              měření spotřeby před 30 lety – spotřeba se liší o cca pět procent k horšímu proti deklarované spotřebě výrobce
              měření spotřeby před dvaceti lety – chyba již je 10 procent
              měření spotřeby dne – 20 – 30 procent žádný rozdíl – zjevně ta fyzika přestala někde fungovat – aneb norma nařizuje proti realitě fyzikálně nesmyslný test.

              Za deset let? – vymýcena benzínová a naftová auta z mainstreamu – co teď úředník se vrhá na to, že místo plnění Euro X auta musí plnit energetický štítek A+++++++++++++++ – požadavek na výrobce s pomocnými systémy do 10 kWh/100km – výrobce si láme hlavu stejně jako s Euro 6B
              Nadsázka: a v téhle situaci místní extrémistické jádro osazenstva nadává na Muska, jak to že to neplní a pranýřuje kohokoli, kdo prohlásí, že je to kravina

            1. Normy pro elektromobily jsou aktuální už teď, ale to
              Normy pro elektromobily jsou aktuální už teď, ale to chápou jen lidi, co to dělají, odporníci myslí, že je to v pohodě, pro ně bude problém až v nějakém hyper super super marketu u nabíječky v podzemním parkovišti zahoří první auto a další se rozjedou po termální propagaci (ECE 100 R02 totiž připravuje jen na to že to je nad rozlitým hořícím benzínem a to ještě pokud je baterka jen do určité výše nad vozovkou), pak to bude už trošku jiná soutěž než blbej benzín – zatím je na takové tragédie elektromobilů díky bohu jako šafránu, opět souvislosti….ale to chce člověk moc…ono totiž až hasiči budou muset hasit elektromobil, tak ono je to ještě pod proudem (krom chemické energie) a když si přečtete bezpečnostní listy baterek tak se ještě každý výrobce předepisuje jiné hasivo a jiný postup hašení a takových hle přístupů je habaděj a to už vůbec nemluvě o tom, že přeprava baterií je nebezpečný náklad

          2. Které normy POPÍRAJÍ FYZIKÁLNÍ ZÁKONY?
            Nějak jsem si

            Které normy POPÍRAJÍ FYZIKÁLNÍ ZÁKONY?

            Nějak jsem si nevšiml, že by v těch normách bylo zmíněno, že se musí dělat malé motory, turba a další. Automobilkám nic nebrání dělat velké motory. Klidně mohou, omezení mají na pevné částice, NO2 a pár dalších – ty překročit nemohou, neprojdou evropskou homologací – ale ty jim problémy nedělají. CO2 mohou překročit libovolně, to homologací projde bez problémů.

            Takže znova – které normy popírají fyzikální zákony?

            1. tak prečo MUSIA taliani dovážať repre autá s motormi z
              tak prečo MUSIA taliani dovážať repre autá s motormi z benzínovej píly? a ak chcú auto v pôvodnom vyhotovení, musia ho mať POŽIČANÉ z nemecka. lebo ich normy a ich daňový úrad.
              a nie je to tak, že pohonné jednotky sa spotrebou limitne blížia perpentum mobile?

                1. ešte pôvodné oktávie a stovky dokázali ich majitelia
                  ešte pôvodné oktávie a stovky dokázali ich majitelia nastaviť tak úsporne, že po víkendovej návšteve (moravské slovácko) museli odčerpávať benzín z nádrže.

      4. Myslím, že tlak na ekologické chování je nutnost, aspoň
        Myslím, že tlak na ekologické chování je nutnost, aspoň u nás v ČR kde se hlavně hledí na korunu.. Když třeba vidím kolik lidi u nás stále topí uhlím a dýmí ostatním pod nos.. A to nejsou žádní sociální případi, brány na el., nová auta, bazény,.. Ale proč to měnit, když má fůru uhlí na celý rok za par korun..
        A zvláštní je, že ti zadymovači jsou rovnoměrně rozmístěni po obci, aby ani kousek obce nebyl nezadýmeny.. 🙂

    2. Ony se klasické automobily chovají naprosto logicky a
      Ony se klasické automobily chovají naprosto logicky a ekonomicky. Přecházet masově na výrobu EV potřebuje obrovské počáteční investice do nových výrobních linek a technologií, restruktualizaci kompletního výrobního procesu a podstatné části dodavatelského řetězce a to vše, jak jste ostatně napsal i vy, bez toho, aby z toho koukalo nějaké navýšení zisků alespoň v střednědobém horizontu.

