McDonalds ve spolupráci s ČEZ buduje u svých restaurací rychlonabíječky

Řetězec McDonalds ve spolupráci s ČEZ umožňuje svým zákazníkům elektromobilistům rychlé dobití baterií vozů. V současné době zprovozňuje veřejné rychlodobíjecí stanice ABB ve vybraných lokalitách po celé České republice.

Provoz nových rychlodobíjecích stanic slavnostně zahájili (zleva) Miroslav Kuželka, produktový ředitel pro e-mobilitu ABB ČR, Ivana Prosecká, ředitelka developmentu McDonald´s ČR a David Martinek, manažer prodeje ČEZ ESCO
foto: ČEZ

Po nedávném startu dvojice stanic u restaurace McDonald’sv Písku, na 66. km dálnice D1 a na pražské Evropské ulici je duo rychlodobíjecích stanic nyní řidičům k dispozici také v Praze na Průmyslové ulici 30 v areálu restaurace. Infrastruktura vzniká i díky evropskému grantu z programu Connecting Europe Facility (CEF).

Historicky první veřejná dobíjecí stanice ČEZu restaurace McDonald´s začala fungovat 22. srpna 2012 u pobočky na Evropské třídě v Praze. Tamní stojan tzv. normálního dobíjení byl letos v rámci nového kola instalací vyměněn za zařízení rychlodobíjecí.

„ČEZ je s více než 120 veřejnými dobíjecími stanicemi provozovatelem největší tuzemské sítě, McDonald´s zase jedničkou a zavedenou značkou na trhu rychlého občerstvení. Rozhodli jsme se proto spolupracovat a rozvíjet elektromobilní síť společně. Řetězce rychlého stravování jsou zejména díky dostupnosti a vhodnému zázemí logickými místy pro dobíjení elektrických aut. Evropský grant z programu CEF pro oblast Doprava nám pomáhá výstavbu sítě rychlodobíjecích stanic výrazně urychlit,“ uvedl Kamil Čermák, generální ředitel ČEZ ESCO.

V rámci dvojice evropských programů Connecting Europe Facility vybuduje ČEZ do konce roku 2020 celkově více než 100 rychlodobíjecích stanic, část z nich už slouží veřejnosti.

Evropská komise touto cestou podporuje propojování Evropy budováním dobíjecích stanic podél hlavní silniční sítě TEN-T. Vedle využívání dotačních titulů pokračuje ČEZ ve výstavbě dobíjecí infrastruktury i z vlastních prostředků.

V České republice je aktuálně registrováno více než 2000 elektromobilů. Jen loni přibylo 400 vozů na elektrický pohon, letos tato hranice padla už koncem července. Odhady dalšího vývoje hovoří v horizontu několika let o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů.

Postupný pád největších bariér (omezená nabídka, vysoká cena, malá hustota dobíjecí infrastruktury a malá zákaznická zkušenost) v kombinaci s podpůrnými opatřeními (bezplatný vjezd do center měst, parkovacích zón, jízda v pruzích pro MHD, atd.) by měl podle ČEZu znamenat rychlé dosažení 20% podílu na celkovém prodeji osobních vozidel a lehkých užitkových vozů v ČR

tisková zpráva

49 Comments on “McDonalds ve spolupráci s ČEZ buduje u svých restaurací rychlonabíječky”

    1. To určitě pro dálniční nabíjení ne. Za 2-3 hodiny filmu
      To určitě pro dálniční nabíjení ne. Za 2-3 hodiny filmu má třeba Ion na běžné zásuvce 1/2-2/3 baterky nabité (viz nabíjecí místa zdarma v Nové Karolině OC Ostrava). Na rychlonabíječce u fastfoodu, pokud pojede tak, jak je inzerováno, na 50 kW, tak za 15 minut není z 0 do 80% co řešit. To máte akorát tak dojít z parkoviště na toaletu, vykonat malou potřebu a dojít zpět k autu. Nebo si místo toho stoupnete do řady (tam málokdy nebývají, jsou to velmi frekventovaná místa) a počkat si na svoji kávu/jídlo. Ale konzumovat ho budete už v době, kdy zvláště malobaterkáč je napapaný a může jet dále.

