ČEZ zavádí jednorázové platby na nabíjecích stanicích, nová je v Ostravě

Veřejné nabíječky ČEZ postupně získávají možnost jednorázového dobíjení. Zákazníci už tak nemusí složitě zařizovat paušál.

Jednorázové platby zavádí ČEZ díky spolupráci se společností Polyfazer, která už dříve po Praze vybudovala svou vlastní síť nabíjecích stanic.
foto: ČEZ

Nabít elektromobil, zaplatit a jet – uživatelé a zájemci o služby sítě nabíjecích stanic ČEZ pro elektromobily mají možnost alternativní úhrady poplatku za odebranou energii. Síť tak vychází vstříc uživatelům, pro které z různých důvodů není výhodné stát se trvalým zákazníkem.

Pomocí mobilní aplikace řidič zaplatí úhradu ihned při každém dobíjení. Stručný a názorný manuál k přímým platbám najdou řidiči elektromobilů v aplikaci Polyfazer Direct a v návodu umístěném na každé dobíjecí stanici.

Stálí klienti, kteří platí za službu dobíjení časové paušály, se i nadále budou k odběru energie přihlašovat unikátní RFID čipovou klíčenkou. Přímé platby zatím nejsou možné u všech stanic, toho by chtěl ČEZ dosáhnout snad do konce října.

Nejnovější novou stanicí sítě ČEZ je rychlonabíječka v Ostravě. Řidičům elektromobilů je k dispozici v areálu Autolaros Speed na Krmelínské ulici. Právě tam zatím například jednorázové platby kupodivu možné nejsou.

tisková zpráva

342 Comments on “ČEZ zavádí jednorázové platby na nabíjecích stanicích, nová je v Ostravě”

  1. CEZ sranec. Dobry den nenazrani dinosauri z rad CEZu.
    CEZ sranec. Dobry den nenazrani dinosauri z rad CEZu. Polyfazer nefunkcni. Nektery z minulych vikendu jsem prolitl kolem Dukovan a rikam si, ze to testnu. A vysledek byl: FAILED. Na stojanu (2x mennekes), ze prej pouzit Polyfazer – v appce: Tento stojan se neda ovladat. Sranec.
    Vazeny smejdi z CEZu:
    To ze zakaznik jiz nemusi nadale „slozite“ porizovat pausalni cip – za to muze jako kdo asi?? VY. Reknu to slusne Cesky:
    Jste banda hajzlů.

    1. Souhlas, ale mně to spíš připadá jako, že levá ruka
      Souhlas, ale mně to spíš připadá jako, že levá ruka neví co dělá pravá a obráceně.

      Dnes jsme byl u dvou případných zájemců o umístění nabíječky pro EV, jeden byl majitel čerpací stanice. Skoro rok s ním jednám a teď mě řekl šokující zprávu. Majitelé čerpaček byly na nějaké konferenci a tam jim zástupce čezu řekl, že elektro je špatné (sám prý najezdil tisíce km) a u nás se bude prosazovat vodík místo elektřiny. A auta se ani doma přes noc nedají nabíjet, protože by jim klekla síť!

      Chvíli jsem byl v šoku a pak jsme mu začal vysvětlovat jak se věci mají, každopádně závěr jeho byl, že NE, že nabíječku nechce protože jim to říkal přímo manager čezu.

      Tak jsme se ptal na jméno toho managera, je to nějaký pán Lachout. Jestli ho někdo znáte ať víte.

        1. Ano. Na elektrickém kabelu od rychlovarné konvice. Protože
          Ano. Na elektrickém kabelu od rychlovarné konvice. Protože ten je krátký, tak aby to s ním vzalo krátký konec a dlouho netrpěl 🙂

          Jinak bych se tomu nesmyslu o kleknutí sítě z úst zástupce ČEZu ani příliš nedivil. Když člověk poslouchá dlouholeté znalce energetiky a zástupce ČR v Europarlamentu pana Tošenovského v nedávné debatě v TV dvou zastánců jádra….. (taky dobrá „debata“, pozvat si dva názorově shodné tajtrlíky a „moderovat je“)

