Autosalon Paříž 2018: evropská premiéra elektromobilu Kia e-Niro

Kia e-Niro se dnes na autosalonu v Paříži poprvé odhalila v evropské specifikaci. Je prvním čistě elektrickým crossoverem značky Kia, na jedno nabití dojede až 485 km.

Elektromobil Kia e-Niro byl podle tiskové zprávy „navržen s cílem překonávat překážky bránící v pořízení elektromobilu, neboť přináší dlouhý dojezd, propracovanější obestavění prostoru a vyšší praktičnost než řada ostatních elektromobilů“.
foto: Kia

S vysokokapacitním 64kWh akumulátorem vykazuje Kia e-Niro dojezd až 615 km ve městě – tedy více, než řada automobilů s konvenčním benzínovým motorem. Kia e-Niro se nabízí i s baterií o kapacitě 39,2 kWh, kdy dojezd činí až 312 km* na jedno nabití.

Kabina Kia e-Niro přináší moderní design, prostornost a technologie, které jsou spojeny s bezemisním hnacím ústrojím tohoto vozu. Další výhodou pro zákazníky bude řada palubních technologií určených výhradně pro elektromobil (v zájmu co nejdelšího dojezdu a hospodárnosti), nové bezpečnostní prvky výbavy a odlišně řešený design exteriéru i interiéru.

Nová Kia e-Niro se vyrábí v korejském závodu automobilky Kia ve Hwasungu. e-Niro se na vybraných evropských trzích začne nabízet ještě do konce roku 2018; na model se bude vztahovat jedinečná sedmiletá záruka Kia (s omezením na 150 tis. km) již ve standardu. Tato záruka se vztahuje i na akumulátorový modul a elektromotor.

tisková zpráva

47 Comments on “Autosalon Paříž 2018: evropská premiéra elektromobilu Kia e-Niro”

  1. Ten dojazd je pecka až neuveriteľný.
    Vie mi niekto povedať

    Ten dojazd je pecka až neuveriteľný.
    Vie mi niekto povedať či sa VLTP zmenilo alebo niekto moc silno uvádza nepravdu ? E-Golf má na sk stránke dojazd 300km podľa VLTP čo je nezmysel.
    Máme niekde komplet zoznam EV testované VLTP a EPA ?
    Prosím ak to máte po ruke pošlite odkaz.

      1. Mam vsechny tri cisla, ale jen pro leafa 40kWh:
        EPA/NEDC/WLTP

        Mam vsechny tri cisla, ale jen pro leafa 40kWh:
        EPA/NEDC/WLTP = 240/378/285

        WLTP je krok spravnym smerem proti nesmyslnymu NEDC, ale americky EPA je jeste o neco blize realite.

        A je to tak, tech 300km u egolfu je NEDC, EPA ma 200, coz odpovida docela pekne.

  2. bjorn jiz testoval a na youtube ma dojezd 500km v „realnem“
    bjorn jiz testoval a na youtube ma dojezd 500km v „realnem“ provozu. Osobne se ale s jeho stylem jizdy mohu ztotoznit a tak pri jizde ve meste verim i tem 600km. Jsem z CB, kde jezdime po absolutni placce. S Touranem 2,0TDI, 140kw, 60litru nadrz, ujedu po teto placce 980km. Kia Niro zatim na prvnim miste jako druhe auto do mesta (asi prvni auto). Zaloha na T3 se asi bude vracet. Podle mne, zatim nejpouzitelnejsi auto. Kdo ma nejaky protinavrh?

  3. Kamaradi, chci se vas zeptat. Kdyz je tu tolik nadsencu, proc
    Kamaradi, chci se vas zeptat. Kdyz je tu tolik nadsencu, proc temer nejde se docist nejake realne zkusenosti z dlouhodobeho pouzivani vozu tesla? Uvazuju ze bych si to koupil. Ale kdyz jsem v tom sedel, je videt ze se na interieru fakt hodne setrilo a nemel jsem z toho vubec dobry dojem. A chybi mi nejaka duveryhodna recenze.