  1. Hm, další Měkáč, kde místa pro elektromobily budou
    Hm, další Měkáč, kde místa pro elektromobily budou věčně blokovaná fosily podobně jako na 66.km D1. Na 66.km se eventuálně dá zajet aspoň na dosah jednoho kabelu z druhé strany přes trávu, ale tady bohužel ne. A značky Vyhrazené parkoviště nikdo nerespektuje. Chce to Zákaz stání s výjimkou elektromobilů jako v Třebíči. Tam stačí ukázat na značku a fosil je pryč.

    Tak jsem si vzpomněl jak tu kdysi někdo brečel, že nabíječky je třeba stavět tam, kde je občerstvení a WC. Za sebe říkám WC ano, FASTFOOD PROBOHA NE!!!

      1. Úplně jednoduše. Na takové benzínce (s výjimkou snad
        Úplně jednoduše. Na takové benzínce (s výjimkou snad Vystrkova) se většina fosilů zdrží pár minut. Přitom zastaví u tankovacího stojanu, natankuje, zaplatí a jede dál. Takže není důvod blokovat při nedostatku parkovacích míst nabíjecí místo pro EV. Naproti tomu u fastfoodu se každý zdrží minimálně půl hodiny a při většinou brutálním nedostatku parkovacích míst, kdy fosily parkují nejen na místech pro EV, ale i zcela bezohledně na vozíčkářích, je to pro nás elektromobilisty z tohoto hlediska horší řešení. Ano, můžu si dát jídlo, ale nemám kde nabít. Typickou ukázkou je mekáč na 66.km D1 – katastrofa. Neříkám že úplně celý den každou minutu, ale podle zákona schválnosti když přijedu. A dohadujte se s někým, když nemá kam přeparkovat.

  2. Ad 100 novych do konce 2020.. to je cca 100 tydnu a tedy
    Ad 100 novych do konce 2020.. to je cca 100 tydnu a tedy prumer bude jedna tydne. To nebudou stihat tam jezdit to slavnostne otevirat.
    A pokud bude u nas tendence pribyvani novych jak dosud, tak v mnozstvi poctu jen BEV je skore jedna k jedne pomeru jezdicich a zverejnenych mist kde lze nabijet (od 3.5kW do 50kW).

      1. No já to s tou dámou, vše vyřídil perfektně a ke své
        No já to s tou dámou, vše vyřídil perfektně a ke své spokojenosti po telefonu.
        Ale také jsem si napoprvé nebyl jistý zda to pochopila co chci a musím říct, že pochopila a bez dalšího urgování mi domů přišlo vše v obálce.
        Zítra zrovna jedu do Bratislavy a tak vyzkouším tu novou katu ZSE a taky GreenWay, protože prý je CCS zdarma?

    1. Vše zdarma je jen dočasné. Z dlouhodobého hlediska by měl
      Vše zdarma je jen dočasné. Z dlouhodobého hlediska by měl někdo nařídit, že se na nabíjecích stanicích budou zveřejňovat ceny, aby ten co uvažuje o nabíjení měl jasno. Na čerpacích stanicích také víme kolik stojí Natural 95 ještě dřív, než tam zastavíme.

                1. Ano, to řeší úředníci krajského úřadu už týden.
                  Ano, to řeší úředníci krajského úřadu už týden. Jezdí nabíjet zdarma 11 km na Lidl 🙁

      1. Ceny jsou zveřejněné v aplikacích. Na stejné stanici
        Ceny jsou zveřejněné v aplikacích. Na stejné stanici můžete nabíjet přes různé společnosti a za různé ceny. V cizině je to běžné a u nás to také bude a někde to už je viz. Praha. Je i možné, že jednou aplikací budete nabíjet za minuty a druhou za odběr a pak ještě třeba paušál a do toho ještě různé slevové akce…

      2. Nemyslel jsem že by to mělo být zdarma. Ale v článku
        Nemyslel jsem že by to mělo být zdarma. Ale v článku znělo něco jako že by to mělo být pro zákazníka MC D nějak výhodnější.

        Jestli to je jako stylem utraťte u nás za jídlo a za oplátku si můžete za 1,5 Kč za minutu připojit vlastním AC kabel auto, no tak to je podpora jak stehno.

        Viděl bych to jako na černém mostě, zavolám obsluze, připojí mě jako zákazníka a zase odpojí jejich čipem.