      A jelikož do nedávna neexistovala žádná skutečná konkurence, neměli ani důvod o něčem takovém přemýšlet. Jisté náznaky, že by se situace mohla změnit přišla až s modelem S, který začal ve své kategorii některým modelům slušně zatápět, ale pořád nešlo o žádnou masovku. To se ale změnilo vlastně v posledních měsících, kdy se TM3 vyšvihla na pátou příčku nejprodávanějších aut v USA (před ní jen dvě Toyoty a Hondy s nijak závratným odstupem) s výhledem, že příští rok už se bude počet počítat ne v tisících, desetitisících, ale ve statisících aut. A já se celkem vsadím, že teď je nejen ve VW, ale i v dalších automobilkách panuje slušná nervozita a na rychlo se všechny plány předělávají, aby byli schopní držet krok.

      1. Já to vidím podobně, ale myslím, že každý alespoň
        Já to vidím podobně, ale myslím, že každý alespoň trochu uvažující člověk takový vývoj uměl předpokládat. Posledních 3-5let tu byly samé studie a každý se byl v prsa jak za pár let zahltí svět svými EV. A když na to má konečně dojít, tak je tu zase hromada výmluv proč to nejde a jaké to bude mít negativní dopady.

        V jakém světě vůbec žijou ti vrcholový manažeři a co se jim honí hlavou?

        Každopádně nám ta elektromobilita nabírá solidní progress, dle mého názoru teď půjde už jen o to, kdo vyjde jako vítěz a kdo to vůbec ustojí. Bohužel pro nás v Evropě to já nevidím nijak extra optimisticky.

      1. Ze nejake testovaci auto dalo milion km (za par let) prece
        Ze nejake testovaci auto dalo milion km (za par let) prece vubec neznamena, ze rodinne auto s najezdem 20k km bude bez problemu slouzit 50 let. Podle me nebude, zacnou se rozpadat uplne jine veci nez pohon (plasty, tesneni, tapecirung…). Ostatne existuje spousta spalovaku s „rychlym“ vysokym najezdem (taxiky, obchodaci…)

        1. To máte pravdu, ale viděl jste motory těch taxíků,
          To máte pravdu, ale viděl jste motory těch taxíků, obchoďáků, spedičních firem? Znám jich několik a při nájezdu 1mil km, mají motor často již po dvou nebo třech kompletních generálních opravách, někteří i vyměněné celé motory. Neříkám, že nejsou Tesly, které taky nepotřebují výměnu motoru, ale trend u elektromotoru je spíše opačný. Tj. většina bude OK, sem tam nějaký vyměnit. U spalováků je to většina potřebuje vyměnit a sem tam nějaký vydrží i ten milion km.

      2. Kéž by se dalo to pohonné ústrojí po 10ti / 15ti letech
        Kéž by se dalo to pohonné ústrojí po 10ti / 15ti letech vzít a znovu použít do dalšího auta, ale to je samozřejmě nereálné. Protože automobilky potřebují chrlit miliony nových vozů každý rok a planetu pořádně vydrancovat. Začínám mít pocit, že nejlepší auto je to které si nekoupím. Tj. jak se všichni pohoršovali nad průměrnou stáří vozidla v ČR. Nakonec se to ukáže jako nejvíce ekologické a ekonomické řešení. Vlastnit jeden vůz po celou dobu jeho životnosti a pokud možno ho následně repasovat a nikoli zlikvidovat.

        Každopádně opět potlesk pro Elona a další pořádný políček pro odpůrce elektrifikace. viz dnešní výživná diskuze na idnes pod článkem „ANALÝZA: Elektromobilita poleze do peněz všem, výrobcům, státu i lidem“

        1. Ze Tesla nema zmaknutou rizenou zivotnost (resp. ze zadny ze
          Ze Tesla nema zmaknutou rizenou zivotnost (resp. ze zadny ze soucasnych vyrobcu EV ji moc neresi, protoze vyssi cena to pokryje) prece neznamena, ze nezacne „fungovat“ pri masove vyrobe automobilkami, ktere ji zmaknutou maji.

          EDIT: Pokud zakaznik skousne, ze u novych benzinu je motor po 150k km na vymenu (alespon podle reci na internetu), proc by nestravil, ze u EV bude po nejakem najezdu na vymenu menic/nabijecka/baterie. A ze se zivotnost u elektronickych komponent da naladit vyrazne snaz.

          1. káry 90tých let mají životnost +/- 20 let / 200.000
            káry 90tých let mají životnost +/- 20 let / 200.000 km
            káry 2000cích let mají životnost +/- 15 let / 150.000 km
            káry 10tých let mají životnost +/- 10 let / 100.000 km

            pokud to je samozřejmě flota co permanentně lítala 200kmh po dálnice na 6stku, dá klidně i 300.000 když ji vyměníš ložiska 😉 Ale bežný použití je pro autopopelnice nesmyslný záhul. Elektromobil je na tom 1000x líp 😉 už tu měli dávno jezdit nebýt ropný korupce a zparchantělých lidí co zradili vlastní lidi a řezali dokonce si i vlasní větev pod prdelí 😉

