S aktuálním zvýšením kapacity baterie na 42,2 kWh pro modelový rok 2019 u elektromobilu BMW i3 zároveň mizí verze REx, tedy range extender (rozšiřovač dojezdu).
foto: BMW
Rozšiřovač dojezdu neboli range extender byl pro elektromobil BMW i3 ze začátku jakousi berličkou, která mu měla pomoct u těch skeptičtějších zákazníků nebo těch, kteří přeci jen potřebovali vyšší dojezd. To se letos mění.
Zvyšující se kapacita baterií ukazuje, že malý spalovací motor sloužící jako generátor pro nabíjení baterie prostě není potřeba. A do budoucna už nebude. Výrobu BMW i3 to tak jako tak spíš komplikovalo a prodražovalo.
Spalovací motor o objemu 650ccm a výkonu 25 kW spolu s malou nádrží na devět litrů benzínu přidávaly autu dojezd asi 100 km. Jenže za příplatek téměř 120 000 Kč si tuhle „vychytávku“ pořizoval u verze s 33kWh baterií už jen málokdo (u 22kWh baterie to nicméně bylo půl napůl).
Chtěli jste prodlužovač dojezdu? Tak tady ho máte
Chtěli jste prodlužovač dojezdu? Tak tady ho máte :)))
https://youtu.be/Qb7vg08zluQ
A navíc se dozvíte zajímavé pozadí vztahů Toyoty a Tesly v jejím začátku + uvidíte starou EV RAV4ku předělanou na CHADEMO 😉
Teda pěkně vymakaný to má ten týpek, jen co je pravda.
vypadá to jako záměr-ve prospěch 100% elektromobilů. je
vypadá to jako záměr-ve prospěch 100% elektromobilů. je to logické-použít malý spalovací motor,který bude při konstantních otáčkách vyráběr el. energii a zkrze konstantní otáčky bude mít super emise i spotřebu=přijatelné.
v jejich případě „sežere“ motor 650ccm 9 l/100km… přitom s endurkem 650ccm se dá jezdit do 5 l/100km…
Divný, divný, divný….
Divné je že stejný motor má v autě větší spotřebu
Divné je že stejný motor má v autě větší spotřebu než v motorce? To je spíš normální ne?
Jestli není jeden z důvodu Váha
Vyšší kapacita
Jestli není jeden z důvodu Váha
Vyšší kapacita akumulátoru sebou přináší i navýšení váhy
aby se celková váha vozidla nezvýšila Tak tam prostě přestanou montovat REX ?
Technologická omezení jsou obvykle až ten poslední důvod
Technologická omezení jsou obvykle až ten poslední důvod pro změnu. Osobně očekávám podobné odůvodnění jako v případě okamžitého zastavení prodejů PHEV od VW, Mercedesu a jiných z důvodu, že dle WLTP metodiky se již nevejdou pod limit 50g CO2 a tedy tím přicházejí o pobídky, které jsou na tuto hranici vázány.
Proč nemá Toyota podobné problémy? 🙂
Proč nemá Toyota podobné problémy? 🙂
Toyota podobne problémy má s priusem nemůže na prius
Toyota podobne problémy má s priusem nemůže na prius dostávat dotace ale toyota se rozhodla prodávat letos i bez dotací. Bmw se to bez dotací nevyplatí raději výrobi e auto s dotacemi.
Tak teď tomu nerozumím? Já řeším problémy s neplněním
Tak teď tomu nerozumím? Já řeším problémy s neplněním WLTP metodiky a limity CO2 ne s dotacema. Nebo to nějak souvisí? Myslím konkrétně u tý Toyoty.
Platí to i pro
Toyota Prius Plug-in Hybrid
Platí to i pro
Toyota Prius Plug-in Hybrid ?
https://www.toyota.cz/new-cars/novy-prius-plug-in/index.json
A já si vezmu svůj elektroskůtr a budu mezi vámi
A já si vezmu svůj elektroskůtr a budu mezi vámi kličkovat, abych si to užil, protože přede mnou nebude žádný diesel ani jiný „čmoud“ a já to nebudu muset čuchat!
