Volkswagen uvede první auto z rodiny elektromobilů ID. v roce 2020

Ačkoliv v minulosti Volkswagen naznačoval, že první elektromobil nové řady ID. by mohl jít na trh už koncem roku 2019, podle nejnovější zprávy to bude až rok další.

Nová rodina elektromobilů Volkswagen ID. pěkně pohromadě
foto: Volkswagen

Volkswagen potvrdil, že má s elektromobilitou velké plány. Nová řada ID. (tedy nikoliv „I.D.“) postavená na platformě MEB má učinit elektromobilitu dostupnou pro miliony lidí. První vozy této řady budou mít debut v roce 2020.

V průběhu posledních měsíců Volkswagen často mluvil přelomu let 2019/2020 a my jsme pochopitelně doufali spíš v to první. V nejnovější tiskové zprávě ale koncern potvrzuje spíš pozdější uvedení, hádáme, že brzy v prvním pololetí roku 2020.

K domněnce, že to bude spíš dřív, než později v roce 2020, nás vede i koncernem deklarovaný cíl prodat v roce 2020 globálně celkem 150 000 elektromobilů (z toho 100 000 vozů ID. hatchback a ID. SUV). Za dalších pět let to ale má být celý milion!

Volkswagen slibuje „žádné kompromisy“. Nová řada ID. prý posune hranice v oblasti dojezdu, prostornosti interiéru i dynamiky. Auta budou obsahovat architekturu elektroniky E3 a nový operační systém vw.OS.

Volkswagen ID.

Volkswagen ID.
foto: Volkswagen

Modulární baterie nabídnou dojezdy od 320 km do 550 km WLTP. Pro první auto rodiny ID., hatchback s největší pravděpodobností pojmenovaný Neo, by měla základní verze baterie mít kapacitu 48 kWh.

Maximální výkon nabíjení bude 125 kW. Baterie budou samozřejmě vybaveny aktivním tepelným managementem. Jako články lze použít prismatické i sáčkové, což umožní kooperaci s více výrobci.

Krátce po uvedení hatchbacku začátkem roku 2020 by mělo jít na trh také plně elektrické SUV vycházející z konceptu ID. Crozz. Následně také mikrobus ID. Buzz. Hlavní továrnou rodiny ID. bude ta v Cvikově, do které nyní koncern investuje přes miliardu eur.

Dalších 1,5 mld. eur investuje Volkswagen do komponentových továren Braunschweig, Salzgitter a Kassel. V Evropě je VW také součástí společného podniku Ionity, který buduje po celém kontinentu síť nabíjecích stanic.

Volkswagen ID.

Volkswagen ID.
foto: Volkswagen

V budoucnosti pak Volkswagen hodlá rozjet také platformu mobility WE, jejíž součástí bude aplikace We Charge. Ta uživatelům ukáže nejbližší nabíjecí stanici, rezervuje ji a dovede je k ní.

Co se týká placení, to je aktuálně možné skrze RFID či mobilní aplikace. VW si představuje, že brzy nastane v tomto ohledu revoluce díky systému „Plug & Charge“, který využívá technologii block-chain a elektromobily ID. dokážou platby vypořádat samy.

tisková zpráva

66 Comments on “Volkswagen uvede první auto z rodiny elektromobilů ID. v roce 2020”

  1. “ Auta budou obsahovat architekturu elektroniky E3 a nový
    “ Auta budou obsahovat architekturu elektroniky E3 a nový operační systém vw.OS“ …proč zas taková zdlouhavá oklika.??? Stejně nakonec všichni přijdou na to, že nejuniverzálnější a nejfunkčnější je system s Androidem, jako na to přišli výrobci telefonů, tabletů, televizí, atd. Tak na co vymýšlet už vymyšlené ve formě nějakých pitchovin typu vw.OS ?

    1. Protoze chteji mit uplnou kontrolu nad ekosystemem stejne jak
      Protoze chteji mit uplnou kontrolu nad ekosystemem stejne jak Apple, nebo Tesla. To by tak schazelo, aby si tam uzivatel poustel neco, co vypada nebo funguje jinak nez co schvalil mesias (at uz u kterekoliv ze zminenych dvou firem)… 🙁
      Nez se toho nekdo chytne, bavime se o infotainmentu, ne o realtime casti systemu.

