Elektromobily a hybridy budou v Česku mít vlastní registrační značky a dálnice zdarma

O speciální registrační značky začínající písmeny EL si budou moct zažádat majitelé elektromobilů, hybridů či vodíkových aut.

V letošním roce se v Česku zatím do konce září prodalo 469 elektromobilů. Proti minulému roku je to nárůst víc než o polovinu.
foto: Hyundai

Díky nedávno schválené novele silničního zákona budou moct čeští majitelé elektromobilů, hybridů, plug-in hybridů a potažmo i vodíkových aut zažádat o speciální registrační značku. Uvažovalo se, že bude zelená, nakonec ale skončilo jen u klasické bílé a začínající písmeny „EL“.

Vydání značky by mělo být zdarma. Žádat o ně bude možné od dubna příštího roku. Podle ministerstva dopravy se v budoucnu počítá s tím, že elektromobilistům budou odpuštěny dálniční poplatky a dostanou možnost využívat vyhrazené pruhy.

Ministerstvo by tím nejspíš alespoň částečně chtělo vykompenzovat chybějící finanční podporu nákupu elektrických aut pro jednotlivce. O té se v Česku už řadu let polemizuje, zatímco ve většině evropských zemí lze získat dotaci kolem až 5000 eur. Včetně například Slovenska (oprava: dotace zde skončily k 1.7.2018), Rumunska a dalších zemí.

iRozhlas.cz, MD

243 Comments on “Elektromobily a hybridy budou v Česku mít vlastní registrační značky a dálnice zdarma”

  1. Na úvodním obrázku krásná Hyundai Ioniq 🙂 Ano ceny
    Na úvodním obrázku krásná Hyundai Ioniq 🙂 Ano ceny elektrovozů jsou ještě poměrně drahé, ale s přibývajícími elektroautami ta cena bude pozvolna klesat. Já si ještě nějaký ten rok počkám a pak pudu do Kony nebo Ioniqa.

  2. Nevím, ale článek je evidentně zavádějící.
    Říká,

    Nevím, ale článek je evidentně zavádějící.
    Říká, že elektromobily budou mít svoji značku a tak si někteří domýšlí, že
    – každý elektromobil ji bude mít
    – že na základě toho se bude řešit parkování zdarma, mýtné atd.

    Nic takového snad ale v článku není. To je jen spekulace a přesně z reakcí je vidět, že by to bylo i těžko vymahatelné. Podle mě to bude jen označení, které nedává smysl a někdo si ho prosadil kvůli něčemu.
    Jen mě nenapadá kvůli čemu :-).

    Jinak všichni kteří tady diskutují o cenách.
    Tak mám jednu vlastní zkušenost. Máme dvě auta jako rodina klasicky jedno větší a jedno menší. Menší auto nám dosloužilo a místo něj jsme koupili sice nové ale stejně velké auto a stálo 200 000 tisíc a žere kolem 6 litrů na 100. To je pěkné ale furt je to hodně. Za stejnou cenu bychom měli 5 let starý c-zero. Díky kterému bychom šetřili ihned na palivu. Bohužel nabídka přišla o pár měsíců později než jsme ho koupili.

    Takže ano nový ev se nevyplatí, ale již 5 let starý je ekonomicky výhodný. A ihned říkám. 5 let starý c-zero bude stále dost kvalitní na to, aby vydržel dalších 10 let. Takže řeči typu, že to není nové a tomu nevydrží baterie atd. jsou mimo mísu.
    A hlavně i starý c-zero je lepší vozítko do města než jakýkoli podobný spalovák. To co máme za 200 hadrů je fakt hrůza, třese se to, motor hučí jak porouchaná cirkulárka, atd. A to je to nové. C-zero, je tiché, má elektrické ovládání a další vymožnosti, které kraksny za 200 000 nikdy mít nebudou.

  3. Ja nevim proc ma porad nekdo problemy s Toyotou a hybridem
    Ja nevim proc ma porad nekdo problemy s Toyotou a hybridem …. z vlastni zkusenosti musim rict sama +. Ono staci umet pocitat, nove auto kupuju co 5let a uz jsem si ten pruzkum trhnu nejednou delal. A tak by me zajimalo jake auto (stejna velikost a vybava a spotreba) koupite za cenu nove Toyoty Auris TS ve vybave Exucutive???
    Jen pro info cena za kterou jsem Toyota Auris TS hybrid Exucutive+barva bila perlet byla 554tis vc DPH
    Jizda 90 mesto 10 mimo
    mesto jedime za 4,2l/100
    dalnice 130 na tempomat 5,0l/100,-
    najeto 31000,- za 1,5 roku
    servisni naklady po 15000km 2400,-
    servisni naklady po 30000km 4300,-
    Tak jsem zvedav na vase reakce

    1. Proti spotřebě ceně, kvalitě nic.
      Ale toytotí system HSD

      Proti spotřebě ceně, kvalitě nic.

      Ale toytotí system HSD má šílenej projev v případě , že po ní chcete nějaký výkon.

      Vezl jsem se CHR jak byl den akcí. Cena 530 Kč OK.

      Ale jak se stím jelo na dálnici do kopce , plný plyn jen hučí dělá kravál a nejede . Felicia 1,3 je oproti tomu „formule“
      a nedá se s tím nic dělat , nedá se tomu říct přeřaď už konečně. Jen uprat plyn a to zas nejede.

      Mám NIRO je sice dražší ,ale když se na to šlápně tak podřadí a jede rozhodně nehučí tak monotóně a to je jen 1,6 oproti 1,8

      1. Chová se to jako skútr. Potřebujete výkon, motor se
        Chová se to jako skútr. Potřebujete výkon, motor se vytočí do otáček kde má výkon. Nepotřebujete výkon, otáčky se sníží.

        Nechce mě se hledat a počítat kolik točí na dálnici Felície 1,3, ale Fábie HTP na pětku točí cca 4200ot/min (což je paradoxně stejně jako točila škoda 100 na 4ku). Ono v podstatě jakýkoliv běžný atmosférický motor bude točit na dálnici cca 3500-4500 ot/min a HDS má prostě atmosférický motor.

    2. No na to se dá reagovat i výpočtem.
      roční nájezd máte

      No na to se dá reagovat i výpočtem.

      roční nájezd máte 20000km, takže za 5 let je to 100 000 km
      prodej po 5ti letech je za 250 000
      spotřeba bude cca 4.5l/100, to jest 4500l za 5 let takze asi tak 135 000
      ostatní náklady za 100 000 km budou cca 40000

      Takže: 554 000 – 250 000 + 135 000 + 40 000 => 4.79kč/km

      Takže gratuluji, je to pod 5kč 😀

      1. No muj dotaz znel trochu jinak ale na to sem odpoved nedostal
        No muj dotaz znel trochu jinak ale na to sem odpoved nedostal

        tak az vas nake to auto napadne tak to spocitej te i na neho a uvidme ka jakou castku se dopracujeme
        (ve firme mame Octavky-CNG a fabie, I30 combi, superby a dacie, no a o cenach servisu a nakladech na provoz se snad nebudu ani rozepisovat

        cena auta 554tis s DPH jsem platce takze 458tis. bez nehlede na to ze auto odepisu cele ve firme + zadna silnicni dan

        naklady na servis za tech 5let cca 18tis s DPH + 15tis s DPH -2x sada pneu (+ 1x letni sada a 1x zimni sada)

        1. Ja uvazuji o koupe Volvo V90,avsak ne tady v CR.Ale ve
          Ja uvazuji o koupe Volvo V90,avsak ne tady v CR.Ale ve Svedsku. Cena je 800t vc DPH v zakladu.Pocitam ze prodejce da take nakou slevu poskytne. Cenikovka je o 250t vyssi nez vase,ale auto o dva rady nekde jinde. Pro zajimavost tady stoji to same auto v zakladu 1 289 000,-Kc.

          1. a jeste by mne zajimala co je to za vybavu za vasi cenu ja sem
            a jeste by mne zajimala co je to za vybavu za vasi cenu ja sem vzdy bral tu nejvyssi a to je dalsi vec co se me libi na pristupu Toyoty maji prehledne ceniky a 3 typy vybav plus max jeste jednu akcni a v te nejvyssi je vse krom blbosti jako panoramaticka strecha + priplatek barva.

      1. Jo to je vec zvyku na to co ma auto delat kdyz chce clovek
        Jo to je vec zvyku na to co ma auto delat kdyz chce clovek akcelerovat… vsichni co uz naky cas jezdime a byli jsme zvykl na manualni razeni a podrazovani a dale nastup turbo motoru kde to cloveka zatlaci do sedacky atd to tady hold neni a subjektne se zda ze to auto nejede to slycham porad ale clovek nesmi dat na tento dojem a musi i koukat na tachometr.
        To je ma zkusenost a takrka vsech co to meli moznost ridit…. a je pravda ze to auto cloveka hodne vyklidni :DDD a zacne jezdit plynule a vklidu

          1. Ano to souhlasim 🙂
            mam prikleple i dotace na nakup EV mel

            Ano to souhlasim 🙂
            mam prikleple i dotace na nakup EV mel jsem zapujceny na vikend:
            Nissan Leaf ten novej model svezeni ok nabijeni problem! dojezd no snad s tou veci baterkou cena 990tis
            Nissan EV200 no to snad ani nebudu psat dojezd zadny a cena 960tis
            Hyundai ioniq velice prekvapil nabijeni ok dojezd horsi jak nissan cena 890tis
            cekal jsem na Konu zatim se nepodarilo domluvit zapujcku ale cena 1 090 000 a to je 2x tolik co za spalovak !!! a to uz je trochu mimo nehlede na to, za kolik se to bude po 5 letech prodavat coz je velke neznama

            Tesla 3 nikdo nevi kdy ….

            a pristi rok v unoru nastane otazka co tedy koupit ??? dalsi auto bude mit 5 let

                1. Jakym EV najedes pres 100 000 rocne? A kolik let v tom zaprahu
                  Jakym EV najedes pres 100 000 rocne? A kolik let v tom zaprahu vydrzi?

                2. Trochu nerozumím asi – tohle je moje uspora při nájezdu cca
                  Trochu nerozumím asi – tohle je moje uspora při nájezdu cca 50 tis ročně které najedu.

                3. Jezdil jste za 12 l/100 km nafty ? Čím jste jezdil ? Porsche
                  Jezdil jste za 12 l/100 km nafty ? Čím jste jezdil ? Porsche Cayenne, Ford Transit ? Není moc „běžných aut“ kde při 50 000 km ročně (což asi nebude jenom po městě) spotřebují palivo za 200 000 Kč.

                4. MB GLE coupe + bmw 335i cabrio – staci?
                  MB GLE coupe + bmw 335i cabrio – staci?

                5. Tak to je dobré…
                  Ty náklady na palivo byste ušetřil, i

                  Tak to je dobré…
                  Ty náklady na palivo byste ušetřil, i kdybyste si místo i3 koupil řekněme Citigo, resp. to ušetření paliva a nákladů celkem nejde plně na vrub toho EV, ale proto, že jste prostě dvě auta (poměrně velká a žravá) vyměnil za jednu nákupní tašku v elektrice. To se nezlobte, ale to není fér srovnání. resp. ve vašem případě jste ušetřil, ale určitě to není vhodný příklad.