Nebe na zemi:-))
co máš za elskůtr? Typ? značka? cena? kdes to sehnal? jak
co máš za elskůtr? Typ? značka? cena? kdes to sehnal? jak to jezdí? zkušenosti?? už nám to sem syp sme jedno ucho a cely nažhavený jako fakt sme elektromobilní banda fanatiků, snesem skoro všechno 😉
zbytečný se rozčilovat kvůli zuřivě vrčícímu REXu :))
zbytečný se rozčilovat kvůli zuřivě vrčícímu REXu :))
Spis „Prodluzovac dojezdu“, rekl bych.
Spis „Prodluzovac dojezdu“, rekl bych.
Posledni duvod proc si BMW nekoupim… zrusili mi Rexe… 🙂
Posledni duvod proc si BMW nekoupim… zrusili mi Rexe… 🙂
Mám dojem, že REX možná zachovají pro USA.
Mám dojem, že REX možná zachovají pro USA.
Tady o tom píšou, že se ruší jenom pro Evropu … ale kdo
Tady o tom píšou, že se ruší jenom pro Evropu … ale kdo ví …
https://insideevs.com/bmw-ditches-range-extender-rex-i3/
P.S Možná jednou verze s REX bude žádaným artiklem u sběratelů …
Mám na Vás dotaz zda netušíte
kde lze provést emisní
Mám na Vás dotaz zda netušíte
kde lze provést emisní měření BMW i3 REX
zbývá mi 2 měsíce STK a v místě bydliště
Kladno neumí provést
Děkuji SAJMON se
Mám na Vás dotaz zda netušíte
kde lze provést emisní
Mám na Vás dotaz zda netušíte
kde lze provést emisní měření BMW i3 REX
zbývá mi 2 měsíce STK a v místě bydliště
Kladno neumí provést
Děkuji SAJMON se
Bohužel, mám BEVko. Ale každá normální stanice měření
Bohužel, mám BEVko. Ale každá normální stanice měření emisí by to měla umět změřit. Jenom ji najděte správný postup a oni to pak zvládnou.
Mám vyzkoušeno v Olomouci STK a emise Přerovská a teď už
Mám vyzkoušeno v Olomouci STK a emise Přerovská a teď už umí i Auto Fedor Prostějov.
Já již protestuji,mohl bych si koupit a také potřebuji
Já již protestuji,mohl bych si koupit a také potřebuji novou káru.Zatím není adekvátní řešení mích potřeb v provedení EV a proto místo nákupu dalšího ropožrůta vyvařuji mého 17 let starého Nissan Navara a budu s ním jezdit až se nerozpadne,nebo bude vhodná EV náhrada! Howgh!
Jak budete postupovat když se vám auto rozpadne zítra? Já
Jak budete postupovat když se vám auto rozpadne zítra? Já ten problém budu řešit zanedlouho. Auto sice není ještě tak starý, ale prostě už nebude vyhovovat. A nevím co dělat. Upřímně.
Koupit si EV, já to také udělal a nemám problém.
Koupit si EV, já to také udělal a nemám problém.
Zdravím,jaké?
Mám s tím problém 4×4 jsou zatím moc
Zdravím,jaké?
Mám s tím problém 4×4 jsou zatím moc drahé a naopak iOn je v poho jako náhrada za skútr, jenom je to poloviční řešení a tak čekám zda Kona nebo Niro neuvedou i opravdu 4×4 stroj.
Jestli jezdíte terén o potřebujete vyšší světlou
Jestli jezdíte terén o potřebujete vyšší světlou výšku je ION k ničemu, ale jestli se jen bojíte sněhu a trakce, tak ION se zadním náhonem je jak 4×4 vyškrábe se opravdu hodně.
A navíc v případě požadavku na větší dostup se dá hodit do kufru 100 Kg ocelový ingot. A to je pak vůbec masakr.
🙂
🙂
Předně se omlouvám za gramatiku,jsem Maďar.Mé rozhodnutí
Předně se omlouvám za gramatiku,jsem Maďar.Mé rozhodnutí je pevné a v případě ,že můj kůň umře,pořídím si iOna za 250 t. a budu to považovat za před nákup pohonných hmot i akumulační batérii k fotovoltaice nebo větrné el.Ale Nissan je v zatím slušném stavu a po opravě bych ho neměnil za nového ani náhodou,jedině že k Live přibude i Navara v EV provedení,dojezd by mi stačil 200 km!
