Třinec má první rychlonabíjecí stanici pro elektromobily

Tři nové veřejné dobíjecí stanice pro elektromobily, mezi nimi i první zdejší stojan pro rychlé dobití, jsou od včerejška k dispozici řidičům elektrických aut v Třinci.

Rychlodobíjecí stanice byla slavnostně „pokřtěna“ za účasti ministra životního prostředí Richarda Brabce, primátorky Třince Věry Palkovské, generálního ředitele společnosti ČEZ Energetické služby Michala Pastuška a dalších významných hostů.
foto: ČEZ

TISKOVÁ ZPRÁVA

ČEZ novou rychlonabíječkou navazuje na spolupráci s podbeskydským městem, kde loni stál u startu provozu největšího elektrobusového parku v České republice. Moravskoslezský region dlouhodobě sází na elektromobilitu s  cílem eliminovat zdroje znečištění ovzduší.

Nejvýchodněji položená rychlodobíjecí stanice pro elektromobily v České republice umožňující doplnit až 80 % kapacity baterií za zhruba 25 minut je k dispozici u stanice Kamionka. Dvojice nových klasických dobíjecích stanic ode dneška funguje u krajské Nemocnice Třinec v Kaštanové ulici.

„Jde o další krok v naší snaze vybudovat v Třinci kvalitní infrastrukturu pro elektrický pohon v individuální i hromadné dopravě. Řidiči elektromobilů nyní díky spolupráci Třince s ČEZ mají ve městě k dispozici celkem čtyři veřejné dobíjecí stanice, z toho jednu rychlodobíjecí. Od loňského roku také provozujeme v rámci projektu Smart City Třinec desítku elektrobusů v městské dopravě, takže stále jdeme za cílem čistého životního prostředí i čisté mobility,“ uvedla primátorka Třince Věra Palkovská. Město Třinec je partnerem elektromobility pod značkou ČEZ už více než 4 roky.

„Moravskoslezský kraj je historicky prvním krajem, který se stal partnerem skupiny ČEZ při propagaci elektromobility. Podpora alternativních způsobů dopravy je pro náš kraj klíčová. Propagováním a využíváním vozidel na alternativní pohon můžeme významně přispět ke zlepšení kvality ovzduší v celém kraji, a tím i životních podmínek občanů. Elektromobily, vozidla na zemní plyn a v budoucnu i na vodík produkují výrazně méně škodlivin než ta s klasickým pohonem, jsou také méně hlučná. O našem úsilí o ekologizaci dopravy v regionu svědčí mimo jiné i to, že soutěžíme nové veřejné dopravce na základě nových kritérií, zahrnující požadavek ekologického provozu a využití moderních technologií,“ řekl Ivo Vondrák, hejtman Moravskoslezského kraje.

„Nasazování moderních technologií v individuální i hromadné ekologické dopravě je jednoznačně jedním z hlavních trendů současnosti. Potřeby města v této oblasti zároveň pojímáme jako součást komplexního energetického řešení. Vedle instalace dobíjecích míst pro elektromobily jsme se zde proto loni podíleli na zasíťování a připojení areálu dobíjecích stanic, včetně dodávky elektřiny, pro největší elektrobusovou flotilu České republiky,“ říká Michal Pastušek, generální ředitel společnosti ČEZ Energetické služby.

Společnost ČEZ ESCO ze Skupiny ČEZ v oblasti elektromobility nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje.

Jde například o návrh a instalaci dobíjecích stanic na klíč, elektrifikaci automobilových flotil, platformy pro dobíjení, včetně IT řešení, pronájmy či prodeje elektromobilů nebo wallboxy a kabely pro dobíjení. Pro samosprávy ČEZ nabízí realizaci a provoz dobíjecích stanic pro elektrobusy či návrhy konceptu elektromobility pro jednotlivá města a regiony.

tisková zpráva

51 Comments on “Třinec má první rychlonabíjecí stanici pro elektromobily”

    1. Jsou i na ostatních stojanech, zřejmě se přes něj bude
      Jsou i na ostatních stojanech, zřejmě se přes něj bude dát platit jednorázové nabití. Ale dle informací lidí, kteří to zkusili použít na stojanech jiných dodavatelů, moc jim to nefunguje. Čas či ČEZ, možná už brzo dodá odpovědi.

  1. Mne by zajimalo kdo vymyslel znacku vyhrazene parkovani 5m a
    Mne by zajimalo kdo vymyslel znacku vyhrazene parkovani 5m a co za retardaci nuti ji dat ke dvema stojanum. To ma jako kazej mit pasmo a premerit si to od te znacky..? To me nuti se svym EV jezdit zezadu po trave k CSS, kdyz tam nabiji dve EV – z toho jedna Tesla na AC. Jak malo nekdy urednikum staci aby rozzlobili ekektromobilistu.

