Nové Tesla nabíječky Destination Charger rostou v Česku jako houby po dešti

Za poslední půlrok přibylo v Česku více než 40 nových nabíjecích míst Tesla Destination Charger. Přinášíme další velký update.

Elektromobil Mini Cooper S E Countryman All4 připojený přes nabíjecí konektor Mennekes Type 2 do nabíječky Tesla Destination Charger u sportovního centra T-CLUB ve čtvrti Krásné Březno v Ústí nad Labem.
foto: sportovní centrum T-CLUB v Ústí nad Labem

Zatím poslední instalace wallboxů nabíječek Tesla Destination Charger proběhly v Ústí nad Labem ve sportovním centrum T-CLUB; dále u restaurace Na Stodolci v Dolní Chřibské, v areálu Pivovaru Kocour ve Varnsdorfu, ve Dvoře Perlová voda v Kostelci nad Ohří a na Zámku Červený Hrádek v Jirkově.

Pět instalacímimo Ústecký kraj má Středočeský, konkrétně v motelu Jetel u dálnice D5, ve Dvoře Hoffmeister v Číčovicích a v Rodinném pivovaru Zíchovec. Pokračujeme přes restauraci Babiččina zahrada v Průhonicích. Směrem na východ od Prahy na Hradec Králové zprovoznili wall boxy u hotelu Na Farmě, kde najdete i restauraci s produkty z jejich vlastního chovu.

Na Vysočině nedaleko Třebíče přibyla možnost nabíjení na Zámku Valeč (hotel
s restaurací) a právě tento týden spustili možnost nabíjení v hotelu Pod Zámkem ve Velkém Meziříčí. Jihomoravský kraj obohatil síť Destination Chargerů restaurací Barrio Gotico Cafe v Kurdějově a Avriopointem v Brně.

V Olomouci se pro řešení od Tesly rozhodli v hotelu řetězce NH – Collection Olomouc Congress a instalaci stejných konektorů právě dokončují v hotelu Prachárna na výpadovce do Mohelnice. Destination Chargery nainstalovali také v hotelu Wellness Relax Centrum Kolštejn v Branné.

Dalšími místy jsou Grund Resort Golf & Ski (Mladé Buky) a ve Špindlerově Mlýně mohou nabídnout dobíjení zájemcům v hotelu Jelínek a v hotelu Savoy. Liberecký kraj se může chlubit krásným místem v Příchovicích a to Wellness-hotelem V Nebi. Pozadu nezůstalo ani známé Centrum Babylon (v hotelových garážích) přímo v Liberci.

První jmenovaná lokalita v Ústí nad Labem, tedy sportovní centrum T-CLUB je vůbec prvním takovým místem v ČR, kde byly Tesla Destination Chargery schváleny a následně provozovatelem centra instalovány. Sportovišti zatím Tesla žádné nabíjecí wallboxy neschválila, alespoň ne v ČR ani na Slovenku.

Pan Horák, provozovatel sportovního centra v Ústí říká, že když jeho kamarád a bratr přišli s touto myšlenkou na vybavení parkoviště nabíječkami, doslova se jim vysmál a říkal, ať raději vymyslí něco, co osloví klientelu, která do sportovního centra ještě nechodí, nějakou vtipnou reklamu, promo akcí atd.

„Dalo to dost práce mě přesvědčit, neviděl jsem v tom v dnešní době žádný přínos, ale vzhledem k tomu, že jsem příznivce nových technologií a po tomto impulzu (trvajícím několik týdnů) jsem si prošel weby a přečetl několik článků majitelů elektrovozidel a hlavně těch, co si auto jistě nekoupí ještě hodně dlouho, právě proto, že prý není kde u nás dobíjet, říkám si, tak dobře, pomůžeme tomu a uvidíme,“ vysvětluje Horák.

„Navíc vzhledem k tomu, že pokud vás Tesla do programu pozve, samotné wallboxy dostanete de-facto zadarmo za určitých podmínek, řekl jsem si, zkusíme to, protože vodíkovou plnící stanici asi těžko v dohledné době přimontujeme na zeď našeho sportovního centra,“ usmívá se pan Horák.

