Tesla potvrdila rekordní výrobu i dodávky za 3. čtvrtletí, představila Model 3 v Paříži

Tesla potvrdila, že za 3. čtvrtletí 2018 vyrobila celkem 53 239 vyrobených elektromobilů Tesla Model 3 a 26 903 Tesla Model S a Tesla Model X.

Elektromobily Tesla Model 3, Model S a Model X.
foto: Tesla

Tesla potvrdila, že v posledním týdnu třetího čtvrtletí vyrobila 5300 kusů elektromobilu Tesla Model 3. Prakticky výhradně šlo o dual-motor verze. To znamená, že zároveň dosáhla výroby 10 000 elektromotorů týdně.

Za 3. čtvrtletí Tesla dodala celkem 55 840 elektromobilů Tesla Model 3, 14 470 elektromobilů Tesla Model S a 13 190 Tesla Model X.

Prozatím se Tesla Model 3 dodává pouze ve variantě s největší baterií a zákazníkům v Severní Americe. Už brzy ale mají začít dodávky také v ostatních regionech, primárně se očekává Evropa, a to nejspíš už během několika málo měsíců.

S tím ostatně souvisí i aktuální premiéra elektromobilu Tesla Model 3 na autosalonu v Paříži. Jak se dalo čekat, přitahuje obrovskou pozornost návštěvníků.

Tesla dokonce rozeslala pozvánku všem francouzským občanům, kteří si auto rezervovali. Cílem Tesly pro celý letošní rok je dodat zákazníkům 100 000 aut.

tisková zpráva

57 Comments on “Tesla potvrdila rekordní výrobu i dodávky za 3. čtvrtletí, představila Model 3 v Paříži”

  1. Můj brácha v LA před týdnem dostal svoji bílou Teslu M3 v
    Můj brácha v LA před týdnem dostal svoji bílou Teslu M3 v té nejnadupanější verzi. Jeho objednávka měla pořadové číslo něco přes 102 tisíc. Na dotacích na ni dostal kolem 14 tisíc $. Zatím uvádí samá pozitiva a sociální jistoty, jen z těch jejich 110V zásuvek se to nabíjet nedá (5 mil za hodinu), takže si nechává udělat v garáži zásuvku 240V/60A (za 4 hod. nabito).

    1. Ano, ale jen proto, že začala dodávat auto co jí předtím
      Ano, ale jen proto, že začala dodávat auto co jí předtím dobu stála na parkovišti. To je asi to samé jako rekordní dodávky automobilek před zavedením wltp nebo jak to asi bude po splnění těch testů, až začnou dodávat auta co se jim nashromáždili na skladech. Rozhodovat se bude až bude trh saturovaný a skončí dotace. Sám jsem zvědavý jak to bude, Tesle fandím, ale ten stále podobný design už mě trochu nudí (nejde jen o Teslu to samé Audi apod.)

      1. Pane Aloha, předpokládám že design je optimalizovaný na
        Pane Aloha, předpokládám že design je optimalizovaný na co nejmenší odpor vzduchu a tím co největší dojezd.
        Já osobně auto nehodnotím na krásu ale na funkčnost a užitečnost.
        Každý to máme asi jinak.
        (kolik těch tak „okoukaných“ Tesel už máte doma?)

        1. veľa ľudí si ale vyberá auto aj podľa toho, či sa mu
          veľa ľudí si ale vyberá auto aj podľa toho, či sa mu páči, alebo nie.
          nie je to bezpredmetné, inak by autá nepotrebovali mať „estetický“ dizajn, stačil by funčný.

          čo nič nemení na tom, že mi tiež príde zvláštne tvrdiť, že ten dizaj Tesiel je „okoukaný“.
          Veď tie autá sú tu dohromady 6 rokov (roadster 1 ani nerátam, to bol pravek a okrem toho je ich na svete len 2000 ks).
          každá značka si aspoň čiastočne drží nejaký svoj „signature“ dizajn celého modelového radu, nie?

        2. A já to auto potřebuji mít doma, aby mi přišlo okoukaný?
          A já to auto potřebuji mít doma, aby mi přišlo okoukaný? Se svým názorem na krásu a funkčnost jste asi jeden z milionu to ani nemá cenu rozebírat. Jinka já neříkám, že to auto není pěkný to určitě je, jen že už to je trochu nuda.

