Volkswagen představil elektromobil I.D. BUZZ CARGO se 111kWh baterií

Koncern Volkswagen v Hannoveru představil koncept elektrické dodávky I.D. Buzz Cargo.

Koncept elektromobilu Volkswagen I.D. BUZZ CARGO představuje koncern na autosalonu IAA 2018 v Hannoveru.
foto: Volkswagen

Elektromobil Volkswagen I.D. BUZZ CARGO je odvozen od konceptu osobního mikrobusu I.D. Buzz. Naložíte do něj až 800 kg a ujede s ním až 550 km podle WLTP (ve specifikaci se 111kWh baterií).

Baterie jsou ale u tohoto konceptu modulární, kapacita může být od 48 kWh do 111 kWh. Auto pohání 150kWh elektromotor na zadní nápravě s možností připlatit si za pohon všech kol.

Maximální rychlost je omezena 160 km/h. Dodávka má k dispozici 230V/16A zásuvku. Připlatit je možné také za solární střechu, která každý (slunečný) den přidá 15 km dojezdu.

Volkswagen BULLI Cargo

Volkswagen BULLI Cargo
foto: Volkswagen

Auto je vybaveno 11kW palubní nabíječkou, 11kW bezdrátovou nabíječkou a možností 150kW rychlonabíjení. Kromě toho Volkswagen zkouší také virtuální zpětná zrcátka.

Volkswagen I.D. BUZZ CARGO je velikostně pod e-Crafterem. Auto je 5048 mm dlouhé, 1976 mm široké a 1963 mm vysoké. Rozvor činí 3300 mm. Nákladní verze je tak výrazně delší, než osobní verze konceptu I.D. Buzz.

Řidič může aktivovat také mód I.D. Pilot, což je autonomní řízení úrovně 4. Volant zajede a auto samo převezme kontrolu.

tisková zpráva

69 Comments on “Volkswagen představil elektromobil I.D. BUZZ CARGO se 111kWh baterií”

  1. Germánka Kecáluňg jako vobvykle – Němci měli velké oči.
    Germánka Kecáluňg jako vobvykle – Němci měli velké oči. Milion elektromobilů u nich v roce 2020 jezdit nebude ani vomylem :))

    auto.idnes.cz/elektromobily-nemecko-statistika-plan-dyv-/automoto.aspx?c=A180920_115217_automoto_fdv

        1. to byly sbožný přání frau mamamerkl súdruhu a mediální
          to byly sbožný přání frau mamamerkl súdruhu a mediální německá oundávačka 2015 když jim tesla teklo do bot ;)) Každopádně jestli se jim to 2022 podaří bude to:

          1.Tesla vítězství elektromobilů nad korupčními ropáky co donutila VW když dízlblejt nekrachnout tak změnit přemýšlení 😉
          2. Naše zásluha bojovníků za svobodu a čistý vzduch 😉
          3. f poslední řadě se láme konzerví chleba ofšem s několikrát vyměněným vedením :))))))))))))))))))

          ekonomika.idnes.cz/emisni-skandal-volkswagenu-dfl-/ekonomika.aspx?klic=38056

    1. Ta zpráva je stará už 7 dní. 🙂
      VW CEO Warns of Higher

      Ta zpráva je stará už 7 dní. 🙂

      VW CEO Warns of Higher Than Expected Electric Car Costs –

      12. 9. 2018 – “We need higher profits to finance our future,” said Diess. “Four percent is a minimum, 5 percent to 6 percent allow for some future investments …
      http://www.bloomberg.com

      Šéf VW půjde někam makat, aby vydělal na přechod k elektromobilitě?

    2. Elektrifikace není dražší než si rozumní lidé
      Elektrifikace není dražší než si rozumní lidé mysleli.

      Jen je podstatně dražší než vyřvávali různí „odborníci“ z řad zelených aktivistů jenž oboru dosud mediálně dominovali, se svým zadrátovaným přesvědčením, že tradiční automobilky masovou elektrifikaci neprovádějí jen z čiré touhy po globálním zlu.