„Komunikace s Teslou byla příkladná (zatím jen v angličtině, němčině nebo francouzštině), takové jednání jsem v ČR s žádnou automobilkou nezažil, ale je jasné, že když jedu servis s mým autem, že to je trošku něco jiného. Jejich vstřícnost a rady mě však velice překvapily, neboť jsme zažádali o prodloužení termínu na instalaci, z důvodu rekonstrukce naší recepce, s čímž nám vyšla Tesla maximálně vstříc a termín nám prodloužili nakonec o 2 měsíce proti našemu původnímu slibu, že wallboxy nainstalujeme do jednoho měsíce od jejich doručení,“ vzpomíná Horák.

„Zajímavé bylo, že jakmile se objevily nabíječky v mapách, přijel hned následující den první klient s elektrovozidlem. Sice ne s Teslou, ale tuto možnost dobíjení si náramně pochvaloval a přidal velmi pěkné hodnocení našeho centra na webové stránky. Jiný klient, tentokrát s Tesla Model S, který k nám nikdy předtím nejezdil, si přijel tuto skutečnost, kterou mu jeho mapa v Tesle ukázala, osobně ověřit. Když zjistil, že navíc wallbox je nastaven dokonce na nabíjení až 17 kW, při druhé návštěvě si zakoupil roční členství, což jsem musel uznat, že to asi nějaký smysl mělo, a že to snad v budoucnu bude přínosem nejen pro elektromobilisty, ale i pro naše centrum, o kterém se tímto dozvěděla „jiná“ klientela,“ uzavírá pan Horák.

Ačkoliv by ještě na jaře letošního roku při koupi vozidla o elektromobil podle svých slov „ani okem nezavadil“, když teď čte desítky recenzí na nový Tesla Model 3, ví, že za dva roky už se o něm jako o alternativě bude dát uvažovat. Rychle rostoucí korejská konkurence ho prý zatím nijak neoslovuje především kvůli designu.

Na Slovensku přibylo několik míst s možností nabíjení. Bistro v Prešově Retro Carburger, kde majitel, pan Lipták, již měl instalovány klasické „pětikolíky“ na 400 V (16 A) pro elektrovozidla. Když však zjistil, že je možné instalovat přímo nabíječky Tesla Destination Charger, a to ještě na stávající rozvody elektřiny, neváhal a během měsíce vše bylo vyřízeno. „Velkým benefitem pro naše bistro je i oficiální zveřejnění v mapách Tesly nejen na webových stránkách, ale zároveň i ve všech v Evropě jezdících vozidlech Tesla,“ říká pan majitel.

Další novou destinací je Salamadra Resort ve středním Slovensku a poslední zprovozněnou destinací s možností nabíjení je restaurace a hotel Zbojnícká koliba u Námestova, konkrétně v Oravské Jasenici. „Jsme na spojnici mezi Žilinou a významnou průmyslovou oblastí Polska (Katowice – Krakow – Bielsko-Biała). Nebyl den, aby se zde někdo s elektrovozidlem nezastavil, s dotazem na možnost dobití,“ říká marketingový ředitel pan Marián Š.

Tesla Model S nabíjí na Tesla Destination Chargeru u Zbojnické koliby na Slovensku.

Tesla Model S nabíjí na Tesla Destination Chargeru u Zbojnické koliby na Slovensku.
foto: hotel a restaurace Zbojnícka koliba v Oravské Jasenici nedaleko Námestova

„Posledním impulzem byl letošní červen, kdy zde byl na prodloužený víkend slovenský host, který měl Tesla Model S. Dal jsem se s ním do řeči, protože mi nešlo do hlavy, co na tom ty lidé vidí, pořídit si relativně drahé auto s malým dojezdem kolem 400 km a ještě mít neustálý problém jej na cestách dobíjet, jak jsem o tom alespoň četl. Pravda, většinou to asi píší lidé, co to vozidlo nevlastní nebo s ním najeli maximálně 10 km kolem autosalonu. Vysvětlil spousty věcí ohledně elektrovozidel, ohledně fungování FVE, které jsem ani netušil, dokonce mě i vozem svezl a když jsem to přednesl majiteli, řekl bez dlouhého rozmyšlení, udělejme to, neboť navíc zde nikde nic podobného není,“ dodává.