      1. EDIT: I kdyz mozna dnesnimu Applu krivdim, pry uz jsou treba
        EDIT: I kdyz mozna dnesnimu Applu krivdim, pry uz jsou treba povolene i jine mapy nez Apple mapy (zadny jejich produkt nemam, tak to uplne nesleduju, jen, co probehne na technickych serverech).
        U Tesly je to jina liga, shop s aplikacemi asi nebude nikdy (prece jsme dostali Atari hry), v9 je podle vseho u S/X zhorseni proti v8 UI (zruseny split screen, rada veci utopena hloubeji v menu)…

      1. No nejsem odbornik (kecam 🙂 ), ale Android je prave jen OS a
        No nejsem odbornik (kecam 🙂 ), ale Android je prave jen OS a OS jako takovy nema za ukol ridit nejake fce, to dela aplikace. OS obecne ridi prostredky (pamet, procesor), virtualizuje komponenty (ostatni programy nepotrebuji ovladace pro vsechny mozne grafiky, zvukovky… jako v DOSu) pro ktere dava jendotne rozhrani. System, ktery by ovladal auto by musel mit pouze dostatecnou prioritu, aby mu jiny proces (hackera) nesebral zdroje potrebne k tomu ovladani. Navic samotny system ovladani muze mit dodatecne zabezpeceni a bez jeho splneni by neslo zmenit jeho casti. Takze z meho pohledu jsou Vase obavy liche.

  2. off
    Rport o havárii elektroletadla v Maďarsku:
    Udajně

    off

    Rport o havárii elektroletadla v Maďarsku:
    Udajně hořící letadlo nejspíš při pádu vůbec nehořeho a ani palubní kamera nezaznamenala žádné známky požáru. Tudíž je velmi vysoká pravděpodobnost, že letadlo vzplálo teprve následkem nárazu do země a ne za letu.

    https://www.avweb.com/avwebflash/news/Magnus-eFusion-Report-No-Battery-Fire-231617-1.html

  3. V roce 2020 může tesla produkovat 500 000 BEV ročně.
    V roce 2020 může tesla produkovat 500 000 BEV ročně. Mastodontům ujíždí vlak a je docela dobře možné, že i v Evropě se uchytí nějaká začínající automobilka. Když už nic, tak továrny tu mají asijské automobilky, které to s elektromobilitou myslí vážně. Nevím, co to udělá s Německým hospodářstvím, ale ať se klidně VW vyfauluje sám.

    1. Přesně. Nebo to dopadne jako s Deutsche Post a další
      Přesně. Nebo to dopadne jako s Deutsche Post a další potencionální uživatelé BEV ve velkém si koupí nějaký startup a budou si dělat BEV pro sebe sami a pak ho i prodávat. Tady je třeba kandidát https://sonomotors.com/de/ ke koupi.

      Osobně čekám, jak s trhem elektrobusů v EU zamává BYD Maďarsko. Zda se všechny ty Solarisy, Mercedesy, Iveca a Škody pochlapí, nebo skončí na smetišti se svými neustálými 120 km teoretického dojezdu.

      1. Tak VW ma holt na rozdil od Tesly ten komfort, ze se nemusi
        Tak VW ma holt na rozdil od Tesly ten komfort, ze se nemusi hnat za kazdou cenu, jinak bych rekl ze to je i tak velmi rychly nastup, kdyz zohlednime to, ze pred 10 lety jeste o elektroautech prakticky nikdo ani neuvazoval, a jak dlouho trva bezna priprava do vyroby u standardniho spalovaciho auta, kde jde casto „jen“ o to, jinak nabouchat plechy, tak bych rekl ze jde doslova o raketovou rychlost…

