Peugeot představuje koncept elektromobilu e-Legend

Peugeot se pouští do přechodu na nové zdroje energií s přesvědčením, že technologie a potěšení z jízdy mohou jít ruku v ruce. Výsledkem tohoto přesvědčení je koncept elektromobilu e-Legend.

Peugeot e-Legend nabízí v závislosti na typu silničního provozu nebo nálady řidiče čtyři režimy řízení.
foto: Peugeot

S pomocí 100kWh baterií dosahuje motor konceptu e-Legend točivého momentu 800 Nm a výkonu 340 kW, přičemž motor pohání všechny čtyři kola. Díky tomuto úctyhodnému výkonu dokáže vůz zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 4 vteřiny, maximální rychlost je 220 km/h.

Dojezd je 600 km podle protokolu WLTP, z toho dojezd 500 km je možné zajistit 25minutovým rychlým dobitím. Koncepční vůz Peugeot e-Legend podporuje myšlenku nulového technologického omezení, neboť nabízí indukční nabíjení.

Budoucnost, kterou Peugeot připravuje, je taková, která zákazníkovi umožňuje vybrat si verzi karoserie, typ pohonu nebo řízení. Před značku Peugeot jsou nová teritoria, která lze zdokonalit, a nové výzvy, na které chce odpovědět. Peugeot e-Legend nabízí v závislosti na typu silničního provozu nebo nálady řidiče čtyři režimy řízení:

Dva autonomní:

• SOFT: upřednostňuje pohodlí cestujících. Digitální zobrazování na displejích s obsahem informací omezeným na nezbytné minimum;
• SHARP: přesné a dynamické nastavení vozu. Možnost maximálního připojení k digitálním aktivitám (sociální sítě, diář atd.).

V autonomním režimu se konfigurace interiéru koncepčního vozu Peugeot e-Legend přizpůsobuje:

• díky elektronické technologii řízení („by wire“) se volant zatáhne pod zvukový panel a uvolní se prostor pro 49palcový displej,
• přední sedadla se nakloní,
• boční loketní opěrky se automaticky roztáhnou a uvolní velký úložný prostor a místo pro indukční nabíjení telefonů,
• hlavní ovladače zůstávají dostupné přes středovou konzolu zabudovanou v sedadle řidiče.

Posádka se tak může věnovat své oblíbené zálibě. Může si zahrát videohru nebo sledovat film buď na zakřiveném centrálním displeji nebo na displejích zabudovaných do slunečních clon.

Dva manuální režimy:

• LEGEND: režim „cruising“ používající tří budíky z modelu 504 Coupé a vyobrazení digitálně vytvořeného dřeva na jednotlivých obrazovkách,
• BOOST: dynamické stimulující řízení díky výkonnému elektromotoru. „Ponoření“ do vozu s promítáním silnice na jednu velkou obrazovku.

Koncept Peugeot e-Legend nabízí ve spolupráci se společností SOUNDHOUND Inc.®, která je lídrem v oblasti technologií umělé inteligence, osobního asistenta s hlasovým ovládáním, který je přizpůsobený pro samočinné řízení.

Řidič může jedinou větou změnit režim řízení vozu, pustit svůj oblíbený seznam skladeb či otevřít nebo zavřít elektricky ovládané dveře vozu. Systém odpovídá digitalizovaným hlasem Gillese Vidala (šéfdesignér značky Peugeot) a obsahuje 17 jazyků!

Peugeot e-Legend

Peugeot e-Legend
foto: Peugeot

Verze přizpůsobená našim sériovým vozidlům bude u výrobků značky Peugeot k dispozici do dvou let. Peugeot a Focal připravily společně budoucí způsob poslechu zvuku spojující požadavek náročnosti a inovace pro jedinečný zvukový zážitek.

Akustická architektura FOCAL® zajišťuje bez ohledu na zdroj optimální rozptýlení zvuku. Systém zabudovaný do koncepčního vozu Peugeot e-Legend je předobrazem budoucnosti ozvučení interiéru a nabízí dvě zcela nové zvukové funkce:

• „mapping“ umožňující například posílat pokyny navigace pouze řidiči, zatímco ostatní cestující mohou poslouchat hudbu;
• „zoning“ umožňující úplnou individualizaci obsahu, díky níž je každý člen posádky ve své zvukové bublině a vzájemně se neruší.

Nový koncept vrací na scénu samet. Luxusně provedený a na dotek příjemný hedvábný samet důmyslně využívá moderní techniku tkaní. Materiál je tkaný digitálně a speciálně pro koncept Peugeot e-Legend z lesklé nitě připomínající lesk sametu. Tyto materiály se používají i ve vozech Peugeot 3008 a 5008.