          1. no s tím kleknutím sítě bych byl docela opatrný,
            no s tím kleknutím sítě bych byl docela opatrný, předevčírem jsem klábosil s mým dobrým známým německým elektrikářem, a ten mi vykládal, že i Německu mají problém 3 majitelé elektrických aut s domácími nabíječkami (walboxy) v jedné ulici,nevím přesně jaký výkon, ale nemůžou všichni nabíjet ve stejný čas jinak vyhodí ten hlavní uliční jistič na sloupu, další jeho známý co má Teslu S tak mu říkal, že v zimě s topením a na horách spotřeba 45kWh/100km, to prý vyjde už levněji jezdit na naftu, a do třetice špatná zpráva, už i Helmuti hodili zpátečku na FVE (nějaký sedlák ve vedlejší vesnici udělal dřevěnou konstrukci pod panely něco jako carport, FVE 50kW a když to postavil a chtěl připojit do sítě v režimu výkupu tak mu to smetli ze stolu že prý se nejedná o střešní konstrukci, takže to musí přeinstalovat přímo na nějakou střechu baráku, případně vyrobenou elektřinu prodávat na volném trhu,
            PS: znova jsem se ptal na toho německého taxikáře co měnil baterie v LEAFU a fakt to stálo údajně 10000EUR (není pravidlem že by německý nissan měl stejné ceny jako český nissan, stejně tak práce za servis rozdílné ceny)

            nakonec mě elektrikář donutil kleknout na zem abych se podíval do jeho absolutně čistého výfuku u dieslového Audi, fakt to tam měl jako zrcadlo :-)) ale garážový test si nechtěl dát :-)))

            1. Jenže kleknutí „sitě“ se myslí velká oblast, jako kraj
              Jenže kleknutí „sitě“ se myslí velká oblast, jako kraj nebo země.
              To, že je v ulici slabý kabel je vo ničem. To se může stát i u nás.
              Ty porovnáváš úplný extrémy a hlásíš to jako bombu nebo obrat v přístupu k elektroautům a fotovoltaice v Německu.
              Přesně takto se šíří nesmysly, protože se to pak vydává za běžnou a nebezpečnou věc.

              1. tak jsem německýho elektrikáře ještě vyzpovídal, a
                tak jsem německýho elektrikáře ještě vyzpovídal, a jedná se o wallboxy 50A zřejmě 1f, a majitelé EV aut si museli u místně příslušných rozvodných zavodů dokoupit radiové ovládání, které ty wallboxy spínají tak aby se nedalo současně nabíjet na všech wallboxech, akorát nevěděl jestli jsou ty časy napevno nastavené od distributora nebo ty wallboxy komunikují mezi sebou přes radiové ovládání a chytrý elektroměr se simkou

                1. I tohle je řešení. Jen k demenci ČEZu – nedávno mi
                  I tohle je řešení. Jen k demenci ČEZu – nedávno mi dělali podzemní přípojku NN a nárh zněl 4x AYKY 16. Pro 2 rodinné domy, kde majitel prvního ihned uváděl, že bude provozovat elektrické vytápění přímotopem (ne TC). Ve 21. století, kdy je elektrifikace všechno (splachování i kráječ na chleba) – distributor navrhne hliník v průřezu s bídou pro jeden barák. Nakonec se povedlo vykomunikovat 4X35.
                  A tak se ptám – kdo by měl být více uvědomělý? Majitel nového EV a nebo distributor, jenž by měl trošku umět pracovat s rezervou a například rozdělit fáze mezi domy/byty? Jedno zda v Německu či v ČR.

                2. Monopol nenutí přemýšlet. O tom to celé je. Viz trať
                  Monopol nenutí přemýšlet. O tom to celé je. Viz trať Ostrava-Praha před 20 lety a dnes. Obrovský posun k lepšímu.