Také to tak vidím a dávám dohromady starou B5 4MOTION v
Také to tak vidím a dávám dohromady starou B5 4MOTION v kombu….
Příliš rychlý přechod k elektromobilům by podle ACEA
Příliš rychlý přechod k elektromobilům by podle ACEA měl „nesmírný dopad“ na zaměstnanost, protože výroba a údržba je u těchto vozů méně náročná na práci než u tradičních automobilů. Upozorňuje také, že automobilový průmysl se na celkové zaměstnanosti ve zpracovatelském sektoru Evropské unie podílí více než 11 procenty.
Zdroj: https://auto.idnes.cz/emise-limity-autoprumysl-evropsky-parlament-europarlament-prx-/automoto.aspx?c=A181003_100318_automoto_fdv
Nevím jak kde, ale u nás má většina servisů narváno a paradoxně mají nedostatek lidí. A zrovna teď v BMW dostal výpověď ten co do toho REXe doplňoval olej. Nene!
Že si dělají srandu??
Rychlý přechod :D,
tak tenhle vtip se mi líbí.
Jen v
Rychlý přechod :D,
tak tenhle vtip se mi líbí.
Jen v Česku je 5 miliónů aut a průměrný věk vozového parku 15 let.
Než se vyrobí a obmění takové množství aut, bude rok 2040.
Takže ten „nesmírný dopad“ bude prostě změna průmyslového odvětví v horizontu jedné generace. A navíc to snižování potřebných lidí bude rovnoměrně rozloženo do celé EU, takže to nebude problém.
Souhlasím s vámi!
Souhlasím s vámi!
A to za předpokladu, že se od příštího roku zakáže
A to za předpokladu, že se od příštího roku zakáže prodej všech spalovacích aut, což je nereálné. Můj odhad je rok 2060 a později. To už tady asi nebudu. 🙂
Urcite prijde i par onkologu o praci, kdyz budeme umirat vice
Urcite prijde i par onkologu o praci, kdyz budeme umirat vice na kardiovaskularni choroby, ne? 🙂 To nikoho nenapadne, ze se ti lide presunou nekam jinam? Treba muzou byt topici v tech uhelnejch elektrarnach, ktery pribudou, aby jich tu bylo 70%.
Vtipné je, že se zmiňuje dopad na zaměstnanost, který
Vtipné je, že se zmiňuje dopad na zaměstnanost, který bude relativně marginální a postupný, ale už se nezmiňuje dopad na peněženky a čas zákazníků, který bude poměrně značný.
Podle předsedy pražské organizace ODS Filipa Humplíka
Podle předsedy pražské organizace ODS Filipa Humplíka Česko a Evropská unie čelí vážnému problému. Tím je nízká porodnost spojená s nejistotou důchodů pro dnešní třicátníky. Ironickým faktem prý je, že většina současných světových politických lídrů je bezdětných.
Tento problém povede v budoucnu k tomu, že nebude mít kdo vydělávat na současné třicátníky, až ti budou v důchodu. „Druhým důsledkem stárnutí populace bude pokles výkonnosti evropské ekonomiky. I to je zákonité – motorem ekonomiky je kromě dostatku pracovních sil i spotřeba. My ale budeme mít pracovních sil stále méně. A zároveň i stále méně peněz k utrácení,“ zamýšlí se předseda pražské ODS.
Zdroj: https://eurozpravy.cz/domaci/politika/192644-evropa-vymira-a-politicti-vudci-jsou-bezdetni-rika-sef-prazske-ods/
Proč držet pracovní sílu v automobilovém průmyslu?
V roku 2040 ci 2060, uz kludne moze byt 4 dnovy (pripadne aj 3
V roku 2040 ci 2060, uz kludne moze byt 4 dnovy (pripadne aj 3 dnovy?) pracovny tyzden, a nedostatok pracovnej sily v produktivnom veku kompenzovany automatizaciou a robotizaciou.
A co sa tyka toho, kto bude „robit“ na dochodky, tak to budu aj ti roboti a nazvu to zvysena produktivita prace.
