První specializovaný evropský veletrh čisté mobility bude v Letňanech

Automobilová budoucnost je tady! A s ní i podzimní premiéra českého veletrhu orientovaného komplexně na čistou mobilitu a infrastrukturu.

Na e-Salonu bude k vidění mimo jiné i nejnovější Toyota Prius Plug-in Hybrid.
foto: Toyota

TISKOVÁ ZPRÁVA

Elektromobilita už i v Česku nabírá síly. Segmentu trhu vládnou značky Volkswagen, Nissan a BMW. Na trend elektromobility už ale naskočily i výrobci motorek. Elektrický skútr letos například představila motocyklová divize BMW Motorrad. Ještě před dvaceti lety nemyslitelná věc.

Němci fandí elektromobilům

Mezi lídry elektromobility na území Evropské unie podle registrací vozidel patřily v prvním čtvrtletí tohoto roku Německo, Norsko a Velká Británie. I tak v Evropě stále chybí významný veletrh orientovaný komplexně na čistou mobilitu a infrastrukturu.

e-Salon 15.-18. listopadu 2018

e-Salon 15.-18. listopadu 2018
foto: e-Salon

První velkou akci s názvem e-salon připravuje na listopad společnost ABF ve spolupráci s televizí Prima a jejím pořadem Autosalon. „V Evropě jsou veletrhy, které jsou zaměřené spíš na koncepty SmartCity. Akce se zúčastní značky, které v segmentu čisté mobility něco znamenají,“ vysvětluje za pořádající společnost ABF generální ředitel Tomáš Kotrč.

E-novinky na dosah

Hlavními lákadly výstavy na ploše přesahující deset tisíc metrů čtverečních budou automobilové novinky s elektrickými a hybridními pohony. „E-salon se dívá do budoucnosti. Stěžejními tématy výstavy budou pochopitelně elektromobily, hybridy, autonomní řízení a technika s tím spojená. Na veletrhu nebudou chybět hlavní hráči v zelené mobilitě. Například Audi ukáže nový SUV elektromobil s názvem e-tron, Toyota představí svá hybridní auta, Nissan se pochlubí vozem LEAF nové generace a elektrické novinky předvedou i značky Jaguar a Land Rover,“ doplňuje E-expert výstavy a pořadu Autosalon TV Prima Jan Říha. Prezentovat se budou i výrobci a provozovatelé veřejných nabíjecích stanic pro elektromobily.

Alternativním pohonům v Česku pomohou dotace

V České republice se prodej aut na elektřinu v meziročním srovnání prvních čtvrtletí loňského a letošního roku zvýšil o pětinu na 107 vozů. Na tisíce se prodané elektromobily dostanou se zavedením vládních podpůrných opatření. Některá z nich už platí pro státní instituce.

Blíží se ale i výraznější podpora alternativní dopravy s nízkými nebo nulovými emisemi pro soukromé osoby. Ať už jde o speciální registrační značky pro vjezd do center velkých měst, parkování v městských zónách, využití jízdních pruhů pro MHD i osvobození od správního a dálničního poplatku.

Součástí státního záměru má být také podpora sítě dobíjecích stanic. I o tom bude řeč v odborné části na podzimním e-salonu v Letňanech. „Akce bude oborově členěna do kategorií, ve kterých se představí nejen samotné automobily, ale i vozidla s dalšími alternativními pohony. Prezentována bude i potřebná infrastruktura, také doplňky, služby, aplikace, legislativa i možnosti financování a dotací,“ říká Tomáš Kotrč.

Výstava pro laiky i odborníky

Veletrh, který se na výstavišti PVA EXPO Praha v Letňanech bude konat ve dnech 15. – 18. listopadu 2018, přinese i zajímavý doprovodný program. Určený bude laické i odborné veřejnosti. „Součástí veletrhu bude vyhlášení odborné ankety EcoCar roku. Nabídneme i odborné semináře s Asociací čisté mobility a konferenci i-City zaměřenou na inteligentní ekologickou dopravu ve městech,“ uzavírá generální ředitel společnosti ABF Tomáš Kotrč.

tisková zpráva

65 Comments on “První specializovaný evropský veletrh čisté mobility bude v Letňanech”

  1. Dotaz na ridice Tesly. Uz vam chteli policajti dat pokutu za
    Dotaz na ridice Tesly. Uz vam chteli policajti dat pokutu za pouzivani tabletu behem jizdy? Ted se to stalo v USA u TM3. Pry se ridic nevenoval plne rizeni a ovladal pocitac. Kdyz se chudal policajt dozvedel ze ten tablet patri k autu, tak se divil.

