Francouzská značka uvádí DS 7 Crossback E-Tense 4×4, slibuje všechny modely elektrifikovat

Nové plug-in hybridní kompaktní SUV DS 7 Crossback E-Tense 4×4 zvládne čistě na elektřinu ujet až 50 km.

Model DS 7 Crossback, který je na trhu od začátku roku 2018, se nyní vydává na nová teritoria a představuje se ve zcela nové verzi D7 Crossback E-Tense 4×4.
foto: DS

DS 7 Crossback E-Tense 4×4 dosahuje výkonu 300 k a točivého momentu 450 Nm, nabízí pohon všech 4 kol, dojezd ve 100% elektrickém režimu 50 km (norma WLTP) a rekuperaci energie při brzdění nebo zpomalení. Počínaje modelem DS 7 Crossback budou všechny nové vozy značky DS elektrifikované.

Pod kapotou se ukrývá benzínový motor PureTech 1.6 l Euro 6.3 (200 koní/147 kW) spojený se dvěma elektromotory 109 k (80 kW) a osmistupňová elektrifikovaná automatická převodovka EAT8. Výsledkem je kombinovaný maximální výkon 300 koní, maximální točivý moment 450 Nm, pohon 4×4.

V plně elektrickém režimu je D7 Crossback E-Tense 4×4 schopný urazit 50 km (cyklus WLTP, až 60 km v cyklu NEDC). Tento dojezd stačí pro každodenní cestu z domova do práce ve městě nebo na dálnici až do rychlosti 135 km/h. Při nízké hladině nabití baterie nebo v případě potřeby většího výkonu se přidá zážehový motor.

Řidič má k dispozici několik režimů řízení:

„Zéro émission“ je standardní režim. Po každém nastartování totiž naskočí elektrorežim pro větší komfort řízení, tichý chod a nulové emise CO2 a škodlivin;

„Sport“ pro vyšší výkon a větší požitek z řízení;

„Hybrid“ automaticky optimalizuje výkon a spotřebu paliva. Emise CO2 jsou v průměru nižší než 50 g/km;

„4WD“ zvyšuje pohyblivost a přilnavost na vlhkém, písečném nebo zasněženém povrchu.

D7 Crossback E-Tense 4×4, který využívá zkušenosti získané v závodech Formule E, dokáže díky funkci „Brake“ rekuperovat elektrickou energii při zpomalování a brzdění a prodloužit tak možnosti dojezdu. Další funkce „E-Save“ zase dokáže našetřit dostatek energie pro jízdu v plně elektrickém režimu pro posledních 10 nebo 20 km cesty.

Mapa na dotykové obrazovce vozu D7 Crossback E-Tense 4×4 zobrazuje řidiči v reálném čase vzdálenost, kterou lze ujet v plně elektrickém režimu, a umístění dobíjecích stanic. Baterie vozu DS 7 Crossback E-Tense 4×4 o kapacitě 13,2 kWh a výkonu 90 kW se dobije za 2 hodiny přes přes zásuvku 32 A (zásuvka ve zdi a nabíječka 6,6 kW) nebo za 8 hodin přes klasickou domácí zásuvku 8 A.

Prostornost kabiny vozu DS 7 Crossback E-Tense 4×4 je stejná jako ve verzi se spalovacím motorem a pro co největší objem zavazadlového prostoru jsou baterie umístěné pod podlahou.

Spotřeba ve smíšeném režimu by měla dosáhnout <2,2 l/100 km. Maximální rychlost v elektrickém režimu je 135 km/h, ve spalovacím 220 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne auto za 6,5 sekundy.

tisková zpráva

16 Comments on “Francouzská značka uvádí DS 7 Crossback E-Tense 4×4, slibuje všechny modely elektrifikovat”

    1. 147kW spalovaku to je asi tak polovina vykonu deklarovana EV,
      147kW spalovaku to je asi tak polovina vykonu deklarovana EV, takze asi 70 kW pokud by slo o EV. Nedavno jsem musel jezdit s pry vykonnejsim spalovakem nez moje EV a nestacil jsem se divit, jak pomalu se to vsude vleklo a hlavne rozjizdelo. Taky ty vibrace a rev motoru, jsem cekal poruchu kazdym km, ale kupodivu se to nerozsypalo.

  1. Zajímavá je informace že „Pod kapotou se ukrývá
    Zajímavá je informace že „Pod kapotou se ukrývá benzínový motor PureTech 1.6 spojený se dvěma elektromotory a převodovka..“

    Protože bych normálně čekal že spalovák bude spojený pouze s jedním elektromotorem a druhý elektromotor je zcela samostatný, umístěný až u zadní nápravy.

  2. OFF Elektrická SUV od MG už i v Německu na prodej, obě
    OFF Elektrická SUV od MG už i v Německu na prodej, obě dvě vycházejí z jejich spalovacích variant. Kvalitou to úplně není německá prémie, ale určitě lepší než čínské Geely a spol.

    Jako konkurent SUVéček od Hyudaie a Kie nevypadají vůbec špatně:
    MG E 60 ZS: https://bit.ly/2IMAZEs
    MG E 100: https://bit.ly/2OOS463

    Obě mají 64 kWH baterie, dojezd cca 450 km. Na hybrid.cz o nich není ani 1 článek. Problém by ale byl se servisem.

  3. Zda se mi, ze se jedna o prevekleho Mitsubishi Outlander PHEV.
    Zda se mi, ze se jedna o prevekleho Mitsubishi Outlander PHEV. Trochu nerozumim vete

    Baterie vozu DS 7 Crossback E-Tense 4×4 o kapacitě 13,2 kWh a výkonu 90 kW se dobije za 2 hodiny přes přes zásuvku 32 A (zásuvka ve zdi a nabíječka 6,6 kW) nebo za 8 hodin přes klasickou domácí zásuvku 8 A.

    baterie o vykonu 90kW?
    Kasicka zasuvka8A (j1772 zna 6, 13, 17A)?

Napsat komentář