Spolupráce s Teslou byla příkladná, zhruba do 7 týdnů od schválení žádosti byly nabíječky v hotelu. Instalace se trochu zkomplikovala nutností natáhnout silnější kabel na parkoviště. Nyní je tak každá nabíječka vyladěna na 32 A (22 kW), čili i Tesly s dvojí palubní nabíječkou budou moci využit i takto rychlé nabíjení, pokud jej sami neomezí v systému nabíjeného vozidla. „Na jaře se chystáme ještě položit asfalt na celou plochu parkoviště, ale vzhledem k výstavbě další ubytovací kapacity v malých dřevených srubech, bude povrch parkoviště až právě po dokončení těchto ostatních staveb v areálu.“

Pan Marián Š. ještě pro zajímavost dodává, že na základě jejich dobrých zkušeností s Teslou a po konzultacích s Asociáciou hotelov a reštaurácií Slovenska bylo rozhodnuto o následujícím: Asociace zveřejní na webu všechny dostupné informace o možnosti získání nabíječek od Tesly, aby tak pomohla i ostatním provozovatelům hotelů/restaurací na Slovensku s rozšiřováním nabíjecích míst pro čistě elektrická a hybridních vozidla. Že je tomu skutečně tak, dokládá i sdělení přímo na webu samotné zde Asociácie hotelov a reštaurácií Slovenska.

Všechna výše zmiňovaná místa by měla být zobrazena v mapách na oficiálním webu Destination Chargerů Tesly v nejbližších dnech. Na plugshare.com a chargemap.com jsou už všechna místa zobrazena.

Na závěr ještě doplníme, že v Trmicích právě zprovoznil EON nabíjecí stanici (s konektory CCS, CHAdeMO, Mennekes) u hypermarketu Globus s výkonem 50 kW, bohužel zatím bez vyhrazených míst pro elektrovozidla.

Tomáš Marný

53 Comments on “Nové Tesla nabíječky Destination Charger rostou v Česku jako houby po dešti”

    1. Množí se nám to jako kobylky, paráda. Včera přibyla
      Množí se nám to jako kobylky, paráda. Včera přibyla další rychlonabíjčka ČEZu, Ostrava-Hrabová, naproti Makru, objekt Autolaros.
      Tím je dálnice Místecká obsazena v podstatě 4 kusy. Ve Frýdku Místku OC Frýda, na vjezdu do Ostravy Autolaros, před centrem ve Vítkovicích Teplárna a za centrem Hornopolní naproti pivovaru Ostravar. Pak už je jen přejezd přes Mariánskohorskou a nájezd na D1.

      1. Místecká nikdy nebyla a není dálnice i kdyby si to Cajzli
        Místecká nikdy nebyla a není dálnice i kdyby si to Cajzli přáli sebevíce. Bohužel jsme je ještě za zavedení dálničního poplatku po 35 letech provozu komunikace jako běžné silnice 1. třídy nenaházeli do Vltavy. Je to jen způsob jak nám ukázat, že oni mají moc nám přikázat placení dalšího výpalného. Asi konšelé vědí proč nechtějí předělat 1/11 tunelem pod jesenickými kopci tak abychom z Ovy byli za dvě hoďky u nich a za tepla je za límec vytahali z ministerstva na výplach mozků od debility do řeky.

      1. Dobrý den pane Kaštovský. Můj e-golf 2018 bohužel
        Dobrý den pane Kaštovský. Můj e-golf 2018 bohužel hranici 40 kW nabijeciho výkonu nikdy nepřekoná, nebylo mu to, narozdíl od předešlé verze, dano do vínku. EON například u Penny marketu na Kolbenově ulici v Praze omezil výstupní výkon na max 27 kW. Důvod? No asi nemají k dispozici větší rezervu příkonového proudu než je 40 A 400 V AC. A takovýchto míst by se našlo v ČR vícero.

        1. e-golfy mají stejné napětí na bateriích a maximální
          e-golfy mají stejné napětí na bateriích a maximální nabíjecí proud 125A. Takže by nabíjecí výkon měl být stejný jak u starého tak u nového. Jen e-UP má vyšší napětí baterie.

          Ano můžou být místa kde není dostatečné jištění pro plný výkon, ale to se dělá na výstupu a tím se omezí odběr na vstupu.

          1. Bohužel to tak není, starší 24 kWh verze zkrátka nabíjí
            Bohužel to tak není, starší 24 kWh verze zkrátka nabíjí vyšším špičkovým výkonem, než novější 36 kWh. Navíc je více náchylná na přehřívání baterie vlivem zátěže a teploty okolí. Což je nepříjemné pro delších letních cestách. Typicky třetí a čtvrté DC nabíjení. A ano máte pravdu. Výkon nabíječky v rámci CCS2 se omezuje hodnotou výstupu v kW. Kdežto u Chadema napěťovou a proudovou výstupní hodnotou… U AC Type2 pak pouze řikate vozidlu jaky rezervovaný přikonový proud je k dispozici… Ale mám osobní zkušenosti jen s jednou značkou DC chargerů a AC wallboxů.

