BMW ruší range extender pro elektromobil i3

S aktuálním zvýšením kapacity baterie na 42,2 kWh pro modelový rok 2019 u elektromobilu BMW i3 zároveň mizí verze REx, tedy range extender (rozšiřovač dojezdu).

Elektromobil BMW i3 ve verzi pro rok 2019 přichází s baterií o kapacitě 42,2 kWh, naopak ubude možnost koupit si auto s malým spalovacím motorem, tzv. „range extenderem“.
foto: BMW

Rozšiřovač dojezdu neboli range extender byl pro elektromobil BMW i3 ze začátku jakousi berličkou, která mu měla pomoct u těch skeptičtějších zákazníků nebo těch, kteří přeci jen potřebovali vyšší dojezd. To se letos mění.

Zvyšující se kapacita baterií ukazuje, že malý spalovací motor sloužící jako generátor pro nabíjení baterie prostě není potřeba. A do budoucna už nebude. Výrobu BMW i3 to tak jako tak spíš komplikovalo a prodražovalo.

Spalovací motor o objemu 650ccm a výkonu 25 kW spolu s malou nádrží na devět litrů benzínu přidávaly autu dojezd asi 100 km. Jenže za příplatek téměř 120 000 Kč si tuhle „vychytávku“ pořizoval u verze s 33kWh baterií už jen málokdo (u 22kWh baterie to nicméně bylo půl napůl).

83 Comments on “BMW ruší range extender pro elektromobil i3”

  1. vypadá to jako záměr-ve prospěch 100% elektromobilů. je
    vypadá to jako záměr-ve prospěch 100% elektromobilů. je to logické-použít malý spalovací motor,který bude při konstantních otáčkách vyráběr el. energii a zkrze konstantní otáčky bude mít super emise i spotřebu=přijatelné.
    v jejich případě „sežere“ motor 650ccm 9 l/100km… přitom s endurkem 650ccm se dá jezdit do 5 l/100km…
    Divný, divný, divný….

    1. Technologická omezení jsou obvykle až ten poslední důvod
      Technologická omezení jsou obvykle až ten poslední důvod pro změnu. Osobně očekávám podobné odůvodnění jako v případě okamžitého zastavení prodejů PHEV od VW, Mercedesu a jiných z důvodu, že dle WLTP metodiky se již nevejdou pod limit 50g CO2 a tedy tím přicházejí o pobídky, které jsou na tuto hranici vázány.

  2. Já již protestuji,mohl bych si koupit a také potřebuji
    Já již protestuji,mohl bych si koupit a také potřebuji novou káru.Zatím není adekvátní řešení mích potřeb v provedení EV a proto místo nákupu dalšího ropožrůta vyvařuji mého 17 let starého Nissan Navara a budu s ním jezdit až se nerozpadne,nebo bude vhodná EV náhrada! Howgh!

          1. Jestli jezdíte terén o potřebujete vyšší světlou
            Jestli jezdíte terén o potřebujete vyšší světlou výšku je ION k ničemu, ale jestli se jen bojíte sněhu a trakce, tak ION se zadním náhonem je jak 4×4 vyškrábe se opravdu hodně.

            A navíc v případě požadavku na větší dostup se dá hodit do kufru 100 Kg ocelový ingot. A to je pak vůbec masakr.

      1. Předně se omlouvám za gramatiku,jsem Maďar.Mé rozhodnutí
        Předně se omlouvám za gramatiku,jsem Maďar.Mé rozhodnutí je pevné a v případě ,že můj kůň umře,pořídím si iOna za 250 t. a budu to považovat za před nákup pohonných hmot i akumulační batérii k fotovoltaice nebo větrné el.Ale Nissan je v zatím slušném stavu a po opravě bych ho neměnil za nového ani náhodou,jedině že k Live přibude i Navara v EV provedení,dojezd by mi stačil 200 km!

  3. Příliš rychlý přechod k elektromobilům by podle ACEA
    Příliš rychlý přechod k elektromobilům by podle ACEA měl „nesmírný dopad“ na zaměstnanost, protože výroba a údržba je u těchto vozů méně náročná na práci než u tradičních automobilů. Upozorňuje také, že automobilový průmysl se na celkové zaměstnanosti ve zpracovatelském sektoru Evropské unie podílí více než 11 procenty.
    Zdroj: https://auto.idnes.cz/emise-limity-autoprumysl-evropsky-parlament-europarlament-prx-/automoto.aspx?c=A181003_100318_automoto_fdv

    Nevím jak kde, ale u nás má většina servisů narváno a paradoxně mají nedostatek lidí. A zrovna teď v BMW dostal výpověď ten co do toho REXe doplňoval olej. Nene!
    Že si dělají srandu??

