Autosalon Paříž 2018: Škoda Vision RS jako sportovní a ekologická budoucnost

Na říjnovém pařížském autosalonu bude studie Škoda Vision RS s plug-in-hybridním pohonem konkrétní předzvěstí dalšího vývojového stupně sportovních modelů RS a designu budoucího kompaktního vozu.

Škoda VIsion RS je koncept plug-in hybridu o systémovém výkonu 180 kW (245 PS), elektrický dojezd 70 kilometrů.
foto: Škoda

Důraz na ochranu životního prostředí Škoda demonstruje také použitím ekologicky vyrobených a veganských materiálů. Plug-in-hybridní pohon studie Škoda Vision RS kombinuje motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) s elektromotorem o výkonu 75 kW (102 k).

Škoda Vision RS

Škoda Vision RS
foto: Škoda

Společně dosahují systémového výkonu 180 kW (245 k), díky němuž studie zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,1 s, za 8,9 s pak zvládá zrychlení z 80 na 120 km/h. Kompaktní sportovní vůz emituje pouze 33 g CO2/km.

S čistě elektrickým, lokálně bezemisním pohonem má vůz dojezd až 70 kilometrů. Ion-lithiový akumulátor s kapacitou 13 kWh lze nabít za 2,5 hodiny. Alternativně lze studii Škoda Vision RS nabíjet z domácí zásuvky nebo při jízdě dobíjet prostřednictvím rekuperace.

Škoda Vision RS

Škoda Vision RS
foto: Škoda

Díky xyrallicovým krystalům získává zářivě bílý lak studie Škoda Vision RS lehce namodralý odstín. Lak se skládá ze tří vrstev se speciálními organickými složkami, odráží teplo a snižuje tak teplotu interiéru.

Výrazný kontrast k bílému laku tvoří černé karbonové díly karoserie. Z tohoto hi-tech materiálu, který se často používá ve sportovních vozech, je mimo jiné vytvořená nově tvarovaná maska chladiče, přední a zadní spojler, vnější zrcátka, boční prahy, vstupy a výstupy vzduchu i zadní difuzér.

Škoda Vision RS

Škoda Vision RS
foto: Škoda

Karbon, vyrobený ze 100% z recyklovaného polyesteru, našel široké využití i ve vzdušném interiéru: například na sedadlech, která se jakoby vznáší v prostoru a jsou potažená Alcantara.

Škoda Vision RS

Škoda Vision RS
foto: Škoda

Sedadla mají na bocích malé vlaječky připomínající založení Československa před 100 lety. Dalším příkladem odpovědného přístupu k životnímu prostředí jsou koberce z velmi pevné netkané textilie Piňatex, vyráběné z dlouhých vláken listů ananasovníku.

tisková zpráva

28 Comments on “Autosalon Paříž 2018: Škoda Vision RS jako sportovní a ekologická budoucnost”

  1. Dojezd až 70 kilometrů u pluginu s kapacitou 13 kWh
    Dojezd až 70 kilometrů u pluginu s kapacitou 13 kWh vychází na 18,6 kWh/100 km, což je zatím nejlepší hodnota, kterou jsem kdy viděl. To je nějaké podezřelé, že zrovna Škoda by byla první, kdo by dal pod 20 kWh/100, nebo víte o nějakém jiném pluginu, který se této hodnotě blíží?

    1. Proč to tak je? 330e taky jezdí přes 20. I při slušné
      Proč to tak je? 330e taky jezdí přes 20. I při slušné jízdě. Jasně převodovka má ztráty. Ale dnes už nejsou zas tak velké. Čekal jsem že to už spíš pomůže když ten elektro motor nemusí točit takové brutální otáčky jako u bev.

    2. Proč to tak je? 330e taky jezdí přes 20. I při slušné
      Proč to tak je? 330e taky jezdí přes 20. I při slušné jízdě. Jasně převodovka má ztráty. Ale dnes už nejsou zas tak velké. Čekal jsem že to už spíš pomůže když ten elektro motor nemusí točit takové brutální otáčky jako u bev.

Napsat komentář