                  Taky bych ušetřil, kdybych svoje a manželky auto vyměnil za jedno EV. Akorát když jsem pryč, manželka by neměla čím jezdit a já bych na služebku namísto 5-6 hodin jel půl dne 🙂

                6. Pane bože další chytrolín, já tady opakuju že sem
                  Pane bože další chytrolín, já tady opakuju že sem nechtěl a ani nemohl kupovat Citigo rozumíte tomu nebo ne? Nevím proč bych si kupoval citigo a nevím proč ho s ním srovnáváte,jel jste někdy v i3 ? Asi ne, je v ní víc místa než v mé bývalé 335i cabrio ale to fakt nemá cenu vysvětlovat někomu kdo to nechápe .
                  A nákupní taška v elektrice to slyším všude od ropáků ale já s ní odvezu 2 dospělí a 2 děti stejně pohodlně jako v nějakým supu nebo v čem a ještě skoro zadara a s hubou od ucha k uchu. A nemám jen EV ale stále mám GLe coupe které stojí v garáži – třeba se bude hodit 2x 3x do roka a nebo ho prodám.
                  Já jsem pouze napsal že ušetřím prostě tyhle phm za rok už je to jasné?

                7. Já rozumím, jenom říkám, že to není úplně typické
                  Já rozumím, jenom říkám, že to není úplně typické nahradit dvě poměrně velká a rozdílná auta jedním menším autem a vydávat to za modelový příklad.

                  Že ušetříte náklady na PHM je úplně jasné, ale jak jsem napsal není to jenom přechodem na EV, je to přechodem ze dvou velkých aut na jedno menší auto, to je to gro.

                  A pravdu mají i ti lidi předtím, že ne každý si může koupit malé EV auto za mega a tedy radši dá přednost rodinnému auto za půl mega a ekonomicky to vyjde lépe.

                  Já EV fandím, jen prostě ještě nejsou pro každého.

                8. Asi neviete citat s porozumenim. Marek pisal, ze GLE ma stale
                  Asi neviete citat s porozumenim. Marek pisal, ze GLE ma stale v garazi. Takze vymenil len jedno auto.

                9. No to ano, ale ho nepoužívá. Takže ušetří na PHM, ale
                  No to ano, ale ho nepoužívá. Takže ušetří na PHM, ale zase musí platit povinné ručení a ztrácí na hodnotě.

                10. A nepoužívá ho zcela logicky, protože z druhé
                  A nepoužívá ho zcela logicky, protože z druhé elektrického auta v rodině se díky užitku a levnému provozu stalo rázem první auto v rodině. Jak je tomu ostatně vždy. A taky se obratem zjistilo, kdy vlastně nestačí všemi vzývaný dojezd, 2x-3x do roka. Ale to nemá cenu vysvětlovat, to se musí zažít.

                11. To je hezké,
                  Ale pravdu mají i ti co říkají, že EV

                  To je hezké,
                  Ale pravdu mají i ti co říkají, že EV rozhodně není pro každého.
                  Já jezdím do práce 3x týdně 80km tam a 80km zpět (vždy je asi 60km dálnice). Plus ježdění po nákupech a podobně mi dá v součtu cca 200km. K tomu 2x rocně dovolená v zahraničí (lyže / moře) a víkendy po Cechách (kola).
                  Momentálně to jezdíme Toyotou Corolla, která si bere dlouhodobě 6,3 l / 100km. Stála mne nová 440,000.
                  Nabídněte mi EV, které tohle uspokojí nebude stát mega, vejdeme se v pohodě celá rodina a nebudu se muset stresovat jestli dojedu, nebo ne?

                12. nic takoveho neni na trhu.Nabidnou vam zdejsi umelci Niro za
                  nic takoveho neni na trhu.Nabidnou vam zdejsi umelci Niro za mego a budou vam tvrdit,jak usetrite oproti stavajicicmu stavu.

                13. Uz tyden hledam nove auto za Peugeot Expert Tepee v lednu ma 5
                  Uz tyden hledam nove auto za Peugeot Expert Tepee v lednu ma 5 let a jde. Co se da dnes koupit Nissan Ev-200 co nikam nedojede ale stoji stejne jako ten Expert ale nikam nedojede… Nic proti Kia Niro ale vydel nekdo ten kufr ??? tam proste neni zadnej. To uz do toho Aurisu jsem po sklopeni zadnich sedacek bez problemu nalozil 8 fotovoltaickych panelu o rozmeru 1,6mx1m

                14. Nový Nissan eNV200 se 40 kWh baterií. Nebo si dovezte zvenku
                  Nový Nissan eNV200 se 40 kWh baterií. Nebo si dovezte zvenku Renault Kangoo ZE, klidně v prodloužené verzi.

                15. Mel jste moznost vyzkouset Nissan eNV200?? se starou baterii
                  Mel jste moznost vyzkouset Nissan eNV200?? se starou baterii jsem nenajel vic jako 140km a to jsem jezdil na podzim takze netopil a neklimoval kolik myslite ze to najede se 40Kw ?? tak rekl bych 200 a to maximalne a to je proste malo…
                  Dnes najedu v prumeru dene cca 80-150km tim Peguotem jen po meste nedejboze ze musim 1x az 2x tyden dal coz jsem pres tech 200km
                  Cenik Renualt Kango ZE Maxi2 coz je v podstate Dacia Docker (bohuzel hlavne interier)
                  cena
                  Kango ZE 1 092 630,- s DPH
                  Kango 498 250,- s DPH
                  Docker 300 000,- s DPH

                  Pokud by jste chtel namitat ze je to ridicem tak z Aurisu uz jsem tak vycepovanej co se tyce jizdy z jezdim economicky

                  Jen pro zasmani po koupe Aurisu a jezdeni snim spadla dlouhodoba prumerna spotreba na 4,5let starem Peugeotu Expert o 1litr dolu 😀 a stavajici najezd je 150tis

                  Techniku mam rad a jakoukoliv a jsem fanda do modernich technoligii a i me to zivi ale vse musi mit smysl a musi byt cena vyvazena funkcnosti a prakticnosti

                16. Ano, měl. Dokonce jsem s ním jel trasu Praha – Ostrava a
                  Ano, měl. Dokonce jsem s ním jel trasu Praha – Ostrava a zpět. Bylo to jediné auto, kde jsem řešil nouzově ve 3 hodiny v noci nabíjení z továrny v rámci noční směny prodloužovačkou z jediné 230V 16A zásuvky, co měli v šatně u kávovaru. Jinak samé 63A. Protože kopce Vysočiny byly nad jeho síly a 24 kWh baterka je v tom autě bez rychlonabíječek malá. A ty tehdy byly v Pardubicích (nabito na 80%) a v Brně. S dojezdem 17 km jsem zbylých 34 přes 2 kopce prostě riskovat nemohl.
                  Po městě v pohodě a s rychlonabíječkami v cíli nebo po cestě taky – viz rozvozy firmy Sampro. Kdysi dával 16 litrů měsíčně za leasing a 4-6 za naftu a další tisíce několikrát ročně za servis. Dnes dává jen ten leasing a 500 za čip ČEZu.
                  Zkuste zjistit kam jezdíte a zda pro Vás není použitelný model kolegy stavaře, který prostě nabíjí na stavbách RD z antoníčků. Než vyloží materiál, probere s chlapy co a jak, tak 6,6 kW palubní nabíječka dodá za hodinku čtvrtinu baterky. Kdysi vyjížděl ráno s plnou baterkou, dnes to neřeší, obvykle dojíždí skoro plný domů. A ty cesty nad 200 km jsou opět o průběžném nabíjení nebo rychlonabíječkách po trase.
                  Ta cena nového ZE mne nepřekvapuje, je to holt malovýroba. Ovšem podíval bych se po ojetinách.

                17. Tak a to jsou presne ty problemy co neminim resit … a nevim
                  Tak a to jsou presne ty problemy co neminim resit … a nevim na kolika stavbach jste byl ale pohybuju se tam dnes a dene a ze by se dalo zaparkovat u antonicku to opravdu ne leda ze by to auto SUV aby tam v tom bordelu dojelo a za druhe aby tam auto neprislo k urazu pri vecnem vykladani a prevazeni materialu no hold je to proste stavba

                  a ktem ojetinam uz se vyjadrovat nebudu

                18. Problém byl v roce 2015. Dnes jsme zcela jinde. Psal jste že
                  Problém byl v roce 2015. Dnes jsme zcela jinde. Psal jste že rozvážíte FV panely, tak to už musí být ta stavba hodně hotová, ne tankodrom. Rozvody jsou na stavbách obvykle hned na kraji, hned ty první pro Unimo buňky. U těch rodinných domků hned pod sloupem, co je na hranici pozemku. Auto je spotřební věc, při práci k úrazu vždycky nějak přijde.

                19. Nepsal jsem ze rozvazim ale ze jsem vezl sobe FV panely na
                  Nepsal jsem ze rozvazim ale ze jsem vezl sobe FV panely na svuj dum protoze jsem rozsiroval FV a ja resim vystavbu FTTH a FTTB opticke site tudiz se pohybuju na stavbach od prvniho kopnuti az po dokoncovaci prace a jelikoz musim jednat jak s investotry a tak stavbyvedoucima tak vim ze by si jim tento postup nezamlouval a ani mne kdybych byl na jejich miste by se me tato praxe nelibila a urcite chapete proc

                20. Všechno je o domluvě. Jen to musíte zkusit a být první.
                  Všechno je o domluvě. Jen to musíte zkusit a být první. Moje první otázka když jedu ke klientovi je – kde máte na parkovišti nabíjení pro elektromobily, ať u Vás nebloudím?

                21. Tohle oravdu neni reseni to se na me nezlobte
                  Tohle oravdu neni reseni to se na me nezlobte

                22. Nezlobím. Já to tak dělám a funguje to. Minimálně jako
                  Nezlobím. Já to tak dělám a funguje to. Minimálně jako osvěta. Leckdy se v areálu najdou desítky zásuvek.

                23. Takže to máme v 1 dni přes 160 km, je tedy nutné auto, co
                  Takže to máme v 1 dni přes 160 km, je tedy nutné auto, co bez nabíjení (ale to se dá řešit určitě i v práci) dojede 200 km a více. Nissan Leaf 2.generace, Hyundai Ioniq, Kona atd.. Víkendy a moře neřeším, v místě je vždy zásuvka (pokud není veřejná, stačí se domluvit a příště už veřejná je) a po cestě rychlonabíječky. Čili stres není a rodina se vejde v pohodě.
                  Spotřeba průměrná Corolly, když budeme počítat jen 30,- Kč za litr, což už je dávno více, znamená 189,- Kč na 100 km jen za palivo. Takže týdně, pokud děláte práci 3 dny a je to po 200 km, 1.134,- Kč, ročně 52 týdnů (a dovolenou v práci nepočítám, protože zase na ni jedete autem) je to jen na palivu zaokrouhleno 59 tisíc. Nutný servis (olej, filtry a další) bude každý rok, najezdíte ročně přes 30 tisíc. Počítejme třeba 11 a jsme na 70 tisících ročně. Auto stálo nové 440, po 5 letech provozu je to už celkový náklad minimálně 790 tisíc a máte skoro neprodejnou spalovací plečku se 155 tisíci km nájezdu. Jak daleko je do pořizovací ceny okolo 800 tisíc, kde se pohybují výše uvedené vozy? Už moc ne, že?