        1. Počkáme, až to Teslu přejde ….. (chuť vyrábět
          Počkáme, až to Teslu přejde ….. (chuť vyrábět elektromobily). Tak to cituji Vratislava Kulhánka z ledna 2017. Tak to jen, kolego Bobane, abys měl představu, jak se VW „velmi snaží“ připravit svoji výrobu EV. Je to v hlavě, nikoliv v technických a technologických možnostech — a VW ze všech sil nechce vyrábět (i když bude muset, pokud to Teslu a jiné nepřejde). A že o EV nikdo prakticky ani neuvažoval? Uvažoval, dokonce i trochu vyráběl (včetně VW), ale už v roce 1996. Prohlídni si film „Kdo zabil elektromobil“ … Ten dokonce běžel i v televizi v ČR, když máme tu demokracii – ale v jednu hodinu v noci. Film k dohledání i na internetu …

          1. Ano par automobilek udelal par malokusovych „serii“
            Ano par automobilek udelal par malokusovych „serii“ elektromobilu, s atronomickou cenou, ktere by v realu byly neprodejne…
            Jinak predstava za automobilky vyrabeji to na co maji „chut“ je ponekud usmevna, automobilky vyrabejsi predevsim to, co si lidi koupi a na cem vydelaji…

            1. Evidentně to máme v hlavě seřazené dost odlišně. Já
              Evidentně to máme v hlavě seřazené dost odlišně. Já tvrdím, že automobilky vyrábějí co ony chtějí — a tak nabídka určuje poptávku, nikoliv obráceně, jak nás učí „význační ekonomové“, že tohle řídí všemocná ruka trhu. A úsměvné mně to vůbec nepřipadá.
              Pamatuješ na mobilní telefony za 40.000 Kč, co vážily 3 kg a fungovaly jen ve velkých městech a trochu ještě na dálnici D1? Vždyť to bylo v reálu neprodejné !!!! A jak je to dnes, o 24 let později ? (jednoduchý telefon stojí asi tak 4 hodinovou mzdu a jsou jich mezi lidmi jen v ČR miliony), takže elektromobilů by tady časem mohlo taky cca 500.000 jezdit. Na 100% vozového parku to však nevidím asi nikdy.

              1. No s ohledem na to jaka je konkurence mezi automobilkami, tak
                No s ohledem na to jaka je konkurence mezi automobilkami, tak osobne tomu „nabidka urcuje poptavku“ v tomto segmentu zas tak moc neverim. Viz napriklad popularita SUV – prislo s tim par automobilek, a lidi to zacali kupovat jak zbesili a postupne tak vsehcny automobilky zacaly delat vice a vice SUV, protoze lidi to nejenze porad ve velkem kupujou, ale jsou za to ochotni i zaplatit vice nez za obdobny standardni model auta.
                Jinak ta paralela s telefony – rekl bych ze VW dela prave ty kroky nutne k tomu, aby mohl prodavat ty „telefony pro miliony lidi“ za par let, misto aby prodava predrazene polopouzitelne nedodelky….

                1. Těch pár let se mu může setsakramentsky vymstít.
                  Tady

                  Těch pár let se mu může setsakramentsky vymstít.
                  Tady víc než kde jinde platí:
                  „Kdo chvíli stál …..“

                2. Tak ted konci 2018, tzn VW chce prijit s prvnimi za cca rok a
                  Tak ted konci 2018, tzn VW chce prijit s prvnimi za cca rok a pul. Dneska nikdo auta, jako slibuje VW nedela, a do toho rok a pul jich zas tolik asi nikdo na trh nedoda…
                  To ze se do te doby proda par tisic hyndaiu jim asi nijak neublizi…
                  Znas ten pribeh o dvou podnikatelich, ktere si obec „najala“ aby zajistili do obce dopravu vody? Jeden hned zacal vodu nosit ve vedrech, vydelal nejake penize od prvniho dne, lidi ho meli radi. O druhem chvili nikdo neslysel, pak prisel s partou a technikou, a postavil vodovod a lidem dal vodu mnohem levneji, ten prvni samozrejme zkrachoval…

                3. Jo jo, tu znám. Znám jich víc. Ale není tady jenom
                  Jo jo, tu znám. Znám jich víc. Ale není tady jenom Hyundai.
                  Koneckonců ukázaná platí. A pokud to dotáhnou, přece dobře pro nás pro všechny.
                  Nejsem zaslepenec ani fanatik jako mnozí zdejší přispěvatelé. A pokud VW vyrobí slušné EV, není důvod o něm neuvažovat jako o dalším autě.