      1. Diess se jistě z Tesly nepotentočkuje. Pro německé
        Diess se jistě z Tesly nepotentočkuje. Pro německé automobilky není Tesla velká konkurence. Otázka zní zda vůbec přežije nebo jí někdo z velkých nekoupí. V budoucnu lídrem s velikou pravděpodobností nebude. Byť i díky ní se věci pohly vpřed.

        1. V Americe ukusuje s jedním modelem (Tesla Model 3) cca 1
          V Americe ukusuje s jedním modelem (Tesla Model 3) cca 1 miliardu dolarů měsíčně z automobilového trhu, asi o 30 % víc, než na druhém místě Toyota Camry, co si víc představujete pod konkurencí když ne tohle? Německé automobilky ji můžou zvesela ignorovat asi tak ještě 3 měsíce, pak bude TM3 v Evropě…

    1. Vzhledem k tomu, že rychlostí kolem 120 km/h ujede asi 400
      Vzhledem k tomu, že rychlostí kolem 120 km/h ujede asi 400 km, tak mi to naprosto stačit bude. Ale radši Niro, je o něco málo větší. Ale jelikož možná bude třetí svišť, tak to bude tou dobou taky možná něco úplně jiného.

        1. no jako začínám věřit tomu že mít vlastních pár
          no jako začínám věřit tomu že mít vlastních pár dobíječek není vůbec špatný nápad 😉

          „Šéfredaktor magazínu hybrid.cz Jan Horčík řekl, že v Česku stále neexistuje centrální registr dobíjecích stanic…“

          auto.idnes.cz/elekromobil-nabijecka-cez-mcdonalds-dba-/automoto.aspx?c=A181011_204534_automoto_fdv

            1. takých obrázkov je fúra, mne ich dávajú ukrajinci a rusi
              takých obrázkov je fúra, mne ich dávajú ukrajinci a rusi …
              to môže byť fotomontáž, nahraná situácia a podobne. ja som videl skutočné nabíjanie batérie trabiho z tretieho poschodia, len neviem či priamo 6V, či 220 (vtedajších) voltov.

              lenže chyba je, že môj príspevok bol sarkazmus 🙁

      1. 50kWh nebo LR 75kWh uz neni neco extravagantniho. Vetsinou si
        50kWh nebo LR 75kWh uz neni neco extravagantniho. Vetsinou si to nabije kazdy doma a po ceste prida 10-20 kWh. Kdo vyjezdi celou baterku? V DE udelala jedna pojistovna pokus. Vyhodnotily miliony jizd vsech moznych osobnich aut s telemetrickym vysilanim zaznamu. Polovina vsech aut nikdy neprekrocila 250 km/den. A jizdy pres 250km/den predstavuji jen 1% vsech uskutecnenych jizd. Pokus se vztahoval vetsinou na spalovaky.

      2. Buduci rok bude aj Kona a Niro nabijat na 50kW nabijackach
        Buduci rok bude aj Kona a Niro nabijat na 50kW nabijackach priblizne rovnaky cas ako TM3. TM3 moze navyse nabijat aj na Tesla SC za lepsiu cenu ako poskytuje akykolvek iny prevadzkovatel DC nabijaciek – okrem tych co budu zadarmo, ak nejake este vobec budu buduci rok zadarmo. Velkobaterkac potrebuje DC nabijacky menej ako malobaterkac, lebo vecsiu cas energie moze nabit doma alebo na AC nabijackach.

          1. Uz teraz „šťoucham“ 95% nabijania mojej 90D v garazi
            Uz teraz „šťoucham“ 95% nabijania mojej 90D v garazi spravidla len vykonom 7kW aj ked mam 17kW nabijacku.
            V noci je dost casu dobit aj velku baterku takym malym vykonom.
            17kW z tesla wallboxu pocas vecere a navstevy kina tiez nie je na zahodenie.

            1. Naprosto souhlasím. Já nabíjím ještě nižším výkonem.
              Naprosto souhlasím. Já nabíjím ještě nižším výkonem. Ono to totiž úplně téměř vždy stačí. Přijedu domů mezi 16-18 hod.a do rána do 7hodin auto 13hodin stojí. Chci si dát do práce solární panely na střechu haly a dalších 7-8 hodin bude k dobru na nabíjení. Pokud ujedu průměrně denně 60-80km, tak a auto celkem stojí nějakých 20hodin denně. Si to může každý spočítat jak velký příkon potřebuju.
              Na otázku, zda se to vyplatí si může každý odpověď najít sám.