                24. To sou pekne pocty ale hodilo by se napsat kolik bude stat
                  To sou pekne pocty ale hodilo by se napsat kolik bude stat nabijeni u rychlonabijecek a doma, porad tady pocitate benzin atd ale i to EV bude stat normalniho cloveka za nabijeni penize tak jako bude stat servis atd….
                  Tak pekne pro srovnani rozepiste kolik normalni clovek utrati za 155tis km jak pisete pokud bude dobijet 30% doma 30%rychlonabijeni 30% nelkde kde neni ryhlonabijeni ale musi se presto platit??

                25. Nabíjení pomalé venku je zdarma. Obchody, práce, nákupní
                  Nabíjení pomalé venku je zdarma. Obchody, práce, nákupní centra, radnice, restaurace…….
                  Nabíjení pomalé doma je zdarma. Díky tarifu D27d Elektromobilita, který dostanete když vlastníte nebo prokážete používání BEV, platíme za elektřinu stejně nebo méně, než když jsme žádné BEV neměli. Protože 1/3 dne máte celý dům za polovic. Ten tarif dostanete i na firmu, ale tady jen na konkrétní nabíjecí zásuvku……
                  Pokud jezdíte dále, máte buď BEV s delším dojezdem, abyste mohl nabíjet pomalu zdarma, nebo rovnou Teslu a máte doživotně supernabíjení na Superchargers zdarma (rychlonabíječka má 50 kW výkon, SC 125 kW). Nebo máte rychlonabíjení dnes za paušál +-500,- Kč měsíčně bez ohledu na odebrané množství u ČEZu, případně od 0,- do 10,- Kč/1 kWh u jiných sítí a soukromníků. Za skoro 5 let jsem u 2 BEV utratil zhruba 6 tisíc na 92 tis. ujetých km.
                  Ano, existují ještě jiné placené možnosti, ale je konkurence a tak je nevyužívám.

                26. No pokud budete spolehat na zdrama v obchodech a aut na Ev
                  No pokud budete spolehat na zdrama v obchodech a aut na Ev bude vic tak to uz nebude zadarmo a neni to vsude ani ted zadarmo.. A ani doma to neni zadarmo sice mate specialni tarif ale zadarmo to proste neni to jsou normalni kecy
                  A pokud budete pouzivat verejne stanice tak kdyz se podivat na svuj ucet na evmapy.cz tak razem zjistite ze kdyz nabijite na rychlonabijeckach tak vas stoji ted sem vytahl ten posledni vypis:
                  CHAdeMO 44kW – 7.33 CZK / min (FCP sleva 40 %) – 13.670 kWh – 136.64 CZK
                  coz neni malo a pokud clovek nebude EV otrokem a nebude porad resit kde nabijet a jestli tam bude volno atd tak ty vase pocti nejsou proste v poradku ….

                  jelikoz jsem uz mel 3 x na prodlouzeny vikend EV v zapujcce tak muzu rict ze to co pisete tak proste neni

                  a abych koupil Teslu za cenu RD abych mel lepsi pocit tak na to nemam a to se rozhodne nemam spatne ba naopak a auto za rozumne penize jste zadne nenapsal a opravdu auta typu Peugeot lon bych se ja bal nazvat autem stejne jako C-zero. V aute sem sedel a i se kratce projel a neco tak oskliveho a z meho pohledu i ne moc bezpecneho pro posadku proste ne.

                  Muj dotaz znel srovnatelene auto s Toyota Auris TS hybrid za cenu 550tis s DPH v plne vybave se spotrebou atd proste srovnatelne ale zadna odpoved nebyla k tematu a tudiz bez argumentu proc je Toyota tak spatna ze lezi tolika lidem v zaludku ?? Ikdyz je to z me zkusenosti perfektni bezpecne a spolehlive auto a jeji hybrid system odzkouseny po celem svete s najezdy 1mil km a nizkymi naklady na servis

                  a dle spritmoniter.de na nasem Aurisu vychazi naklady na 31tis km:
                  31202km – 41873 to jest = 1,342kc/km pri cene auta 550tis a kdy se po 5 letech dnes Auris prodava za cca300tis dle inetrnetu tak jsou naklady
                  predpokladany najezd
                  100tis naklady na phm 134200,-
                  servis
                  garancni prohlidky cca 25000,- (pocitano 15/30/45/60/75/90 tis km)

                  550 000,-
                  +134 200,- PHM
                  +25 000,- Servis
                  731 700,-
                  -350 000,- zustatek po 5 letech (momentalne nejlevejsi na netu je kratky Auris za 329 a ne full byvave a druhej v rade uz je za 400tis)
                  381 700,- naklady za 5 let a 100tis km

                  Tak a ted treba Nissan Leaf cena v roce 2013 byla za vybavu Tecnu
                  900 000,-
                  + 20 000 dobijeni cca
                  + 12 000 servis (to sem jenom tak strelil ale prohlidka nebude min nez 2tis za jednu prohlidku)
                  932 000,-
                  – 350 000,- (momentalne nejlevejsi na netu je za 288 a ne full vybave a druhej v rade uz je za 400tis)
                  582 000,- naklady za 5 let a 100tis km

                  Tak kde je ta uspora ????
                  Kdyz naklady za Auris TS Hybrid budou za 5 let 382tis a za Leaf a to uz neresim ze to neni kombik jsou 582tis ……….

                27. Čím více je EV v zahraničí, tím více je tam možností
                  Čím více je EV v zahraničí, tím více je tam možností pomalého nabíjení zdarma, je to stejný standard jako parkovné zdarma.
                  Veřejné stanice používám jen minimálně. Protože jsem si koupil auto na své denní potřeby. Už i do Olomouce jezdím z Ostravy 100 km vlakem a na Rekole (příp.MHD), je to rychlejší a pohodlnější a mohu odpočívat nebo pracovat.
                  Půjčení na prodloužený víkend, kdy se snažíte s BEV najet co se dá a jezdíte dlouhé štreky, není běžné používání BEV. Běžné je mých +-30 km denně, občas 100, výjimečně více. Podobně to má manželka.
                  Teslu taky nemám a dokonce je pro mé většinové jízdy po městě nevhodná, což Vám potvrdí letitý majitel. Ve městě raději používá elektrický Smart ED nebo elektrokolo.
                  Cenu neřeším, kdo si kupuje dnes auta přes milion, může si koupit místo báva nebo medvěda Teslu.
                  Je mi jedno, že se Vám trojčata nelíbí, je to stejně malé auto do města jako kterékoliv jiné (Fiesta, Corsa, Punto atd.). Ale bezpečnější. Viz testy plus živost, rychlost, jednostupňový automat a nízké těžiště rozložené 50:50 mezi nápravy plus hromada asistentů k tomu ve standardu. A to se bavíme o vývojově 12 let starém voze.
                  Toyota Auris TS hybrid? Psal jste Corolla, ne? Takže další výpočty jsou mimo.
                  Leaf v roce 2013 byla novinka, pak stál velmi dlouho 715, ne 900. Takže srovnávání taky mimo.

                28. Vy opravdu chcete srovnavat Fiesta, Corsa, Punto s C-zero ???
                  Vy opravdu chcete srovnavat Fiesta, Corsa, Punto s C-zero ??? to jako fakt ?
                  a dle ceniku 2013 Nissan Leaf Tecna stala a i dnes stoji pres 900 000,- a cena zacinala na 750 000,- staci hledat na inetrnetu a cenik noveho Nissan Leaf vam rad poslu s individualni cenou tak i na Hyundai Ioniq a i po vsech moznych slevach

                  Za ty roky co uz auta kupuju vzdy beru nove a maximalni vybavu kdyby nekdo chtel argumentovat tim ze si muzu koupit levnejsi a jete atd tak ne nevyplati se to

                  Moje nabidky na vozy EV
                  Nissan Leaf Tekna 40kw
                  cena 1 071 190,- po sleve 929 900,-
                  Nissan E-NV200 van Tekna
                  cena 981 918,- po sleve 887 400,-
                  Hyundai IONIQ EV Ultimate
                  cena 1 012 679,- po sleve 911 679,-

                29. C-zero je lepší než Fiesta, Corsa, Punto, Up a další
                  C-zero je lepší než Fiesta, Corsa, Punto, Up a další malé spalováky. Malý zvenčí, velký uvnitř. Už jen rozvor má 250 cm, prkaticky stejný jako oktávka, což je daleko větší auto. A celý prostor věnuje posádce a náklad. Baterky jsou v podlaze, čumák nemá a motor s měničem na zadní nápravě. Není to sice úplný skateboard jako podvozek Tesly, ale hodně se mu blíží.
                  Já kupoval nejdříve ojeté, pak nové, teď většinou výstavní nebo předváděčky. Ceny jsou příjemné, záruky plné a jsem první majitel.

                30. Jsem to porad ja jen uz jsem se registroval 😀
                  A pokud ctete

                  Jsem to porad ja jen uz jsem se registroval 😀

                  A pokud ctete poradne tak jsem psal ze uvazuju o nove Toyote Corolle combi 2.0HSD a ta jeste neni na trhu a neni znam jeste ani cenik snad brzo bude
                  takze me vypocti jsou stale vporadku 🙂

                31. Tak to je fajn, páč Anonymů je tu jak much 🙂
                  Hmm, v tom

                  Tak to je fajn, páč Anonymů je tu jak much 🙂

                  Hmm, v tom já už se nevyznám, spalováky pro mne skončily. Jak zpívá Suvereno: Dajme mu sbohom, je to zastaralý pohon. Dosť bolo tej špiny, hluku a smradu. Je čas, aby odišiel… https://www.youtube.com/watch?v=5GaCuYo46tI

                32. Základ je ten, že každý může využívat auto různým
                  Základ je ten, že každý může využívat auto různým způsobem. Každý má jiné potřeby a musí zvážit co mu vyhovuje. Já mám v rodině už pouze elektrická vozidla a naprostá spokojenost. Manželka vyměnila před 4 roky Yarise(super auto) za Citroen C-Zero(už nechce nic jiného). Ročně najede 20.000 km, což znamená proti Yarisu úsporu cca 30.000,-Kč/ročně(pouze na palivu). V tuto chvíly nejsou rozhodně srovnatelná nová elauta s běžnými vozy. Co se týče ekonomické výhodnosti. Ale jsem přesvědčen, že by vyšla zcela jiná ekonomická výhodnost při srovnání koupě 2-3 letých aut. Toyota Auris nákupka 350.000, Nissan Leaf Tekna(s podstatně menším nájezdem km než Auris) nákupka 470.000,-Kč. Pár korun se ušetří i v servisu. U Yarise mi měnily brzdy po 3-4 letech(cena kolem 20-25.000,-Kč) apod. Nehledě na nejnižší povinné ručení, nebo nepotřebnosti platit při TK emise.