                4. Jenže v tomto případě Tesla již přivedla vodovod do
                  Jenže v tomto případě Tesla již přivedla vodovod do prvních částí obce, zatímco Hyundai vozí cisterny a VW slibuje nosit za 2 roky vodu ve vědrech.

        1. VW musel celou dobu vydělávat a stavět kvanta nových
          VW musel celou dobu vydělávat a stavět kvanta nových továren v Číně. A teď bude muset dál vydělávat a náročně předělávat velkou část svých operací a dodavatelů v EU.
          To není jak Tesla, co si může dovolit neustále mnohaleté ztráty, má jen 2 továrny a na dodavatele kašle nebo se je dokonce snaží vydírat o zpětné slevy.

          1. A to má být obhajoba nebo omluva, že celou tu dobu vyvíjel
            A to má být obhajoba nebo omluva, že celou tu dobu vyvíjel podvodné SW a zasíral planetu sajrajtem, takže neměl čas na čistou a tichou elektormobilitu? Dokonce až tak moc, že se vykašlal i na zákazníka typu Deutsche Post? Si děláte legraci, že?

            Tesla si může dovolit mnohaleté ztráty, protože neustále investuje do svého rozvoje. Co vydělá, jde tam plus další investice od investorů a akcionářů. Dodavatelé s ní párkrát vyběhli, tak se snaží o vnitřní řetězec, ale to Vám je asi zbytečné vykládat.

  4. Největší pohádkáři. Neustále to odkládají, jako když
    Největší pohádkáři. Neustále to odkládají, jako když čekají, že se něco stane a oni to nemebudou muset vyrábět. Toto jsem našel jenom během krátkého hledání z let minulých : Volkswagen chce, aby v roce 2018 tvořila elektrická auta přibližně 3 % jeho prodejů. Zároveň si klade za cíl prodat ten rok přes 10 milionů aut celkem, takže to znamená asi 300 000 elektrických aut.

    1. Jo, jo. S archivem v podobě internetu mají koncernoví
      Jo, jo. S archivem v podobě internetu mají koncernoví lháři smůlu. Předtím jsme museli hledat v knihovně po časopisech, teď je nachytá novinář už v průběhu tiskovky pohodlně jen s chytrým mobilem v ruce. Tedy když chce, což zrovna u těch oslavných velkohubých článků a prezentací napříč médii jaksi nevidno.

  5. Kde jsou všichni ti chytráci, co obviňují stále dokola
    Kde jsou všichni ti chytráci, co obviňují stále dokola Radovana z jeho chorobné zaujatosti vůči koncernu VW? Radovan jen nemá rád lháře, notorické lháře, dokola opakující jak jsou eko, náskok díky technice a elektromobily zaplavují svět. Radovan chce činy, ne letité kecy.
    Schovejte si tenhle článek na rok 2019, kdy se od VW dozvíme o posunu prodeje spíše na rok 2021 z nynějších 2020. A ona čtvrtina elektrizovaných vozidel z celkové produkce (tedy včetně HEV a PHEV, jak to s oblibou počítají) se nebude konat 2025, ale 2030, ne-li později.

    1. Koncern VW má pořád velmi slušné prodeje a zisky.
      Koncern VW má pořád velmi slušné prodeje a zisky. Chtějí si to co nejlíp načasovat bez ohledu na další okolnosti. Připomíná mi to nějaky thriller, kde najatý vrah říká: „Neber si to osobně, je to prostě byznys.“ :+)

        1. Termín bostonská matice je mi poněkud neznámý, nechci to
          Termín bostonská matice je mi poněkud neznámý, nechci to hledat, ale „prašivý pes“, to už jsem slyšel od ředitele jedné společnosti, který hodnotil naše produkty z hlediska profitability. 🙂 Hádejte, jak jsem dopadl?

  6. Já Vám pořád nevím. By museli dát cenu tak 600/700 tis
    Já Vám pořád nevím. By museli dát cenu tak 600/700 tis za auto se 48kWh baterkou v roce 2020. Když dneska za mego se začínají prodávat 64kWh a to jsme pořád ještě v roce 2018!
    Jinak nevidím důvod si ten jejich elektromobil koupit. Pravda je, že mě se VW nikdy moc nelíbil, takže se pravděpodobně nestanu jejich zákazníkem ani po roce 2020.