            12 let hoši zbývá na nereálnou záchranu, potom Evropská polopoušť a konečná… budoucnost je v zeleným rusku kde už nebude kosa ;))))

            zpravy.idnes.cz/globalni-oteplovani-zprava-vedci-tri-stupne-ipcc-mezivladni-panel-osn-1zk-/zahranicni.aspx?c=A181008_100946_zahranicni_kha

            1. No… mám spalováka (řečí tvého kmene je to
              No… mám spalováka (řečí tvého kmene je to autopopelnice) z r. 2010, najeto 250 tisíc a zatím teda drží. V interiéru nic nevrže, motor taky nemá žádný problém, olej v něm měním, stejně tak v převodovce, vůle na podvozkových částech žádné a zatím se, mrcha jedna, ne a ne odporoučet do věčných lovišť. A přitom bych ho tak rád nahradil nějakým tím super zázračnýcm elektrovozítkem 🙂

              1. 250.000 za 8 let? tj 30.000 ročně lítáš na 6sku jak
                250.000 za 8 let? tj 30.000 ročně lítáš na 6sku jak vzteklej. určitě to není 20 kilasku denne na šichtu do krámu a dom, ale výjimky existují samozrejme. ty čísla byly pro většinový komerční sračky nákupkou 300 táců, zapoměls dodat že máš lux káru za 2 mega ty vydrží víc, ikdyž životnost motoru je 200 a generálka. A leješ do toho už štávu z dinosaurů?? 🙂

                aerotec.cz/cs

                1. Ano, jezdím s tím většinou dálky, proto jsem si taky
                  Ano, jezdím s tím většinou dálky, proto jsem si taky koupil větší diesel. Jenom debil si koupí velké naftové auto (ještě SUV) a pak s ním jezdí couračky po městě, rozvoz dětí do školy a podobné nesmysly.

                  A generálku motoru jsem ve 200t nedělal, dokonce mám motor původní na rozdíl od této Tesly:
                  hybrid.cz/elektromobil-tesla-model-s-p90d-po-ujeti-640-000-km-jake-jsou-provozni-naklady-prekvapi-vas

                  Tady máš statistiku z Holandska, při jakém průměrném nájezdu se tam spalovací auta odhlasují z provozu:
                  autoforum.cz/zivot-ridice/auta-techto-znacek-maji-pri-vyrazeni-najeto-nejvice-km-musi-to-byt-nejvetsi-drzaky/

                  A cenově to moje auto bylo cca. na úrovni předpokládané ceny Tesla 3, až se tady bude prodávat. Takže jak řekl Elon, auto pro masy, nic výjimečného.

                2. Jenom debil si koupí velké naftové auto (ještě SUV) a pak
                  Jenom debil si koupí velké naftové auto (ještě SUV) a pak s ním jezdí couračky po městě, rozvoz dětí do školy a podobné nesmysly. – Tak to jich máme v Ostravě a okolí tak milion. V Praze asi dva. 🙁

                3. Ano, je to teď v kurzu, ale já tomuto moc nefandim.
                  Ano, je to teď v kurzu, ale já tomuto moc nefandim.

      3. já myslím že produkce kurvítek už jede na plný gule.
        já myslím že produkce kurvítek už jede na plný gule. €jrokomisař to stejně nevodhalí jak je ten evropský ksindl germánsky poctivě promazaný, jen se podívejme co to dalo odhalit dízldublet… 10 let?? minimálně. A dnešní autopopelnice mají poloviční ne-li třetinovou životnost než káry 90tých let. Není už zájem aby lidem dlouho sloužili, prestiž neexistuje a vymluvit se můžou že tím přispívají k přechodu na elektromobilitu když stejně přijde 😉 ČÍM DŘÍV ti OBČANE přeci AUTOPOPELNICE CHCÍPNE TÍM LÍP všem :))))

        kcc-hho.webnode.cz/akce/koupit-elektromobil/

      1. Je to s nimi jako s automobilkami. Já bych ty jejich baterky
        Je to s nimi jako s automobilkami. Já bych ty jejich baterky klidně koupil, ale oni nejsou ochotni dát k testování ani vzorek do laboratoří VŠB-TUO, natožpak prodávat z té své pražské manufaktury. A na Ostravsku teprve staví továrnu. Takže opět hudba budoucnosti.

                1. Já na odkazu u komentu
                  Vložil/a mykanec, St, 2018-10-17

                  Já na odkazu u komentu
                  Vložil/a mykanec, St, 2018-10-17 13:00
                  vidím úplně dole pod článkem
                  „ČLÁNKOVÉ KOMENTÁŘE > 2 komentářů“.