Takze celkovo:
– Predlzeny priemerny vek = viac ludi podporujucich spotrebu
– Zvysena automatizacia a robotizacia = zvysena produktivita prace tych menej ludi v produktivnom veku
– Sposob vypoctov pre „zvysene odvody / dane“ zo zvysenej produkcie si uz oligarchovia a politici vymyslia tak, aby im to zas „vyslo“
🙂 Ale som to dobre vymyslel 🙂
Este ze je dnes medzinarodny den smiechu ci usmevu 🙂
Vymyšlené to máte hezky, ale to by ti majitelé těch
Vymyšlené to máte hezky, ale to by ti majitelé těch robotů apod. museli být velcí altruisté… Roboty lze také přesunout do zemí, kde nebude takové zdanění. A my budeme mít kulový.
To vyřeší clo
To vyřeší clo
Jak to vyřeší clo? Clo jen zdraží koncový výrobek pro
Jak to vyřeší clo? Clo jen zdraží koncový výrobek pro naše obyvatele. Od jisté úrovně zdanění a byrokracie vám žádné clo nepomůže.
Šíření poplašné zprávy? Na iDnes jsou takové výkřiky
Šíření poplašné zprávy? Na iDnes jsou takové výkřiky celkem běžné. Alespoň jedna zpráva o tom, jak elektromobil hrozný, denně.
Poplasna zprava by to byla, jen kdyby to nebyla pravda. Je
Poplasna zprava by to byla, jen kdyby to nebyla pravda. Je strasny, ale zasoba ekosilencu je zatim dostatecna, aut se vyrabi malo, na vsechny se ani nedostane, takze zatim jeste neni treba sahat k narizenim.
Podle mne smutné, že nás živí „hlavně“ výroba aut. Ruku
Podle mne smutné, že nás živí „hlavně“ výroba aut. Ruku na srdce, kdo skutečně chce auto vlastnit dobrovolně? Já bez něj nemohu dojet do práce za rozumnou dobu. Ale jinak by se bez něj obešel. Chci home office 4x v týdnu. A jednou to dám do práce i vlakem. Ale chtít můžu. V práci mi naprdí.
Pojdte delat k nam, dostanete home office a i proplacene cesty
Pojdte delat k nam, dostanete home office a i proplacene cesty do prace 🙂
Jaký jste obor? Firma?
Jaký jste obor? Firma?
IT
https://www.allium.cz/cz/kariera
IT
https://www.allium.cz/cz/kariera
Kdysi jsem dělal .NET, dnes už bych si asi nevzpomněl,
Kdysi jsem dělal .NET, dnes už bych si asi nevzpomněl, přešel jsem na Javu 🙂
Já jsem celý život v embedded. IT nedávám.
Já jsem celý život v embedded. IT nedávám.
Co to „embedded“ ve Vasme pripade znamena?
Co to „embedded“ ve Vasme pripade znamena?
ECU v autech.
ECU v autech.
A to jen montujete nebo i nastavujete? Pokud to druhe, tak by
A to jen montujete nebo i nastavujete? Pokud to druhe, tak by z Vas treba slo udelat programatora 🙂
10 let jsem to programoval. Teď už jen koukám jak to
10 let jsem to programoval. Teď už jen koukám jak to dělají ostatní. 🙂
Aha, takze byste chtel delat sefprogramatora? 🙂 To by asi
Aha, takze byste chtel delat sefprogramatora? 🙂 To by asi mozne bylo, ja to misto odmitl, protoze bych se utpil v byrokracii, takze je volne 🙂
Nene. Programovat za peníze už asi nebudu.
Nene. Programovat za peníze už asi nebudu.
Majitel bude nadseny, kdyz budete programovat a nechtit za to
Majitel bude nadseny, kdyz budete programovat a nechtit za to plat 😀
🙂
🙂
To vubec nevadi, pokud chcete zmenit zamestnani, tak Vas
To vubec nevadi, pokud chcete zmenit zamestnani, tak Vas kolegove zaskoli, nebo Vas zaskolime na programovani v informacnich systemexh od MS (NAV, AX).