                33. Promin te ale jak uz jsem tu psal tak jiz nejaky cas kupuju
                  Promin te ale jak uz jsem tu psal tak jiz nejaky cas kupuju pouze nove a v plne vybave takze se nezlobte ale to je rada k nicemu

                  Nechci resit jestli baterie EV atd kdo a jak se k autu choval….
                  dnesni spotrebni doba se uz davno tyka i automobilu uz to neni vyrobek na 20 let a to co najely bez problemu a s rozumnym servisem auta vyrobena pred 20 lety si muzeme dnes nechat jenom zdat

                34. hm dle nicku mas I3 tedy mestske prditko za mego.Podobnou
                  hm dle nicku mas I3 tedy mestske prditko za mego.Podobnou sragoru na dehet ci benal koupis za 400litru. A ted hlavne, ze usetris.Boha jeho jeden vetsi osel nez druhy.

                35. Tady je vidět zase cechacek kterej o tom ví hovno a ani v
                  Tady je vidět zase cechacek kterej o tom ví hovno a ani v tom neseděl ani nejel.
                  Osel jseš tady jedině ty , neznáš souvislosti atd, ono totiž všichi si nechtěj a ani nemůžou kupovat sragory v benálu za 300 tis víš , argument že jsem si mohl koupi Fabku je směšnej. Já tady pouze srovnávám náklady který jsem doted měl a kterým budu mít teď.Lojzo

                36. Samozrejme srovnavej naklady,ale potom nemotej jablka s
                  Samozrejme srovnavej naklady,ale potom nemotej jablka s hruskama.Ja o fabce nic nepsal. Za 400litru muzes koupit i jine spalovaci auto.
                  Tak mi napis, jak si usetril 200litru rocne kdyz mas v zakladu i3 za mego, ja si koupim za 400litru golfa.Co zere 5liru nafty.
                  Navic sam sebe popiras nize v textu, ale to necham byt.
                  Nebudu se bavit o tom, ze mi daji ve VW slevu 15% na potkani a ze napr. i ten Golg je o tridu vetsi auto. Nez splatis elektrinou ten rozdil mezi 2 auty,tak se ti tve auto rozpadne nebo baterky pujdou do haje.Normalni ekonomicky uvazujici clovek toto chape, zelena hlava ne.Ta budou porad mlit svou.

                37. To fakt nema cenu vysvetlovat – proste jsem mel nejakej
                  To fakt nema cenu vysvetlovat – proste jsem mel nejakej vozovej park a nebavilo me platit 200 tis rocne za phm staci? Nemotej sem ze si muzu koupit golfa – to bych mohl napsat ze si muzu koupit davcii .
                  A minochodem- bez si sednout do I3 a zjistit ze golf fakt neni vetsi a taky ze to nejede vubec 🙂 🙂 🙂

                38. tedy se ti nechtelo platit 200t rocne za PHM,tak si vysolil za
                  tedy se ti nechtelo platit 200t rocne za PHM,tak si vysolil za nakupni tasku rovnou milion.Dekuji za vysvetleni. Uz chapu ekonomiku a vyhodnost provozu EV.Z vas maji prodejci aut radost, jen tak dale,kvuli takovym jako vy, snad casem EV auta pujdou s cenou dolu.
                  Samozrejme golf je vetsi,jak rozvorem i delkou vozu.To same vnitrek vozu vepredu i vzadu je golf vetsi. Timto s vami koncim. Vest hovor s demagogem je ztrata casu.Toto jsou jednoduse overitelna fakta.
                  Ano golf za 400t nejede, oproti i3. Ale golf ma neco jako gti,ktere jede trochu jinak. A porad je o 300-400litru levnejsi nez vase I3-)

                39. Nekvetsi problem asi bude ze sem vysolil ten milion vid – i
                  Nekvetsi problem asi bude ze sem vysolil ten milion vid – i kdyz aby se ti lepe spalo tak to bylo jen 850tis.

                40. jo to bude ten problem boha jeho.Mam BMW 740d x drive nebo Q7
                  jo to bude ten problem boha jeho.Mam BMW 740d x drive nebo Q7 mohu ti svest jestli chces.Audi stala 1 766 000 po 19% sleve jen pro info.Pindiky jsme si pomerili,tak vem si prasek a sup do postele.

                41. To ty si psal že sem si musel koupit tašku za milion a mě
                  To ty si psal že sem si musel koupit tašku za milion a mě fakt nezajímá čím jezdíš a fakt v audi svézt nechci – já radši GLE coupe co mě stojí v garáží lojzíku – ale ted opravdu jen stojí protože na ježdění mám tu nákupní tašku ale jednou k tomu třeba taky dospěješ.

                42. Psal jste , ze vam zavidim jezdeni v aute za milion. Kdyz budu
                  Psal jste , ze vam zavidim jezdeni v aute za milion. Kdyz budu chtit, tak si takovych nakupnich tasek do tydne koupim 5,ale to bych musel asi fetovat.

                43. Lojzíku proč bys musel fetovat? ono stačí když začneš
                  Lojzíku proč bys musel fetovat? ono stačí když začneš vyťukávat písmenka na klávesnici :-))))) to tě prozradí dokonale a jsi nahý jak batole (včetně toho rozumu)

                44. Jo za to ty si uplnej Enstein.Vem si prasek a bez si lehnout.
                  Jo za to ty si uplnej Enstein.Vem si prasek a bez si lehnout.

                45. Lojzík si dá i klidně noční závod z Prahy do Plzně
                  Lojzík si dá i klidně noční závod z Prahy do Plzně :-)))))))

                46. Golf za 400litrů co jezdí za 5litrů nafty nebude novým
                  Golf za 400litrů co jezdí za 5litrů nafty nebude novým vozem. Rozhodně nebude podobně tichým a vykonným vozem.
                  Pokud porovnavat i3 tak s Golfem GTI nebo GTE. Pak už budete na podobném výkonu a hodně podobné ceně. Prvních 100tis.km a je finanční rozdíl v neprospěch Golfu.
                  Takhle by se dala porovnat Dacie za 200tis. vs tvůj Golf za 400. Dacie v benzínu bude mít o jeden litr vyšší spotřebu a tu nikdy v rozdílné ceně vozu neprojedeš.
                  No a pak si vyber:-)

                47. dobre ted to bude golf za 400litru co jezdi za 5litru benzinu
                  dobre ted to bude golf za 400litru co jezdi za 5litru benzinu 110koni.Zrychleni je o cca 3 sekundy horsi za tuto cenu. Je usmevne ze pisete o vykonnem vozu,ale rychlost mate omezenou na 160km/h.To mi moc sportovni neni.To jsem jezdil kdysi jeste s favoritem koupenym v mototechne,asi tak k vasemu vykonu nebo spise max. rychlosti.Nemluvim o tom, ze kdyz jdete kupovat VW dostanete slevu 15% kdekoliv na pockani a to se rici asi o i3 neda.

              1. Mě ušetří jen 150000kč ročně. Nechápu jak jsem si mohl
                Mě ušetří jen 150000kč ročně. Nechápu jak jsem si mohl ten elektrickej vergl koupit. Takovou pitomost už bych znovu určitě neudělal. No bohužel udělal jsem to nyní znovu, koupil jsem ho manželce ta ušetří jen 80000kč ročně. Jsem prostě pitomec nepoučitelnej.

                1. jo a jeste napis co sis koupil,at se pobavim.Nakupni tasku za
                  jo a jeste napis co sis koupil,at se pobavim.Nakupni tasku za mego.Bavim se o autech ne priblizovadlech.Kdyz nerozumis autum,kup si kolobezku.

                2. Pokud považujete elektromobily za mega, tedy milion, za
                  Pokud považujete elektromobily za mega, tedy milion, za nákupní tašku, tak asi jezdíte kamionem. Ano, BMW i3 stojí tyhle peníze, ale tam platíte za BMW. eGolf je pouze předražený. Ostatní Ioniq, Soul, Leaf, Kona …. rozhodně nejsou nákupní tašky. To je až snad nesmyslně drahý Zoe a o něco levnější eUP.

                3. Takze ti prijde kdyz i3 bmw stoji v lepsi vybave shodne napr.
                  Takze ti prijde kdyz i3 bmw stoji v lepsi vybave shodne napr. bmw 5 s motorem 184bobyl benzin jako stejne kvalitni „jezdeni“.Kona,Soul apod jsou predrazene popelnice, jejich spalovaky stoji o cca 70% dle vybavy mene. Tudiz zadne takove EV auto se v soucasne z ekonomickeho hlediska nevyplati. Pokud tady nekdo pise, ze ano tak by mel navstivit Bohnice a vzit si par leku.EV se vyplati,ale az pri statisicovych najezdech. Tam se tepve srovna vstupni investice do obou aut a zacne logicky prevazovat vyhoda Ev auta, pokud mu ovsem za ty ujete km neklesne kapacita baterie ci rovnou neklekne.Vyrobci EV aut moc dobre vi, proc nedavaji zaruku na baterie napr, na 400 000km.-)Nejsou idioti.Az ceny EV aut klesnou na normalni uroven, rad si EV auto sam koupim.Zatim je to blbost.

                4. Chcete malosériově vyráběný vůz s novým pohonem, budete
                  Chcete malosériově vyráběný vůz s novým pohonem, budete si muset připlatit. o tom to je.

                  Kia Soul začíná spalovací na 394.980,- Kč, Soul EV elektrický na 869.980,- Kč. Takže už startovací cena není Vašich o 70% méně, ale o zhruba polovinu. A to ještě u spalovací verze dává Kia automatickou slevu 20.000,- Kč, aby spalovák lidem vnutila. Což jsou pro elektro více než 3 roky vlastnictví čipu ČEZu. Rozdíl je tedy 475.000,- Kč. A to jsme nezapočítali fakt, že EV je v plné výbavě, kdy vybavenější verze SPORT, opět s automatickou slevou 20 tisíc, začíná na 574.980,- Kč. Zde už je rozdíl jen 295.000,- Kč. Dvoubarevný design, který má elektro automaticky, přijde na +17 tisíc. Takže 591.980,- Kč a rozdíl jen 278 tisíc, před automatickou slevou jen 258 tisíc. Jinými slovy srovnatelný spalovák stojí o třetinu méně, ne o 70%.
                  Pokud pomineme benefity ticha, čistého vzduchu, nulových vibrací a elektrické jízdy vůbec, pak při úspoře jen na palivu se ceny vyrovnají při 123 tis. km, pro průměrného občana s 20 tis. km ročně po 6 letech. Jinými slovy pořád platí, že pokud se Vám u EV podaří srazit pořizovací cenu, pak se jeho nákup vrací na úsporách daleko dříve. A samozřejmě s větším nájezdem taky. A o baterii se nebojte, Kia dává záruku 7 let.

                5. On tady pan Lojza taky trochu nechápe že třeba u mě to
                  On tady pan Lojza taky trochu nechápe že třeba u mě to bylo taky o tom že mě EV zajímají a i3 nejvíc.
                  A radši si koupím fakt i3 než BMW 5 .

