Autobusy v Portugalsku budou díky Toyotě jezdit na vodík

Systém palivových článků Toyota bude nasazen v prvních městských autobusech Caetanobus v Portugalsku. Tato firma představí na podzim 2019 svůj první městský autobus na vodík.

Toyota podporuje nasazení svých technologií vodíkových palivových článků mimo samotné osobní automobily – ať už se jedná o těžká nákladní vozidla, menší dodávky, vysokozdvižné vozíky nebo autobusy.
foto: Toyota

V Evropě bude Toyota dodávat své systémy palivových článků firmě Caetanobus SA za účelem výroby městských autobusů poháněných vodíkovými palivovými články. První bezemisní městské autobusy na palivové články sjedou z výrobních linek Caetanobus SA již za rok a uvedená společnost je zpočátku nasadí v poloprovozním režimu.

„Dodávky našich systémů firmě Caetanobus dokazují široké možnosti praktického využití i ekologických přínosů vodíku na cestě ke společnosti bez emisí. Nesmírně nás těší vyhlídka na vznik prvních autobusů našeho dlouhodobého automobilového partnera v evropských městech. Vodíkové autobusy předčí jiné bezemisní autobusy několika významnými výhodami, jako je delší dojezdová vzdálenost nebo kratší doba tankování. Díky těmto přednostem lze vodíkové autobusy provozovat na delších trasách a s vyšší mírou využití,“ uvedl Dr. Johan van Zyl, prezident a generální ředitel společnosti Toyota Motor Europe.

tisková zpráva

15 Comments on “Autobusy v Portugalsku budou díky Toyotě jezdit na vodík”

  1. eštežejeportugalsko na pôobreží atlantiku a nie
    eštežejeportugalsko na pôobreží atlantiku a nie stredozemného mora. pretože to v blízkej budúcnosti vyschne.
    „O 50 miliónov rokov: zrážka Afriky s Európou.
    Náraz Afriky do Európy vytvoria nové pohoria podobné Himalájam. Oveľa skôr sa uzavrie Gibraltársky prieliv a Stredozemné more vyschne.“
    https://strategie.hnonline.sk/galeria/9794-co-caka-zem/e44502ee742d636148c05047aa162526?back_url=https%3A%2F%2Fstrategie.hnonline.sk%2Fgaleria%2F8677-zivot-pod-mikroskopom%2Fdalsie

    1. Teď to nepůjde ani náhodou, protože v Německu se rozjedou
      Teď to nepůjde ani náhodou, protože v Německu se rozjedou ty hardwareové úpravy starých dízlů a následně nejspíš i přidávání filtrů do před pár lety supermoderních přímovstřikových benzínů.
      Se to tak krásně sešlo, že nejspíš ani nejde o náhodu, a lokální střední servisy tím mají zajištěné minimálně další tučné desetiletí.

    2. Jinak jakákoliv v dohledné době představitelná tvrdost na
      Jinak jakákoliv v dohledné době představitelná tvrdost na zpovykané Zápaďáky včetně tamních tmavých multiflákačů, bude stále daleko menší než se už dávno aplikuje na české bílé trpitele třeba ve stejném oboru ze strany korejského Hyundaie.

  2. 🙂
    Ta Toyota je fakt marná, tam teď musí mít

    🙂
    Ta Toyota je fakt marná, tam teď musí mít nejšvidravější vizionáře světa.

    Autobus je daleko lepší nasazení pro drahý vodík než osobáky, ale ne městský v Evropě tam budou baterkáče, musí se jednat o autobusy minimálně příměstské nebo spíš dálkové, kterým stačí návrat na základnu jednou denně.
    Ale stejně teď má přednost metan, a vodík může možná masově fungovat v dopravě nejvyspělejších států nejdřív za 15 let, pokud ho zvládnou levněji vyrábět třeba vysokoteplotní jaderné elektrárny.

Napsat komentář