Ford příští rok představí nové hybridní Mondeo, poprvé i jako kombík

V příštím roce uvede Ford na trh zdokonalenou řadu vozů Mondeo Hybrid s benzin-elektrickým hnacím ústrojím. Poprvé mezi nimi bude praktická varianta kombi.

Mondeo Hybrid sedan se již prodává. Jeho hybridní agregát je tvořen kombinací zážehového motoru 2,0 l, elektromotoru, generátoru a 1,4kWh baterie, která umožňuje i jízdu výhradně na elektrický pohon.
foto: Ford

Ford v roce 2019 představí vylepšenou řadu modelů Mondeo Hybrid s úsporným benzin-elektrickým pohonem. Novinkou bude praktická a prostorná varianta Mondeo Hybrid kombi. Nové Mondeo Hybrid kombi umožní těžit z předností hybridního pohonu i zákazníkům, kteří potřebují větší přepravní kapacitu.

Použitá hnací soustava umožňuje v mnoha provozních scénářích jízdu na tichý a úsporný elektrický pohon, přitom však zachovává dojezd tradičního spalovacího motoru. Verze kombi byla vyvinuta výlučně pro evropské trhy.

Podrobnou specifikaci a ceny vylepšené řady Mondeo Hybrid zveřejní Ford před zahájením prodeje. Díky své hospodárnosti a nízkým emisím CO2 představují tyto vozy přitažlivou alternativu ke vznětovým motorizacím pro firemní a rovněž pro soukromé zákazníky.

Mondeo Hybrid se aktuálně nabízí s čtyřdveřovou karoserií, jejíž nízká linie střechy připomíná sportovní kupé, a v některých evropských zemích také jako luxusní Mondeo Hybrid Vignale (není dostupné v České republice).

Hnací soustavu Fordu Mondeo Hybrid tvoří speciálně vyvinutý zážehový dvoulitrový motor, který pracuje v Atkinsonově cyklu, dále elektromotor, sloužící jako podpora spalovacího motoru – a generátor, jenž umožňuje rekuperační dobíjení kapalinou chlazené, recyklovatelné lithium-ion baterie o kapacitě 1,4 kWh, uložené za zadními sedadly. Rekuperací lze zachytit až 90 procent energie, která je při zpomalování či brzdění jinak ztracena.

Mondeo Hybrid je schopné jízdy v čistě elektrickém režimu. Zejména při popojíždění v městském provozu nabízí tichý a extrémně hospodárný provoz. Celkový výkon hybridní soustavy činí 138 kW (187 k), kola jsou poháněna přes automatickou převodovku s plynule měnitelným převodem, kterou vyvinul přímo Ford.

K úspornější jízdě řidičům pomáhají rovněž podpůrné systémy jako ukazatel Smartgauge, který usnadňuje sledování spotřeby paliva a elektrické energie; řízení s elektrickým posilovačem; dále elektrický pohon klimatizace, chladicí soustavy a podtlakových systémů, který výrazně snižuje zatížení motoru.

V nabídce komfortních technologií nechybí systém Active City Stop, aktivní parkovací asistent, zadní bezpečnostní pásy s integrovanými airbagy, infotainment SYNC 3 nebo adaptivní LED světlomety.

Mondeo Hybrid je první hybridní model Fordu vyráběný v Evropě. Stejně jako Mondea se zážehovými a vznětovými motory vyjíždí k zákazníkům z moderního montážního závodu ve španělské Valencii. Pro český trh bude Mondeo HEV nadále nabízeno výhradně ve verzi kombi. Ford Mondeo Hybrid se čtyřdveřovou karoserií má spotřebu paliva od 4,4 l/100 km a emise CO2 od 101 g/km.

tisková zpráva

32 Comments on “Ford příští rok představí nové hybridní Mondeo, poprvé i jako kombík”

  1. Takže i kombík bude vozit baterky v zavazadlovém prostoru –
    Takže i kombík bude vozit baterky v zavazadlovém prostoru – „kapalinou chlazené, recyklovatelné lithium-ion baterie o kapacitě 1,4 kWh, uložené za zadními sedadly!“ Jako řešení hodné Svazarmu a začátků elekromobility v Čechách let 1970 dobrý, ale ve 2018?

        1. Pokračující obchodní válka zvýšila daňovou sazbu na
          Pokračující obchodní válka zvýšila daňovou sazbu na Teslas prodávanou v Číně na 40 procent ve srovnání s 15 procenty u všech ostatních automobilů dovezených do Číny.