    1. Rychlý přechod :D,
      tak tenhle vtip se mi líbí.
      Jen v

      Rychlý přechod :D,
      tak tenhle vtip se mi líbí.

      Jen v Česku je 5 miliónů aut a průměrný věk vozového parku 15 let.
      Než se vyrobí a obmění takové množství aut, bude rok 2040.

      Takže ten „nesmírný dopad“ bude prostě změna průmyslového odvětví v horizontu jedné generace. A navíc to snižování potřebných lidí bude rovnoměrně rozloženo do celé EU, takže to nebude problém.

    2. Urcite prijde i par onkologu o praci, kdyz budeme umirat vice
      Urcite prijde i par onkologu o praci, kdyz budeme umirat vice na kardiovaskularni choroby, ne? 🙂 To nikoho nenapadne, ze se ti lide presunou nekam jinam? Treba muzou byt topici v tech uhelnejch elektrarnach, ktery pribudou, aby jich tu bylo 70%.

      1. Podle předsedy pražské organizace ODS Filipa Humplíka
        Podle předsedy pražské organizace ODS Filipa Humplíka Česko a Evropská unie čelí vážnému problému. Tím je nízká porodnost spojená s nejistotou důchodů pro dnešní třicátníky. Ironickým faktem prý je, že většina současných světových politických lídrů je bezdětných.

        Tento problém povede v budoucnu k tomu, že nebude mít kdo vydělávat na současné třicátníky, až ti budou v důchodu. „Druhým důsledkem stárnutí populace bude pokles výkonnosti evropské ekonomiky. I to je zákonité – motorem ekonomiky je kromě dostatku pracovních sil i spotřeba. My ale budeme mít pracovních sil stále méně. A zároveň i stále méně peněz k utrácení,“ zamýšlí se předseda pražské ODS.

        Zdroj: https://eurozpravy.cz/domaci/politika/192644-evropa-vymira-a-politicti-vudci-jsou-bezdetni-rika-sef-prazske-ods/

        Proč držet pracovní sílu v automobilovém průmyslu?

        1. V roku 2040 ci 2060, uz kludne moze byt 4 dnovy (pripadne aj 3
          V roku 2040 ci 2060, uz kludne moze byt 4 dnovy (pripadne aj 3 dnovy?) pracovny tyzden, a nedostatok pracovnej sily v produktivnom veku kompenzovany automatizaciou a robotizaciou.

          A co sa tyka toho, kto bude „robit“ na dochodky, tak to budu aj ti roboti a nazvu to zvysena produktivita prace.

          Takze celkovo:
          – Predlzeny priemerny vek = viac ludi podporujucich spotrebu
          – Zvysena automatizacia a robotizacia = zvysena produktivita prace tych menej ludi v produktivnom veku
          – Sposob vypoctov pre „zvysene odvody / dane“ zo zvysenej produkcie si uz oligarchovia a politici vymyslia tak, aby im to zas „vyslo“

          🙂 Ale som to dobre vymyslel 🙂
          Este ze je dnes medzinarodny den smiechu ci usmevu 🙂

    3. Podle mne smutné, že nás živí „hlavně“ výroba aut. Ruku
      Podle mne smutné, že nás živí „hlavně“ výroba aut. Ruku na srdce, kdo skutečně chce auto vlastnit dobrovolně? Já bez něj nemohu dojet do práce za rozumnou dobu. Ale jinak by se bez něj obešel. Chci home office 4x v týdnu. A jednou to dám do práce i vlakem. Ale chtít můžu. V práci mi naprdí.

                1. Co to „embedded“ ve Vasme pripade znamena?
                  Co to „embedded“ ve Vasme pripade znamena?

                2. A to jen montujete nebo i nastavujete? Pokud to druhe, tak by
                  A to jen montujete nebo i nastavujete? Pokud to druhe, tak by z Vas treba slo udelat programatora 🙂

                3. 10 let jsem to programoval. Teď už jen koukám jak to
                  10 let jsem to programoval. Teď už jen koukám jak to dělají ostatní. 🙂

                4. Aha, takze byste chtel delat sefprogramatora? 🙂 To by asi
                  Aha, takze byste chtel delat sefprogramatora? 🙂 To by asi mozne bylo, ja to misto odmitl, protoze bych se utpil v byrokracii, takze je volne 🙂

                5. Nene. Programovat za peníze už asi nebudu.
                  Nene. Programovat za peníze už asi nebudu.

                6. Majitel bude nadseny, kdyz budete programovat a nechtit za to
                  Majitel bude nadseny, kdyz budete programovat a nechtit za to plat 😀

      1. Tak záleží za oboru, ale třeba v IT je home office docela
        Tak záleží za oboru, ale třeba v IT je home office docela běžný. Alespoň teda u nás ve firmě takto pracuje většina vývojářů. Ono sehnat člověka je problém, takže pak HO může být dobrý benefit. Ale záleží co děláte…

