Síť evropských rychlonabíječek Ionity má prvních 10 stanic

Evropská síť rychlonabíjecích stanic Ionity má hotových prvních 10 zastavení. Zatím v Německu, Francii, Rakousku a Švýcarsku.

Jedním z cílů sítě Ionity je prosazovat jeden celoevropský nabíjecí standard, tedy CCS.
foto: Ionity

Ionity je společným podnikem automobilek BMW, Daimler, Ford a Volkswagen, včetně Audi a Porsche. Prvních 10 stanic je hotových, dalších 16 v přípravě.

Celkem má síť nabíjecích stanic Ionity do roku 2020 zahrnovat 400 nabíječek po celé Evropě, včetně České republiky. I zde už údajně probíhají přípravy.

Mapa nabíjecích stanic Ionity v Evropě. Černé stanice jsou aktivní (občas jsou po jedné na obou stranách dálnice, proto je pinů jen sedm), bílé se připravují, šedivé (Dánsko) testují.

Mapa nabíjecích stanic Ionity v Evropě. Černé stanice jsou aktivní (občas jsou po jedné na obou stranách dálnice, proto je pinů jen sedm), bílé se připravují, šedivé (Dánsko) testují.
foto: Ionity

Průměrně mají stanice 6 nabíjecích stojanů, ovšem pouze s CCS konektory. CHAdeMO z pochopitelných důvodů (jde o japonský standard) chybí. Max. budoucí výkon je 350 kW.

Nabíjení ovšem samozřejmě není zdarma. Cena je 8 euro/švýcarských franků/liber, případně 80 norských/švédských/dánských korun za jedno nabití.

vlastní

58 Comments on “Síť evropských rychlonabíječek Ionity má prvních 10 stanic”

  1. Adapter CCS na CHAdeMO je asi nerealny a pocitam, ze si to
    Adapter CCS na CHAdeMO je asi nerealny a pocitam, ze si to stejne ohlidaji a nikdo z nas tam nenabije, teda krom zakazniku kartelu fosil znacek, co desetileti blokuji elektromobilitu. At zije dal EVMapa a parta lokalnich nadsencu jako v roce 2012..

        1. Takže Tesla taky neumožňuje u SC nabíjet auta konkurence,
          Takže Tesla taky neumožňuje u SC nabíjet auta konkurence, jenom Teslu.

          Proč by u Ionity měla být možnost nabijet Chademo, když to je japonský standard a Ionity je z peněz evropských automobilek plus z peněz EU? Jde asi i o podporu prodeje evropských EV s CCS konektorem, ne? A aspoň bude v EU jednotný standard.

          1. Mládenci, důvod proč neosazuje Ionity CHAdeMO konektory
            Mládenci, důvod proč neosazuje Ionity CHAdeMO konektory není konkurenční boj proti CHAdeMO v EU (ikdyž podle mne čím dřív bude vyhnáno z EU tím lépe pro celé odvětví), ale čistě z pragmatického důvodu podmínek dotace pro Ionity, která je vázaná na vybudování sítě ultra-fast dobíjecích stanic (tedy >150kW). Bohužel CHAdeMO asociace dodnes (zcela bezdůvodně) nebyla schopna/ochotna na trh dodat revizi, která by umožnila víc než 50kW a stále o tom jen žvaní a žvaní. Takže si za ignoraci u velmi rychlých dobíjecích stanic CHAdeMO může samo.

            A ještě si přisadím. Pořád se, zejména evropské konkurenci Tesly, vyčítá chybějící síť 100kW+ stanic, nicméně zcela se při tom v komentářích opomíjí zhodnotit chybějící infrastruktura japonská konkurence. 100kW+ CCS stanice sice rostou stále pomalu, ale pořád je to na míle daleko tomu, co předvádí Nissan a CHAdeMO. Pokud koncem roku 2019 přijde Leaf se 100kW dobíjením, tak bych si i vsadil, že stále nebude stát ani jedna jediná 100kW CHAdeMO stanice!