      1. Ano. Podle našich poznatků je to o té běžné malé
        Ano. Podle našich poznatků je to o té běžné malé korupci ve většině fleetů, na firmách i ve státních institucích. A nejde je o slevy na množství, bonus zodpovědné osobě třeba v používání půjčeného vozu za hubičku jí nebo příbuznému, ale berou tam všichni. Počínaje praktickými reklamními dárečky nemalé hodnoty všem uživatelům, přes malou domů v podobě zdarma myčky, servisu, náhradních dílů, spotřebních věcí až po nenápadně mizející palivo.
        Vysvětlete těm lidem, proč by měli jít do jiné platformy, kterou elektromobilita je, když z toho budou mít jen samé ztráty…..
        Že bude mít firma/instituce menší náklady a všichni čistý vzduch a ticho? Odpověď je v hlášce ze známého filmu: „Na to Ti sere Bílý Tesák.“ 🙁

    1. Jezdím starším Passatem a ve srovnání s Fordem (S-max) je
      Jezdím starším Passatem a ve srovnání s Fordem (S-max) je to pro mne vítěz. I moje stará Fabia mi přijde dobře udělaná. Více srovnávat nemohu. Ale teď už vidím, že třeba Hyundai bude mít dostupný (možná i ojetý) BEV dříve než VW. A nové zkušenosti se nebráním.

    1. Hlavní problém je, že v Německu se s drahou elektřinou a
      Hlavní problém je, že v Německu se s drahou elektřinou a benzínem zdaněným podobně jak v chudém Česku elektroauta prostě masově vůbec nevyplatí.
      Jediné, co jim tam může rychle zajistit masivní prodeje, je zákaz vjezdu do měst fosilům.

      1. si uvědom, že v DE má řádově větší procento ovčanů
        si uvědom, že v DE má řádově větší procento ovčanů FVE na střeše (neproběhla tam taková veřejná mediální masáž ČEZu jako u nás po roce 2010) Takže na drahou elektřinu Ti tam každý klade trus. Prostě má tu svou z FVE a lipa. Podívej se na prodej ojetých elektromobilů na mobile.de a srovnej to s ČR. Oni rozhodně nejsou sto let za orangutanem. Oni ne.

  7. já vám nějak nevím konzerva toho tolik nakecala že to má
    já vám nějak nevím konzerva toho tolik nakecala že to má provařený na hooodně dlouho. A když si představím týýý spousty práce s novou platformou, těch nástrojů, předělat celý fabriky, všem manenažerům přeprogramovat mozky páč vyhodit se to díky politice nedá, víc makat jako študáci v tesle nebudou, ted nebudou elkáry tolik sypat jako autopopelnice a zároveň to má nadále živit ten konzerví ansábl v plný výši včetně prémií…. Slyšel jsem že ty jejich investice jsou pořát pár drobných a mluvil už někdo vůbec o baterkách??? Váte jak těžko zvedala produkci Tesla co nemohla tak jak asi VW co chtě nechtě nechce :))
    Takže joo možná uvedou vižn 2020 na který zas jen vižn, ale armáda nebude následovat hned, ale pozvolný vzestup produkce 2021,2022,2023,2024,2025-2035-2045 dle dohody s vládou. To je tutovka soudluzi 😉

    No a to je teda k PRDU,
    páč soudluzi z NSR
    kde se s elkárou NeSeRou
    dělaji velkou CHYBU :)))))))))))))))))))))

    fxstreet.cz/zpravodajstvi-99061.html

    1. Ono je to jen otázka ceny za emise.
      Pokud skutečně bude

      Ono je to jen otázka ceny za emise.

      Pokud skutečně bude požadována flotilový průměr z prodaných vozů na 95 gramů, tak v 10ti miliónech prodaných aut musí mít milión EV.