Tak záleží za oboru, ale třeba v IT je home office docela
Tak záleží za oboru, ale třeba v IT je home office docela běžný. Alespoň teda u nás ve firmě takto pracuje většina vývojářů. Ono sehnat člověka je problém, takže pak HO může být dobrý benefit. Ale záleží co děláte…
Mne zajímá má kapsa a mé problémy a né problémy těch
Mne zajímá má kapsa a mé problémy a né problémy těch co předvídají coby kdyby. Doba kdy jsem reagoval na srdceryvné problémy lidstva již jsou pryč. Nyní řeším sebe a své okolí, ale pokud možno s výhledem do budoucna a se znalostí minulosti. Nikoli jen tady a teď. Rozhodně jsem se postavil proti výpalnému ropnému průmyslu včetně výroby a servisu spalovacích automobilů. Jezdím v malobaterkáči a spalovací vůz již velmi pravděpodobně nee. Takže šejka na hrb velbloudovi a na hranici pouště prásknout velbloudovi za řití bičem. A mužika zpátky do zemljamky.
ty bys nejradši, abychom ještě sbírali brambory rukama a
ty bys nejradši, abychom ještě sbírali brambory rukama a žili na stromech, že, zaostalče? 🙂
Kdepak. Ja bych byl chtěl dalšího Abrahama Lincolna nebo
Kdepak. Ja bych byl chtěl dalšího Abrahama Lincolna nebo cara Alexandra II.. Někoho kdo by zrušil tohle novodobé nevolnictví a novodobé otrokářství, kdy Vám furt někdo něco nařizuje a nutí Vás něco dělat, co dělat nechcete, protože tím produkujete další byrokracii. Zrušil bych většinu různých povinných úřadů, od živnostenského, přes třeba registraci a homologaci aut. Zrušil bych instituci trvalého pobytu. Udělal bych jeden centrální finanční úřad. Zrušil bych centrální banku. Zrušil bych i bankovní sektor jako takový. Zavedl bych virtuální měnu. Povolil bych Airbnb, Uber. Zrušil bych taxikářské licence. Zrušil bych stravenky. Zavedl bych povinnost na nových RD solární krytinu s malou dotací a povinností přebytek dodat do sítě. Nařídil bych povinně filtr na každý komín. Místo ropovodu a ropy bych z Afriky natáhl kabely. Do Afriky bych natáhl vodovodní potrubí. Zrušil bych armádu. Zemědělcům bych dal dotace na zalesňování, místo dotací na řepku. Zavedl bych transparentní individuální sociální účet, který by se dědil…. atd.
Jenže to mi dnes neprojde. To bych narušil staré pořádky. To by se spoustě lidem nelíbilo. 🙂 A takový politik se ještě nenarodil. Donald a Vladimír takovými politiky nejsou a u nás v prdelce politici nerozhodují, ač jsou o tom skálopevně přesvědčeni. Poslední politik, který pohnul světovým kormidlem byl Michail S.Gorby. To zda to udělal správně zhodnotí v budoucnosti.
V tomhle má BMW výhodu. Prostě zruší REXe, protože ho považují za zbytečné drahé „kurvítko“ a nahradí ho větší baterkou a jede (dojede) se dál.
https://www.etrend.sk/ekonomika/slovensko-sa-zenie-za-elektromo
https://www.etrend.sk/ekonomika/slovensko-sa-zenie-za-elektromobilitou-vznikla-aliancia-pre-baterie.html
Dalo by se do toho mista po rexu narvat par modulu? Je tam
Dalo by se do toho mista po rexu narvat par modulu? Je tam nejaky antideformacni prvek – ocelovy ingot prochazejici naskrz apod?
Místo je, ale bez ochrany, zespodu dokonce i nezakrytované.
Místo je, ale bez ochrany, zespodu dokonce i nezakrytované.
Jo, dalo, ale je to zbytečný. Než takhle bastlit moduly
Jo, dalo, ale je to zbytečný. Než takhle bastlit moduly navíc, to radši nechat si postavit celou baterku z nových článků 2170. Mělo by se tam vejít přes 60 kWh. Samozřejmě to bude stát majlant.
„Rozšiřovač dojezdu“ no to je teda termín :)))))
„Rozšiřovač dojezdu“ no to je teda termín :)))))
Tak produžovač dojezdu by dojezd prodlužoval do dálky,
Tak produžovač dojezdu by dojezd prodlužoval do dálky, rozšiřovač rozšiřuje dojezd do šířky 🙂
Dojezd bych jakožto dělkovou míru prodlužoval a
Dojezd bych jakožto dělkovou míru prodlužoval a rozšiřoval bych spíš nějaké otvory 😀
Pokud máš dojezd 200km, dojedeš z Prahy do Brna.