                6. A cena a typ auta, at je rovnice kompletni?at se mohu dal
                  A cena a typ auta, at je rovnice kompletni?at se mohu dal bavit k tematu.

            1. Jinak pěkné srovnání. V zásadě je to tak jak píšete. I
              Jinak pěkné srovnání. V zásadě je to tak jak píšete. I kdyby člověk chtěl elektrické auto, tak nové s rozumným dojezdem ještě není. To přijde až s nástupem Tesla 3 a to si ještě počkáme.

              Když se pohybujete v řádech kolem 1 mil kč, tak bych se podíval i po Volkswagen e-golf a nebo BMW i3. Všechny by měli s větší baterií ujet dostatečný počet km.

              Jen nerozumím vaší poznámce u několika auta, že je problém s nabíjením. Co tím přesně máte na mysli?

              Nevím jak se budou elektriky prodávat po 5 letech, ale v současnosti platí, že elektrické auto po 5 letech má mnohem vyšší cenu než podobný spalovák.

              1. Tesla 3 za mega nebude to je jen zbožné praní můj odhad je
                Tesla 3 za mega nebude to je jen zbožné praní můj odhad je ze u nás bude za cca 1,3 a víš pokud to teda Tesla ustoji a dostane se i na Evropu. Mám kolem sebe par lidi co mají složenou záloha na 3 a už to čekání vzdali a ani se jim nediviĺm a koupili co je na trhu. Pokud to s Teslou půjde ke dnů což bych nerad a musel by do ni někdo vstoupit tak jen doufám ze to nebude vw …

                To je k tomu golfu… auto od vw opravdu už ne
                Bmw i3 je proste malé auto proti srovnavane Toyotě Auris TS

                A je to o tom operačním raidusu hybrida člověk nemusí přemýšlet nad tím kudy a kdy a kam pojede, proste potřebuje a hned.
                Nabíjení Leafu, když sem to měl na vikend a jezdili sme po republice a při 3 rychlonabjeni se čas protáhl tak to ve mne nebudi moc přesvědčeni ze když někam na čas pojedu tak nebudu muset vyjizdet o 5 hodin dřív abych dojel na čas a to i kdyby to mělo být jednou ročně. Proste to člověka otravuje myslet na takové věci když člověk musí denně řešit spousty důležitých věci a ještě k tomu řešit tohle a za ty peníze ….

            1. V dubnu 2017 jsme zakoupili nový elektrický Peugeot Ion za
              V dubnu 2017 jsme zakoupili nový elektrický Peugeot Ion za 439 tisíc Kč s DPH. Kdybychom 67 tisíc km, které dnes máme najety, ujeli naším bývalým benzínovým Citroenem Berlingo s průměrnou spotřebou 8 L/100 km, tak při ceně 1 litru +-30,- Kč by jen palivo stálo 160.800,- Kč. My jsme ale zaplatili jen 6.915,10 Kč, 23x méně……
              V květnu 2016 jsme si proto koupili další Peugeot Ion, manželce. 3 roky jetý, 14 tis. km za 280 tis. Kč (včetně sady zimních pneu a nezávislého topení Webasto). Dnes má najeto dalších 25 tis. km. Úspora jen na palivu je 60.000,- Kč. Celkem oba 220.800,- Kč. Spalováky jsme postupně prodali za 80 a 50 tisíc. Tím jsme na 350.800,- a nákup druhého elektromobilu se nám už provozem a prodejem spalováků nejen zaplatil, ale ještě jsme v plusu 70 tisíc Kč. Už jezdíme jen elektricky…..

                1. jo usetril pekne,koupi si malou jebku za 439litru, kterou ve
                  jo usetril pekne,koupi si malou jebku za 439litru, kterou ve spalovaku muze koupit do 200tkc a jeste se chlubi jak usetril.
                  Samej inzenyr tady boha jeho. Pri najetych 180 000km hrubym odhadem se dejme tomu srovna nakupni cena +servis aut a pohonne hmoty u obou aut.A to pocitam ze elektrinu bude pan mit zadarmo o cemz pochybuji. Ale hlavne usetri-) . Po 200t km auto bude na pokraji smrti.

                2. Nerozčiluj se, bo ti praskne žilka. Ať si každý koupí,
                  Nerozčiluj se, bo ti praskne žilka. Ať si každý koupí, na co má a co se mu líbí.

                3. Lojza ještě nepřišel na to, že to není jenom o
                  Lojza ještě nepřišel na to, že to není jenom o přímých penězích, ale taky o tichu, čistém vzduchu, zážitku z jízdy a nulových vibracích. Takže já budu mít podle něj drahou jebku, dokonce dvakrát, co se ovšem už jedna zcela zaplatila, kdežto Lojza si pořídí pořádný traktor. Myšleno dýzlák s obsahem jako kráva, co když to vosolí, tak kravál přes 5 ulic a dým jak z lokomotivy. Každej jsme nějakej….

                4. jo nejvice to osolim az budete stat za mnou, to budu mit
                  jo nejvice to osolim az budete stat za mnou, to budu mit nejvetsi radost-) Ted vazne mit zazitek z jizdu v aute o velikosti nakupni tasky za mego. To je krasny zazitek.sednete si nekdy treba do Lexuse,Audi,Mercedesa vyssich rad at muzete mluvit o zazitku z jizdu.Az vas nekdo nedejboze trefi ve 100km rychlosti jako me v teto kraksne za mego, tak uz si tady povidat nebudeme.Nic zleho vam samozrejme nepreji.

                5. Dneska jsem to zažil nejméně 5x, že na ulici jezdilo auto,
                  Dneska jsem to zažil nejméně 5x, že na ulici jezdilo auto, co nemohlo díky kouřivosti projít STK jinak, než brutálním úplatkem. Paradoxně ale jezdit o víkendu znamená potkat takových kraksen řádově více. Lexus, Audi ani Mercedes na Teslu nemá. Osobně vyzkoušeno. Mně nikdo netrefí, k tomu mám elektromobil, abych krizovce ujel. Kdysi jsem brzdil a uhýbal, dnes se prosmýknu. To by musel být snad jedině čelní střet a nemohlo by být kam uhnout. Jinak Ion má 4 hvězdičky z 5, co se bezpečnosti týče a 6 airbagů. i3 je na tom ještě lépe. Jak z hlediska ochrany, tak rychlosti a zrychlení.

                6. Lojzo lojzoty si fakt vocas- me to auto jak ty rikas vyssi
                  Lojzo lojzoty si fakt vocas- me to auto jak ty rikas vyssi tridy za 2,5 mio stoji v garazi a div se jezdim uz 3 tydny radsi tou nakupni taskou – ale to ty pochopit nemuzes jelikoz si v ni nejel nikdy vid :-):-)

                7. Lujzu nepřesvědčíte. On si koupí elektrovehikl jedině
                  Lujzu nepřesvědčíte. On si koupí elektrovehikl jedině tehdy, když mu EU zakáže, s tou jeho dymovnicí, výjezd z garáže 🙂
                  Na některý bude platit jedině to.

                8. jo,jo libi se mi jak mensina by rada diktovala podminky
                  jo,jo libi se mi jak mensina by rada diktovala podminky vetsine.
                  To je co z vas cisi. Proto ta zelena chatra u nas je nevolitelna zaplatpanbuh.

                9. si s ni klidne jezdi. Jen tady netvrd, jak je to EKONOMICKY
                  si s ni klidne jezdi. Jen tady netvrd, jak je to EKONOMICKY vyhodne jezdit EV, o tom byla puvodni debata. To samozrejme neni pravda. Ekonomicky vyhodne jezdit na EV je, pokud nepocitas vstupni naklad na auto. Vy vsichni pocitate kolik usterite na palivo,ale jaksi kupni cena EV vas nezajima. O zivotnim prostredi atd. nebyla rec.

                10. Lojzíku ty jsi ekonom jak poleno, měl by sis jaksi
                  Lojzíku ty jsi ekonom jak poleno, měl by sis jaksi uvědomit, že drtivá většina českých majitelů EV aut jsou velmi movití ekologicky smýšlející lidé a oni mají moc dobře spočítané jak je ekonomicky výhodné jezdit EV, a ty tvoje argumenty, že si můžou koupit citigo a budou jezdit levněji jsou jak z mateřské školky, je otázka jestli ty osobně taky dostaneš rozum ale vzhledem k tomu že nabízíš svezení zdarma v AUDI Q7 tak o tom silně pochybuji :-))))))
                  ale třeba se někdo chytne, pro lidi typu Michelin, Spetak, Martin i3 a mnoho dalších bude svezení v dieslovém AUDI Q7 a Lojzíkem za volantem určitě neodolatelným zážitkem, něco jako Ježížek pro malé děti :-))))))))

                11. Je mu uplne jedno kdo co je.Ja jsem reagoval na tvrzeni ze ev
                  Je mu uplne jedno kdo co je.Ja jsem reagoval na tvrzeni ze ev auto se ekonomicky vyplati.Ja tvrdim ze se vyplati pri najezdu cca 180000km a vice.vse ostatni neres o tom byla puvodni diskuze.Diskuze se stocila kvuli zelenym hlavam jinam.Protoze nemaji argument na toto tvrzeni vyvratit.Tak vymysli nesmysly jako Mr Svarc co pise podobne voloviny navratnost ev vozu do 2 let.Chapu bere drogy.Tak ho omlouvam

    3. Ja ani mnoho dalsich lidi si uz smradlavy vergl nekoupi (aspon
      Ja ani mnoho dalsich lidi si uz smradlavy vergl nekoupi (aspon ne dobrovolne). Strohe, ale pravdive. Ono si to staci spocitat – kazdy mame asi jiny pripad uziti, ze.

      Najeto 25tis km za 4,1 mesic presne.
      servisni naklady po 15tis – 0,-
      servisni naklady po 25tis – 0,-
      predpokladane servisni naklady po 30tis – 0,-
      predpokladane servisni naklady po 60tis – 0,-
      predpokladane servisni naklady po 80tis – 0,-

      cena paliva 0,- (v cene vozu)

      (co jsem tim chtel rici? Asi stejne NIC jako Vy).
      Tak jsem zvedav na Vasi reakci.

      1. Zase reakce na něco jiného než sem se ptal 😀
        Moje otázka

        Zase reakce na něco jiného než sem se ptal 😀
        Moje otázka byla jestli je možné koupit za podobně peníze nové, stejne velké a vybavené a uposrne auto! A čekal jsem argumenty ale zatím nepadl ani jeden…

        Takže argumenty žádné… jen nesmysl podle kterého mate areálů s cenou minimálně 2mega a když bych to rozpocital jako někdo dole a počítal s najezdem jako u mne tak to mate za 10kc/km kdyby byla cena auta 2mega a po 5 letech zustatkova cena 1mega a žádných dalších nákladech a to se opravdu vyplatí.

