Tesla je globální jedničkou v prodeji elektromobilů, díky Modelu 3

Magazín EV Sales zveřejnil statistiky globálních prodejů elektrických aut, tedy plug-in hybridů a elektromobilů, za srpen 2018. Prodalo se celkem 172 400 aut.

Tesle se v posledních měsících konečně daří rapidně zvyšovat produkci elektromobilu Tesla Model 3. Pro třetí čtvrtletí měla cíl 50 000 až 55 000 kusů, k pátku jich vyrobila přes 51 000 a konečně tak splnila svůj cíl. Celkově za toto čtvrtletí vyrobila asi 77 400 aut. To by jí mohlo už v tomto čtvrtletí, nebo v tom dalším, pomoct k dosažení tolik očekávané ziskovosti.
foto: Tesla

Celkem se za rok 2018 prodalo už 1 079 000 plug-in hybridů a elektromobilů po celém světě. Za srpen to bylo 172 400, z toho přes 92 000 kusů jen v Číně!

Přesto není letošním největším výrobcem elektroaut čínská automobilka, nýbrž americká Tesla. Za letošní rok dodala podle odhadů už 115 631 elektromobilů. Druhé čínské BYD „pouze“ 110 516 kusů aut do zásuvky.

Třetí je čínský BAIC s velkým odstupem na 78 549 kusů, čtvrté BMW s 74 934. Následují Roewe (62 613), Nissan (58 849), Volkswagen (55 373), Chery (36 552), Chevrolet (33 015) a Toyota (31 534).

Za srpen 2018 prodala Tesla celkem 25 793 elektromobilů, z toho bylo asi 18 300 vozů Tesla Model 3. Druhým nejprodávanějším autem do zásuvky za srpen je Nissan Leaf s 7334 kusy. Ten je také zatím po Modelu 3 (59 305) druhým globálně nejprodávanějším elektromobilem (56 773).

Za srpen 2018 se prodalo o 76 % aut do zásuvky víc, než za stejné období před rokem. Celoroční prodeje jsou vyšší o 69 % a auta do zásuvky už mají globálně 1,7% podíl na trhu.

57 Comments on “Tesla je globální jedničkou v prodeji elektromobilů, díky Modelu 3”

  1. Tesla 3 bude skoro v každém lepším baráku,jako druhé a
    Tesla 3 bude skoro v každém lepším baráku,jako druhé a nakonec jako první auto.
    Stačí, že si jej koupí pár známých lidí v okolí a nastane bum!
    Kolik lidí splácí skoda clever OCTAVIA COMBI STYLE 2,0 TDI 110 kW za pouhých 680000,- Kč.
    Jak se jednou svezou v 3 budou mít kolem svých ropáků plot nejbližšího bazaru!

      1. Jasně porovnáváme jablka a hrušky.
        Tesla je asi 1160000,-

        Jasně porovnáváme jablka a hrušky.
        Tesla je asi 1160000,- ovšem pak se maže rozdíl v nákladech na provoz a hlavně Skoda nemůže s ropožrútem nijak konkurovat 3,nemluvě o zůstatkové hodnotě!
        Ne každý na to bude mít,ale zaběhnuté domácnosti zváží do čeho investovat!
        Hodně bude Tesle nahrávat i modní trend,nemluvím o podpoře od státu a ta bude v momentě jak začne i Skoda dělat EV!
        Nic nepropaguji,jenom fandím Tesle za odvahu a trochu se posmívám automobilkám z roku 2.

      1. Bohužel zatím ne,dostavuji a jak finance,tak i stroj mám
        Bohužel zatím ne,dostavuji a jak finance,tak i stroj mám zaměřeny prozatím na stavební práce.Mám Nissan Navara, je to pracant a i v zimě zvládá Beskydy,jsme 650 metrů n.m.V našich podmínkách je nutné 4×4,na autscoutu jsem objevil BMW i3 za 22500,- + dovoz ..zatím to není ideál.Zato, mnoho jiných je v příznivější situaci a věřím že si udělají radost,přeji jím to!