      Ale zatímco největší evropská automobilka stihla své továrny připravit na čas, tak pro evropský kapitál výdělečnou výrobu baterií či zajištění surovinových dolů evropští bankéři, byrokraté ani aktivisté či jiná j“elita“ samozřejmě neodmakali.

      1. A to jako akumulátor není součástí vozu? A stát,
        A to jako akumulátor není součástí vozu? A stát, jednotlivec, příroda má nějakou povinnost doručit soukromé firmě vše pod nos aby ona na to dala razítko a poslala to jako své zboží prodejci ať to prodá? Opravdu jsme to dotáhli tak daleko, že člověk s takovýmto komoušským názorem (nezaměňovat komouše ať už je z jakékoli strany s pravým poctivým komunistou) má prostor pro své zvrácené PR kecy? Si snad děláš srandu, že podnikavec si bude stěžovat, že musí sám vyrábět? Du blejt.

        1. Tak akumulátor sice je součástí vozu, jenže VW jede přes
          Tak akumulátor sice je součástí vozu, jenže VW jede přes globální soutěž dodavatelů, protože díky tlaku místních antimonopolistů se mu často nevyplatí to vyrábět sám, takže si baterie objednal u Asiatů včetně komunistů.

    3. No u Tesly model 3 se počítá z marží 30% (rozbor reverze
      No u Tesly model 3 se počítá z marží 30% (rozbor reverze engineeringem Tesly 3 – zde na hybridu)
      VW to počítá na 5%

      Takže otázka zní kde je ta chyba.

      No začal bych rozdílem outsource/insource – outsourcování je vždy dražší, než insourcování (výhoda pro management, nemusíme to řešit, zaplatíme někomu aby to vyřešil) – VW dnes outsourcuje 80% výroby auta.

      Pokračoval bych bateriemi – ačkoli je výrazný pokrok/snížení ceny každý rok, tak VW si je nevyrábí, při ceně surovin na 1kWh kapacity cca 30USD a prodejní ceně od LG cca 160USD je to na jednom autě 50kWh baterii 6500 USD, které skončí v cizích kapsách.

      Hlavní rozdíl Tesla vs. VW je v přístupu – Tesla k problému přistoupila stejně jako Baťa – maximum insourcovat a jakmile narazíme na něco co neumíme, tak se to naučíme. Tím se maximum znalostí a peněz koncentruje uvnitř firmy. Tím také získala obrovský náskok a korporace teď budou muset přepracovat svoje postupy aby se dokázali přizpůsobit. Peníze na to mají 😀

      PS: taky to znamená odstranit několik úrovní řízení a posílení te nejnižší – inženýrů

      1. Jenze negativni strana insourcingu DNES je, ze ztracim spoustu
        Jenze negativni strana insourcingu DNES je, ze ztracim spoustu casu tim, ze „vynalezam kolo“ (vyvoj jde cestou specializace).
        Za Batovych casu nebyl nikdo, kdo by umel treba ve velkem vyrabet podrazky. U aut, pokud nepotrebuju neco specialniho, je na bezne dily spousta firem, co je ve velkem vyrabet a dodavat umi (a mozna i levneji, nez kdyz si budu porizovat vlastni linku, shanet pro ni misto, ladit ji, ucit se nove technologie, skolit zamestnance, shanet suroviny…
        U veci, ktere nejsou „komodita“ je to samozrejme jine, ale tech je v dnesnich autech docela malo (i v tech elektrickych).

        Ostatne sama Tesla ma par peknych prikladu kde insourcing „drhne“ – od „mexickych“ zamestnancu, co mrvili japonskou linku na aku az po AP, kde vlastni vyvoj dodneska sotva dohnal (a v nekterych castech ani to ne) sest let stare AP1, o srovnani s dnesnimi produkty MobilEye vubec nemluve.