      2. cena paliva v ceně vozu, hodně zavádějící tvrzení pro
        cena paliva v ceně vozu, hodně zavádějící tvrzení pro toto srovnání nákladů. Ona Vám Tesla platí nabíjení doma před domem, nebo všechny veřejné nabíjecí místa máte zdarma ?. Kolik je v ČR těch SC nabíječek kde to má Tesla zdarma ? Vůbec bych moc netahal ekonomiku provozu do srovnání hybridu s EV, pro většinu bude hybrid na provoz ( pořízení, amortizace a tankování ) levnější. Jelikož když srovnáme pořizovací náklady ve stejné třídě na EV a hybrid tak tam bude rozdíl klidně 400 – 500 tis, to se v nižší ceně paliva u EV skoro nikomu nevyplatí. Pro mne to sice není o porovnávání cen a pro koupi EV mám zcela jiné důvody, ale ekonomičnost EV oproti hybridům není opravdu argument.

    4. Kupuješ-li každých 5 let nové auto, jsou náklady na
      Kupuješ-li každých 5 let nové auto, jsou náklady na palivo zanedbatelná položka v celkových nákladech (amortizace, úroky, pojištění).
      Pokud tě auto stojí třeba 6kč/km, je irelevantní počítat, jestli tě palivo na kilometr vyjde na 2kč nebo korunu pade.

  4. Davam jednu OT otázku – dnes jsem jel se svým elektromobilem
    Davam jednu OT otázku – dnes jsem jel se svým elektromobilem na STK a řekli mi, že ji nemohou udělat. Protože žádný z techniků nemá kvalifikaci. Přitom před 2 roky to šlo.
    Jsem ze Svitav. Nevíte, kde v okolí udělají něco tak strašně složitého, jako je běžná STK?
    Zítra budu telefonovat široko daleko, protože teď už mi STK prošla. Ani by mne nenapadlo, že neuspěju na jakékoliv stanici STK.

    1. Jen se vymlouvají, žádnou další kvalifikaci
      Jen se vymlouvají, žádnou další kvalifikaci nepotřebují.
      Vyfotí, zkontrolují VIN, počitadlo tachometru, pak zkontrolují vůle, na dalším stanovišti brzdy, a na dalším světla. Jako u běžného fosilu. Je divné, že před 2 roky by to šlo a teď ne 🙂

        1. Byl jsem také na první STK po 4 letech s MiEVem a paní mi
          Byl jsem také na první STK po 4 letech s MiEVem a paní mi nechtěla přijmout bez papíru od emisí a několikrát mi to zopakovala…
          Tak jsem si říkal, že asi musím opravdu přinést papír, že plním emise a doufal jsem, že nebudu muset na emisích platit…
          Co myslíte jak to dopadlo – prošel jsem bez emisí a závada z STK jsou silně vyrezlé brzdové kotouče…

        2. Mě na STK Ministerstva Vnitra (!) řekli že auto/díly
          Mě na STK Ministerstva Vnitra (!) řekli že auto/díly nedokáží dohledat v databázi a museli by mě poslat na dodatečné testy na Dekru.

          Na Dekře zase že každé STK má plný přístup do databáze Dekry a Leaf tam je…

          Tak jsem zachoval klid a zvolil znovu TUV (konkurence Dekry).

    2. Co máte za elektromobil? Je to normálně tovární výroba
      Co máte za elektromobil? Je to normálně tovární výroba originál, nebo přestavba?

      Protože podle mě na systému pohonu nezáleží to by se mohli vymluvit že nejsou plynaři, vodíkáří a budoucnu atomový inženýři.

      Hlavně aby ten co bude mít tu padesátku po Vás nechtěl revizi a změření izolačního odporu? Jo a pokud máte ve firmě, tak každoroční revizi nabíjecích kabelů pozor na to 🙂

      1. Mám úplně normální iON. Koupil jsem si ho už na jaře
        Mám úplně normální iON. Koupil jsem si ho už na jaře 2014, podobně jako pan Burkovič. Už mám najeto skoro 70 tis km, první STK jsem dělal v r.2016, udělal mi to kamarád servisák. Ale teď jsem si řekl, vždyť auto je to bezporuchové, klidně to zvládnu sám. No a pak přijedu a oni mi řeknou, že mi STK neudělají 🙁 A prý ani v okolí neznají nikoho, kdo by mi STK na elektromobil udělal. Že od 1.10. pro ně platí nějaké mnohem přísnější podmínky.
        Jasně, mohl bych dojet s autem do autorizovaného servisu, ať mi zařídí někde STK, ale proč bych si proboha nemohl s normálním homologovaným autem nemohl zajet na STK v místě bydliště?

          1. Jestli oni si z Vás nevystřelili a teď se dobře baví.
            Jestli oni si z Vás nevystřelili a teď se dobře baví. Protože mít licenci na STK od státu znamená dělat ji na všechny typy vozidel. A plyn by taky odmítli, že nikdo z nich není plynař?
            Takže bych na ni prostě trval, jinak mohou taky dopodnikat. STK není žádná zákaznická věc, je to státem regulovaná povinnost a oni jsou v tomto případě jen prodloužená ruka státu díky licenci (podobně jako pojišťovny s povinným ručením nebo soukromí exekutoři). Takže jako s každým jiným úředníkem – nekecej a makej, platím tě. A když nechceš či nemůže, jak tvrdíš, tak dolož na stůl příslušným paragrafem. Nemáš? Tak nekecej a makej, platím tě.
            Pan Burkovič jezdí normálně do STK Ostrava-Třebovice u Tesca. Poprvé chtěli emise, než zjistili v TP, že jde o elektromobil. Pak se na to přišli podívat všichni chlapi, vzali si letáčky a dostali přednášku o BEV zdarma. Pak už to brali jako normál. Možná je to i tím, že v Ostravě se elektromobily běžně prodávají v několika autosalonech a třeba Peugeot Auto Tichý je tam vozí na STK taky už dlouho.

        1. Tak v tom případě to je hustý, myslel jsem že máte
          Tak v tom případě to je hustý, myslel jsem že máte nějakou starou vykopávku. Zkuste obvolat více STK , možná se opravdu od 1.10. něco změnilo měnil se zákon o silničním provozu a opravdu to mají nějaké přísnější a třeba se ta Vaše stanice nestihla připravit.

          Pokud nepochodíte dejte vědet mám jednu STk kam jsem dodával pokladnu a mohu se jich zeptat. Jina mě na Mievu čeká první technická v dubnu, tak uvidím.

          Pokud mají problém s elektřinou, tak to bude na 100% platit i na hybridy, možná se nově bude kontrolovat pohledově izolace atd. a no to asi bude muset mít technik minimálně školení. Pokud nebude pravovat pod napětím a nic opravovat tak je 50 tka asi zbytečná. Na řízení toho auta a drobné opravy na cestě ji také „zatím“ nepotřebujete. Ale člověk nikdy není.

  5. Spalovací motor produkuje 30% zbytečného tepla 😉
    Je to

    Spalovací motor produkuje 30% zbytečného tepla 😉

    Je to poslední zvonění, varovali klimatologové před oteplováním

    novinky.cz/zahranicni/svet/485468-je-to-posledni-zvoneni-varovali-klimatologove-pred-oteplovanim.html

    Má někdo porovnání kolik energie se musí obětovat kompletní výrobě autopopelnice (tavením, soustružení komplet )versus elektromobil??

    A kolik tepla vyprodukuje autopopelnice za životnost??

    1. Naprosto bez potíží uvedu NMC bateriový modul do stavu,
      Naprosto bez potíží uvedu NMC bateriový modul do stavu, kdy při instalované kapacitě 7kW bude mít při nabíjení i vybíjení ztráty přes 3 kW – a je dost expertů, kteří by takové řešení rádi pustili do provozu, protože je z jejich pohledu „ekonomické“

    2. Kde jste vzal 30%? Pokud vím tak účinnost spalovacího
      Kde jste vzal 30%? Pokud vím tak účinnost spalovacího motoru je kolem 30% tudíž v teplo se vám promění kolem 70%.

      Opravdu zde platí to že zhruba 70% paliva u spalovaků jde pryč. To si lidi nedokážou představit. Ale argument je ten, že si v zimě zadarmo zatopím 🙂

      1. A nie je náhodou fakt, že aj tých 30% sa nakoniec premení
        A nie je náhodou fakt, že aj tých 30% sa nakoniec premení na teplo? Aj 100kWh energie v tesle sa tiež premení na teplo, takže ako písal UDA. Vôbec nejde o to teplo ale o CO2 a ostatné sra… ktoré produkujú spalovacie motory.

          1. Ale ano, ale tady se bavíme o autu a jde nám přece o to,
            Ale ano, ale tady se bavíme o autu a jde nám přece o to, abychom auto rozjeli. Tj zajímá nás kolik energie se přemění na kynetickou pohybovou energii. A spalovací motor ji přemění jen kolem 30%. Zbytek se promění na teplo ihned. samozřejmě co se děje s kynetickou nergií dál je jiná otázka.
            Elektrický motor má účinnost kolem 90% tj. jen asi 10% se ihned změní na teplo. To je hlavní rozdíl, mezi spalováky a elektriky a to je důvod proč se elektrika prosadí i kdyby neměla žádnou podporu.
            Podporu od státu má proto, že ji chtějí prosadit rychle, za každou cenu. Což je špatně.

          1. A ta kineticka energia zostane nezmenená. Nie je to náhodou
            A ta kineticka energia zostane nezmenená. Nie je to náhodou tak, že aj ta sa zmení na teplo nakoniec? Jedine potencialová energia, ako napísal Jimmy, môže zostať v nezmenenom stave, ak bude auto stále v rovnakej výške.
            Fakt je ten, že každá energia sa nakoniec zmení na teplo, len niektorá hneď a niektorá o niečo neskôr.

    1. ty hybridy musí mít emise do 50g Co2 na jeden Km. Což
      ty hybridy musí mít emise do 50g Co2 na jeden Km. Což splní jen něteré ty nejúspornější Plug-in hybridy.

      Hybridní Prius má kolem 80 Gr. a to je brán jako nej eko v této oblasti.

      Způsob jízdy to máte pravdu to je jiná (resp. způsob užívání)
      ale nikdo si přece nekoupí PHEV za Mil.+ aby pak jezdil na benzín, jen kvůli dálniční známce.

      1. Kvůli dálniční známce asi ne. Ale parkovací zóny i
        Kvůli dálniční známce asi ne. Ale parkovací zóny i vyhrazené pruhy můžou být lákavější. Když si někdo pořídí třeba Passata GTE, přepne na sportovní režim a nebude dobíjet ze zásuvky, kritéria splní, ale příliš ekologický to nebude. Když by to byl nakrásně služebák, tak ho ani příliš netankuje tankování. Dobíjení ze zásuvky doma mu asi účetní neproplatí. Uznávám, je to jen teoretický koncept a snad se tak nikdo chovat nebude, ale ruku do ohně bych za to nedal…

        1. Minulý týden jsem se s podobným názorem setkal u jednoho
          Minulý týden jsem se s podobným názorem setkal u jednoho podnikatele. Nabíjení plug in hybrida doma nedá do nákladů, tak si koupil klasiku benzín. Benzín dá do nákladů celý. Ani nevím, jak se počítá u pluh in hybridních aut silniční daň, zda tam je nějaká uleva.
          Jinak máš pravdu. V Praze firma ušetří u Passata GTE za parkování, ale emise tam zůstanou dál.

