Společnosti Toyota a East Japan Railway Company podepsaly dohodu o spolupráci na možném propojení mezi železnicí a automobily v otázkách vodíkové mobility.
Cílem spolupráce je pomoci vybudovat společnost s nižší uhlíkovou stopou, zakládat vodíkové čerpací stanice a zavádět technologie vodíkových palivových článků do vlaků. Obě společnosti mají zájem spojit své silné stránky a v současnosti projednávají detaily mnoha různých otázek v oblasti využití vodíku.
NEPŘEHLÉDNĚTE Japonci mají vlak na palivové články
Patří sem i budování vodíkových čerpacích stanic na pozemcích ve vlastnictví JR East, zavádění vozidel a autobusů na palivové články pro potřeby místní dopravy a využívání technologií palivových článků v železničních vozech.
Toyota a JR East mají rovněž zájem společnými silami rozvíjet iniciativy v souladu s potřebami místních komunit. Za tímto účelem obě společnosti chtějí požádat o spolupráci místní samosprávy, podniky, občany i další zapojené subjekty. Cílem těchto aktivit je vybudovat řetězec pro zásobování vodíkem, přispívající k regionálnímu rozvoji a růstu.
Budoucí cíle jsou například spolupracovat s místními samosprávami, podniky, občany a dalšími zainteresovanými partnery, vybudovat řetězec pro zásobování vodíkem v prostorách železničních stanic a podporovat regionální rozvoj prostřednictvím programů na snižování uhlíkové stopy.
Mezi konkrétní iniciativy patří například záměr zakládat vodíkové čerpací stanice, rozšiřovat jejich počet a prosazovat co nejširší využívání energie z vodíku, zakládat vodíkové čerpací stanice, zavádět osobní vozidla i autobusy na palivové články do sítě regionální dopravy s propojením na železnici, zavádět technologie palivových článků do železničních vozů nebo realizovat technologický průzkum zaměřený na bezpečnost karoserií vozů převážejících velký objem vodíku.
Koho bude zajímat, něco k
Koho bude zajímat, něco k vodíku:
youtube.com/watch?v=F0PYbbGW_sY
Jsem sice příznivcem vodíku pro automobily, ale u vlaků to
Jsem sice příznivcem vodíku pro automobily, ale u vlaků to je naprostá hloupost. Jaký to má proboha přínos, troleje tady máme hodně let a je to osvědčená technologie. K čemu tedy vodík?
Pokud dobre vidim, tak mluvi o USA, tam to s elektrifikaci
Pokud dobre vidim, tak mluvi o USA, tam to s elektrifikaci (tisice mil „divocinou“) tak zhave neni (ostatne ani u nas mimo hlavni tahy).
Toyota svolává po celém světě ke kontrole 2,4 milionu
Toyota svolává po celém světě ke kontrole 2,4 milionu hybridů
auto.cz/toyota-svolava-po-celem-svete-ke-kontrole-2-4-milionu-hybridu-125033
Jeste zbejva udelat elektrarnu na vodik :-)))
Jeste zbejva udelat elektrarnu na vodik :-)))
no jasně celý 270% předlužený japonsko bude vyrábět 60%
no jasně celý 270% předlužený japonsko bude vyrábět 60% ztrátový vodík, no to bude eko jako svina :))) A ledovce potajou dál :))
Proč to dělat jednoduše když to de vochcat :DD Ja už tydle rejžácký bejkárny ani nečtu ;))
Já pořád nějak nechápu kdo si může myslet, že vodík
Já pořád nějak nechápu kdo si může myslet, že vodík má smysl a proč.
V jiném článku jsem četl, že Mazda reinkarnuje Wankel. Bude na plyn a bude to běžet na stabilních otáčkách (jako zdroj pro el. generátor). To podle mne má smysl. Aspoň to zkusit.
Víte, já z toho cítím nerozhodnost, neschopnost se
Víte, já z toho cítím nerozhodnost, neschopnost se zorientovat v rychle se měnícím světě a i trochu zoufalství. Tuším, že ve vedení ‚starých‘ automobilek mají rozhodující slovo ‚staří zasloužilí‘ borci. Stejní jako já, který má pomalu problém seřadit si v televizi programy podle sebe. Nástup EV totálně zaspali, ale neví co s tím. Prostě jim do jejich zaprděných teplých kšeftíčků vjely štiky s brilantními mozky, které jim začínají osekávat zisky a nebojí se silně investovat do vývoje i na úkor vlastních příjmů.
A proč vodík, wankel, BEV, …? Protože oni nic jiného neumí a schopné vývojáře, nespokojené s korporátní kulturou vývoje, přetáhly ty štiky.
Bůh s nimi.
To jste napsal moc pěkně. Korporátní kultura, to je něco
To jste napsal moc pěkně. Korporátní kultura, to je něco co mne momentálně silně (negativně) ovlivňuje.
V minulé firmě náš šéf říkal: naše pobočka snáší Německu zlaté vejce. Že by to vejce mohlo být 2x větší Němce nezajímá. Prostě to sype a hotovo. Není třeba nic zlepšovat. No a ejhle, nová konkurence zlepšuje; mění zažité pořádky. A než se ti staříci rozkoukají, už jsou na pracáku.
Jo, vodíkový cyklus vypadal nádherně před hodně lety
Jo, vodíkový cyklus vypadal nádherně před hodně lety tuším v Tecnickém magazínu, jako technologie budocnosti… To nikoho nenapadlo, že by mohl být z ropy, a také se moc neprobírala účinnost. Ale dnes? Už dnešní baterie jsou použtelné a bude líp. Jako elktrikář už nechci nic, z čeho nečouhají alespoň dva dráty. S tou korporátní kulturou svatá pravda; a český management, co si tuneluje na svém písecku tomu nasadí korunu.
Už Porše při náboru do EV týmu v roce 2016 zmiňovalo,
Už Porše při náboru do EV týmu v roce 2016 zmiňovalo, že nejsou lidi protože už jsou dávno rozebraný a hlavně i když je přeplatěj tak se jim vůbec nechce jít k těžkopádným dinosaurům, který se nehejbou a všechno je tam problém 😀
Válka o talenty 2016
http://www.bbc.com/news/business-36899159
Porsche admitted that finding staff for the project is tough.
„I’m not denying the battle for talent is tough,“ said Andreas Haffner, human resources boss at Porsche.
„One can in fact describe what is going on now as a ‚war for talents‘. We are in direct competition with other automakers and suppliers and IT firms in our global search for talented experts. Money alone is not enough to attract these creative minds.“
Jo, to jsem měl na mysli. Sláva, takže o tom alespoň ví,
Jo, to jsem měl na mysli. Sláva, takže o tom alespoň ví, teď ještě aby s tím něco začali dělat 🙂
Wankel je moc pěkný.
A v pozici generátoru elektřiny je
Wankel je moc pěkný.
A v pozici generátoru elektřiny je dokonalý.
Jenže proti spalovacímu pístovému motoru se neprosadil. A ten hlavní důvod jsou technologická omezení.
Různých spalovacích motorů je minimálně 10 (co jsem viděl za posledních 10 let), ale reálně se používají 3 – vznětový, zážehový a stirlingův.
U ostatních se nepodařilo dostat je do výroby (což neznamená že se v budoucnu nepodaří)
Myslím, že stirlingův motor nepatří mezi spalovací.
Myslím, že stirlingův motor nepatří mezi spalovací. Pracuje na principu rozdílu teplot.