Po celém interiéru byl využit digitální materiál (nebo digitální interpretace skutečných materiálů) nabízející dvě hlavní typy zpracování: sítě budící dojem, že je utkaná z bronzu, a síť vláken napodobujících dřevo používané ebenisty.

Objevuje se na 16 displejích různých velikostí, například na zakřiveném 49″ displeji pod lištou před posádkou, na 29″displejích ve dveřích nebo na 12″ displejích umístěných ve slunečních clonách. Digitální materiály do kabiny dokonale zapadají.

Centrální konzola poskytuje přístup k hlavním ovládacím prvkům řízení pomocí otočného ovladače a šestipalcového dotykového displeje. Vlevo od volantu je umístěna lišta s digitálními přepínači složená z kontextových a konfigurovatelných ovladačů v závislosti na režimu jízdy.

tisková zpráva

26 Comments on “Peugeot představuje koncept elektromobilu e-Legend”

  1. Skvělé,auto,které umí málem vše!
    Lidé budou obklopeni

    Skvělé,auto,které umí málem vše!
    Lidé budou obklopeni pohodlím,bezpečím,zábavou a technologie přeberou veškerou odpovědnost za jízdu.
    Pro příští generace se rýsuje doba,kdy přítomnost v realitě bude nuda a otrava.
    Jsem rád,že jsem zažil dobu,kdy první co od nás naši rodiče slyšeli,bylo, jdu ven!
    Mně by úplně stačil kombík s dojezdem 300 km, 4×4,ESP,vzduchový podvozek,ABS,posilovač řízení,LED světlomety,dálkové centrální zamykání,vyhřívané sedadla a zrcátka,rádio s displejem na kterém bych měl navigaci a info o nejbližší volné nabíjecí stanici!
    Jo,barvu prosím tmavě modrou a interiér v černé kožence,čalounění světle modrý potah.Vemete na protiúčet mého 17 let starého ropáka?

    1. Zalezi na uhlu od plneho do plneho rejdu. Ostatne rada
      Zalezi na uhlu od plneho do plneho rejdu. Ostatne rada dnesnich volantu je dole taky placata (pekne je to videt treba u Hyundai Ioniq) a nikdo si nestezuje. A jako vedlejsi efekt to ridice donuti drzet volant ve spravne poloze „trictvrte na tri“ 🙂

      1. Je to jen a pouze o tom rejdu a bezne auto nemuze mit takovy
        Je to jen a pouze o tom rejdu a bezne auto nemuze mit takovy rejd, aby toto fungovalo. Zda si nekdo stezuje ci ne, tezko asi muzete posoudit. Ja mam Audi s-line kde je volant dole plochy. Priste si to sakra rozmyslim a u s-line budu chtit klasicky volant. Neni nic horsiho, nez pri rejdovani nekde na miste, nemohu nechat ruku na volantu, protoze kdyz se toci zpet tak me mine ta plocha strana je to dost na pr. A do audi jsem si stezovat taky nesel. 😉 Moje blbost, ze jsem jim na to skocil a objednal si to. Priste to neudelam. Ve F1, kde se i rejd upravuje dle trate, aby jim to vyslo na otacku do kazde zatacky, nemuzete srovnavat s beznym autem. Jo a KITT byl taky vyjimka. 😉

  2. Náhodou, ukazuje to jak výjimečná auta by jsme mohli mít
    Náhodou, ukazuje to jak výjimečná auta by jsme mohli mít v budoucí době plného rozkvětu elektromobility, pokud nepůjde PSA-Opel cestou koncernu VW, který je kapacitně zatížen výrobou skoro stejných aut vždy ve 4 variantách VW, Seat, Audi, Škoda.

    1. To jde o ty staré dohody, kde si třeba určili maximální
      To jde o ty staré dohody, kde si třeba určili maximální velikost nádržky na močovinu?
      Jenže to se dá naopak obhájit jako ekologické šetření.

      To, že to pak skoro všichni používali na nedostatečné vstřiky, a nádržka se většinou znovu plnila jen spolu s výměnou oleje, to už v žádných podepsaných dohodách nikdy nebylo.

  3. Na koncepty tady takždý už srrrrr. Koncepty leda degradují
    Na koncepty tady takždý už srrrrr. Koncepty leda degradují mínění o autodebilce a hybridu srážejí kredit soudruzi redakčníci :))

    Škodí více životnímu prostředí provoz, nebo výroba automobilů?

    fdrive.cz/clanky/skodi-vice-zivotnimu-prostredi-provoz-nebo-vyroba-automobilu-2746

    Pište už konečně něco pořádnýho co lidi poučí a ne komerční balast, srašky co zlidí mají dělat ofce :))

Napsat komentář