          1. Nechci vyznít jako odpůrce hybridů. Jen by mi přišlo fér
            Nechci vyznít jako odpůrce hybridů. Jen by mi přišlo fér elektromobili přeci jen zvýhodnit více. Ono když si podnikatelé koupí plug-iny, tak budu jedině rád a rád si je koupím za pár let ojeté na ježdění po městě čistě na elektřinu. i

          2. To samé platí pro soukromé auto, které bude používáno
            To samé platí pro soukromé auto, které bude používáno na služební cesty. Přesně na ten Passat GTE 1.4 TSI plug-in jsem koukal. Na dlouhé cesty by se mi líbil a pak do práce a z práce a kolem baráku by to jelo na elektriku. Jenomže když s ním pojedu do cíle po dálnici 500 km, tak spotřebu to bude mít klasickou benzinovou kolem 7-8 litrů nebo tak. Přitom v techničáku má určitě nějaký nesmysl jako např. 3/100 a podobně. A to taky zaměstnavatel proplatí 🙁 To pak člověk jde a za stejnou cenu koupí radši Volvo S90 diesel.

        2. I kdyby se tak choval tak emisí vznike polovina oproti
          I kdyby se tak choval tak emisí vznike polovina oproti čistému benzínu,naftě protože to je stále hybrid bere pulku.

          Pravda mohlo by emisí vzniknout jen 20% když by se choval zodpovědně a pravidelně nabíjel. Protože se tváříme všichni tady, že elektřina emise nedělá.

          1. Leodendula: předpokládáš špatně. Bylo již přiděleno
            Leodendula: předpokládáš špatně. Bylo již přiděleno ELD0RAD0 na auto se spalovacím motorem. A autor toho zákona byl upozorněn – reagoval však velice arogantně a zcela zamítavě. Je to poslanec za ANO, cílen změny zákona nebyl jakýkoli ekologický záměr, ale úplně něco jiného…

            1. rozdíl bude ten že zatímco klasické RZ mají 3 znaky pak
              rozdíl bude ten že zatímco klasické RZ mají 3 znaky pak nálepky (TK) a další 4 znaky (na přání 5) tak EV by měli mít znaky EL pak nálepky a 5 čísel…
              např. EL 00123 a po vydání 100.000 RZ se bude pokračovat jako u motorek to znamená EL A0123… značky na přání asi nebudou možné…nebo budou volitelné jenom ty znaky za nálepkami

        1. Minimalne tu jezdi jedna Tesla s RZ ELONMUSK. Motivaci si dat
          Minimalne tu jezdi jedna Tesla s RZ ELONMUSK. Motivaci si dat na znacku zrovna tohle radsi komentovat nebudu, ale EV to je…

          Stejne mi prijde, ze vyznam tehle operace je pro „vizualni“ kontrolu clovekem. Automatizovane systemy stejne nejspis budou tak jako tak volat do registru vozidel, pochybuju, ze budou do kamer doprogramovavat „if RZ.startsWith(„EL“) then ignore;“ 🙂

    1. to je úplně jedno. Stejně to nefunguje. Blb soused si
      to je úplně jedno. Stejně to nefunguje. Blb soused si pozval do garáže známého a když ten zatůroval, tak máme černé záclony. Zakázat jakékoli osobní dýzly bez možnosti odvolání. Policie nefunguje a fungovat nebude, STK nefunguje a bude to čím tál horší. Jiné řešení s blbci kteří „pouze dělají svoji práci“ není.

      1. Pokud po mě chce nějaký srovnávač povinného ručení
        Pokud po mě chce nějaký srovnávač povinného ručení adresu či telefonní číslo, nikdy do toho nejdu. Nejsem zvědavý, aby mně pak neustále někdo vyvolával s „výhodnou “ nabídkou. I vy, pane Anonymouši, jste zde anonymní.

  6. Otazky:
    1. Parkovanie majú eauta v čr tiež zadarmo na

    Otazky:
    1. Parkovanie majú eauta v čr tiež zadarmo na platených parkoviskách a v parkovacích domoch?

    2. Platia diaľnice zadarmo aj pre cudzincov s eautom?

    3. Keď už onedlho budú všetky nové autá len hybrid a ev, znamená to že všetky tieto platené veci budú platiť len chudobnejsi automobilisti so starsimi ice a tým sa ešte aj zdvihnú tieto poplatky aby mal kto dotovať úľavy pre ev?

        1. Nikoli vše správně. Za mne je tlak na čisté ŽP a klid
          Nikoli vše správně. Za mne je tlak na čisté ŽP a klid správný a žádoucí. Pravda pubertální dívky budou mít další problém nalézt toho správného alfa samce, co dokáže vytvořit kravál v celém údolí. (aby z něj vyzískala to správné bezohledné ve společnosti vítězící DNA).

      1. S bodem číslo 2. nesouhlasím. Zákon musí platit pro
        S bodem číslo 2. nesouhlasím. Zákon musí platit pro všechny tedy i pro cizince. Jak to bude policie a celníci řešit ještě není známo, ale předpokládám, že do té doby bude existovat jen virtuální dálniční známka, kterou budeme registrovat a platit dle emisí. Takže přijede-li cizinec na území ČR a bude-li chtít použít dálnici, bude muset zajít někam na poštu, nebo na čerpací stanici, kde si poplatky za dálnici zaplatí dle toho jak má staré auto, jaké má emise a zda jezdí na benzín, naftu, nebo elektřinu. U elektřiny to bude mít za 0Kč. Podobně se to připravuje tuším v Německu. Z rovněž jim neprošlo, ze budou dálniční poplatky platit jen cizinci.
        Vycházím z mého předpokladu. Jaká bude realita dnes těžko říci.

        1. Ty odlišné SPZky jsou hlavně proto, aby bylo na první
          Ty odlišné SPZky jsou hlavně proto, aby bylo na první pohled poznat EV. Takže pokud nebudete mít značku s EL, tak nemůžete chtít využívat výhody EV a tedy budete muset koupit dálniční známku. Takto to chápu.
          Jak to bude s cizinci mi není jasné, napsal jsem všechny odpovědi 3 odpovědi ve srandě 🙂
          Jinak známky se časem používat nebudou. Za nedlouho budou v ČR zpoplatněny některé silnice 1.tříd a již to nebude přes mýtné brány (Kapš končí), ale přes satelity.
          V Německu by od 2019 měli platit všichni za dálnice a místním to pak budou vracet ze silniční daně, kterou tam platí všichni (to přijde časem i k nám…). Cizincům ale dle emisí nic Nemci nevrátí… Takže proč by u nás měli jezdit zadara, když u nich budete platit?

          1. Srandu jsem pochopil. Jen jste kolegu zřejmě ze Slovenska
            Srandu jsem pochopil. Jen jste kolegu zřejmě ze Slovenska uvedl v omyl, který by nás vracel někam na úroveň rozvojové země.
            Pokud bude u nás zákon, že EV má dálnice zdarma, bude to platit pro všechny, tj.i pro cizince. Cizinec bude muset doložit, že se jedná o EV. Jak to doloží v tuto chvílí můžeme jen spekulovat. Možná dle kopie velkého TP. Možná bude stačit malý TP. Nedoloží-li to, zaplatí jako všichni ostatní.

            Uvedu příklad ze Slovenska, kde důchodci mají vlaky zdarma. Pokud tam přijede důchodce z ČR nebo z Polska a doloží, že je důchodce (věk) má rovněž vlak zdarma.
            Německo má dálnice zdarma a nemůže zavést poplatky jen pro cizince. To jim EU nedovolila. Buď pro všechny, nebo pro nikoho.
            U nás má svoje vlastní zákony jen Praha a ČEZ. Jsou stát ve státě a dělají si zákony a normy podle sebe. Bohužel jim tyto speciality nikdo zatím nenapadl u soudu.
            Zákon na území státu musí platit pro všechny stejně bez ohledu na národnost, nebo státní příslušnost.
            Žádný občan EU nesmí být v Unii diskriminován z důvodu své státní příslušnosti.

            Takových problematických věcí je více i jinde:

            http://ec.europa.eu/solvit/problems-solved/discrimination/index_cs.htm

            1. O.K. vysvětleno.
              Jen bych doplnil, že zákon může jasně

              O.K. vysvětleno.
              Jen bych doplnil, že zákon může jasně stanovil, že poplatků jsou zproštěny vozy s SPZ začínající na EL… a je jasno kdo to splní takže když pojedu se starou SPZ, stejně tak jako cizinec, tak musím platit poplatek. Je to jednoduché a nejde o diskriminaci – je to pobídka pro rozvoj elekrtomobility konkrétně v ČR.

              1. To by teoreticky šlo, ale…. Dnes vydají takovouhle značku
                To by teoreticky šlo, ale…. Dnes vydají takovouhle značku hybridním i EV vozům a zpět vracet značku dost dobře není možné. Co když značky EL na úřadech nebudou mít? Dají jinou? Takhle se zákony většinou nepíší. Specifikaci dělají na motor,výkon,váhu, … atd. To co nelze průběžně měnit nebo zaměňovat. Zákony nepíšou na barvu, velikost a značku auta.
                Už jen ten hloupý požadavek Prahy na levné parkování u hybridního vozu na tlačítko EV. Dnes některé hybridní auto toto tlačítko nemá, tak je výrobce začne do aut montovat? Stejné auto vyrobeno bez tlačítka nebude moci levně parkovat a o půl roku později vyrobené auto s tlačítkem bude? Co když si tam to tlačítko dodatečně domontují v autosalonu, aby se jejich auta líp prodavala? Dnes máme takových aut relativně málo a představa, že takovou normu zavedou za několik let, kdy majitelé zjistí, že výměnou registrační značky ušetří za dálniční poplatek a stát bude muset vydat nové značky a přeregistrovat třeba půl milionu aut je děsivá. Špatně napsáná norma, zákon.

                Pravdou je, že po těchto volbách a výsledcích bych se nedivil vůbec ničemu.

                1. Asi nemá cenu hodnotit naše zákony.
                  Jde o to, aby

                  Asi nemá cenu hodnotit naše zákony.
                  Jde o to, aby kontrolující orgán (třeba dálniční policie s dalekohledy, nebo z kamer mýtných bran bylo jasné – NEVIDÍM NA AUTĚ DÁLNIČNÍ ZNÁMU, ALE MÁ TO SPZ „EL…..“, TAK JE VŠE V POŘÁDKU.
                  Prahu nehodnotím, to je věcí každého města jak si to udělá.

                2. Tahle je asi jen dočasné. V brzké době nebude potřeba
                  Tahle je asi jen dočasné. V brzké době nebude potřeba koukat někam dalekohledem. Systém kamer na bránách to bude hlídat sám podle RZ. Samolepka na okně je téměř minulostí. Spíš to vidím jako snadnější rozlišení pro městskou policii malých měst,kde si zavedou zóny parkování a vjezdu nizkoemisních aut. S přibývajícími EV a hybridy bude těm starým autům vjezd do měst zakázán. Píšu o budoucnosti 20-30let, kdy budou osobní auta na naftu vzácností asi jako je dnes vzácnost potkat na ulici koně s valníkem.