            1. Tak to potom VW se moc nenaučili, když to udělal stejně
              Tak to potom VW se moc nenaučili, když to udělal stejně špatně jako Nissan u nového vozu.

              Všechny nabíječky funguji téměř stejně.

              U Globusu ale pochybuji, že by měly malý příkon pro nabíječku, tam musí fungovat naplno i s AC zásuvkou.

  1. Tak ještě doufám, že to přijde i na západ, Karlovy Vary,
    Tak ještě doufám, že to přijde i na západ, Karlovy Vary, Cheb, Domažlice, Klatovy, Přeštice, Kašperské Hory, Sušice…
    je zajímavé, že Český Les i Šumava plné elektristů (velmi negativní jev elektromobility – hory plundrují elektristé na elektrokolech a rozhodně se neobtěžují jezdit ohleduplně k ostatní a dodržováním pravidel pro národní park atd…spíš je to „já mám elektrokolo, tak můžu…“, trošku to je syndrom motorkáře na zalehávačce 90. let), ale nabíječek pro auta jak šafránu

    1. Rádi s tím pomůžeme kdekoli v ČR a na Slovensku, jen
      Rádi s tím pomůžeme kdekoli v ČR a na Slovensku, jen nevíme už o žádném hotelu a restauraci/kavárně/sportovišti, či nákupním centru, parkovišti, kde by o to měli zájem. Pokud víte, sem s nimi.

      P. S. Bude jedna přímo v Kasperskych horách, za pár dní, to víme jistě.

  2. Paráda. Jako dobrý příklad dotažený k dokonalosti může
    Paráda. Jako dobrý příklad dotažený k dokonalosti může posloužit Park Inn Hotel v Ostravě na Hornopolní, nedaleko rychlonabíječky ČEZu. Je tu kromě 2 vyhrazených parkovacích míst – a parkování je tu na první hodinu na parkingu za závorou zdarma – Tesla Destination charger a hned vedle i sloupek se všemi 3 typy běžných zásuvek https://www.evmapa.cz/ostrava-park-inn. A nabíjecí místa jsou všem na očích před prosklenou zdí restaurace, v létě pod zábradlím venkovní zahrádky. Výborný marketing.

    1. Dík za info, nabíjím u orgčárdu často, ale o restauraci
      Dík za info, nabíjím u orgčárdu často, ale o restauraci jsem neměl ani ponětí, takže jsem chodil do Hrušky na nanuka. A to jsem se kolemjdoucích vyptával 😉 Inu asi to bude jedna z Cimrmanových hospod kde nemají rádi, když jim tam chodí hosté. Ale zkusím, v zimě je venku nevlídno…..

  3. Táto nabíjačková smršť je dôkazom toho, že kde je
    Táto nabíjačková smršť je dôkazom toho, že kde je vôla, tam je cesta. Je až neuveriteľné, že jeden človek, ktorý ani nemá EV, vedel vybaviť takéto množstvo nabíjačiek.
    Kiežby sme aj my na Slovensku mali pár takých Horákov 🙂
    Máte u mňa rešpekt.

      1. Ano, ak zacnete u pana Horaka, tak potvrdzujem, ze je to
        Ano, ak zacnete u pana Horaka, tak potvrdzujem, ze je to spravna cesta.

        Pomohol/sprostredkoval ziskanie Tesla Destination charger-ov aj pre dve miesta v Kosiciach. Dakujem mu tymto aj ja.

        Pri BCT (Business Center Tesla) uz prebieha montaz.

        Na druhom mieste (CBC – Cassovar Business Center) ocakavame dorucenie destination chargerov (aj ked na tomto podzemnom parkovisku existuju uz aj teraz na kazdom tretom nosnom stlpe klasicke zasuvky 220V/10A).

    1. Primo EVMapa.cz vam poradi nebo instalateri typu
      Primo EVMapa.cz vam poradi nebo instalateri typu lukysystem.cz, toto reseni je jistota do budoucna. U Tesla chargeru nenabiju. Idealni je v hotelu mit oboji, Tesla DC a zpoplatneny wallbox treba od lukysystem zapojeny do evmapy (pro ostatni EV).

