Automobilka Audi v USA představila nové elektrické SUV e-tron. Slavnostní odhalení očekávané novinky v San Francisku sledovalo na místě 1600 hostů z celého světa. A další statisíce v přímém přenosu na internetu.
foto: Jaguar
Budoucnost dopravy má jméno elektromobilita! Potvrzuje to i chystaná premiéra českého veletrhu orientovaného komplexně na čistou mobilitu a infrastrukturu s názvem e-SALON.
Pro značku se čtyřmi kruhy ve znaku začala představením sériové verze elektromobilu Audi e-tron nová éra. Společnost prochází transformací z klasického výrobce automobilů na systémového poskytovatele mobility.
Jako první automobil na trhu bude možné sériovou verzi prototypu Audi e-tron nabíjet na rychlonabíjecích stanicích s výkonem až 150 kW. Na „expresních“ stojanech s evropským standardem nabíjení CCS (Combined Charging System), například v síti Ionity, bude prototyp Audi e-tron připraven pro další etapu dálkové jízdy delší než 400 kilometrů za méně než půl hodiny.
Dobíječky rostou jako houby po dešti
Na konci roku 2018 bude v Evropě téměř 200 vysokovýkonných nabíjecích stanic HPC (High-Power-Charging), každá s šesti nabíjecími stojany. Do roku 2020 se plánuje výstavba 400 stanic na dálnicích a hlavních silničních tazích, vzdálených od sebe 120 kilometrů. V šestnácti zemích Evropské unie je aktuálně přes sedmdesát tisíc veřejných dobíječek.
Německo táhne Evropu k elektromobilům
Mezi lídry elektromobility na území Evropské unie podle registrací vozidel patří letos Německo, Norsko a Velká Británie. I tak v Evropě stále chybí významný veletrh orientovaný komplexně na čistou mobilitu a infrastrukturu. Nebo spíš chyběl.
Také v České republice elektromobilita pomalu, ale jistě, nabírá síly. Tomuto segmentu trhu u nás vládnou značky Volkswagen, Nissan a BMW. A na trend elektricky poháněných vozítek už naskočily i výrobci motorek. Elektrický skútr letos například představila motocyklová divize BMW Motorrad. Ještě před dvaceti lety těžko uvěřitelná záležitost.
Zvýhodnění alternativních pohonů v Česku se blíží
V České republice se prodej aut na elektřinu v meziročním srovnání prvních čtvrtletí loňského a letošního roku zvýšil o pětinu na 107 vozů. Na tisíce se prodané elektromobily dostanou se zavedením vládních podpůrných opatření. Některá z nich už platí pro státní instituce.
Blíží se ale i výraznější podpora alternativní dopravy s nízkými nebo nulovými emisemi pro soukromé osoby. Ať už jde o speciální registrační značky pro vjezd do center velkých měst, parkování v městských zónách, využití jízdních pruhů pro MHD i osvobození od správního a dálničního poplatku. Součástí státního záměru má být také podpora sítě dobíjecích stanic.
E-SALON ukáže to nejzajímavější nejen z elektromobility
Premiéru evropsky střiženého veletrhu čisté mobility s názvem e-SALON na listopad chystá společnost ABF ve spolupráci s televizí Prima a jejím pořadem Autosalon. „V Evropě jsou veletrhy, které jsou zaměřené spíš na koncepty SmartCity. Akce se zúčastní značky, které v segmentu čisté mobility něco znamenají,“ vysvětluje za pořádající společnost ABF generální ředitel Tomáš Kotrč.
Hlavními lákadly výstavy na ploše přesahující deset tisíc metrů čtverečních budou automobilové novinky s elektrickými a hybridními pohony. „E-SALON se dívá do budoucnosti. Stěžejními tématy výstavy budou pochopitelně elektromobily, hybridy, autonomní řízení a technika s tím spojená. Na veletrhu nebudou chybět důležití hráči v zelené mobilitě. Například Nissan se pochlubí vozem LEAF nové generace, svůj luxusní elektrický model I-Pace ukáže Jaguar, Toyota představí svá hybridní auta,“ doplňuje E-expert výstavy a pořadu Autosalon TV Prima Jan Říha.