            1. Ionyty je ciste o konkurencnim boji, bohuzel za nase penize.
              Ionyty je ciste o konkurencnim boji, bohuzel za nase penize. CCS neni zadny evropsky standard, to je cista fabulace manageru z Wolfsburgu. CHAdeMO pouzivaji i Zero motorky, Citroen, Mazda nebo Peugeot a hlavne DIY lide, kteri si nemohou dovolit platit vypalne za CCS. Navic CHAdeMO je vyuzivany v i USA, je to tedy globalni standard. CHAdeMO 2.0 jde az na 400KW vykon, zadny problem. CCS se na oko tvari jako standard, ale v realu je to totalne obskurni a uzavreny protokol, ktery kartel neustale meni, takze prakticky neni mozne to pouzit bez toho, aby jste jim platil nehorazne sumy za novou a novou dokumentaci. CHAdeMO je otevrene s komplet implementaci na GitHubu.. a hlavne je stabilni a funguje normalne pres CAN bus komunikacni kanaly bezne v autech.

              1. Teď jsem se díval na oficiální stránky asociace CHAdeMO a
                Teď jsem se díval na oficiální stránky asociace CHAdeMO a chtěl jsem si tam tu zcela otevřenou dokumentaci stáhnout a zároveň si při tom objednat CHAdeMO certifikovanou stanici s výkonem vyšším než 50kW. Nějak jsem nepochodil, můžete mě prosím nasměrovat?

                CHAdeMO je a od začátku byla uzavřená platforma, kde musíte tvrdě platit za členství. Pokud chcete mít přístup k protokolům tak musíte platit ten nejvyšší „regular member“ poplatek 3800 Eur/rok viz zde Na trhu není dodnes ani jedna CHAdeMO stanice s vyšším výkonem než 50kW, natož těch 400kW. S největší pravděpodobností je to proto, že nikdo zkrátka nechce zaplatit vývoj příslušného konektoru, který by zvládl signifikantně více než současných 125A(50kW) a zároveň zůstal zpětně kompatibilní! Ani bych se nedivil, že to prostě nejde bez toho, aby ten konektor byl nesmyslně výrobně drahý. Pokud si pamatujete rok 2010 tak v té době CHAdeMO podporované Nissanem velmi hlasitě vytrubovalo tu hovadinu, že 50kW dobíjení a dojezd 160km stačí všem na věčné časy. Tudíž protokol CHAdeMO 2.0 je bez příslušného konektoru pouhé papírové cvičení, které se velmi pravděpodobně snaží oddálit odhalení že CHAdeMO prostě na začátku udělalo zásadní chybu v designu.

                Proti tomu CCS už od svého vzniku počítalo s tím, že jednou dojde na 400kW (1000V/400A) při zachování zpětné kompatibility. A skutečně původní návrh silových pinů CCS konektoru ukázal, že přenést 400A s rezervou není žádný problém a dnes už máme na trhu dostupnou i 500A variantu CCS konektoru.

                1. Nekde po netu beha verze 0.9neco a nekdo podle toho napsal kod
                  Nekde po netu beha verze 0.9neco a nekdo podle toho napsal kod pro Arduino. To bude zrejme to „vsechno na githubu“. Kdyby to pouzil skutecny vyrobce aut (a ne hobik do sveho bastlu), tak ma zrejme okamzite na krku pravniky.

                2. Na Githubu vidím několik aplikaci pro CHAdeMO a nic pro CCS,
                  Na Githubu vidím několik aplikaci pro CHAdeMO a nic pro CCS, na webu CHAdeMO píšou, že pro non-profity a podobné je dokumentace zdarma. Na webu CCS nic podobného, takže věřím, že CHAdeMO by se tam mělo přidat do Ionity nebo ať na to mrkne OLAF. Je neuvěřitelné, jak si můžou VW, po všech těch skandálech ještě nakonec za naše peníze vynucovat vlastní standardy.

                3. Tak si do CHAdeMO o tu dokumentaci protokolu zdarma napište.
                  Tak si do CHAdeMO o tu dokumentaci protokolu zdarma napište. Vy motáte dohromady dvě věci. To že je k dispozici kód CHAdeMO dle 0.9.0 např pro arduino je dáno:

                  1) ani CHAdeMO nedokázalo obejít povinnost protokol zalistovat do národních norem. Vy si tak můžete pořídit Japonskou normu JIS TS D 0007:2012 či harmonizovanou EU normu ČSN EN 61851-24, které obsahují popis komunikace dle 0.9.0, která je zpětně kompatibilní s nejnovějšími verzemi.
                  2) implementace CHAdeMO komunikačního protokolu je po HW i SW stránce velmi primitivní.