              1. Hlavne kazde EV sa nabija, ked stojite a robite nieco ine
                Hlavne kazde EV sa nabija, ked stojite a robite nieco ine (spite, pracujete, obedujete, pijete kavu, prechadzate sa po zamku ci v jaskyni, …)

                A kedze s Teslou dokazete prejst celu repubilku krizom bez potreby dobijania, tak realny cas nabijania by som vobec neriesil.

                Leda, ze jazdite casto na dlhe zahranicne cesty, tak vtedy by som mozno rozmyslal, ci mi na superchargeri nabije v zime o 15 min. pomalsie alebo nie. Ale v takom pripade sa Vam cena za Teslu vrati na usetrenych peniazoch z tankovania tak rychlo, ze by som na Vasom mieste dlhsie ani nerozmyslal, ale objednaval hned teraz 😉

                1. Zní to samozřejmě dobře, ale aby se auto nabíjelo když
                  Zní to samozřejmě dobře, ale aby se auto nabíjelo když jím, spím a já nevím co ještě…tak tam předně musí být nabíječka. Trochu jsem pátral po místech kde jezdím nejčastěji a třeba dobíjení přes noc je málokdy řešitelné. Ušetřit není mým primárním cílem. Rád bych jezdil zeleně, ale zároveň nechci moc ustupovat z uživatelského konfortu. M.

                2. Nemusite mit nabijecku, „staci“ jakakoliv zasuvka. Pokud
                  Nemusite mit nabijecku, „staci“ jakakoliv zasuvka. Pokud budete nabijet Z obycejne (220 V) 10 A (toto je ale provizorka), tak Vam da za hodinu 2 kWh, s Teslou na to ujedete 10 km, pokud to date na 400 V a 16 A (ma kazdy dum), tak za hodinu mate 6 kWh, to ujedete 30 km, pokud to date na 32 A (ma kazdy podnik, staci se informovat, poprosit a resitelne bude), jste na dvojnasobku, takze za noc mate plnou baterku. Tesla SCh dava ma vykon 120 Kw, ale rychlonabijeni se pocita jen do 80%, pak uz nema vyznam.
                  Jo a podpis bude pro vsechny citelnejsi, kdyz napisete jmeno misto Anonym.

                3. Myslim, ze 220V/10A zasuvka je vsade kam pojdete a cez noc Vam
                  Myslim, ze 220V/10A zasuvka je vsade kam pojdete a cez noc Vam poskytne peknych 26,5 kWh (za 12 hodin) co je 150-200 km dojazdu navyse k tomu, ktory Vam zostal po prijazde.

                  A 220V pre „ceznocne“ nabijanie nepocitam ako nudzovku. Vyuzivam v cca 50% pripadoch.

                  Jedine s cim suhlasim je, ze ked niekam ideme, tak si vzdy vopred pozriem ake su moznosti „rychlejsieho“ nabijania (16A/30A, t.j. nemusi byt priamo ruchlonabijanie) v blizkosti cielovych hotelov a potom si vyberam ubytovanie/parkovanie aj podla tohto kriteria (to len aby som sa nemusel na receprii pytat na pripojenie k ich 220V).

                  A ked idem z prace na obed autom, tak tiez pozeram, ci vo „walking distance“ od restauracie je aj nabijacka (to ak ma prave viac restauracii dobre menu, inak idem tak, kde dobre menu maju) 🙂

          1. Když jsou baterky studené, vyplatí se před příjezdem k
            Když jsou baterky studené, vyplatí se před příjezdem k nabíječce zahřát ji rychlými rozjezdy(zrychleními) a silnou rekuperací. Tahle jakoby brzda/plyn jízda sice baterii více vybije, ale vyplatí se to, protože pak bude rychlejší nabíjení než u studené.

                1. Pri 0st. rekuperuje možno tak 10kW a pri -5st už
                  Pri 0st. rekuperuje možno tak 10kW a pri -5st už nerekuperuje takmer nič, alebo zanedbatelný výkon. Takže platí, že studená baterka sa dá najrýchlejšie zohriať odberom a nie nabíjaním.