              1. Tak nějak. Mám tarif D27d, NT je od 22:30 do 6:30 a i když
                Tak nějak. Mám tarif D27d, NT je od 22:30 do 6:30 a i když mám nastavenou sníženou rychlost nabíjení na normální zásuvce (bere asi 8–10 A místo 12 A), tak se vždycky v pohodě do rána nabije. A teď konečně na novém baráku nahodím panely, baterky a hybridního Victrona a uvidíme, jak to pošlape. Z VT pak už nepůjde ani kWh.

                1. +1 Vítejte v budoucnosti elektrické mobility pro každého.
                  +1 Vítejte v budoucnosti elektrické mobility pro každého.

                2. Pro každého úplně ne. Já si díky šmelení a přeprodeji
                  Pro každého úplně ne. Já si díky šmelení a přeprodeji různě sehnaných regulátorů, panelů apod. vydělal na celou FVE, ale je to spíš koníček než cokoliv jiného.

                3. Kdybych mojí babičce řekl, že budou lidé platit platební
                  Kdybych mojí babičce řekl, že budou lidé platit platební kartou,telefon bude bez drátů, televize bude barevná placatá a bude přijímat stovky televizní programů ze satelitu a že dovolená v Egyptě bude levnější než dovolená na Moravě, taky by mi nevěřila. Tohleto všechno by si při bujné fantazii dovedla představit. Že si lidé namontují na střechu nějaké černé desky, jenž budou dělat ze slunečního svitu elektřinu,to už by asi vůbec nepobrala. 🙂
                  Pokud začnou lidi trochu přemýšlet,zjistí,že moc jiných alternativních řešení není.
                  Tak jako má dnes většina lidí doma bojler plný teplé vody, tak budou mít lidé doma baterie plné energie. To chce čas.

      3. znova, resp ďalšia hlúpoisť – akékoľvek BEV je
        znova, resp ďalšia hlúpoisť – akékoľvek BEV je zbytočné nechať dlhodobo nabíjať. a to nie je môj výmysel. stačí sa pozrieť kto zvíťazil vlani na preteku elektromobilov eTour Europe, kto vyhral a ako NABÍJAL aby mal dosť energie a stratil najmenej času! práve to malo najväčší vplyv na výsledok.

              1. to, že nezverejnili výsledky, lebo víťaz bol zo slovenska
                to, že nezverejnili výsledky, lebo víťaz bol zo slovenska je jedna vec,
                ale nemôžeš ma viniť z klamstva preto, že nevieš uznať fakty. ak bude auto rýchlonabíjané a v jednom monente začne príkon klesať, je hlúposť nechať ho pripojené. treba vyraziť k ďalšiemu nabíjaciemu miestu a nabíjať iba po dobu, kým skutočne rýchlo.
                ešte stále je príspevok k ničomu aj bez výsledkovej listiny?

                ps -ty pokojne píšeš hocčo, len aby si iritoval. a ?

                1. Ježíši kriste, že jsem se tě vůbec na něco ptal. Ty
                  Ježíši kriste, že jsem se tě vůbec na něco ptal. Ty máš fakt dost.

                2. není ujko Anonym123 bratranec od Aliena? :-))))))
                  není ujko Anonym123 bratranec od Aliena? :-))))))

                3. a ty si rovnaký, pozri vyššie.
                  ak vám nestačí popísať

                  a ty si rovnaký, pozri vyššie.
                  ak vám nestačí popísať ako to je, čo si o vás komplet myslieť?

                4. Spíš je to jen ukřivděný unavený Slovák zlitej
                  Spíš je to jen ukřivděný unavený Slovák zlitej borovičkou, kterej nechápe, že tomu jeho mumlání nerozuměj ani lidi co uměj slovensky. 😉

                5. kuk, si idiot, pozri sa hore, ten víťaz sa ti prihlásil
                  kuk, si idiot, pozri sa hore, ten víťaz sa ti prihlásil sám! že ti vôbec niečo píšem.

          1. No, ano, v případě čipu a intenzivního ježdění možná
            No, ano, v případě čipu a intenzivního ježdění možná jo, ale… Já kdybych měl doma Model 3 LR, tak to občas píchnu u Lidlu, když jdu na nákup, ale abych tam vyčkával, než tam něco pořádného nateče… Díky, mám lepší věci na práci. Těch pár kaček za elektriku mě při ceně auta 1,4 milionu nezabije.

                1. Pravda je to výrazně dražší, byl jsem velký optimista.
                  Pravda je to výrazně dražší, byl jsem velký optimista.

Napsat komentář