                  CCS protokol si můžete od počátku naprosto volně pořídit stejnou cestou technických norem s tím, že jej můžete používat i pro komerční účely bez nutnosti platit poplatky. Konkrétně jde o normy DIN SPEC 70121:2014-12 (CCS 1.0) či ČSN EN ISO 15118-(1,2,3) pro CCS 2.0. To že na internetu není k dispozici kód CCS pro Arduino je dáno pouze složitostí implementace CCS po HW i SW stránce a tak ti, co ji zvládli, si ji raději nechají pořádně zaplatit.

                  A ještě k té Ionity. Evropské kontrolní autority by jim při implementaci 50kW CHAdeMO naopak s vysokou pravděpodobností tu dotaci odebraly, protože by Ionity prostě nesplnilo technické podmínky dotačního titulu = povinnost vybudovat sít ultra-fast stanic, což CHAdeMO 50kW není a žádné rychlejší CHAdeMO na trhu dnes prostě není.

        1. Přečtěte si jejich vlastní komentáře ke grafu, nic
          Přečtěte si jejich vlastní komentáře ke grafu, nic nepokleslo, je to nesmysl založený na registraci VIN, které si registrovali do zásoby (cca 30 tisíc za 1 měsíc). Takže stejně jak nenastal ten peak přes 6000/týden, tak teď není 2335/týden. Jedou něco okolo 4300/týden, nějaký den víc, nějaký den méně.
          Během příštího týdne budou instalovat 3 nové automatizované Grohmann mašinky z Německa, které už jsou na cestě a které zvýší maximální produkci baterií ze 6000 na 8000/týden. Proč by to asi dělali, kdyby jim jich stačila polovina současného počtu.

          1. kde si přečíst vlastní komentář?
            když oficiálně

            kde si přečíst vlastní komentář?
            když oficiálně nepublikují výsledky veřejnost si počítá svý a ty obecně platí at si tesla kecá co chce. Nezveřejnuje tak má co chce 😉
            Během příštího týdne budou instalovat 3 nové automatizované Grohmann mašinky z Německa?? tyjo jak ste na tzo přišel? kde je zdoj?? 🙂 ale povzbudivá zpráva jo ovšem brána s rezervou zatím 😉

            1. Třeba ten komentáře z toho odkazu, který jste sám poslal?
              Třeba ten komentáře z toho odkazu, který jste sám poslal? 😀
              Ach jo, to je tak, když někdo přečte sotva nadpis a pak dělá závěry :(. Už jen kvůli těmto odhadům Tesla měnila několikrát systém registrace VIN, nejdřív na plánovanou výrobu cca 2 týdny dopředu, pak registraci ohromného množství VIN během pár dnů, které stačily skoro na 2měsíční produkci a teď je zase nejblíž co kdy byla ke stropu VIN (registrováno je 116337 VIN a zákazník s nejvyšším má 115955), pak i nový zákazníci mají VIN třeba okolo 60 tisíc a auto bylo vyrobené v září, prostě totální bordel, ze kterého se graf udělat prostě nedá. Počkejte si 4 dny na zveřejnění čtvrtletních výsledků, to je jediný relevantní údaj (očkekává se okolo 53 000 vyrobených a 58 tisíc dodaných TM3).

              1. jaký komentáře?? ten blůmberg používám jen na číslo
                jaký komentáře?? ten blůmberg používám jen na číslo stavu týden produkce max grafy jinak je ne nepřehledná vyblitá stránka kerý stejnak věří jen 50% tak jaký „jejich vlastní komentář“ sem se ptal jak ste psal 🙂

                1. ted tam píšou 2266 asi mají taky svátek :))
                  jinak

                  ted tam píšou 2266 asi mají taky svátek :))

                  jinak samozřejmě máme náhraďáka 😉

                  docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vSkckurdmbXt5Bh4dVenUhsjoal1Y6qRIkFBG_tcOhTxGp6xUL5j8DqkMPY0K9TfOCDz83A_7HGcQCl/pubhtml#