    1. A realita dokazuje, že klimatické modely na předpověď
      A realita dokazuje, že klimatické modely na předpověď počasí mají úspěšnost s výhledem na více než pár hodin dopředu blízkou nule – viz letošní léto, všechny fronty s deštěm, ze kterých tu mělo podle předpovědi pršet a šly ze západu, se rozpadly na Německem. Jakýkoli matematický model, který má chybu do 10% lze brát jako vynikající…
      Takže si hrajme s klimatem, bude to skvělé až se pak udělá sek a nepůjde to zpět, pak všichni ekoteráristé se budou divit, jak „malý problém“ byla všechna ta auta, co omezují (ovšem jenom někde)

  2. Schválně jsem se podíval , kdy se na Hybridu psalo o Street
    Schválně jsem se podíval , kdy se na Hybridu psalo o Street Scooter , který vyrábí německá pošta….

    Je to 2 roky (!!!!! ) (podzim 2016)

    http://www.hybrid.cz/nemecka-posta-si-vyrabi-vlastni-elektromobily-volkswagen-zuri

    Takže si to ještě jednou pro jistou zvopáknem:

    1) Deutsche Bundespost od podzimu 2016 vyrábí, používá a dokonce prodává dalším zájemcům praktickou dodávku StreetScooter

    2) Wolkswagen na podzim 2018 představuje koncept.

    PS 1 : Auta neporovnávám je jasný, že jsou rozdílná.
    PS 2 : Když pošťáci začali s produkcí, podle uvedeného článku šéf Wolkswagenu zuřil – proč je neoslovili. No a dnes je úplně jasný proč. Protože by neměli dodávky ani v roce 2020 . A za ty roky ušetří hafo nafty..:-))) a ještě vydělali …

    ***

    A ve Wolkswagenu můžou zuřit ještě víc, když se podívají na dnešní zprávu z DNV Online

    http://www.dnv-online.net/services/detail.php?nr=121345&rubric=Logistik%20&%20Technik

    Pošta začíná vyrábět (ne plácat o konceptech) StreetScooter Work XL
    A vypadá skutečně prakticky – takovej normální pracant, podle zadání: dizajn neřešte ať to jezdí a je to užitečný a chci to hned teď …
    Základ: Ford Transit, Baterka modulárni 30-90 Kwh a dojezd od 80-200 km. Na rozvážku pro DHL pecka. /úspora za rok 5 tun emisí CO2 a 1900 litrů nafty..:-))) Do konce roku 2018 jich už bude vyrobeno 2500 a prodej plánovaný i třetím stranám….

    Pane Horčíku – sežeňte prosím o tom víc info a těším se na článek…

    1. Tak on není koncept jako koncept. Tento dle mého názoru
      Tak on není koncept jako koncept. Tento dle mého názoru nabízí výborné parametry, praktičnost pro danou úlohu a při tom výborně vypadá. Pravdou ale zůstává, že minimálně poslední 3 roky nic nebránilo tomu, aby už byl na trhu. A minimálně ještě tak 2 roky si počkáme než toto půjde pořídit.

      Na druhou stranu osobně nesdílím nadšení z původního eScooteru. Jak nenechám po zásluze nit suchou na Nissanu, tak toto je ještě mnohem horší. Objektivně to vypadá strašně, má to tragickou techniku, je to nepraktické, od začátku to je strašně drahé s problematickou servisní sítí (i kdyby ji VW nesabotoval). Jsem přesvědčen, že se toho krámu za pár let všichni rádi zbaví(samozřejmě velmi potichu) ve prospěch té verze XL postavené na tranzitu. Zase zde nebyl jediný důvod proč to na tom tranzitu(nebo jiném klasickém podvozku) nemohlo být postaveno rovnou. Bylo to prostě jen další v řadě naprosto hloupých rozhodnutí, kterými je vývoj EV za posledních 10let vysloveně dlážděn.