    1. To je fajn – mít druhé auto do rodiny za MEGA+ – to si
      To je fajn – mít druhé auto do rodiny za MEGA+ – to si opravdu může spousta lidí dovolit – kdyby to byla pravda, tak nejsou druhá auta do rodiny malí levní prckové s cenou do 300 000 (za nové auto – jako ojetina zodpovědně do 150 tis), ono stačí se podívat jaká auta soukromý sektor kupuje a ejhle..ono ani ta Octavia za 680 to nebude – když tak Octavia do 500 – takže buď jste mimo, nebo Tesla plánuje rapidní zlevnění…

      1. Souhlas!
        Jenom je tu taková anomálie,například u nás na

        Souhlas!
        Jenom je tu taková anomálie,například u nás na vesnici,ale i v oblasti kde bydlí naše mamka není za druhé auto považováno nutně něco za 300000,- Kč. Naopak,jsou to zvučné značky a tam je úrodná půda pro auta jako je Tesla 3. Relativně nízká pořizovací cena a provoz neporovnatelně levnější,přitom zážitek z jízdy mnohdy lepší než u sportovních strojů.Porsche také reaguje na úbytek zákazníků kteří volí novou koncepci a nízké provozní náklady!Možná se pletu,uvidíme. 🙂
        Můj problém to bohu žel není,ale bral bych 3 raději než Porsche 987 Boxster!

        1. Ano, máme také tuhle anomálii, že si lidé jako druhé
          Ano, máme také tuhle anomálii, že si lidé jako druhé (spíše třetí) auto do rodiny kupují zážitkové auto, akorát u nás jsou to auta typu BMW E46 coupé, cabrio či modely řady „Z“, Audi Cabrio, MX 5 (nejčastěji NB) atd… i tak jsou to auta řádově v cenách dneška do 200 000 Kč.. a lidé, kteří si je kupují a nemají služební auta (nejčastěji je v okolí služební auto nový Superb), tak mají jako daily auta šedé myši typu Octavia 3 combi na benzín, nebo nějakou MPV krabici – překvapivě SUV úplně neletí. Tesla je v okolí 1 a má jí člověk, co dělá v podstatě investiční spekulace, k ní si pořídil sbírku edice AMG od Mercedesa – Ano je to tak Teslu používá stejně jako zážitkové auto -nejčastěji jezdí s AMG…

      1. Německým automobilkám by především měly utáhnout koule
        Německým automobilkám by především měly utáhnout koule do svěráku za tohle

        To jen potvrzuje co už víme dávno, že fyzikální zákony platí i pro automobilky. Tedy hybridy s malou baterií v reálném světě nefungují a fungovat ani nemůžou. Podle mne jsou hybridy bez reálného dojedu 100km úplně stejný podvod jako dýzlgate, protože výrobci moc dobře věděli, že v reálném provozu ty emise mají mizerné. A chybu je třeba hledat i na straně autorit, protože ty to samozřejmě musely vědět také a tolerovaly to úplně stejně jako tu dýzlprasečinu, než se konečně našla alespoň jedna autorita, která řekla dost! A je ostuda že to nebyla evropská autorita.

        1. Takže si zmatlal elektromobily a hybridy dohromady a
          Takže si zmatlal elektromobily a hybridy dohromady a říkáš tomu všemu elektromobily? :)))) Čéče prober se z diskotéky, Tesla letos celosvětově prodala 3,6x víc BEV elektroaut než ty dinosaurský přístipkáři :)))

          Tesla vs Němci
          115 631 vs 31 366 (BMW 20 720 + VW 10 646)

          Pořád řikám že to věčný matlání PHEV a BEV žebříčků je na houno a lidi z toho jen blbnou 😀

  2. opravdu hodně firem si vsadilo na pokles akcií tesly a před
    opravdu hodně firem si vsadilo na pokles akcií tesly a před uvedením modelu 3 mají jem málo možností jak svoji sázku ještě vyhrát. Mají příliš silnou motivaci proto muska žalují, snaží se hodnotu firmy srazit alespoň tím že srazí hlavu jejího zakladatele … vsadili na poles akcií přes 15 miliard dolarů, to je velmi silná motivace a s příchodem modelu 3 reálně hrozí že o ty peníze příjdou. To vysvětluje ohromný tlak který teď na teslu míří. Kupoviduv se to těmto spekulantům nakonec podařilo a po žalobách na muska za jeho tweet o odkupu akcií akcie klesly skutečně o takový podíl že mohou prodat s menší ztrátou než která by jim hrozila po uvedení modelu 3 … finanční trhy nejsou nic jiného než bojiště plné zákeřných grázlů.

