Norsko na novém rekordu: 60 % nových aut do zásuvky!

Ačkoliv v srpnu se podíl aut do zásuvky na prodejích v Norsku mírně snížil na 42 %, září tento propad zcela vynahradilo.

Norsko je země plná divů – přírodních i jiných.
foto: Sorbyphoto, licence CC0 Creative Commons

Za září 2018 se v Norsku prodalo 10 620 nových osobních aut. Z nich celkem 4802 (45,3 %) bylo elektromobilů, dalších osm pak aut na vodík (mělo by jít o nejnovější model Hyundai Nexo!). Dalších 1585 se prodalo plug-in hybridů.

Plných 60,2 % nově prodaných aut v Norsku za září 2018 tak byla auta do zásuvky (elektromobily + plug-in hybridy). Zároveň bylo do Norska dovezeno dalších 1252 bazarových elektromobilů a prodalo se také 174 nových elektrododávek. Podíl dieselů v oblasti nových osobních aut byl pouze 12,4 %, podíl čistě benzinových aut pak 16,1 %.

Norsko si dalo za cíl dosáhnout do roku 2025, že všechna nově prodaná auta budou plně na elektřinu. Teď už je jasné, že tohoto cíle země daleko na severu dosáhne víc než snadno.

A jako bonus se můžete podívat na úchvatné video jaké divy stavebního inženýrství v Norsku plánují ve spojitosti se svou pobřežní dálnicí E39:

17 Comments on “Norsko na novém rekordu: 60 % nových aut do zásuvky!”

  1. Co je na tom tak úžasného? To je jako kdyby napsali
    Co je na tom tak úžasného? To je jako kdyby napsali článek, že si 99,9% nezaměstnaných chodí pro dávky, které jim dává stát.
    Pokud nastaví podmínky tak, že je to pro lidi výhodné, tak se to prostě prodává. Jestli je to tak správně je druhá věc. A třetí věc je, že co funguje v Norsku, které má elektřinu prakticky zadarmo a to když ji potřebuje, nebude fungovat v zemi, která je závislá na hnědém uhlí a atomu.

  2. V tunelu je lepsi elektromobil nez spalovak. Odvetrani neni
    V tunelu je lepsi elektromobil nez spalovak. Odvetrani neni lacina zalezitost a cisty vzduch je k nezaplaceni.
    Tunel je v zime nejlepsi reseni, zadna namraza, snih a sul. Kdyby v tunelu foukal vitr ve smeru jizdy, tak by spotreba aut byla nizsi. Tunel je fajn, jen to nesmi byt tunel na verejny rozpocet.

      1. Osobně očekávám, že po mediální masáží SUV (Je super
        Osobně očekávám, že po mediální masáží SUV (Je super auto pro každého) .
        Příjdou s další kamkaní. Po tom co Škoda auto uvede „svůj“ (Hybrid / Elektromobil)
        Naběhne celostátní kampan Hybrid a Elektromobil jsou prostě úžasne a ty od Škoda auto jsou prostě nejlepší .
        Už se nemohu dočkat s čím nás překvapí .

  3. Kdo byl nekdy v Norsku tak videl na vsech moznych kopcich
    Kdo byl nekdy v Norsku tak videl na vsech moznych kopcich potrubi do vodnich elektraren, tak ze cenu elektriky nikdo neresi.Spali jsme v mistnostech s jednoduchymi a ne prilis prilehavymi okny ale elektricke topeni jelo na plne pecky a na hadicich na oplachovani ryb a pracovnich stolu nebyli ventily a voda tekla nonstop.

  4. Nechápem ako je možné že čistých elektromobilov sa v
    Nechápem ako je možné že čistých elektromobilov sa v Nórsku predalo viac ako hybridov a vidíkačov? Ešte nepočuli, že vodík a hybridy sú budúcnosť 🙂 ? Tu na hybride to vie každý druhý „odborník“.
    Toš sú tam blbí, nebo co 😀 ?

    1. tu na hybride každý druhý „odborník“ forsíruje
      tu na hybride každý druhý „odborník“ forsíruje vodík?
      tak to asi nečítam diskusie pod správnymi článkami.

      mne sa naopak zdá, že vodík skoro všetci hejtujú, a snáď tak traja ľudia, vrátane mňa, k vodíku zaujali opatrne neutrálny a nie fest dissujúci postoj.

      ale štatistiku si nevediem, to je pravda, je to len môj vodojem.

      1. Já vodík nehejtuju 😀 třeba jako nosný plyn do
        Já vodík nehejtuju 😀 třeba jako nosný plyn do vzducholodí ho klidně doporučím.

        Ale jinak jsem ochoten nahodit 10 technických problémů, které se s vodíkem musí překonat. A obávám se, že nejjednodušší překonání daných problému je zaměřit se místo něj na čistý syntetický metanol. Ten se dá používat stejným způsobem jako vodík, a výrazně levněji.

Napsat komentář