      Pokud to mít nebudou, budou muset zdražit cenu spalovacích aut o tu pokutu. Přepočet podle dneška – čechy 2017, průměr CO2 je 127g CO2 na km. Takže pokud by to bylo na 95 gramů, je to 32gramů navíc krát 95Eur => 3040 Eur na auto. Průměrné zvýšení ceny auta by dělalo 3000Eur.

      Něco se dá udělat snížením spotřeby – ale lidé si slabá auta nějak nechtějí kupovat – takže pokud se podaří u spalovacích aut na průměr 110 gramů v roce 2020, pořád jim bude 15 gramů chybět – ale 10% čistých EV v prodeji jim to na těch 95 gramů dá

  8. Ta fotka toho cehosi bez skeletu je asi nejakeho spalovaku ci
    Ta fotka toho cehosi bez skeletu je asi nejakeho spalovaku ci hybridu. To nemuze mit s BEV nic spolecneho, vzdyt pres to a pres hauptnu nebude videt na silnici. Ach jo.
    Ten koncept „Inside the…“ je to prave slivkove toho, jak by to mohlo v BEV vypadat.

        1. Když to nerozepisuju, tak samozřejmě myslím ve všem.
          Ten

          Když to nerozepisuju, tak samozřejmě myslím ve všem.

          Ten obrázek je starý koncept, a ta fotka je už konečná produkční verze nejmodernějšího masového elektromobilního podvozku, která ukazuje, že hlavní výhodou bude vynikající tepelný manažment a standartizace zachovávající levné náhradní díly a opravy na rozdíl od v těchto oblastech hyperpředražené Tesly.

          1. Tesla je něco nového čím se mohou lidé několik let
            Tesla je něco nového čím se mohou lidé několik let lišit. Proto logicky obchodník necílil na nízkonákladovou cílovou skupinu. Prostě si holt nechávají zaplatit fabriku za prachy lidí, kteří na to mají a stojí jim těch pár let vyjimečnosti za tu investici. Tak v době kapitalismu a tržního prostředí prosím Tě nehraj na city, že by jsi rád patřil za pár šupů mezi pracháče. Prostě se smiř s realitou. Ušetříš fůru nervů a budeš mít více kamarádů, kteří Tě budou mít opravdu rádi, ne jen ty Tvý řeči kterými hypertrofuješ své ego 😉

            1. Není pravda.
              Teslu 3 si už kupují i kvanta čistých

              Není pravda.
              Teslu 3 si už kupují i kvanta čistých nadšenců, co tolik peněz zase němají, a počítali jen s velkým jednorázovým výdajem a pak levným provozem.
              A ti se teď začínají už po pár měsících ozývat, že pojištění na Teslu 3 je stejně drahé jako na Porsche, a až takový nepojištění začnou platit i první opravy, tak se kvikot ošizených věřících ještě zmnohonásobí.

  9. Takže čistá elektroauta by měly vyrábět 2020 továrny
    Takže čistá elektroauta by měly vyrábět 2020 továrny Audi-Brusel, VW-Cvikov, VW-Bratislava, Porsche-někde a Škoda-Mladá Boleslav.
    To by mohlo do pár let dosáhnou kapacity zhruba 1 milion ročně v EU. Další milion ročně asi bude mít koncern v Číně.

    Tesla i přez všechny ty příšerně obří peníze nalité do jejích předražených akcií bude dodávat světově nejvíc elektroaut jen něco přez 2 roky (2. pol 2018 – 2020) a pak bude mít postupně už jen poloviční kapacity půl milionu v USA a podobně v Číně.

      1. Tesla potřebuje na stavbu nové továrny a plné zaučení
        Tesla potřebuje na stavbu nové továrny a plné zaučení nových lidí tak 5 let.
        Na vnitřní rekonstrukci středně staré továrny potřebuje běžná automobilka max 2 roky, a dělníky už má a nejspíš jich bude pro elektra potřebovat spíš míň.

    1. Zrovna na průběžné každoměsíční placení nabíjení
      Zrovna na průběžné každoměsíční placení nabíjení (vyřazené spekulativní hromadění) je block chain ideální, když k tomu máš i možnost přirozené protihackerské kontroly kamerovým záznamem aut s SPZ u veřejné nabíječky.

Napsat komentář