    4. Mne zajímá má kapsa a mé problémy a né problémy těch
      Mne zajímá má kapsa a mé problémy a né problémy těch co předvídají coby kdyby. Doba kdy jsem reagoval na srdceryvné problémy lidstva již jsou pryč. Nyní řeším sebe a své okolí, ale pokud možno s výhledem do budoucna a se znalostí minulosti. Nikoli jen tady a teď. Rozhodně jsem se postavil proti výpalnému ropnému průmyslu včetně výroby a servisu spalovacích automobilů. Jezdím v malobaterkáči a spalovací vůz již velmi pravděpodobně nee. Takže šejka na hrb velbloudovi a na hranici pouště prásknout velbloudovi za řití bičem. A mužika zpátky do zemljamky.

      1. Kdepak. Ja bych byl chtěl dalšího Abrahama Lincolna nebo
        Kdepak. Ja bych byl chtěl dalšího Abrahama Lincolna nebo cara Alexandra II.. Někoho kdo by zrušil tohle novodobé nevolnictví a novodobé otrokářství, kdy Vám furt někdo něco nařizuje a nutí Vás něco dělat, co dělat nechcete, protože tím produkujete další byrokracii. Zrušil bych většinu různých povinných úřadů, od živnostenského, přes třeba registraci a homologaci aut. Zrušil bych instituci trvalého pobytu. Udělal bych jeden centrální finanční úřad. Zrušil bych centrální banku. Zrušil bych i bankovní sektor jako takový. Zavedl bych virtuální měnu. Povolil bych Airbnb, Uber. Zrušil bych taxikářské licence. Zrušil bych stravenky. Zavedl bych povinnost na nových RD solární krytinu s malou dotací a povinností přebytek dodat do sítě. Nařídil bych povinně filtr na každý komín. Místo ropovodu a ropy bych z Afriky natáhl kabely. Do Afriky bych natáhl vodovodní potrubí. Zrušil bych armádu. Zemědělcům bych dal dotace na zalesňování, místo dotací na řepku. Zavedl bych transparentní individuální sociální účet, který by se dědil…. atd.
        Jenže to mi dnes neprojde. To bych narušil staré pořádky. To by se spoustě lidem nelíbilo. 🙂 A takový politik se ještě nenarodil. Donald a Vladimír takovými politiky nejsou a u nás v prdelce politici nerozhodují, ač jsou o tom skálopevně přesvědčeni. Poslední politik, který pohnul světovým kormidlem byl Michail S.Gorby. To zda to udělal správně zhodnotí v budoucnosti.
        V tomhle má BMW výhodu. Prostě zruší REXe, protože ho považují za zbytečné drahé „kurvítko“ a nahradí ho větší baterkou a jede (dojede) se dál.

      1. Pokud by se těch 42 miliard, co se plánuje dát u nás do
        Pokud by se těch 42 miliard, co se plánuje dát u nás do vodíku do roku 2030, dalo do rychlodobíječek, tak bude hustota větší než jaká je u čerpacích stanic a neměl bych strach ani s BEV s dojezdem 50 km. To je nějakejch 4200 míst po 10 milionech a za to si myslím, že by klidně nějakých 20 stojanů se 150 kW bylo (ceny neznám, možná by to bylo i víc).

                1. Žádný Strahov, ale pomalý průjezd ve špičce centrem!
                  Žádný Strahov, ale pomalý průjezd ve špičce centrem! Ověřeno gaunery ve fosilech, že to není trestné, tak ať si pražané prohlédnou i elektromobily.

                2. Navíc čmoudi tam nebudou moct projíždět, takže se
                  Navíc čmoudi tam nebudou moct projíždět, takže se zlepší ovzduší!
                  😀

                3. Patří to sem:
                  A já si vezmu svůj elektroskůtr a budu mezi

                  Patří to sem:
                  A já si vezmu svůj elektroskůtr a budu mezi vámi kličkovat, abych si to užil, protože přede mnou nebude žádný diesel ani jiný „čmoud“ a já to nebudu muset čuchat!
                  Nebe na zemi:-))

                4. Když se tu mohoh předvádět komunisti i fašisti, proč
                  Když se tu mohoh předvádět komunisti i fašisti, proč byste nemohli vy kluci jedni fanatický elektrický.

                5. Vždyť je to jasná utopie, aby se majitelé EV sjížděli
                  Vždyť je to jasná utopie, aby se majitelé EV sjížděli do Prahy… Tudíž rozvíjení téhle utopie je potom jenom legrace 😉
                  Už vidím, jak si budou majitelé EV brát volno a rušit své rozjeté projekty, jenom aby se ukázali v Praze…
                  🙂

Napsat komentář