Pokud ti
Pokud máš dojezd 200km, dojedeš z Prahy do Brna.
Pokud ti dojezd prodlouží, dojedeš až do Ostravy.
Pokud ti dojezd rozšíří, dojedeš zase jen do Brna, ale můžeš si cestou zajet do Pelhřimova 🙂
dalo by sa ešte rozšíriť (diskusiu) o tvar DOJET (na ***)
dalo by sa ešte rozšíriť (diskusiu) o tvar DOJET (na ***)
Ach jo, já tu dávám do diskuze rozbor, proč v roce 2019 je
Ach jo, já tu dávám do diskuze rozbor, proč v roce 2019 je u 44kWh varianty REX na nic a oni to zjistí sami. Svět je nespravedlivý 😀
Jo teď když už pár dinosaurů taky dodalo skoro
Jo teď když už pár dinosaurů taky dodalo skoro velkobaterkáče najednou všichni svorně tvrdí, že nyní už zákazníci nemusí mít strach z dojezdu :)))
Pokud by se těch 42 miliard, co se plánuje dát u nás do
Pokud by se těch 42 miliard, co se plánuje dát u nás do vodíku do roku 2030, dalo do rychlodobíječek, tak bude hustota větší než jaká je u čerpacích stanic a neměl bych strach ani s BEV s dojezdem 50 km. To je nějakejch 4200 míst po 10 milionech a za to si myslím, že by klidně nějakých 20 stojanů se 150 kW bylo (ceny neznám, možná by to bylo i víc).
Vyjdeme do ulic?
Dokud budou „autority“ v hlavním vysílacím
Vyjdeme do ulic?
Dokud budou „autority“ v hlavním vysílacím čase v TV tvrdit, že s příchodem BEV si večer nerozsvítíte a nezapnete televizi, tak o moc lepší asi nebude.
Ne vyjdeme, ale vyjedeme.
Všichni kdo jezdí na elektřinu na
Ne vyjdeme, ale vyjedeme.
Všichni kdo jezdí na elektřinu na Strahov !!!
A tam jako budeme dělat co? Opečeme buřta? Nebo pěšky
A tam jako budeme dělat co? Opečeme buřta? Nebo pěšky zajdem na Petřín?
Spontánní nápad po vzoru TAXI… ,aby věděli, že už tu
Spontánní nápad po vzoru TAXI… ,aby věděli, že už tu jezdíme a nabíjíme 🙂
Žádný Strahov, ale pomalý průjezd ve špičce centrem!
Žádný Strahov, ale pomalý průjezd ve špičce centrem! Ověřeno gaunery ve fosilech, že to není trestné, tak ať si pražané prohlédnou i elektromobily.
Navíc čmoudi tam nebudou moct projíždět, takže se
Navíc čmoudi tam nebudou moct projíždět, takže se zlepší ovzduší!
😀
Patří to sem:
A já si vezmu svůj elektroskůtr a budu mezi
Patří to sem:
A já si vezmu svůj elektroskůtr a budu mezi vámi kličkovat, abych si to užil, protože přede mnou nebude žádný diesel ani jiný „čmoud“ a já to nebudu muset čuchat!
Nebe na zemi:-))
Když se tu mohoh předvádět komunisti i fašisti, proč
Když se tu mohoh předvádět komunisti i fašisti, proč byste nemohli vy kluci jedni fanatický elektrický.
Vždyť je to jasná utopie, aby se majitelé EV sjížděli
Vždyť je to jasná utopie, aby se majitelé EV sjížděli do Prahy… Tudíž rozvíjení téhle utopie je potom jenom legrace 😉
Už vidím, jak si budou majitelé EV brát volno a rušit své rozjeté projekty, jenom aby se ukázali v Praze…
🙂
Čí je těch 42 miliard, z našich daní nebo i z EU?
Čí je těch 42 miliard, z našich daní nebo i z EU?
Zatím jen studie pro ministerstvo dopravy
Zatím jen studie pro ministerstvo dopravy