                3. Mam tez pripojku k RD s jistenim 3x25A a CEZ dal sam od sebe
                  Mam tez pripojku k RD s jistenim 3x25A a CEZ dal sam od sebe 4xAYKY 35mm2. Delka neco malo pres 100m. Tech 16mm2 je na jakou delku? Cim kratsi delka, tim muze byt slabsi prurez. Jsou minimalne 2 kriteria, ktere musi pripojka splnit. Pokles napeti pri plne zatezi ne vetsi nez ???Volt a zkratovy proud musi bezpecne vyhodit jistice. Viz impedancni smycka.

                4. V DE jsou omezeni pro nesymetricke zatizeni site. Je jedno zda
                  V DE jsou omezeni pro nesymetricke zatizeni site. Je jedno zda nabijeckou, nebo elektrickym topenim. Doma je povolene maximalne 4,6kW. Pochybuji, ze nekomu muzou schvalit 1fx50A. To jsou kecy nejakeho trolla.

            2. K tej spotrebe 45kWh/100 chýba ešte údaj o rýchlosti a
              K tej spotrebe 45kWh/100 chýba ešte údaj o rýchlosti a teréne na ktorom sa takáto spotreba dá dosiahnut. Na normálnej ceste pri rýchlosti do 150km/hodinu a zapnutom kúrení na 25st. som mal v zime pri -15st spotrebu 27kWh/100km.
              Vami udávanú spotrebu som nikdy nedosiahol a nepoznám nikoho, kto takú spotrebu má.

              1. jedná se o pohoří Erzgebirge, rychlost netuším,
                nicméně

                jedná se o pohoří Erzgebirge, rychlost netuším,
                nicméně k té spotřebě Tesly při rychlostech kolem 200km/h jsem už dával před časem info, jak si stěžoval německý servisní technik, že Tesla S pro jeho práci je zcela nevyhovující dojezdem při rychlostech kolem 200km/h, polovinu pracovní doby by trávil na SCH a proto služební Teslu S musel vrátit a vzít si zpátky služebního diesla, chápu ale že jsou to extrémní případy, málokdo jezdí od zákazníka k zákazníkovi na servis 200km daleko rychlostí 200km/h

                1. 200km rychlostí 200km/h je pěkná pohádka, to by musel mít
                  200km rychlostí 200km/h je pěkná pohádka, to by musel mít prakticky prázdnou dálnici.

                2. Ono už to tak začíná – bylo nebylo, jednomu německému
                  Ono už to tak začíná – bylo nebylo, jednomu německému servisnímu technikovi koupila firma auto za 3 miliony, aby mohl objíždět zákazníky. Místo luxusní limuzíny Mercedesu dostal chudák Teslu 🙂

                3. No mi dát Teslu jako služebák, tak formu pošlu do míst,
                  No mi dát Teslu jako služebák, tak formu pošlu do míst, kde záda ztrácejí početný název. Zlatý diesel 2 litry, tankuji co cca 800 km, miluji teplo v autě a nemám garáž. Speciálně pro mě je Tesla úplně k ničemu.

                4. To je ale soupis hloupostí….
                  To je ale soupis hloupostí….

                5. ty jsi ale pohádka :-)), pohádka by byla kdyby ten servisní
                  ty jsi ale pohádka :-)), pohádka by byla kdyby ten servisní technik tvrdil, že k zákazníkovi ke kterému to má 200km pojede 60minut, on pouze tvrdí že Tesla S při rychlostech 200km/h žere jak prase a tím pádem extrémně spadne dojezd

                6. Co je to extremně? 30%? Těch úseků, kde se reálně dá
                  Co je to extremně? 30%? Těch úseků, kde se reálně dá jet 200km/h moc nebude.