          „Vezmeme-li v úvahu náklady na dopravu z oceánu a dovozní tarify, Tesla nyní působí v nevýhodě 55% až 60% nákladů ve srovnání s přesně stejným automobilem vyráběným místně v Číně,“

          Vyplatí se jí to vyrábět v číně místo v usa :))

      1. Bohužel vyzkoušeno a je to parodie. Počínaje těmi
        Bohužel vyzkoušeno a je to parodie. Počínaje těmi baterkami v kufru za zadními sedadly, tedy zavazadlovém prostoru, a jízdními režimy konče. Ani při preferenci elektřiny neujedete na elektřinu žádnou normální vzdálenost, stačí jen trochu polechtat plyn a už tam naskakuje spalovák. Po hodině ježdění jsem to vzdal. Mezitím se mi ze zásuvky na sloupu služebního parkoviště prodejny Ford nabila 1/4 velké 16 kWh baterie mého plně elektrického Peugeot Ion.

        1. 1) kufr souhlas, bude řešit verze combi
          2) co je normální

          1) kufr souhlas, bude řešit verze combi
          2) co je normální vzdálenost na elektřinu?
          3) použil jste někdy jiný hybrid na dobu delší než 1h?

          Ptám se, protože z Vašeho textu je cítit nezkušenost a nepochopení hybridního pohonu.

          1. 1) s tím kufrem to opravdu nebude řešit verze kombi,
            1) s tím kufrem to opravdu nebude řešit verze kombi, prostě normálně zase nacpou do zavazadlového prostoru krabici s baterkami. To je špatně od základu, to mohli rovnou třeba dát k autu kouli a baterky do přívěsného vozíku. Nebo na střechu do rakve. Prostě amatérismus nejhrubšího zrna jedné z největších a nejstarších automobilek světa.

            2) u hybridu o vzdálenost ujetou na elektřinu nejde, úspory se dosahuje zapojením elektropohonu do fází, které spalovací pohon řeší velmi neekonomicky (i když o n řeší neekonomicky všechny fáze, jen některé více a jiné méně). Jde ovšem o to, že všechny hybridy, které jsem kdy zkoušel (Toyota, Ford, Citroen, Peugeot…) upřednostňovaly spalovací pohon. Přestože přístroje jasně deklarovaly plné nabití baterie, stačilo jen trochu přidat plyn a už se zapojoval spalovák. I když to bylo úplně zbytečné, například při popojíždění ve městě, aby za pár desítek sekund opět zhasl. To je systémově špatně, zapojit by se měl až při +-20% kapacity baterie, dříve ne. To jsem myslel tou vzdáleností. Jinak hybrid je opravdu jen o úspoře paliva, ne o čistém vzduchu a tichu, tady by měl opravdu být všude nahrazen plugin hybridem s dojezdy +-80 km, abychom měli města tichá a čistá.

            3) neměl jsem na to nervy, ta hodina – případně dvě – trápení s neustálými změnami ticha a klidné jízdy se startováním a vibracemi auta mne dokonale otrávila. Já vím, jsem zhýčkaný skoro 5 lety řízení elektromobilů, ale tak to prostě je.

            1. 1) věřím že kufr se povede 🙂
              2) souhlas plug-in je

              1) věřím že kufr se povede 🙂
              2) souhlas plug-in je řešení k vašim připomínkám.
              3) takže pochopení a znalost tam je ale návykovost elektromobilu je u Vás větší.Jste prostě někde jinde a jako občasný uživatel EV to plně chápu.

              Děkuji za příjemnou debatu.

  2. V roce 2020 mají být výrobní kapacity Li-ion okolo 350
    V roce 2020 mají být výrobní kapacity Li-ion okolo 350 GWh, tedy dost na 4 kWh do každého auta, takže si ty 1,4 kWh strčte víte kam.
    Pokud bych chtěl číst každej druhej článek o spalováku, tak budu chodit na jiný web, takže nás prosím ušetřete těchto zbytečných tiskových zpráv.

    1. Presne tak, pred 10timi rokmi mozno este trochu zaujimave.
      Presne tak, pred 10timi rokmi mozno este trochu zaujimave. Dnes je to chaby pokus. Cas hybridov a aj PHEV by mal koncit a nie zacinat. PHEV len mali naucit ludi, ze vlastne uz spalovak nepotrebuju a mali sa robit pocas tohto desatrocia. Dalsie uz ma patrit cistym EV.

Napsat komentář