    1. Já už to taky řešil a nešlo mi to také, tak jsem tam
      Já už to taky řešil a nešlo mi to také, tak jsem tam volal a ani paní na svém počítači to nešlo vyplnit a odeslat. Mají tam nějakou chybu a možná se týká jen zájemců mimo Slovensko. Každopádně mně má zavolat až se jím to podaří opravit nebo mi rovnou pošlou kartu. Týden a nic, takže to nebude tak rychlé a nebo je ajťák na dovolené. Až to budu mít vyřízené a novou kartu doma dám zde vědět.
      Jinak to prý jde nabíjet přes telefon a s číslem platební karty. To jsem nezkoušel a nabíl jsem rovnou na Greenway nabíječkách.

      1. Tak po několika pokusech a po stejné zkušenosti s paní na
        Tak po několika pokusech a po stejné zkušenosti s paní na telefonu a zprávou, že se ozvou až to opraví (čemuž jsem nevěřil) mi to nedalo a zkoušel jsem to dnes znovu, po asi pěti pokusech se mi podařilo zaregistrovat a to hned dvakrát … první jsem myslel že je to firmou nebo ičem, tak jsem to zkusil bez firmy – iča, ale ani tak to nešlo. Nakonec si myslím že je to mailem s doménou.cz, když jsem tam dal gmail.com tak i osobu i firmu mi to vzalo, ale musel jsem mít rozdílné emaily i telefony jinak to řvalo duplicitu. Ale závěrečná zpráva mi o5 vyrazila dech, sdělila že přihlašovací údaje mi sdělí – zašlou až to zpracují v pracovních dnech … takže zase smolík pacholík! Netuším na co si někdo nechá naprogramovat takový brak (vypadající velmi honosně), který musí někdo ručně obhospodařovat a dělat práci za počítače! Pokroku zdar, myslím že je to s nimi stejné jak s EONem 😉

      1. Tak to ti Luky gratuluju.
        I když :
        Guest
        0 € /

        Tak to ti Luky gratuluju.

        I když :

        Guest
        0 € / mesiac

        Jednorazové nabitie

        AC nabíjanie: 0,29 € / kWh
        DC nabíjanie: 0,49 € / kWh
        okamžitá platba kartou
        nabíjanie cez mobilnú aplikáciu

        Je to podobný jak GreenWay, derou tam ty naše bratry bez nože.

        1. Zdarec,
          ne mám ECO
          0 € / mesiac
          Jednorazové nabitie
          AC

          Zdarec,

          ne mám ECO
          0 € / mesiac

          Jednorazové nabitie
          AC nabíjanie: 0,19 € / kWh první 3 hodiny nabíjení zdarma
          DC nabíjanie: 0,39 € / kWh první 1 hodina nabíjení zdarma

          můžu si i rezervovat stojan dopředu, při využití zdarma při nevyužití 3€

          Zrovna studuji smlouvu.
          Dívám se i na mapu jejich nabíječek nebo jejich společných roamingových, jsou tam i česku a neurekom v Rakousko a Německu a tam jsou některé levnější jak u nich na Slovensku.

          Tak vzhůru do zahraničí!

          1. Na svých stránkách mají:
            Eco
            0 € / mesiac
            AC nabíjanie:

            Na svých stránkách mají:

            Eco
            0 € / mesiac

            AC nabíjanie: 0,19 € / kWh
            DC nabíjanie: 0,39 € / kWh
            mesačná platba na faktúru
            nabíjanie cez mobilnú aplikáciu alebo priložením ZSE Drive karty
            rezervácia nabíjacej stanice
            bez viazanosti
            ZSE Drive Welcome package

            O první hodině zdarma ani písmenko.

                1. Zvykaj si, Slovensko 🙂
                  Mne to nejde zaregistrovať a na tom

                  Zvykaj si, Slovensko 🙂
                  Mne to nejde zaregistrovať a na tom telefone, čo tam je uvedený mi pani povedala aby som to registroval cez Google play, vraj to ide :-))

          2. A navíc :
            Uvádzané ceny sú s DPH, platné v sieti

            A navíc :

            Uvádzané ceny sú s DPH, platné v sieti nabíjacích staníc ZSE na Slovensku. Využívanie služby ZSE Drive v zahraničí aktuálne nie je možné.

            Tyhle jejich informace tedy nejsou správné ???

            Až prostuduješ smlouvu, dej nám prosím vědět. Díkes.