                7. Úsek na pohoří XY, už to psal…
                  Úsek na pohoří XY, už to psal…

            3. Většina odpovědí je dole a souhlas s nimi.
              Co se carportu

              Většina odpovědí je dole a souhlas s nimi.
              Co se carportu týče, asi si sedlák špatně přečetl pravidla. Ta podporují RD, pak trochu podniky a instituce přímo na domech a nakonec i (ale minimálně) instalace na louce, ovšem musíte být sedlák, sedlačit a louku spásat zvířaty a opět přednostně spotřebovávat elektřinu v místě výroby. Jinak nic.
              Takže postavit „carport“ a chtít podporu nemohlo projít. A 50 kWp, asi jste myslel jmenovitý výkon v kWp, kW je okamžitý výkon, je už pěkná potvora FVE. Já mám 3,6 kWp na 15 FV panelech (jižní střecha RD, rovnoramenný trojúhelník o základně 10 m, naskládány nad sebou naležato 5-4-3-2-1), takže s mými výkonově 9 let starými panely by to bylo u německého sedláka rovných 208 panelů. To je carport pro menší dopravní podnik 🙂
              Je zajímavé, že fakt nikdo ze zastánců křišťálově čistých spalováků nechce jít do garážového testu. Ani jeden za 5 let. Nabídka přitom trvá a první cena je život. 🙂

        1. A k čemu má pumpař foukání kol, záchody, kyblík k mytí
          A k čemu má pumpař foukání kol, záchody, kyblík k mytí oken a světel, jednorázové rukavice? Kolik na nich vydělá – nic – a kolik na pohonných hmotách? Bože lidi buď si děláte srandu nebo jste nikdy nepodnikali nebo obojí…..

            1. Každá pumpa může mít už rok na červeném 5kolíku
              Každá pumpa může mít už rok na červeném 5kolíku normálně plug and play zapojenou rychlonabíječku 20 kW. Tu, co nedávno byla v Rousínově u myčky, než naproti ČEZ dal 2x 50 kW. Není to 50 kW, ale pokud je prakticky na každé z 3.600 veřejných čerpacích stanic, není co řešit. Je kde nabíjet doslova v každé díře a nemohou se tvořit ani fronty (teprve letos asi dosáhneme 3.000 elektromobilů v ČR). Investice do 200 tisíc a cena dále klesá. Nehledě na to, že nikdo netvrdí, že to musí platit pumpař. Může jen poskytnout parkovací místo a dostane zaplacenou elektřinu s mírným navýšením.

              1. Technicky to samozřejmě problém není, ale obávám se, že
                Technicky to samozřejmě problém není, ale obávám se, že hlavní překážkou bude vztah drtivé většiny pumpařů k elektromobilitě, kterou chápou jako svoje životní ohrožení. To ale asi zrovna Vám vysvětlovat víc nemusím.

    1. Hm… to je při defenzivní jízdě a spotřebě 15 kWh/100
      Hm… to je při defenzivní jízdě a spotřebě 15 kWh/100 km tak 3 KČ/km. To je víc než nějaký rozežraný benzín 🙂

      Chápu, že většinou se asi nabíjí doma… ale zdá se, že zlaté časy kdy člověk s EV jezdil prakticky zadarmo, jsou pryč. A touto politikou jednorázových plateb se EV stává nezajímavým na delší trasy.

  2. CEZ je banda dilatantu a amateru. Zprovozni system ktery neni
    CEZ je banda dilatantu a amateru. Zprovozni system ktery neni otestiovan. ktery uplne znemoznilo nabijeni. V sobotu jsem jel z Prahy do Zlina vsechny nabijecky od CEZu nefunkcni. Aplikace nebyla schopna zadny ze stojanu spustit. resil jsem to cele dopoledne s polyfazerem. Hotlajna CEZU me roboticky poslala do prd3l3, ze volam v mimo pracovni dobu. co to jako je? to zijem stale v komunismu? Cena 10kc za kw. To mi prijde jako nenazranost. uz jenz principu si jejich rfid neporidim. a budu se jejich stojanum vyhybat jak to jen pujde. at si je narvou do…..