            1. Třeba mě osobně žere spalovák v zimě asi víc než v
              Třeba mě osobně žere spalovák v zimě asi víc než v létě. Ale asi ne o tolik když jsem si toho nikdy ani nevšiml. Nicméně jde o to že se snáz a rychleji natankuje než dobije baterka. V těch vláknech rozebírali zejména to že se uživatelům v zimě nedařilo baterku nabít. Museli auto projet a ohřát a až pak to šlo. A že dojezd se snížil až o 80km.

              1. Tak, ked žerie spalovák cez leto 5L/100km a v zime 6L, tak
                Tak, ked žerie spalovák cez leto 5L/100km a v zime 6L, tak je to narast spotreby o 20%. To iste je aj s Teslou. Nič tragické.
                Všimol som si, že aj bez kúrenia je v zime trochu väčšia spotreba na suchej ceste, ale neviem presne prečo. Možno sú väčšie jazdné odpory ( hustejší vzduch, hustejšie mazivo v ložiskách a …)
                A to s tym nabijanim som nemal problem nikdy. Trochu zniženy vykon na supernabíjačke ak bola chladnejšia bateria po kludnej jazde. Doma pri nabíjacom vykone 11kW problém nikdy nebol ani pri chladnej baterke, ked auto stálo vonku v mraze. Inak vacsinou parkujem v garaži, takže najmenej 0st.
                Rád by som videl tú diskusiu ako mal niekto problemy s nabijanim.
                Nebavme sa o teplotach -20st. To maju problemy aj spalováky a spotreba je sakra vysoká.

                1. Když je chladno, tak baterie ze sebe nevydá tolik jako v
                  Když je chladno, tak baterie ze sebe nevydá tolik jako v teple.
                  Příklad – když Vám ve svítilně světlo skomírá a téměř nesvítí, stačí nechat baterky ohřát v teple a pak svítí jako nové 🙂
                  Pro stejnou jízdu s klesající teplotou baterie musí uvolnit více, tak to je (u fosilu je to také, ale o nějakém deci řidič ani neví).
                  Pokud necháte EV přes noc v pokojíku při 20 stupních a pak pojedete po suché silnici v -20 stupních, tak spotřeba bude téměř totožná jako v létě.

    1. Tesla není auto, Tesla je víra. Je to něco jako iPhone.
      Tesla není auto, Tesla je víra. Je to něco jako iPhone. Zakoupením Tesly se z tebe stává certifikovaný svědek Elonův.
      Zároveň to je jediná kára na světě, která se dostala do nebe. Což nemůžeme s jistotou tvrdit ani o Ježíši K.
      Uznej, že u Tesly je tuctový interiér naprosto podružná záležitost.

    2. Já si myslím ,že to je tím, že opravdových nadšenců co
      Já si myslím ,že to je tím, že opravdových nadšenců co mají teslu moc není a když už jsou tak se s tím nechtějí moc chlubit.

      Tady je spousty EV nadšenců v ojetých IONECH, MiEVECH .sem tam nějakej starší LEAF. Občas někdo ušetří na IONIQA, nebo taxikář na LEAFA 2. Dost často někdo doveze roční rozbitou ojetinu z německa za polovinu

      Ale tesla za 2-3 míče to je jiná liga, já jim třeba nezavidím ,ale na druhou stranu mě ty auta nezajímají na vození dětí do školy to zbytečně velký. A stejný to je u spalováků kdo jezdí v oktávce, přeci nekouká po 5 tkovým BMW a nezajímá ho to.

    3. Pár ich sem chodí, ale akonáhle začnú hovoriť o tom ako
      Pár ich sem chodí, ale akonáhle začnú hovoriť o tom ako sú sTeslou spokojní a iné auto by už nechceli, tak miestní úchylové sa do nich začnú navážať a trolovať, tak ich prestane baviť o tom hovoriť. A ja sa im nečudujem.
      Viď koment nižšie.

      1. Já jsem právě mockrát četl jak jsou spokojení ale to je
        Já jsem právě mockrát četl jak jsou spokojení ale to je hodně nekonkrétní údaj když si chcete něco koupit. Nedávno jsem potkal taxikáře v Tesle. Ptal jsem se jak se mu to rentuje a jak je spokojený. A on mi řekl že to se uvidí za pár let a moc se bavit nechtěl.