            1. Takže,
              Až jsem se zaregistroval jménem a heslem na ZSE

              Takže,

              Až jsem se zaregistroval jménem a heslem na ZSE Drive, tak se mi ukázaly stanice na kterých můžu nabíjet, tedy i ty co nejsou přímo jejich ale asi spolupracující nebo možno využívat!
              Ve smlouvě je přímo napsáno jen stanice na jejich mapě, a tam to vidím jak jsme psal jinde.
              Ráno tam ale ještě zavolám a zeptám se na ty zahraniční.
              Jinak jak si rozkliknu místo pro nabíjení, tak se mi tam zobrazí jaké tam jsou konektory a jaká je cena za kWh.
              Stejné jako na EVmapa.

              Ceny jsou s DPH.

              Po zablokování(rezervace) stanice musím do 45 min, začít nabíjet, jinak zaplatím tu pokutu za rezervaci 3E.

              Pokud ČEZ dal nabíječky na Polyfazer, jak tu kdosi psal, tak pánbůh s námi a ZLATÁ EVmapa!
              Konec levného nabíjení v Česku.

                1. Teď ještě co jsme odpověděl na jiný dotaz, koukám do
                  Teď ještě co jsme odpověděl na jiný dotaz, koukám do mapy a je tam něco v Polsko a Maďarsku, víc v Itálii, ještě víc v BeNeLuxu, Litva, Lotyško, Švédsko.

                  No prostě dost, aby se dala s EV projet celá Evropa na jednu kartu.

                  Bravo ZSE Drive.

                2. Pokud to je tak, tak je to skvělé.
                  Pokud to je tak, tak je to skvělé.

                3. Minulý týden jsem nabíjel na Slovensku na GreenWay,
                  a

                  Minulý týden jsem nabíjel na Slovensku na GreenWay,
                  a zkusil to spočítat:

                  GreenWay – 10min nabil 6,4 kWh
                  cena 5E x 27Kč = 135 Kč
                  + 0,13E min = 10 x 0,13 = 1,3E = 35,10 Kč
                  spolu 135 + 35,10 = 170,10 Kč za 6,4 kWh

                  kdybych nabíjel to samé na ZSE Drive
                  6,4kWh x 0,39E = 2,496E x 27Kč = 67,40 Kč za 6,4 kWh

                  Vidíš ten rozdíl !!

                4. Jo jo, máš to správně. Je to saaakra rozdíl.
                  Promiň že

                  Jo jo, máš to správně. Je to saaakra rozdíl.
                  Promiň že tě furt otravuju, ale našel jsi tam tu první hodinu zdarma ?
                  A co měsíční fakturace na fakturu, pokud nevyužiješ v daném měsíci nabíjení ?
                  Co je fakt skvělý, že to teda funguje v okolních státech.

                5. V jiných státech jsou ceny jiné než ve smlouvě, ale jak
                  V jiných státech jsou ceny jiné než ve smlouvě, ale jak jsem se zběžně díval, tak některá je levnější jiná dražší ale asi tak okolo té jejich ceny.
                  Ceny jsou vždy napsané u nabíječky.

                  Fakturu budou posílat asi měsíčně a emailem, takže asi zdarma.

                6. Tak teď jsme na svém účtu na greenway zjistil, že ten den
                  Tak teď jsme na svém účtu na greenway zjistil, že ten den co jsem tam nabíjel byly všechny stanice zdarma, takže to mám také zdarma.
                  To potěší 🙂

                  Jinak dnes (svátek) byly ČEZácké nabíječky u Kauflandu funkční a zdarma i když byl zavřený.

                1. Jak teď koukám na tu jejich mapu, tak ty jejich jsou
                  Jak teď koukám na tu jejich mapu, tak ty jejich jsou označené v kroužku D (jako ZSE Drive) a ty ostatní mají jen Blesk.

                  Taky předpokládám.

    1. Musí, mají dotaci na dalších 60 ks nabíječek a musí je
      Musí, mají dotaci na dalších 60 ks nabíječek a musí je postavit do termínu, jinak vrátí dotaci.

      Aby je rychleji umístily, tak dávají každému městu co jim dá místo pro nabíječku do pronájmu e-golfa na testování.
      Takže zajdi na radnici a pověz jim to, třeba se na to také chytnou.

      Jinak každá nabíječka dobrá, vhodně umístěná je výborná.