        Jinak totemy u čerpacích stanic nejsou rozhodně povinné, je to jen jejich reklama, takže když je vidět cena za nabíjení v aplikaci, mělo by to stačit

    2. Včera jsem v Kolíně před Kauflandem nedobil ani z AC. Vše
      Včera jsem v Kolíně před Kauflandem nedobil ani z AC. Vše jen přes Polyfazer, se kterým mám dlouhodobě problémy (tím nemyslím jen cenu), takže jsem to riskl dojet do cíle bez dobíjení. Pozitivní je, že jsme neutratili nic za nákup v Kaufu…

  3. Asi si říkají, že času dost, protože se zatím stejně
    Asi si říkají, že času dost, protože se zatím stejně moc elektromobilů u nás neprodá. Já včera volal do plzeňského Hyundaie, jak to vypadá s Konou. Prý mohu jednu vidět v Praze a dodací lhůta rok až rok a půl. Tak to vypadá, že reálný nárůst prodeje elektromobilů začne až 2020….

        1. Tak jsme byl v Hodoníně a jde to jen přes čip nebo
          Tak jsme byl v Hodoníně a jde to jen přes čip nebo Poly…
          Ani paní na informaci v Kafu nevěděla, že je to zpoplatněné a myslela, že je to zdarma v otevírací době. Možná jak tu někdo psal jen AC přes Poly.., ten kdo ji ale nemá tak nenabije, protože oni to spustit neumí.
          Dnes to zkusím ještě ve Šternberku aby čez věděl, kde má ještě chybu?

          Jinak na Slovensku GreenWay je na vyjmenovaných stojanech CCS zdarma, včera vyzkoušeno v Malackách.

  4. Mě by celkem zajímal pohled na interní finanční stránku
    Mě by celkem zajímal pohled na interní finanční stránku ČEZu ohledně rychlonabíječek. Podle mého názoru bez dotace nepostavili za poslední 3 roky ani zásuvku. A ta dotace na 100 rychlonabíječek je zatím využita jen z velmi malé části, protože nejdřív musí do konce letošního roku využít tu předchozí dotaci (ta také ještě není vyčerpaná), jinak ji budou muset vracet.

    1. Nejen, ze vyrobci nam elektricke vozy davkuji po castech, ale
      Nejen, ze vyrobci nam elektricke vozy davkuji po castech, ale CEZ ty nabky davkuje taky po castech (to same i EON). Napr o vikendu jsem zjistil, ze CEZ uz ma postavenou nabku:
      – 2x Praha McD Praha
      – auto laros Ostrava
      – Karvina Kaufland

      A pritom nas informuje jen postupne. Misto, aby vydal jednu zpravu, kde uverejni vsechny tri stanice, tak kazdy tyden vyda 1 tiskovku s 1 lokalitou

    2. Osobně bych rád věděl proč dotace směřují nepřímo
      Osobně bych rád věděl proč dotace směřují nepřímo před a k zahraničním společnostem Kaufland, McDonald, ABB, BMW…. atd. Proč nějakou nabíjecí stanici nepostaví v Krušovicích u malé soukromé restaurace, nebo někde v Kolešově u soukromé čerpací stanice.
      Nebude to tím, že na této hlavní křižovatce spojující trasy Most-Plzeň a Praha-Karlovy Vary doposud nestojí žádná zahraniční společnost velikosti Kaufland, nebo McDonald?

      1. Spíš to bude tím, kdo nabídne víc a lepší podmínky.
        Spíš to bude tím, kdo nabídne víc a lepší podmínky. Pro McDonalds není problém zajistit přívod elektřiny na svoje náklady. ČEZ to v podstatě pak skoro nic nestojí… Zajistit přívod někde u malé soukromé restaurace je o mnoho složitější.

        1. i ta nejmenší restaurace, kde se vaří, má dostatečně
          i ta nejmenší restaurace, kde se vaří, má dostatečně dimenzovanou přípojku – jinak by jim při zapnutí každé konvice nebo trouby lítaly jističe. Takže pro čez je technicky stejně náročná instalace u McDonalda v Praze, jako někde u hospody u cesty. Problém je ten, že v Praze je to vidět a dá se kolem toho pěkně si honit mediálně triko a u cesty to elektromobilista potřebuje tzn závěr je logický – postaví se to v Praze… 🙂

Napsat komentář