    1. Presne tak. Pro me bude klicove jak se CEZ postavi ke svym
      Presne tak. Pro me bude klicove jak se CEZ postavi ke svym stalym zakaznikum, ti pro nej budou klicovi. Bylo preci jasne (aspon me teda) ze cenova politika jednorazovychc plateb bude nastavena tak, aby se skutecne vyplacela jen nahodne. Podivejte se jak fungujou vsechny podobne postaveny programy.
      Cip se zatim nezdrazil, tak se tady aspon nadava na zaklade spekulaci toho, co nekdy v budoucnu bude (kolik to bude stat).
      Jasani nad tim, ze se timpadem vyplati budovat alternativni sit stanic mi uz prijde vyslovene legracni. Tak si povezme za rok, jak to bude vypadat.
      Libi se mi, jak se tady na foru stridave nadava ze cez stavi “jenom” 50 kW kdyz by mel stavet 150, 350 atd., ale pak se zase pise, ze vlastne rychlodobiheni je k nocemu a staci sit petikoliku…
      Trochu to pusobi dojmem, ze si nechcete pripustit, ze doba, kdy to bylo zadarmo je pomalu over a za dobijeni se postupne zacne platit neco co aspon pripomina realnou cenu.
      Jen pro uplnost – je zjevny, ze v pripade cipu cez stanice porad jeste dost dotuje.
      Me z toho vyplyvaji dva hlavni zavery:
      – Potvrzuje se moje ocekavani, ze jednorazove platby budou pro nejake pravidelnejsi dobijeni nevyhodne. CEZ splnil povinnost, ostatne tady na foru jste se domlouvali jak ho budete udavat na COI a podobne, ted to teda mate. Je to trochu v kontrastu tomu, ze to ted bylo par mesicu zdarma, ale snad jste necekali ze to tak bude vecne.
      – CEZ evidentne sleduje linii platby za minuty dobijeni, coz drla rada provideru. Podle me bude dalsi krok ne zdrazeni pausalu, ale prechod na platbu i pro stale zakaznik podle minut a vykonu stanice. Pro stale zakazniky to bude levnejsi nez pro jednorazove, zrejme ve spojeni s nejakym pausalem. Az se tak stane, to zas bude rev!
      Ale kroky CEZu mi prijdou pomerne logicke a spis se divim, ze to dela az tak pozde.
      Pokud mate pocit, ze to jsou vydridusi, tak nasledujte radu Radovana a stavte sivlastmi sit stanic, jsem zvedav kam to dotahnete…

      1. Z 80% máte pravdu. Doba, kdy elektromobilisty někdo dotoval
        Z 80% máte pravdu. Doba, kdy elektromobilisty někdo dotoval ze svýho, pomalu odchází. To je logický krok. Dalším krokem, až počet EV překročí určitou hranici, bude zavedení silniční daně (tak jak se už děje leckde v USA), protože na spotřební dani toho moc elektromobilisté neodvedou.
        S čím tedy s vámi nesouhlasím, že je v pořádku účtování podle minut. Rychlost nabíjení je závislá na mnoha faktorech, zejména teplotě. Je logické, že když stojan odebírá ze sítě kWh, tak by měl zase účtovat kWh a ne nějaké minuty. Platíte snad doma elektřinu za dobu připojení do sítě nebo dle odebraných kWh?
        Přirovnal bych to k tomu, že na pumpě by se neúčtovalo podle odebraných litrů, ale podle času tankování. Takže ten, co by měl úzké hrdlo nádrže a nemohl by držet pistoli plně stisknutou, tak by platil stejně jako třeba kamioňák, který díky širokému hrdlu si dokázal natankovat plnou 600l nádrž. A oba by platili stejně. Má tohle logiku?

        1. Budete se divit, ale svym zpusobem ma. Predstavte si stojan o
          Budete se divit, ale svym zpusobem ma. Predstavte si stojan o vykonu 22 kW (AC). Co je zdojem profitability site? Kolik obslouzi zakazniku, protoze na objemu elektriny bude nejaka marze. Kdyz budu merit podle kWh, tak za dobijeni zaplati stejne clovek, kterej bude na stanici 1 hodinu a dobije 22 kW (auto to umi) a clovek, kterej to samy bude dobijet 10 hodin (kdyz jeho dobijecka bude umet 2,2 kW at se to dobre pocita). Za stejnou dobu ale mohlo na stanici dobit 10 lidi 22 kWh cili 220 kWh, v porovnani s 22 kWh toho s pomalou dobijeckou. Pomale dobijeni blokuje kseft…
          Samozrejme je to teorie, je to slozitejsi a nic neni cernobile, protoze lidi holt nemaji volbu tim co maji v aute za palubni nabijecku. Ale logiku to ma, mozna se tim predbiha trh, ale m.
          Nebo jinak – predstavte si, ze mam na aute moznost si menit. Ykon palubni dobijecky. H i nekde stat dlouho – snizim ho a stoji me to stejne.
          Samozrejme se to da resit kombinaci platby za kWh a parkovani a podobne. Pri platbe za minuty si vlastne kupujete vykon stanice a to, ze ho neumite vyuzit je vas problem…
          Jak pisu – ma to svoje pro a proti, ale logika tam je, ne ze ne.

