Prodeje elektroaut v USA letos na historických rekordech, může za to Tesla Model 3

Trh s auty do zásuvky zažívá letos v USA rekordní růst. Jen v září se tam prodalo téměř 44 000 elektromobilů a plug-in hybridů!

Šťastní majitelé elektromobilů Tesla Model 3 v pořadu Fully Charged.
foto: Fully Charged

Čtyři z pěti rekordních měsíců s nejvyššími prodeji patří do roku 2018 – březen (26 373), červenec (29 514), srpen (36 380) a září (43 553). Pátý je prosinec 2017 s 26 107 auty.

Může za to pochopitelně jediný vůz: Tesla Model 3. Tesla za září 2018 dodala doma v USA celkem 22 250 těchto elektromobilů.

Díky těmto číslu se auto vyhouplo dokonce na 4. příčku celkového prodeje osobních aut v USA! Dalšími nejprodávanějšími elektroauty za letošní září jsou s velkým odstupem Tesla Model X (3975), Tesla Model S (3750), Toyota Prius Prime /plug-in hybrid/ (2213) a Chevrolet Volt (2129).

Překvapením je určitě Honda Clarity PHEV s 2028 prodanými kusy. Nikdo jiný se nad metu 2000 prodaných aut nedostal, nový Nissan Leaf má 1563 kusů, konkurenční Chevrolet Bolt EV pak 1549. Žádné jiné auto není nad 1000 kusy.

Celkově si Spojené státy americké letos zatím připisují, včetně září, 233 599 prodaných aut do zásuvky. A vypadá to, že letos by mohly dát třístovku. Držíme palce!

35 Comments on “Prodeje elektroaut v USA letos na historických rekordech, může za to Tesla Model 3”

        1. klid, je tam moc čerstvý velký dolík těch pátečních
          klid, je tam moc čerstvý velký dolík těch pátečních 260. musi se nejdriv stabilizovat dno dablem. protni sestupny vrcholy a vzestupny dna a najdeš bod času zlomu trendu 😉 dozniva taky jeste velky medialni humbuk v americe z min tydne to SEC 😉

          padalo vic titulů, padal cely ixic nasdaq

          Nasdaq Composite
          INDEXNASDAQ: .IXIC

          obavy z rychlejšího vzestupu uroku od fedu 😉

          1. Já využívám Degiro.cz
            Je to nějaký Nizozemský broker.
            +

            Já využívám Degiro.cz
            Je to nějaký Nizozemský broker.

            + komunikují i česky
            + mají aplikaci pro mobil
            + nízké poplatky
            + peníze posíláte na účet v ČR, takže taky bez vysokých poplatků

            – standardní účet v sobě obsahuje podmínku, že povolujete půjčování 30% svých akcií
            – struktura firmy a způsob „uložení“ vašich peněz je poněkud nestandardní. Píší, že je tím pádem menší pravděpodobnost bankrotu, ale kdyby přecejenom, tak kdo ví, jestli by je člověk vytahnul zpátky:-)

            Pro „nízkorozpočtové“ investory je fajn 🙂

            1. No aby v tom „půjčení“ nebyl zakopaný pes.
              U nás se daní

              No aby v tom „půjčení“ nebyl zakopaný pes.
              U nás se daní každý prodej akcií, které máte méně než 3 roky a nejsem si jist zda se nevztahuje i na zahraniční.
              Pokud by se daných 30 procent akcií koupilo a prodalo 10x za rok, tak by to mohlo dělat docela dost velkou částku (teda pro soukromou osobu).

                1. Omega sponzoruje berňák. :)))
                  Omega sponzoruje berňák. :)))

          1. Na konci září bylo možné si přijít i pro skladovku. Na
            Na konci září bylo možné si přijít i pro skladovku. Na Redditu běžně potvrzují dodací lhůty v řádu týdnů u úplně nových objednávek – a pak samozřejmě odpovědi nasraných lidí, co stáli před dvěma lety v noci ve frontě a auto dostali úplně ve stejnou dobu. V Evropě to počítám bude stejný, pokud si zaplatíš na Performance, tak to bude taky dost rychlý (možná už 1Q 2019) bez ohledu na datum rezervace.

        1. nepodcenili, oni jen vědí, že Němci nejsou do EV tak
          nepodcenili, oni jen vědí, že Němci nejsou do EV tak horcí, což je pravda … prostě chtějí nástup EV co nejvíc oddálit, a to, jak všichni víme, závisí v podstatě jen na BMW a Mercedesu, protože tam jsou největší marže a konkurenti Tesly (VW není konkurent Tesly ve stejné třídě)

          Proto počet EV v Německu ani moc neroste, tam prostě lidi jsou dost vypláchnutí propagandou, jinak by se Adolf Merkel neudržela ani měsíc se zdravým rozumem Němců.

      1. Zajímavé, díky za odkaz. Ale podle mě ještě hodně
        Zajímavé, díky za odkaz. Ale podle mě ještě hodně konzervativní: „Podle analytiků by Tesla ve finančním roce 2022 mohla dosáhnout výnosů ve výši 53 mld. USD“. Už toto čtvrtletí se počítá až se 7 miliardami (Zdroj – CleanTechnica), tedy přepočtem na rok je to 28 miliard a to je teprve náběh výroby M3, kdy měli v průměru pod 4100 ks/týden. V příštím roce už by mělo být každé čtvrtletí skoro 10 miliard dolarů, tedy až 40 miliard za rok. Těch 32 % navíc do 53 miliard daj podle mě už v roce 2020.

Napsat komentář