  2. „Nejvýchodněji položená rychlodobíjecí stanice pro
    „Nejvýchodněji položená rychlodobíjecí stanice pro elektromobily v České republice umožňující doplnit až 80 % kapacity baterií za zhruba 25 minut je k dispozici u stanice Kamionka.“

    Co to je za blbost? To jako je jedno s čím tam přijedu, ono mi to za 25 minut dobije 80% kapacity? U iOna nebo u Kony? To je docela rozdíl. Proč prostě neuvádějí jaký má nabíječka výkon, on si to každý lehce spočítá sám.

        1. Ministr Brabec je ropák od hlavy až k patě.
          z

          Ministr Brabec je ropák od hlavy až k patě.

          z wiki:
          „Působil jako člen představenstva v několika firmách – např. … TOROL a.s. (1998 až 2000). Pracoval také jako … vedoucí odboru financování společnosti Unipetrol, a.s., finanční ředitel společnosti Spolana Neratovice a.s. a v letech 2005 až 2011 generální ředitel Lovochemie, a.s.

          Angažuje se rovněž jako člen představenstva ve Svazu chemického průmyslu ČR.[3]

          Richard Brabec … Střídavě žije v Lovosicích a v Praze.

          Kariéra v chemickém průmyslu
          Před rokem 2013 byl Brabec ředitel společnosti Lovochemie, jenž patří pod holdingovou společnost Agrofert vlastněnou Andejem Babišem.[1]“

    1. a co remcáš ty kopyto? buď rád že vůbec nějaký dotace
      a co remcáš ty kopyto? buď rád že vůbec nějaký dotace sou a staví se za ně aspoň ty rychlodobíječky! bez těch dotací bysme tady dodneška ve většině měst mělli voprejskaný socanský náměstí a matlali se tady v tom čecháčkovskym marastu. né že bysme se nematlali i tak.

      1. Je pravda, že evropské dotace se u ná někdy používají i
        Je pravda, že evropské dotace se u ná někdy používají i na užitečné věci, ale samotná zásluha těch evropských dotací to není, naopak třeba Řecko zcela rozvrátili jak morálně tak ekonomicky.
        Daleko lepší by bylo, kdyby se u nás pořádně zvedly mzdy hlavně v zahraničních továrnách, které od nás každoročně vyvádí obří zisky, a peníze by byly z obyčejného poctivého obchodu s většinou předlužených Evropanů.

        1. Když zvedneš plat „průměrnému“ občanovi utratí peníze
          Když zvedneš plat „průměrnému“ občanovi utratí peníze za neefektivní věci, které paradoxně nepotřebuje (dovolené, luxusní auta, nový nábytek, bazény, jezírka…. atd.). Většina lidí například neřeší kolik spotřebuje elektřiny jezírko na zahradě, ale solární panely na střechu jim připadají neefektivní.

          1. Můžeš zvednout danění plýtvavých a luxusních věcí
            Můžeš zvednout danění plýtvavých a luxusních věcí až na trestnou úroveň třeba 50%, kterými je dnes průměrně v EU daněna zaměstnanecká práce. To není takový problém.

            Ovšem je příšerným problémem, když se jako v EU už přez 3 generace nejvíc daní, znevýhodňují až škrtí poctivě pracující, že pak začnou hromadně vymírat bez dostatku vlastních potomků, a naopak se ti násobně víc množí lenoši či zloději, ať už místní nebo dobrosery za dotace dovážení z Afriky.

            1. A nejen z afriky. Také z Ukrajiny a různě odjinud.
              A nejen z afriky. Také z Ukrajiny a různě odjinud. Nechápu. Stačilo by jen nabídnout padesátku/měsíc jako cílovou odměnu vyučeným. Prostě do té doby dokud doktoři nebudou ochotni řádně zaplatit řemeslníky holt všichni budou studovat na doktory a budem si zde zaneřáďovat životní prostředí.

          1. Tak realisticky, samo o sobě se Řecko přece nikdy nemohlo
            Tak realisticky, samo o sobě se Řecko přece nikdy nemohlo tak obrovsky masivně předlužit (k tomu by muselo mít silnou, pracovitou a bohatou minimálně celou generaci, pak by se teprve mohli zadlužovat vnitřně jako Japonsko vůči svým důchodcům), k tomu mu tam nejvíc „pomohli“ vnější bohaté dotace měnící podnikavější obyvatela na čerpače a zahraniční lichváři.

          1. chyba, průser byl 2009-2010. To byla návratnost poloviční
            chyba, průser byl 2009-2010. To byla návratnost poloviční než se předpokládalo. Nakopat ty co v roce 2008, max. 2009 prděli nebo měli prdět do poslaneckých seslí za nečinnost. Od 2011 do 2013 je to zase s návratností tak nějak šulnul. No a nebýt průseru, tak by lenivý ČEZ neměl instalován jediný panel.

Napsat komentář