    1. keď som včera ten článok otváral, myslel som si, že
      keď som včera ten článok otváral, myslel som si, že nabíjačka bude fakt účinná a efektívna. lenže ak (aj v originále) na ňu pripájajú leaf-a, je to stále iba o max šesť percentách straty. prvý krát ho nabijú rýchlo, druhýkrát o tretinu pomalšie a tretíkrát ako z 230V 10A zásuvky.

          1. Pane Anonym123,
            pokud mne oči nemýlí, tak celý článek je

            Pane Anonym123,
            pokud mne oči nemýlí, tak celý článek je o vlastnostech nabíječky.
            O Leafu (přestože je na fotce) tam není jediná zmínka.
            Asi tam připojili auto, které zrovna měli po ruce, bez nějakých postranních úmyslů. Víte snad z vlastní zkušenosti z našeho tisku, jak moc odpovídající jsou ilustrační fotografie.
            Tuto nemilou vlastnost Leafu (přehřívání) není schopna ovlivnit žádná nabíječka jakékoliv konstrukce. Jde o zmetek už z výroby vozu.

        1. NIRO PHEV má 29 G co2 na km, takže splní levou zadní.
          NIRO PHEV má 29 G co2 na km, takže splní levou zadní. Hybrid bez nabíjení asi žádný co je na trhu. Outanader splní,ale jen o prsa ..

          Ovšem nevím jestli si takovu značku dát dobrovolně na auto na dálnici v německu ve sportovním módu proháním oktávky TDI v kopcích se značkou EL by to bylo hustý …

  7. Pekny pocin, chvalim. Ale tuto EL znacku by som povolil iba
    Pekny pocin, chvalim. Ale tuto EL znacku by som povolil iba cistym elektromobilom. Hybridom nie, to su v podstate rovnake spalovace ako obycajne diesle/benziny, akurat maju o trochu nizsie emisie/spotrebu. Mozno este plug-in hybridy by sa mohli povolit, tie dokazu 40-50km jazdit iba na elektrinu, pokial ich majitel poctivo nabija.

    Inak v clanku je chyba, na Slovensku uz dotacie 5000 EUR nefunguju od 1.7.2018. Prave v case, ked sa konecne na trhu objavuju seriozne elektromobily s poriadnym dojazdom a slusnou cenou (e-Niro, Kona, na buduci rok Nissan Leaf 60kWh, Kia Soul 64kWh), tak dotacie skoncili a zatial sa neplanuju nove, co povazujem za fail. Takisto aj to, ze na Teslu sa dotacie nikdy nevztahovali, co je nepochopitelne, ked vo vsetkych ostatnych krajinach sa na ne dotacie dali uplatnit.

    1. Přesně, hybridy jsou jen předraženosti pro blbečky, co
      Přesně, hybridy jsou jen předraženosti pro blbečky, co teď třeba s Toytou Prius musí snad všichni do servisu kvůli nalezenému závažnému riziku 🙂

      Kdo chce kam, pomožme mu tam, dobře jim tak, těm složitým a nesmyslným „hybridům“ 🙂

      1. Zbytečně odsuzujete hybridy. Jezdím s toyotou auris a po
        Zbytečně odsuzujete hybridy. Jezdím s toyotou auris a po 150tis. km jsem s autem velice spokojený – náklady pouze na pravidelný servis, auto bez problémů, spotřeba 5-6 litrů dlouhodobě. Neřeším palivo v zimě, automat neškube a pořizovací cena i s maximální výbavou (bezklíčové startování, parkovací asistent, led světla, automatická dálková světla a stěrače, brzdový asistent) hluboko pod úrovní škody octavia.

        1. Rozhodně souhlasím s pánem ze slovenska. Hybridy nemají
          Rozhodně souhlasím s pánem ze slovenska. Hybridy nemají nárok na extra SPZ. Jinak pro Vaši informaci mám Kiu Soul EV a škodu octavia tdi a mám u ní dlouhodobou spotřebu 4,9 l. Soula používám na jízdy po republice a škodu na cestování po evropě.

              1. Jo, ale sehnat tuto motorizací je nadlidský úkol. Na trhu
                Jo, ale sehnat tuto motorizací je nadlidský úkol. Na trhu není žádný pěkný kus a novější už jezdí za těch 5-6 jako hybrid. Taky mám mimo LPG Octavii 1.9 66kw, dlouhodobá spotřeba je 4,6l/100, ale další bude určitě buďto hybrid nebo elektrika. LPG Máme do města a diesel na delší trasy a dovolenou.

          1. Ale vždyť těch blbečků je strašně málo, naštěstí.
            Ale vždyť těch blbečků je strašně málo, naštěstí. Ti chytřejší už teď hromadně kupují Tesly M3. Nevím, proč říkáš „má je rozdělený, jako že mám více kategorií. O tom nic nevím, asi máš problémy s matikou či s psaným textem 🙂

              1. No ti blbí (navíc neumí gramtiku) ještě ani neví, že M3
                No ti blbí (navíc neumí gramtiku) ještě ani neví, že M3 se v ČR neprodává, ale už nyní mají rezervace, tedy nákup bude jistý, což zasahuje prodeje i ostatních automobilek 🙂

                Ti hloupější si navíc myslí, že si lidé kupují auta každý rok, tedy na M3 nemá smysl čekat pár měsíců 🙂

      2. Proc predrazenosti? Osobne planuju nakup priusi v hybridu –
        Proc predrazenosti? Osobne planuju nakup priusi v hybridu – cena odpovida konkurecnim autum v nafte, jako bonus ma toyota „automat“. Spotreba velmi dobra (srovnatelna s naftakem). Pohonny system velmi „blbuvzdory“ a dle zkusenosti prakticky nerozbitny (tj nebudu se bat ze manzelka oddela spojku nebo prevodovku). Auto tiche, na pohodovou jizdu idealni (na druhou stranu pro ostrejsi jizdu je ten hybrid blby svym projevem, ale ostrou jizdu neprovozuju…).

        1. omyl, horší jak nafťák, a to ještě s polovičným
          omyl, horší jak nafťák, a to ještě s polovičným výkonem a lehčí konstrukcí a menším prostorem. Můžu ujet až 1400 km na jednu nádrž, což se už také stalo 2x na dovolené, navíc 180 koní, o nákladech na servis ani nemluvě 😉

          však říkám, opravdu auto ne pro chytré lidi:
          „Toyota svolává do servisů přes milion hybridů. Hrozí zkrat a požár!“

          Užij si to směšné vozítko 🙂

          1. 😀
            Jj, koupím si na popojíždění do města nafťák,

            😀
            Jj, koupím si na popojíždění do města nafťák, protože nechci, aby mě jakýsi anonym označil pojmem blbeček? Já budu raději čadit pod okny svým hybridem od Toyoty – smradu ze spálené nafty mám dost od souseda.
            😀

            A hybrida od Toyoty si za ušetřené peníze užívám už teď, nemusím vyřizovat půjčku na Teslu M3…
            A ty si teď jdi užívat svou Teslu 3, ty letadlo!
            😀

            1. blbeček tu říká, že uvádím, že nafťák je do města
              blbeček tu říká, že uvádím, že nafťák je do města 😀

              Víš, ti s normální inteligencí a vyšší si koupí třeba ojetinu na plyn za zlomek ceny (cca do 300 tis. Kč). Ti blbečci si koupí do města hybrid za milión ? 😀

              Krásně jsi ukázal svou inteligenci 🙂

              1. Řekl jsi všechny hybridy, milé letadlo, neomezil jsi svůj
                Řekl jsi všechny hybridy, milé letadlo, neomezil jsi svůj výplod na dálniční hybridy 😀
                Já jsem si užil plynového hybrida ažaž – 20 letý starý pekáč za 35.000. Teď mám Toyotu pro blbečky za 280 tisíc. 🙂 A raději si připlatím za legální možnost parkovat i v krytých garážích bez buzerace, novější elektroinstalaci a bezproblémovost chodu – ne teoretickou bezproblémovost plynu. V praxi jsem si ověřil, jak je to s dostupností schopných servisů LPG. Teď si teprve užívám mobility – já blbeček nejezdím poservisech 🙂

                Který hybrid pro blbečky od Tojoty stojí milión, ty letadlo?
                😀

            2. chápu, že neumíš počítat a nechápeš, že jen do města
              chápu, že neumíš počítat a nechápeš, že jen do města musí být vždy nové auto. Do města by si ti chytřejší koupili kvalitní ojetinu na plyn, ale dát min. 2x tolik za nový hybrid, to může opravdu jen bl…., tedy ty. Kdo ušetří víc, ten kdo zaplatí víc dle tvé logiky kvůli podřadnému autu jen do města? 😀

              máš „úžasný“ mozek 🙂

          2. prosím o odpověď včem je dražší servis hybridů od
            prosím o odpověď včem je dražší servis hybridů od Toyoty oproti nafťákům ?, svolávací akce mají všichni a zatím nikomu nic nehořelo. Navíc všichni na servis nemusí, netýká se to všech hybridů Toyota. Dojezd jestli 900 km nebo 1400 je fakt podstatné vzlášť v dnešní síti čerp. stanic a neznám nikoho normálního kdo by nechtěl po ujetí 300 – 400 km zastavit a dát si pauzu. Nejlepší když zde moralizuje a pomlouvá hybrid ten kdo si vozí zadek v naftě :-).

              1. Až na to, že starší auta mají opravy méně časté
                Až na to, že starší auta mají opravy méně časté oproti novým, předraženým parodiím, tedy na servisech krom Tesly dnes na nich nikdo nikdy neušetří. Nová auta jsou obecně šmejdi. Je tu ještě spousta lidí, co neznají svět, asi jim bude kolem 14 let 🙂

                1. Hele, vybal na rovinu, že se jedná pouze o AUTA od VW,
                  Hele, vybal na rovinu, že se jedná pouze o AUTA od VW, žejo? Netýká se to starých Italů, Francouzů a Fordu, přece, nebo jo?
                  😀

                  Staré auta stojí méně často v servisech? Jo, to můžeš vyprávět u vás doma, jak jsou všichni lidi blbí a kupujou nová auta a stojí v servisech, namísto, aby si koupili kvalitní starší produkci a vesele jezdili
                  😀

              1. a co tato Vaše věta má společného s náklady na servis
                a co tato Vaše věta má společného s náklady na servis např. současná Toyota Auris TS HSD a Skoda Octavia 2,0 TDI, ptal jsem se na to přoč je hybrid podle Vás dražší a ne na názor, že auta vyrobená po roce 2000 jsou méně kvalitní :-). Opravdu já zde neporovnám a nehodlám porodnávat 20 let staré auto s aktuální produkcí. Já svět docela chápu a žiji přítomností, což jak vidím se o Vašem myšlení říci nedá, buď se utápíte v tom, že je skvělé mít 20 let starý diesel nebo „slintat“ na novou Teslou co v ČR nikdo neviděl.

Napsat komentář