Škoda odhaluje první snímek budoucího kompaktního modelu

Škoda odhalila první oficiální siluetu nového kompaktního modelu. Jde o první ochutnávku dynamického designu pětidveřového hatchbacku.

Nový kompakt značky Škoda má nahradit model Rapid. Bude vycházet z konceptu plug-in hybridu Škoda Vision RS, který se představil na autosalonu v Paříži.
foto: Škoda

Novinka převede „emotivní designový jazyk“ studie hatchbacku Škoda Vision RS, která nedávno vzbudila pozornost na pařížském autosalonu, do designu sériově vyráběného modelu.

O design novinky se zčásti postaral dnes už bývalý šéfdesignér Škody Jozef Kabaň. Auto bude větší než dnešní Rapid a Škoda plánuje ho odborné veřejnosti poprvé ve výrobní verzi ukázat začátkem letošního prosince. Jaké typy pohonů nabídne a zda bude v nabídce i plug-in hybrid zůstává zatím otázkou.

tisková zpráva

37 Comments on “Škoda odhaluje první snímek budoucího kompaktního modelu”

  1. A koho tady na hybrid.cz zajímá nějaká trapná silueta
    A koho tady na hybrid.cz zajímá nějaká trapná silueta nového sračkometu ze sračkometí a plynoprdí fabriky? To je na stejné úrovni jako ty kecy o parametrech budoucího elektromobilu, jaký svět neviděl. Jen je to místo textu v obrázku.

          1. Oba články citují Pedra z PushEV, který fabuluje. Škoda
            Oba články citují Pedra z PushEV, který fabuluje. Škoda auto myslím dosud nic z toho oficiálně nepotvrdila. Na druhou stranu Pedro ve většině případů podává správné technické informace. To že se pak automobilky rozhodnou pustit na trh obvykle horší konfiguraci nemůže ovlivnit.

            V tomto konkrétním případě si osobně myslím že nemusí být daleko od pravdy. e-UP! nyní stojí 647tis Kč s DPH (trochu jej zdražili neb stál 630tis Kč). e-citigo bude už z principu určitě levnější. Dále ta 37,7kWh baterie bude postavena na 50Ah článcích, které už jsou nějaký ten pátek na trhu k dispozici. Navíc myslím že tyto články by už mohly pocházet od čínského CATL a nikoliv Samsungu jako dosavadní 37Ah v e-Golfu, takže lze očekávat mnohem lepší cenu. Navíc myslím že tyto 50Ah články má dostat i hybridní SuperB a hned po něm i Passat GTE, takže nedává až takový smysl udržovat nadále 37Ah články v produkci (e-citigo by pak mělo jen 28kWh baterii).

            V neposlední řadě e-citigo nijak nekonkuruje vyšším spalovacím modelům neb je prostě strašně mrňavé. No a spalovací verze trojčat jsou dle mého názoru dnes již VW vysloveně pro zlost, protože nijak nepomáhají s flotilovými emisemi, ba spíše naopak. Takže bych ceně od 500tis Kč s DPH byl ochoten uvěřit.

            1. Kéž by to do 500t s daní bylo (s 38kWh baterkou), ale já
              Kéž by to do 500t s daní bylo (s 38kWh baterkou), ale já osobně tedy nějaké snižování cen u EV nevidím ani omylem. Ten e-UP je toho krásným příkladem – když přišel na trh, byla cena 605tis, dnes je při stejné specifikaci o 8% vyšší.
              Hlavně ale nevidím nikde kolem sebe chuť někoho to vůbec vyrábět a prodávat, jen samé v prsa bijící prohlášení. A co mě mrzí ještě víc, tak ta chabá podpora státu, to je pro mě skutečně velké zklamání. Nemám na mysli dotace na nákup, to u nás není dobrá cesta, ale kdyby třeba ČEZ nechal běžet svoji sít (postavenou za cizí peníze) ještě nějaký ten pátek grátis, nebo za náklad, tak to stát vyjde na zlomek ceny dotačního kola, ale rozvoji elektromobility by to pomohlo výrazně víc.
              No, a pokud v tom Citigo bude opravdu baterka 38kWh, tak můj odhad ceny je min 650tis.