Prezentovat se budou i výrobci a provozovatelé veřejných nabíjecích stanic pro elektromobily. „Akce bude oborově členěna do kategorií, ve kterých se představí nejen samotné automobily, ale i vozidla s dalšími alternativními pohony. Prezentována bude i potřebná infrastruktura, také doplňky, služby, aplikace, legislativa i možnosti financování a dotací,“ říká Tomáš Kotrč.
Veletrh, který se na výstavišti PVA EXPO PRAHA v Letňanech bude konat ve dnech 15. – 18. listopadu 2018, přinese i zajímavý doprovodný program. Určený bude laické i odborné veřejnosti. Více informací na www.e-SALON.cz.
Tam bude zase spousta spalováků…
Tam bude zase spousta spalováků…
o těch různých zvýhodněních EV se píše cca rok a půl
o těch různých zvýhodněních EV se píše cca rok a půl a kde nic tu nic…všechno jenom kecy !!!
snad kromě parkování v Praze v modrých zónách…
Zvýhodnění EV v českých zemích neočekávám. Vládní
Zvýhodnění EV v českých zemích neočekávám. Vládní úředníkům nástup elektromobility není milý — čím více EV, tím menší příjmy z ropných produktů — a že jsou to příjmy pro stát silně nezadnebatelné. Jo, na výstavu se nejspíš půjdu podívat, jen se obávám, že to tam kromě Tesly, BMW a Nissanu nic víc nebude. Tato tři vozidla už v Letňanech byla k vidění – Renault se neobtěžoval něco přivézt.
A rádoby elektromobil, do kterého se leje benzín (rozuměj tzv. hybrid), tak ten na svět vůbec nepatří …. to je technicko-ekonomicko-ekologická pitomost (byť se např. Priusů od r. 1996 prodaly asi 2 miliony kusů).
Myslím, že odliv peněz za ropné produkty je mnohem
Myslím, že odliv peněz za ropné produkty je mnohem horší, než když ty peníze tu zůstanou a stejnak se utratí jinak a ty daně se odvedou z něčeho jiného (do hrobu si je ty lidi nevezmou).
Navíc při započítání úplně všech daní se dostaneme někam k 1 Kč/km, takže stačí nastavit takovéto mýto pro všechna osobní auta a hnedle jsou ty daně zpátky. Jasně, populární to nebude, ale furt lepší tohle než ty stovky miliard posílat do arabskejch zemí.
Někdo to rozebral a myslím že spotřební daň z PHM není
Někdo to rozebral a myslím že spotřební daň z PHM není pro stát žádná výhra a že jsou s tím spojený další vícenáklady v podobě znečistění a ničení udraví lidí a životního prostředí. Stejný jako jako získávat prachy z prodeje cigár a pak lít prachy do zdravotnictví na léčení kuřáků.
viz Saman 9:04
https://www.autorevue.cz/v-evrope-mezirocne-stoupl-prodej-elektromobilu-o-39-procent-v-cesku-jeste-vice/?showforum=1#ITEM_542484
Jo, naprosto souhlasím a díky za ten odkaz. Lidi si
Jo, naprosto souhlasím a díky za ten odkaz. Lidi si neuvědomujou, že to není jen o těch daních, ale kromě nákladů na zdravotnictví taky mnohem mnohem větších ztrátách z toho, že tito lidé nemohou pracovat, přispívat k ekonomice a platit daně, takže je to několikanásobná ztráta.
Renault se obtěžoval na Náplavce a Twizzy bylo tak
Renault se obtěžoval na Náplavce a Twizzy bylo tak permanetně obležený, že jsem se do něj ani nedostal 🙂 Tak jsem vzal za vděk aspoň Zoe.