      2. Tohle už mi tu ale někdo řikal v červenci, pak v srpnu a
        Tohle už mi tu ale někdo řikal v červenci, pak v srpnu a teď znovu když víme data za září a každý měsíc jsou ty prodeje vyšší a vyšší. Tesla má v rukávu ještě tolik trumfů (dodávky do zahraničí, spuštění leasingu na M3, výrobu levnější verze…), že se opravdu nebojím, že by tohle bylo jenom „dodání aut co stály na parkovišti“ a jednou ta poptávka skončila. Spíš je problém, že možná vůbec tu poptávku neuspokojí, protože jim chodí další a další objednávky, takže možná ani ta kapacita 500k/rok nebude stačit.

          1. Už to asi nedohledám přesně, ale byly to podobný čísla
            Už to asi nedohledám přesně, ale byly to podobný čísla jako je teď produkce, tzn. 5000/týden čistých objednávek (tj. po odečtení rušených rezervací) jen u Modelu 3. Nedávno psali něco přes 1200 ks/2 týdny Performance verze. Ty čísla samozřejmě porostou, jakmile bude možné auto objednat a převzít ve lhůtách běžných u S/X.
            Každopádně i kdyby měli už „jen“ 300 tisíc objednávek a neobjednával by už nikdo další, tak je tahle diskuze skoro na celý rok úplně zbytečná.

  2. „Cílem Tesly pro celý letošní rok je dodat zákazníkům
    „Cílem Tesly pro celý letošní rok je dodat zákazníkům 100 000 aut“ Máte chybu v překladu, správně má být:
    Letošní cíl 100 tisíc dodaných kusů modelu S a X zůstává nezměněný (Our overall target of 100,000 Model S and X deliveries in 2018 remains unchanged).
    Celkem se počítá téměř se 150 tisíci M3 a tedy 250 tisíc dohromady.

          1. Pan Svarc odkial viete ,ze Skoda prefinancovala za posledne 3
            Pan Svarc odkial viete ,ze Skoda prefinancovala za posledne 3 roky nulu?
            Neviete,ale museli ste nieco napisat.
            Skoda patri pod VW group,ktory preinvestuje 100x viac rocne ako Tesla.
            Boli ste niekedy v zavode VW,Skody?
            Urcite nie,inac by ste to vedeli.
            Mam rad elektromobily,ale nie som tak fanaticky zaujaty ako vy ,aby som nevidel pravdu a stale si isiel len svoje ako vy.
            Tesla dokazala vela,ale netreba ju porovnavat s velkymi svetovymi hracmi na ktorych nema a nikdy mat nebude,ale slusnu lekciu im udelila.

              1. Nie o skodovka,ale VW group pisem,ale chapel,ze vy vtom
                Nie o skodovka,ale VW group pisem,ale chapel,ze vy vtom rozdiel nevidite.
                Nostradamus nie som ,ale pracujem vo VW v Bratislave na nakupe,kde riesime technologie a vystavbu hal pre elektromobily takze mam prehlad o investiciach VW group celosvetovo,kedze chodim aj do Nemecka na mitingy.Vy kde pracujete,ze mi mozte tak 100 percentne oponovat,ze nemam pravdu?
                Poprosim o inteligentnu odpoved a netykajte mi prosim Vas.
                Dakujem

                1. Jsem rád, že je tu někdo kdo ví a má informace. Škoda,
                  Jsem rád, že je tu někdo kdo ví a má informace. Škoda, že nám je nemůžete sdělit :). Mě by třeba hrozně zajímalo kdy plánuje mít VW na trhu auto velikosti Kia Nero / Hyundai Kona ale klidně můžeme srovnat i s Model 3 ono je to jedno (zkrátka něco většího než E-up) bude to mít baterku 50kWh+ a budou schopni jich vyrobit alespoň 100.000ks / za jeden rok.
                  Protože když vidím všechny ty nové e-auta a předpokládaná výroba vždy končí na max. 30.000ks za rok. Přitom mám pocit (nikoli u nás), že by se po takových autech jen zaprášilo. Samozřejmě předpokládám podobnou cenovou tj. řádově kolem + – 1mil Kč.
                  Jsem zvědavý jestli VW bude plnit sliby které dal před dvěma třemi lety a začne nás zahrnovat elektrifikovanými vozy konečně v nějakém rozumném množství a konkurenceschopnými parametry.