      1. Dobrý den a díky. Zajímá mě hlavně reálný dojezd. Snad
        Dobrý den a díky. Zajímá mě hlavně reálný dojezd. Snad jen jednou jsem Teslu viděl „letět“, v ostatních případech je vídám na dálnici v pomalém pruhu. Samozřejmě si kladu otázku zda je to z důvodu ekologické jízdy a tudíž rozhodnutí majitelů, či nutnosti prodloužit dojezd. Čili pokud na dálnici pojedu standardních 160-170km za hodinu a nebudu se bát používat potenciál auta ke zrychlování, kolik bude cca dojezd? Začnu se podepisovat, protože tu začíná být dobrý guláš. M.

        1. Mám TMS 100D, takže verze s největší baterií a dojezdem.
          Mám TMS 100D, takže verze s největší baterií a dojezdem. Začnu tím, že za dobu kdy auto mám jsem se nikdy nedostal do situace, kdy bych musel dojezd řešit, stejně jako s fosilem, dojedu všude kde potřebuju bez problémů. Běžně jezdím i delší trasy (Brno – Liberec, Brno – Nitra) ale třeba i opravdu dlouhé (Brno – Amsterdam, Frankfurt nebo Klagenfurt). Skutečně použitelný dojezd hodně záleží na tom na kolik % nabíjíte, pokud se budeme bavit o baterce nabité na 100%, kterou vyjedete do 0% (to v reálu nikdy neuděláte – ani u nádrže spalováku) tak v reálných podmínkách v létě ujedete tak 500 – 520 Km. Ve skutečnosti budete nabíjet tak na 90 – 80 % (já běžně na 80%, je to lepší pro zdraví baterky a většinou to bohatě stačí), ujedete tak 400 Km, v zimě cca 330 Km. Běžně auto nijak nešetřím a zrychlení si rozhodně užívám. Pro dosažení těchto dojezdů rozhodně není třeba jezdit jako důchodce. Na druhou stranu mi přijde, že auto Vás naučí jezdit mnohem plynuleji a klidněji než jakýkoliv spalovák co jsem měl a šetrnější jízda se pro Vás stane jaksi samozřejmostí a vůbec Vám to nepřijde divné. Pokud jezdím „normálně“ mám spotřebu běžně kolem 190 Wh/km na dálnici, 150 Wh/km na okreskách. V zimě o cca 15% – 20% více. Topení a klimatizaci používám běžně, v zimě i předehřívání auta
          cca 30 min. před jízdou, v extrémních vedrech i chlazení před jízdou. Pokud má topení a klima na dojezd vliv, tak jen nepozorovatelný.

        2. Nevím, jak to mají ostatní, ale já se s elektromobilem v
          Nevím, jak to mají ostatní, ale já se s elektromobilem v pravém pruhu neploužím kvůli spotřebě a dojezdu, ale díky možnosti si nerušeně povídat se spolucestujícími a bez obav i pozorovat okolí. Mluvím tedy o e-Golfu, ale platilo by to pro jakékoli BEV s adaptivním tempomatem, tedy i pro Tesly s autopilotem. Narozdíl od spalováku, kde se snažím dojet co nejrychleji, protože mě jízda po dálnici unavuje a bolej mě záda, tak tady se po té jízdě naopak cítím odpočinutější a zrelaxovaný.

          1. Uplne rovnako to mam s Ioniq-om a uzivam si jazdu. Jednoducho,
            Uplne rovnako to mam s Ioniq-om a uzivam si jazdu. Jednoducho, lebo mozem a viem si to zariadit/naplanovat 🙂

            EV nauci trochu viac „planovat“, a tak napr.: radsej idem do prace o 30 minut neskor, a miniem tym vsetky ranne spicky.

            Namiesto zbytocneho nahanania auta 130+ km/h po dialnici, a potom cakat v zapchach na vjazdoch do Presova/Kosic.

            Dolezitejsi je cas dvere-dvere a celkova pohoda, ako aktualna rychlost na dialnici 😉

Napsat komentář