          1. Nemá. Dneska opravdu není problém, že by 99% dobíjecích
            Nemá. Dneska opravdu není problém, že by 99% dobíjecích stanic někdo zneužíval k parkování. Váš (budoucí) problém se dá řešit třeba tím, že se budete chovat jako PRE.
            Dle vaší logiky by kamioňáci měly tankovat levněji, protože mají širší pistoli než stojan pro osobáky a natankují stejné množství nafty rychleji než osobák…

            1. U benzinek ten rozdíl není tak markantní jako při
              U benzinek ten rozdíl není tak markantní jako při dobíjení EV různým výkonem. A stojanů je dost, opravdu málokdy se stává, že bych na tankování musel čekat. Pokud bude u nabíječek takový styl provozu jako na benzínkách, tak to bud ejiné… prostě přijedu, za 5 minut nabiju a jedu pryč a né tam stát půlhodiny a blokovat stojan. Z tohoto pohledu ja placení za minutu logické. Akorát ta cena je pak srovnatelná (vyšší) než u spalováku. A to úplně degraduje EV při použití na dlouhé trasy.

              1. U rychlonabíječek – a ani u pomalých – to opravdu s
                U rychlonabíječek – a ani u pomalých – to opravdu s placením za minutu logické není.
                Nejsem tam proto, abych parkoval, ale abych nabíjel. Platba za minutu je zvrácený systém, protože poskytovatel nabíjení je pak systémově motivován k tomu, aby jeho nabíjecí stojan poskytoval co nejmenší výkon a co nejdéle mne tam zdržel. Takže já nedostanu své zboží, ale on dostane královsky zaplaceno. Je to už jasné?

                1. Ano, rozumím tomu z pohledu majitele EV, který tam chce
                  Ano, rozumím tomu z pohledu majitele EV, který tam chce nabíjet. Protože dnes při minutovém nabíjení, když má pomalé nabíjení, tak cena za km je pak jako u spalováku. Ideální by bylo placení za odebranou kWh.

                  Ale z pohledu provozovatele? Teoreticky tam přijde někdo s pomalým nabájením a zablokuje to na hodinu-dvě a vycucne toho tolik (a zaplatí tolik) jako někdo jiný za půlhoďky. Teď to možná problém není, ale až těch EV bude více, provozovateli zřejmě nebude jedno, že mu někdo na dlouho blokuje stojan a zaplatí pak nic moc.

                  Jak to tak čtu, tak toto je největší problém elektromobility – spousta poskytovatelů nabíjení, vzájemně nekompatibilní systém zásuvek a hlavně placení. A teď se k tomu přidává cena taková, že je pak levnější vytáhnout spalovák… teda, pokud člověk nejezdí jenom kolem baráku.

                  Jinak, jak je to v zahraničí? Neplatí se i tam za minuty? A není to ještě dražší jako v ČR? To se pak delší cesty a nabíjení na nich pěkně prodraží, pokud tedy člověk nechce hodinu somrovat někde u Lidlu nebo v OC zadarmo 🙁

                2. Proboha přestaňte už diskutovat o něčem, o čem nic
                  Proboha přestaňte už diskutovat o něčem, o čem nic nevíte. Dyť je to pořád dokola.

                  ještě jednou a naposledy. Já jedu nabíjet. Ne parkovat. Nikdo nejezdí na nabíječky proto, aby tam stál dvě hodiny. Na pomalé ano, proto jsou pomalé. Na rychlonabíječky se jezdí na desítky minut. Že ta kraksna pak nedá 50 kW výkon a Leaf 2 tam stojí 2 hodiny je problém kraksny. Účtovat stání v minutách je pak zneužitím problému kraksny.