                2. To by nejdřív museli postavit několik gigatováren na
                  To by nejdřív museli postavit několik gigatováren na baterky :))))
                  Vo lesech superčardžrů nemluvě :)))

                3. Anonymům na internetu se vyká nebo oniká?
                  Anonymům na internetu se vyká nebo oniká?

                4. Možno by nebolo od veci prestat chodit na mitingy do Nemecka
                  Možno by nebolo od veci prestat chodit na mitingy do Nemecka a začat čosi okolo elektromobilov aj robit 🙂 Lebo výsledkov nevidno. Len sa tára a tára….

            1. To byla reakce na to, že jsou v mínusu, protože postavili
              To byla reakce na to, že jsou v mínusu, protože postavili továrnu za 5 miliard (+ proinvestovali další hromadu peněz např. za superchargery). Ano, Škoda jistě proinvestovala taky spoustu peněz, ale nevšiml jsem si, že za poslední dobu budovala novou továrnu na 500 tisíc vozů ročně, takže z toho vyplývá, že s podobným příjmem jí zůstává větší zisk.
              A co je špatného na porovnání? Ano, je menší než Volkswagen Group, ale už je větší než třeba i Porsche, takže si porovnání rozhodně zaslouží.
              Jinak nevím, v čem vidíte fanatizmus, já se tu náramně bavím a považoval jsem to za přátelské pošťuchování (nemám akcie ani Škody ani Tesly, takže mi to je šumák), tak to prosím neberte tak smrtelně vážně. Myslel jsem si, že to bude jasné z toho začátku „Dobře, jdeme bojovat“ se smajlíkem.

                1. Je mi to líto…. ale jako ekonom si dovolím nesměle
                  Je mi to líto…. ale jako ekonom si dovolím nesměle nesouhlasit s tvrzením, že investice do majetku je výsledkově neutrální…. Stačí si nastudovat základní pojmy typu odpisy a oprávky a pak rozdělit zařazené investice aktuálního roku do příslušných tříd a odpisových skupin. Oprávky prvního roku pak ovlivňují výsledovku přes účetní skupinu 55 … Jedná se o investice zařazené do používání, co superchargery i fungující továrna Tesly splňují. Neukončené investice se samozřejmě účtují jenom v rozvaze (aktivech a pasivech). Investice let minulých a těch má Tesla taky požehnaně, výsledovku ovlivňují již v plném rozsahu.

                  Dík.

              1. Dakujem za odpoved.
                Neberem to smrtelne vazne,len som

                Dakujem za odpoved.
                Neberem to smrtelne vazne,len som clovek,ktory veri v to,ze kazda minca ma dve strany a vas nazor akceptujem.Pisete len o Skode a jej investiciach,ale ja som tam spominal investicie VW group.Na porovnani nie je nic a vas nazor ma hlavu a patu,ale ja berem Porsche ako cast VW group takze to nedelim.Vidim to inac,ale tym nechcem tvrdit,ze vas nazor je nespravny.Co je jednoznacne neodiskutovatelne je co Tesla dokazala svojim prichodom na trh.Uplne zmenila vnimanie elektromobility co sa jej neda upriet.Vdaka tomu sa aj u nas konecne viacej snazia a je to citit v projektoch ,ktore momentalne u nas chystame.Fanatizmus v mojom pripade znamena,ze clovek dokolecka obhajuje to iste a ina alternativa prenho neexistuje.Neviem ci presne spadate do tejto kategorie,ale ak nie tak sa vam ospravedlnujem za moje oslovenie Vas za fanatika.Sam jazdim e-Golf,ale neviem si predstavit,zeby som si nedal vikendovu jazdu so svojou americkou V8 po peknych cesta Slovenska a okolitych krajin,alebo nesiel na dlhsiu trasu s rodinnym autom.Pekny den vam prajem

                1. Poté, co jsem párkrát jel e-Golfem, tak ho stejně tak
                  Poté, co jsem párkrát jel e-Golfem, tak ho stejně tak „fanaticky“ obhajuji v diskuzích, kde tvrdí, že je to 2x předraženej Golf v základu. Kombinace ticha a skvělého adaptivního tempomatu je šíleně návyková a rozhodně se nedá srovnat se spalovacím Golfem ani v nejvyšší výbavě, natož v základu.

Napsat komentář