                1. Napadá Vás alespoň jeden příklad, kdy EV po navýšení
                  Napadá Vás alespoň jeden příklad, kdy EV po navýšení kapacity baterie zlevnilo?

              1. CATL je oficiální zkratka názvu čínské společnosti
                CATL je oficiální zkratka názvu čínské společnosti Contemporary Amperex Technology. Dá se říci že to je lídr na poli hi-tech baterií v číně a zejména jejich produkce prizmatických článků se zdá být minimálně na ekvivalentní úrovni jako u velkých hráčů Samsung či Sanyo. Společnosi VW i BMW s nimi nedávno uzavřely velkou smlouvu o dodávkách článků. Rozhodně jejich produkci nelze vůbec srovnávat s „průmyslovým odpadem“ od Winston Battery.

          2. Za cenu kolem 800 tis. bude Škoda dělat plnohodnotné
            Za cenu kolem 800 tis. bude Škoda dělat plnohodnotné střední SUV 4×4 300 koní s baterkou od 60Kwh takže cena za toto pidiauto. Navíc s nevhodným předmím pohonem pro EV je podle mě na dnešní dobu adekvátní, stejně to za tu cenu koupí jen pár nadšenců.

            1. Až to za cenu bude opravdu na trhu, tak uvěřím, ale dnes
              Až to za cenu bude opravdu na trhu, tak uvěřím, ale dnes mi to přijde jako sci-fi. Podobných prohlášení bylo za posledních 5 let nespočet, BMW i3 mělo původně stát taky 600tis, dnes je za 2x tolik (i po 5letech výroby).
              Za 800tis je dnes slušně vybavená Octavia se spalovákem, a na 100% nikdo z dinosaurů nepostaví ceníky tak, aby EV cenově konkurovali spalovákům, minimálně příštích 10let určitě ne, na to si klidně vsadím.

              1. Mám to přímo od člověka ze škodovky. Musejí dát
                Mám to přímo od člověka ze škodovky. Musejí dát takovou cenou aby taky nějaký elektriky prodali kvůli emisím.

                Alemají strach z toho snížení emisí o 35% protože za 800 tis. velký auto není problém, ale malý za 250 tis. to už se v elektrice nedá udělat.

                Sám taky uvěřím až bude na salonu.

                1. Nemyslím si, že má nějaká automobilka strach z toho, co
                  Nemyslím si, že má nějaká automobilka strach z toho, co bude za 12 let. Aktuálně asi řeší těch 95 g CO2/km v roce 2021, Škoda má za rok 2017 115,9 g/km, tedy to potřebuje dostat dolů o 18 %.

  2. OFF: Protože ke článku a fotce opravdu není co dodat.
    OFF: Protože ke článku a fotce opravdu není co dodat. Poradí mi někdo dobrý tip na ojeté auto s cenou kolem 450-550tis (cca 20.000 EUR) s velkým zavazadlovým prostorem. Nejlépe s rovnou plochou? Do elektra se asi s cenou nevejdu a plug-in jsem našel jen Outlander. Nějaký další typ? Díky.

  3. Hmm
    ————–
    Tímto příspěvkem jsem sice porušil

    Hmm
    ————–
    Tímto příspěvkem jsem sice porušil pravidlo dobrého chování v internetové diskuzi stran toho, že příspěvek není ani užitečný, ani nepřináší nic nového, ale omlouvám se s tím, že to pro zveřejněnou fotku platí taky 😉

    1. Je to jednoduché, bude to mít přesně takovou ceny, aby se
      Je to jednoduché, bude to mít přesně takovou ceny, aby se to dobře prodávalo a hlavně aby na tom Škodovka vydělávala. Což asi umí, protože je v tomto ohledu v koncernu na špici.

      Fakt, že na něco nemám, ještě neznamená, že je to předražení, nebo že je to za nehorázný peníze 🙂

    2. Tak je to rapid. Tedy min nez ochcavka a vic nez fóbie. Teda
      Tak je to rapid. Tedy min nez ochcavka a vic nez fóbie. Teda cca 300-600k podle vybavy. Osobne si myslim ze to bude jedno z nejlepsich srackometu co muzes od skovky dneska koupit a to jen kuli tomuze bude proste nejmodernejsi. Do doby nez vypusti novou ochcavku.

Napsat komentář