Dva roky po uvedení čtvrté generace na trh prošla KIA Sportage modernizací, která přinesla nové designové prvky exteriéru, interiéru a nové technologie týkající se bezpečnosti a infotainmentu včetně pohonných jednotek.
foto: KiaKia
Nově Sportage nabízí full LED přední světlomety se čtyřmi diodami LED denního svícení a LED zadní svítilny ve tvaru C. Designéři dali nový ráz masce chladiče a přednímu nárazníku s mlhovými světlomety, detailům na zádi a novému designu kol z lehké slitiny.
Interiér nabízí praktičtější tvar volantu a přepracovaný štít přístrojové desky s bezrámečkovou 7‘‘ nebo 8‘‘ palcovou navigací. Sportage nadále nabízí sportovní edici GT Line, která je nově opatřena spodním zadním spoilerem se dvěma výfuky. K dispozici je až jedenáct barev karoserie z toho pět zcela nových.
Portfolio motorů zahrnuje čtyři agregáty, dva zážehové a dva vznětové z toho vůbec poprvé nový 2,0 litrový dieselový mild-hybrid pohon EcoDynamics+ 48V. Všechny motory splňují emisní normu Euro 6d TEMP a nabízeny jsou se třemi převodovkami.
Na trhu v ČR je modernizovaná Sportage nabízena v 5 úrovních výbavy Comfort, Exclusive, Style a Premium včetně zmíněné edice GT Line. Nabídka motorů zahrnuje dva přepracované benzínové motory 1,6 litru T-GDI o výkonu 177 k (265 Nm) s emisemi od 170 g/km a 1,6 GDI o výkonu 132 k (161 Nm) a emisemi CO2 od 159 g/km.
foto: Kia
Oba motory jsou vybaveny novými filtry pevných částic GPF a plní emisní normu Euro 6d TEMP. S pohonnou jednotkou T-GDI se pojí pohon předních nebo všech kol, přičemž u modelů s pohonem 4×4 je nabízena sedmistupňová dvouspojková převodovka DCT.
Stávající dieselový motor o objemu 1,7 CRDi byl nahrazen zcela novým úsporným CRDi motorem o objemu 1,6 litru vlastní výroby Kia. Jedná se o nejčistší dieselový motor, jaký kdy automobilka vyrobila. Výkon motoru činí 136 k (320 Nm) s emisemi od 123 g/km. Motor 1,6 CRDi je standardně s pohonem předních kol prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, k dispozici rovněž s pohonem všech kol a 7DCT.
Do nabídky pohonů přibyl nový a vůbec poprvé u modelové řady Kia nabízený dieselový mild-hybrid (MHEV) pohon EcoDynamics+ vlastní výroby Kia o objemu 2,0 litru. EcoDynamics+ je spojen se systémem pohonu všech kol, přičemž výkon je přenášen prostřednictvím šestistupňové manuální nebo nové osmistupňové automatické převodovky.
Výkon motoru činí 185 k (400 Nm) s emisemi od 138 g/km u manuální a od 149 g/km u 8A/T. Motor EcoDynamics+ využívá plynulý přívod a rekuperaci elektrické energie díky lithium-iontové 48voltové baterie o kapacitě 0,44 kWh. Díky této novince je Kia výrobcem, který nabízí technologii HEV a PHEV, čistě elektrický pohon EV a 48voltovou technologii MHEV v celém svém sortimentu modelů.
Rozměr a profil je u nové Kia Sportage nezměněn, čímž se SUV hodí i do každodenního městského provozu. Běžná verze modelu s délkou 4485 mm, šířkou 1855 mm, výškou 1645 mm a s rozvorem náprav 2670 mm se od verze GT Line liší pouze v délce karoserie, kterou díky unikátnímu přednímu nárazníku přesahuje o 10 mm na celkových 4495 mm.
foto: Kia
„Z pohledu prodejního mixu očekáváme, že největší zájem zákazníků budou mezi 60 – 70 % tvořit benzínové motory a ze 40 % nabízená výbava Exclusive. V rámci rozdělení pohonu očekáváme 75 % objemu prodejů 4×2 a 25procentní zájem o pohon všech kol. Mezi nabízenými agregáty bude dominovat motorizace 1,6 T-GDI 4×2 (30 %) a motorizace 1,6 CRDi 4×2 (20 %) ve výbavě Exclusive,“ říká Kateřina Vaňková Jouglíčková, PR manažer Kia Motors Czech.
V základní výbavě s označením Comfort je modernizovaná Kia Sportage s motorizací 1,6 GDI 4×2 v ceně 514 980 korun. V nejvyšší výbavě s označením GT Line a motorizací 2,0 CRDi MHEV 4×4 8A/T je Sportage za cenu 929 980 korun.
Pokud tady někteří petrolheadi opakovaně tvrdí, že
Pokud tady někteří petrolheadi opakovaně tvrdí, že elektromobil je slepá větev, tak jak by asi nazvali mild hybrid? 🙂
slepý kořen :-))))
slepý kořen :-))))
😀
😀
zánět slepého střeva
zánět slepého střeva
Jen jsem chtěl napsat, že jsem si přečetl nadpis a
Jen jsem chtěl napsat, že jsem si přečetl nadpis a poslední větu o ceně a že jsem rád, že i ostatní čtenáři vám tu na Hybridu na nějaké MHEV z vysoka ser.. (podle nulového počtu příspěvků) a tímto bych rád vyzval redakci, ať se také vys… na všechno, co se nedá strčit do zásuvky, protože nás nějaký mild-hybrid za milion nezajímá, tak na to stejně klikat nebudeme a tak stejně nebudete mít žádné příjmy z reklamy. Myslím to v dobrém :).
Souhlasím, že mild-hybrid za milión je úděsná jebovina,
Souhlasím, že mild-hybrid za milión je úděsná jebovina, něco na co asi směřovali původní plány na 95g CO2, co už jsou překonané ještě než začali platit.