    1. Elon Musk je uplne v pohode, protoze v tom kritickem tweetu,
      Elon Musk je uplne v pohode, protoze v tom kritickem tweetu, na kterem je cela zaloba postavena, napsal, ze dany krok zvazuje “considering”, timto jasne naznacil, ze k te privatizaci dojde pouze mozna a jestli vubec, nic definitivne nedeklaroval, jak tvrdi zalujici.

      1. Pokud budeme brát, že se v segmentu nad 800 tisíc, kde je
        Pokud budeme brát, že se v segmentu nad 800 tisíc, kde je drtivá většina EV, prodá čtvrtina osobních aut (to odhaduji, ale počítám, že alespoň 3/4 lidí koupí auto pod 800k), tedy okolo 20 milionů ročně a letos odhady hovoří o 2 milionech EV, potom to znamená podíl už slušných 10 %. A vzhledem k tomu, že tento segment je pro automobilky nejvýnosnější, myslím, že už to docela pociťují, že z jejich spalovacího koláče a dojné krávy na peníze se najednou ukrojila jedna desetina.

  3. 1.7% už není tak snadno přehlédnutelný podíl, přesto
    1.7% už není tak snadno přehlédnutelný podíl, přesto bych ale přeci jen radši viděl úspěch našich automobilek než tesly ze které nemáme vůbec nic jen zápornou obchocní bilanci. Rozodhoně mi tedy dělá větší radost vidět že po americké a japonské automobilce je v pelotonu přeci jen i několik evropských připravených dodávat na našem trhu srovnatelné substituty, to je rozhodně pro nás důležitejší než na-nic-ziskovost tesly …

    1. Ziskovost Tesly není na nic. Tesla, jak se říká, hodila
      Ziskovost Tesly není na nic. Tesla, jak se říká, hodila rukavici. Bez toho tlaku, který Tesla vyvíjí na celý sektor osobní dopravy, by se nám hůř dýchalo jesště hodně dlouho. Doslova. Pořád věřím, že s příchodem elektromobility se výrazně zlepší kvalita ovzduší ve městech, a že emisní dopady budou menší i globálně.

        1. Ale ty elektroauta nebudou věčně stát mega! V Číně se
          Ale ty elektroauta nebudou věčně stát mega! V Číně se dneska dají koupit už za 30 táců na naše. Jasně, jsou to sračky co nesplňují základní bezpečnostní požadavky ale co to znamená je že si Číňan už spalovák za 300 tisíc nekoupí! A když si miliarda Číňanů nekoupí spalovák, na světovej trh to má vliv! Tady se právě řeší kdo si ukousne z budoucího koláče nejvíc a my to zase nebudem!

      1. Bohužel máte pravdu. Co je na rýsovacích prknech
        Bohužel máte pravdu. Co je na rýsovacích prknech netuším, ale to co je ohlášeno pro příští dva roky není konkurencí ani pro současné Tesly. Smutné, opravdu smutné. A to u Tesly určitě nespí na vavřínech a makají ještě tvrději než ostatní…

    2. stejně žádnou automobilku nemáme, takže po vyvedení
      stejně žádnou automobilku nemáme, takže po vyvedení dividend se záporná bilance projeví i v montovnách na našem území. Je úplně jedno od koho koupíš. A protože z našich luhů není jediný BEV (vyjma historického Favorita) tak holt smůla soudruzi z NDR. Někde jste udělali chybu a chléb za vůz ve kterém si vozím zadel papinká dělník v jiném kraji světa. Trh rozhodl.

    3. Jenže my máme zápornou obchodní bilanci kvůli
      Jenže my máme zápornou obchodní bilanci kvůli každoročnímu nákupu téměř 8 miliard litrů pohonných hmot, tedy při ceně 15 Kč/l (nevím přesně, kdyžtak mě opravte) je to mínus 120 miliard ročně. Pokud bychom tyto peníze investovali do bateriového průmyslu, pak bychom během 2-3 let měli výrobní kapacity větší než Tesla+Panasonic+Samsung+LG+CATL+BYD dohromady.

Napsat komentář