                2. A já tam vidím nulu a když kliknu na článkové
                  A já tam vidím nulu a když kliknu na článkové komantáře tak vidím velkou bílo plochu a napravo od ní Nejčtenější Dnes / 7 dní / 30 dní

                3. Hmm, to je zvláštní.
                  Na adrese http://www.solarninovinky.cz

                  Hmm, to je zvláštní.
                  Na adrese http://www.solarninovinky.cz zkuste zvolit na jejich liště „Akumulace“
                  úplně dole na pravé straně „Starší zprávy“ a druhá zpráva ze dne 20. 09. 2018 by měla mít název „SEF (9): Nový koncept dobíjecích stanic pro elektromobily s vodíkovým generátorem z dílny HE3DA“
                  20. 09. 2018 | SolarniNovinky.cz | 2 Komentářů
                  Pokud ani toto nebude fungovat, tak je na jejich straně nějaká cenzurní skrčka.

                4. SEF (9): Nový koncept dobíjecích stanic pro elektromobily s
                  SEF (9): Nový koncept dobíjecích stanic pro elektromobily s vodíkovým generátorem z dílny HE3DA
                  20. 09. 2018 | SolarniNovinky.cz | 0 komentářů

                5. Tak to jsou prvotřídní neupřímný podrazácký cenzurní
                  Tak to jsou prvotřídní neupřímný podrazácký cenzurní svině, kterým vadí jakákoliv kritika.
                  Jsem lenivý jim psát sprostýho mejla; takový křivý stránky si tu námahu nezaslouží.
                  Omlouvám se za vaši ztrátu času.

                6. Já tam tedy ty komentáře vidím :). odkaz
                  Já tam tedy ty komentáře vidím :). odkaz

                7. Tak to jsem z toho jelen.
                  Už to nechme být.

                  Tak to jsem z toho jelen.
                  Už to nechme být.

                8. V práci jsem to neviděl v FF ani v Chromu. Doma diskuzi
                  V práci jsem to neviděl v FF ani v Chromu. Doma diskuzi vidím.

                9. Tak potom to klidne muze byt omezeni pracovni site – na
                  Tak potom to klidne muze byt omezeni pracovni site – na nektere adresy proste neni pristup. A skript ve strance na to zareaguje tak, ze komentare nezobrazi (chyba ctenare nezajima).

                10. Na 99% je to nejaky plugin na filtrovani reklam/zakazovani
                  Na 99% je to nejaky plugin na filtrovani reklam/zakazovani javascriptu, odriznuti facebook like tlacitek nebo tak neco (je to facebook diskuze).

                11. Ještě jednou otravuji – právě jsem vložil o pozici
                  Ještě jednou otravuji – právě jsem vložil o pozici výše komentář.

                12. Fejsbůk jsem nikdy neměl, nemám a mít nebudu.
                  Oba dva

                  Fejsbůk jsem nikdy neměl, nemám a mít nebudu.
                  Oba dva komenty jsem tam dal přes „Disqus“.
                  Jedna věc je nepovolení komentů z něčeho jiného než „xxx“ (což bych částečně chápal) a druhá věc je lhaní, že tam komentáře žádné nejsou.
                  (za „xxx“ si dosaďte libovolnou diskusní platformu)
                  ·
                  Jako druhý komentář (dnes) jsem tam napsal:
                  Ten vodík budou od někoho dostávat zadarmo?
                  Spočítal někdo ekonomičnost tohoto „podivuhodného“ nápadu?
                  Já v tom vidím jen snahu, jak zůstat u lizu a odsunout nevyhnutelný průser až se to všechno provalí.

                  Jako první (před 23 dny) byl dotaz:
                  Ehm, a tento výkřik do tmy je celý článek?

                  Původní článeček totiž sestával pouze z nic neříkajícího prvního čtyř řádkového odstavce dnešního článku.
                  Až poté to někdy rozšířili.

                  Webu http://www.solarninovinky.cz nevěřím už ani pozdravení.
                  Beru je jako profesionální podvodníky.

  2. Cílem že je zajistit dodávku baterií pro nové
    Cílem že je zajistit dodávku baterií pro nové elektromobily VW? a kdy jako??????? Že v sousedním Polsku roste největší evropská továrna na baterie LG Chem ?? To jako Folcvágen Gigafektry 1 nebo Gigafekál?? mejdyn polend :))

    e15.cz/byznys/technologie-a-media/investori-pribyvaji-kazdy-tyden-tvrdi-vyrobce-baterii-he3da-1352280

    já vám nevím soudruzi ale když ci v roce 2025 vyrábět 75% tj 6 mega autopopelnic TSI tak si nebudu za humnama přeci bouchat baterkárku to dá rozum :))))

    e15.cz/byznys/technologie-a-media/investori-pribyvaji-kazdy-tyden-tvrdi-vyrobce-baterii-he3da-1352280

    JÁ CHI
    VY CHCETE
    ONI CHTĚJÍ
    a já bych toho chtěl :)))))))))))))

Napsat komentář