        1. Ano, je to tak a bývá to zvykem. Dokonce bývají v okolí i
          Ano, je to tak a bývá to zvykem. Dokonce bývají v okolí i běžné zásuvky. Kolega měl asi na mysli tu pomalejší rychlonabíječku 20 kW od elukyho, která lze jednoduše napojit na 400V 32A červený pětikolík a tak mohou všichni s pomalými palubními nabíječkami využít 20 kW výkonu. Je to rozdíl, když na TDC dobiju svůj malobaterkáč 3,6 kWh za hodinový oběd nebo 16 kWh z pomalejší rychlonabíječky připojené na stejný přívod (víc se mi nevleze).

    1. www. kdenabijet.cz/mapa-stanic/
      tady najdete všechny

      www. kdenabijet.cz/mapa-stanic/

      tady najdete všechny nabíječky eonu a jelikož Globus staví ve spolupráci s eonem, tak proto jejich mapa

      jsou tam už min. 4 Globusy:
      1) Opava
      2) Praha Čakovice
      3) Praha Zličín
      4) Ústí n. Labem (Trmice)

                1. No a to je problém, EV by se mělo jezdit stejně jako se
                  No a to je problém, EV by se mělo jezdit stejně jako se spalováky, proto by měly být nabíječky rovnoměrně po celé čr.

                  Já denně najezdím cca 150km a někdy i 600km. Problém je že občas jezdím do míst kde nic není.

                2. No, já tak jezdím, protože mi to tak vyhovuje a potřebuju
                  No, já tak jezdím, protože mi to tak vyhovuje a potřebuju to. Kdybych potřeboval jezdit jinak, tak tak taky jezdím. Ale jasně, jsou místa v ČR, kde je to s nabíječkama hrůza a děs.

    1. Nabijeni na vsech Tesla destination chargerech je zatim v CR
      Nabijeni na vsech Tesla destination chargerech je zatim v CR zdarma. Vetsina majitelu rika, ze to tak nechá, pokud to lide nezacnou zneuzivat, byl jsem asi na 28 mistech. U nekolika míst je to podmíneno konzumací, obed/vecere v restauraci/kavarne, pripadne nocleh, ci jiné sluzby dané lokality.
      Je to osazeno konektorem TYPE 2 (Mennekes), který má v sobě „datovou“ komunikaci a proto nekteré levné redukce na jiné standardy nefungují. Takze není to nabíjení jen pro TESLY!

    1. Pokud to hotel nezapojí do EVMapa.cz nebo jine mapy, tak se
      Pokud to hotel nezapojí do EVMapa.cz nebo jine mapy, tak se to mistní elektromobilista (mimo Tesly) težko dozví. Třeba ten Bouzov, kdyby to majitel nedal do evmapy, tak o tom nevíme. Takto je to navíc monitorované 24/7, mám jistotu, že přijedu a spustím to sám, nemusím se nikoho doprošovat a navíc tam nabijou všichni od Tesly po Leafa. Problem s tim destination chargerem je v kompatibilite s některýma EV mimo Teslu. Majitel na Bouzově si to i rozumně zpoplatnil, takže netratí, tak by se to mělo dělat.

      1. Vsechny Tesla destination chargery jsou zatim v CR zdarma,
        Vsechny Tesla destination chargery jsou zatim v CR zdarma, pokud to lide nezacnou zneuzivat, pak zatim zadna www,evmapa.cz nedava moc smysl. Kompatibilia je problem jen u levnych a nespravne vyrobenych/koupenych redukci na TYPE 2, ktere nemaji datovou komunikaci. Ostatni funguji bez problemu od Hyundai IONIQ, VW e-golf, pres Volvo PHEV atd…

        1. Jenze problem je v tom, ze to neni jak pise nahore
          Jenze problem je v tom, ze to neni jak pise nahore „monitorovane“, krom mozna te Tesly, takze nevim, jestli je nabijecka funkcni, jestli tam nekdo nenabiji. Dalsi problem je paradoxne to, ze je to zdarma, tim spise k te nabijecce nepojedu, protoze zdarma nabijecky byvaji bud furt obsazene, nefunkcni, blokovane fosilem (majiteli je to fuk, je to zdarma) a clovek aby tam pak hledal pana domaciho a resil to, coz je otravovani navic a dalsi nejistota, takovou nabijecku radeji preskocim.

Napsat komentář