                  Až půjdete kupovat jablka, řekněte jim, že Vám nezáleží na počtu kilogramů, jak to oni blbě účtují, ale že Vy chcete platit za délku stání ve frontě na ně. Čím déle tam budete, tím více Vás to kilo jablek bude stát a y Vy budete spokojený.

                3. Můžete se rozčilovat kolik chcete, obhajovat a
                  Můžete se rozčilovat kolik chcete, obhajovat a argumentovat… ale vypadá to tak, že účtování po minutách zůstane. A je úplně jedno, co si o tom myslíte. Můžete se s tím smířit a platit a nebo nabíjíte doma… což vám ale není nic platné když chcete někam dál.

                  Teď jsem koukal na EON a tam je minuta na rychlonabíječce (max. 50 kW) za 3,50 KČ. Pokud to dá alespoň těch 40 kW, tak za půlhoďky dobiju cca. 20 kWh a zaplatím 105 KČ. To si myslím, že jde.

                  Ale klidně můžete zkusit přesvědčit všechny poskytovatele, ať vám účtují po kWh, pokud na to máte páky.

                4. Pákou je EVMapa – tedy konkurence.
                  Pákou je EVMapa – tedy konkurence.

          2. Ale za to si mohou ssmi kdyz na mennekesu vetsinou auto obsadi
            Ale za to si mohou ssmi kdyz na mennekesu vetsinou auto obsadi jednu fazi ze 3. Kdyby byla osveta a meli rozhozene faze u dvou vystupu tak by se najednou mohly nabijet 3 auta. Kdyby delali sloupky s 3x mennekes a prehozenymi fazeni tak by mobly dobijet najednou az 3 auta s jednofazovou nabijeckou do 7.5kW. Maloktere auto ma 2 fazovou nabijecku a tesly snad jezdi jinam

        2. Osobne davam prednost kombinaci casu a energie. Kdo blokuje
          Osobne davam prednost kombinaci casu a energie. Kdo blokuje stojan dele by mel platit vic jelikoz hlavnim nakladem vybudovani rychlonabijecky je prave ten stojan, ktery se musi amortizovat.

          Nicmene nezohlednit pocet odebranych kWh je taky spatne, proto ty kombinace kWh+min (napr. 4,8Kc/kWh + 0,5 Kc/min ve ValMezu a ve Vysokem Myte).

          Kdybychom chteli byt dusledni mohl by se jeste pridat jednorazovy poplatek treba 5Kc/nabijeni za opotrebeni konektoru…

            1. Jediné dvě nabíječky PRE v Ostravě jsou menekesy. Takže
              Jediné dvě nabíječky PRE v Ostravě jsou menekesy. Takže trojčata na nabití potřebují 4-5 hodin a ujedou na to 100km. Prostě to rychleji neumí. Fakt je to „nejlepší“. Jděte do zadele. Jó kdyby to bylo počítání minut od skončení nabíjení, to je jiná!

              1. Jenže provozovatel nemůže za to, že máte auto, které se
                Jenže provozovatel nemůže za to, že máte auto, které se nabíjí 4-5 hodin a mezitím se mohou nabít min. další 2 auta.
                Když máte tak blbý nabíjení, tak jste si to kupovat neměl. Anebo si holt po 2 hodinách platit ještě za čas a brát to jako daň za to, že jste si koupil auto, které jste chtěl.

                1. Nevím na co si Anonym stěžuje a nadává. PRE má férový
                  Nevím na co si Anonym stěžuje a nadává. PRE má férový ceník za kWh a minuty začíná počítat až po delším stání na pomalých nabíjecích stojanech. Za přístupovou kartu chtějí 10,- Kč měsíčně bez DPH, nemám s nimi sebemenší problém.