                2. Tehle je sice o dost přesnější, ale přijde mi, že na to
                  Tehle je sice o dost přesnější, ale přijde mi, že na to poslední dobou taky totálně kašlou (viz ty 4 týdny po sobě, kdy je přesně 4277/týden). Popravdě teď neexistuje dobrý zdroj, s dobrým odhadem.
                  Minulý pátek prý měli rekordní den s více než 800 TM3 za den, takže z toho je jasný, že je 2266 nesmysl a 6000 minulý měsíc je zase více než 7x rekordní den z minulého týdne. Troy se s tím asi nechtěl párat, tak udělal nějaký +-průměr, který bude +-vycházet. Stejně je nejdůležitější, že udělají cca 53000/3Q/13 týdnů (tedy Ø 4100/týden) a že to bude každé čtvrtletí lepší a lepší.

                3. noo tohle je zajmavá analýza, je vidět že do toho
                  noo tohle je zajmavá analýza, je vidět že do toho štouráte víc jak já, to se hodí, hned jsem si zaokrouhlil myšlenky dikas 😉

                4. To máte pravdu, už si řikám, že bych se měl věnovat se
                  To máte pravdu, už si řikám, že bych se měl věnovat se více svým věcem než se šťourat v číslech. Ale baví mě to :).

                5. Je potřeba přikoupit akcie, podporujete Teslu!! když už
                  Je potřeba přikoupit akcie, podporujete Teslu!! když už jdou do háje..

                6. Pod tím číslíčkem a těmi grafy je blog se spoustou
                  Pod tím číslíčkem a těmi grafy je blog se spoustou komentářů, jak ty grafy dělají, jak počítají a jak odstraňují problémy, které s tím mají (třeba přeskakování VIN, AWD VIN apod.), kde přímo píšou, jak to máme používat jenom na odhad čtvrtletních výsledků, že na týdenní predikce je to úplně na hovno.
                  Takže hezké, že tu stránku používáte jenom na ty číslíčka nahoře, ale ona pokračuje i dole. Takže zkuste jít na ten váš odkaz, vydržet scroolovat přes tu jejich vyblitou nepřehlednou stránku a narazíte na to, o čem celou dobu mluvím :).

                7. no vidite to a jelikož je vyblitá a stejnak ji věřím jen
                  no vidite to a jelikož je vyblitá a stejnak ji věřím jen na 50% není třeba rolovat protože dávno jsem roloval a nic kloudnýho nevyroloval a hrubý obrázek týdenní produkce mám z prvního čísla a z náhradní tabulky. A nemuseli sme tady o takový kravině psát romány 🙂 Proto všem vykládám filtrujte jen moudra balastem se nezabývat 🙂 ale i tak dík za vysvětlenní. A když sem nějaký moudro zas napíšete tak nejlépe ho hned doložit důkazem odkazem aby se blbouni jako já nemuseli na štyrykrát ptát 😉

      1. Já myslím, že naopak oslavné ódy. Skončí dřív než mu
        Já myslím, že naopak oslavné ódy. Skončí dřív než mu to zničí zdraví. Nakopnul celý svět a za to jsem mu já osobně neskonale vděčný. Pro mne je to prostě správný chlap. Žádný ubožák jako jste vy.

        A bude se teď moci více věnovat SpaceX. U aut už není třeba. Zázrak už dokázal.

      1. SEC podala žalobu na Elona kvůli jeho tweet ohledně
        SEC podala žalobu na Elona kvůli jeho tweet ohledně možného stažení podniku z burzy a obvinila ho z podvodů s cennými papíry, kerý prý vedl k chaosu na burze a poškodil infestóry. Žádají aby byl pokutován a nemohl stát v čele veřejně obchodovatelné společnosti píšou na Rojtrs 😉

        e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/regulatori-obvinili-muska-z-podvodu-s-cennymi-papiry-1351727

        a možná že si bude stavět už jen rakety a hulit džojty :)))))))))

        1. tady je pěkně popsaný jaký Boháč Musk má problém,
          tady je pěkně popsaný jaký Boháč Musk má problém, podali na něj žalobu za podvod s akciemi. „Jsem poctivec,“ hájí se

          blesk.cz/clanek/zpravy-svet/567575/bohac-musk-ma-problem-podali-na-nej-zalobu-za-podvod-s-akciemi-jsem-poctivec-haji-se.html

Napsat komentář