      2. A tu síť mi čez zadotuje?
        Reálnou cenu? Jakože přijedete

        A tu síť mi čez zadotuje?
        Reálnou cenu? Jakože přijedete na benzínku a jenom na palivu má vlastník 180,- zisk?
        Ale je to jedno. Jestli nechtějí zákazníky, jejich problém.
        Nějak ale nechápu ty manažery čezu. To zase bude výkvět inteligence. Místo toho, abych podporoval elektromobilitu, protože většinou budou dobíjet doma … což jim dodávám „já“, tak budu elektromobilitu brzdit a vymýšlet kraviny…
        No jo, můžou raději zkusit zase nějakou zahraniční investici … třeba pro ně konečně skončí v plusu 😀

                1. A za 5,00 – 5,50 Kč mně ČEZ tu elektřinu dodá do domu
                  A za 5,00 – 5,50 Kč mně ČEZ tu elektřinu dodá do domu (vysoký tarif se všemi dalšími poplatky). Takže pokud za to někde chtějí 11 Kč za kWh, tak to se zdá někomu drahé? Je to „nouzové dobití“ – cena mně připadá úměrná (pokud doma platím 5,50 Kč). Dožadovat se nízkého domácího tarifu na veřejných nabíječkách u silnic je bláhovost.

  3. Byl to takový dárek ČEZu všem elektromobilním voličům
    Byl to takový dárek ČEZu všem elektromobilním voličům …., možná budou i ti co budou rušit rezervace na model 3 , protože jezdit jen po třech nabíječkách po republice…no,v hospodě možná nabiješ ale za oběd dáš jako za třetinu nádrže !

    1. To vidíte moc černě. Každý takový kopanec je další
      To vidíte moc černě. Každý takový kopanec je další kapkou do poháru soběstačnosti. Což Model 3 s domácí FVE a baterií, nejlépe Teslím ekosystémem, přináší. Díky dojezdu a možnému nabíjení v koncových místech umožní tyto monopolní sítě ignorovat.
      Navíc motivuje ostatní subjekty na trhu, aby se do poskytování nabíjení za výhodnějších podmínek taky pustili. Zvyšuje to návratnost investice. Ostatně stačilo by jen všechny soukromé pumpy malých majitelů vybavit 20 kW rychlonabíječkami a rázem je tu síť, které nemůže konkurovat ani ČEZ. Vhodnou kombinací FVE na velké střeše a baterie v baráku umožní poskytovat kWh za lepších podmínek a všude. Prostě si nabijete po cestě ve Valmezu ne u ČEZu, ale u Inchanetu. Eluky může vrátit nabíjecí stanici do Rousínova, v Brně se mírnou slevou stanou nejnavštěvovanějšími nabíječky Evmapy atd. atd.
      Ovšem může to udělat i některý větší řetězec čerpacích stanic, místo rychlonabíječek 50 kW za miliony se všemi navazujícími problémy a byrokratickými omezeními při povolování a stavbě prostě během měsíce osadit všechny své pumpy 20 kW nástěnnými rychlonabíječkami. A totéž mohou mít i restaurace s parkovišti a třeba maloobchodní řetězce COOP nebo Hruška, prostě za málo peněz hodně muziky.

      1. Je to tak, jen tou nehoráznou cenou otevřeli dveře
        Je to tak, jen tou nehoráznou cenou otevřeli dveře konkurenci, ať už pumpařů, restaurací, hotýlků, FVE farem a podobných, kteří se možná rádi zapojí do rozumné místní sítě typu EVMapa, která nám umožnovala základní emobilitu ještě v době, kdy o ní ČEZ ani neuvažovali.

    2. Tak vidíš Vašku, Radovan Tě uklidnil a ukázal
      Tak vidíš Vašku, Radovan Tě uklidnil a ukázal cestu…
      Nakonec skončíme zase na začátku – u červených pětikolíků 🙂
      Místo zimáků na kočkopsa hybrida zvaž ještě levné EV na zimních kolech (návratnost okamžitá…, kdykoliv ho od Tebe koupím jako úložiště k FVE).

Napsat komentář