        1. mno. Osobne tipuju, ze nebude, ale doufam, ze ano. ;o) Po
          mno. Osobne tipuju, ze nebude, ale doufam, ze ano. ;o) Po vcerejsku se priklanim k tomu ze bude. Duvod? Sledoval jsem vcera nejaky porad o strojovem uceni. Roboti, auta, … Byl tam i leaf1. Celou dobu jsem cekal na konec poradu, abych se podival z jakeho je to roku, protoze info v poradu byla jak superhistorie. Roboticke auto neumelo projet po testovaci draze a jezdilo jak ozralej ridic s tim, ze tvurci argumentovali pomalosti cipu. Nez zpracuji info ze senzoru a zadaji povel volantu, tak auto ujelo par metru a regovalo opozdene. Ze na tom intenzivne pracuji. Roboti to same. Ted ta pointa. Porad bych z roku 2017. Tipoval jsem tak rok 2014,2015. Takze za rok a neco cip uplne nekde jinde, senzory take, … Takze co bude za dva roky se nyni fakt netroufam odhadovat.

          Jen jeste doplnim co me zaujalo. Resili tam algoritmy pro rizeni a ze se intenzivne krome nauceni rizeni zabyvaji i tim, jak se ma auto rozhodovat. tj. vlozit mu „lidsky“ pristup a mysleni. Duvod? Moralni aspekt. S tim, ze by mel mit majitel moznost nastavit tento aspekt ve voze sam, ale pak byt plne za vuz odpovedny. Uvadeli priklad. Auto zjisti, ze naboura. Dokaze si i vypocitat, ze to nebude jedno auto, ale dve (se sebou tri). Dobre i vi, kdo v aute jede a bude se muset rozhodnout, zda nabori toho duchodce co jede sam, nebo tu maminku s ditetem, nebo bude nejvice chranit majitele auta. Lepsi ridic by mel toto rozhodnuti udelat sam v radu milisekund a podle toho zareagovat. Auto v levelu 5 by melo jit nastavit, jak se ma rozhodnout.

          1. Jakákoli zbytečná rozhodovací funkce, která by
            Jakákoli zbytečná rozhodovací funkce, která by prodloužila reakční čas byť o 0,1 sekundy by neměla být v autonomním autě nikdy (to ani nepočítám, že ten váš příklad by zabral 99,9 % procent rozhodovacího času a programovacího kódu) a také nevím, kdo by si dobrovolně vybral jiné nastavení než zabránit nehodě za každou cenu, tj. nenabourat a pokud nelze splnit, tak minimalizovat škody a co nejlépe ochránit posádku vozu, tzn. vybrat překážku, do které bude náraz v co nejmenší rychlosti bez ohledu na to, co za typ překážky to je (a ano, chci sedět v autě, které raději nabourá v rychlosti 10 km/hod. do člověka než ve 30 km/h. do auta a které nebude strhávat řízení, pokud to není 100% nezbytné a bezpečné).

              1. Mne kolegove taky dost casto rikaji, ze to nikdy nebude
                Mne kolegove taky dost casto rikaji, ze to nikdy nebude fungovat, ja se snazim hledat zpusoby ne duvody 🙂
                Takze jestli hledat programatory a budete trpelivi v tom, ze budu muset proniknout znovu do modernich technologii (zamrzl jsme bohuzel v Navisionu 🙁 ) a muzu mit permanentni home-office, muzeme se pobavit 🙂

                1. On shání lidi co budou dělat, takže se nenechej zbytečně
                  On shání lidi co budou dělat, takže se nenechej zbytečně vyprovokovat. Není to nabídka pro Tebe 😉

                2. To jste chtel rict, ze jsem nefakcenko? Jak jste na to vec
                  To jste chtel rict, ze jsem nefakcenko? Jak jste na to vec prisel? Co se nejprve informovat u meho zamestnavatele nebo zakaznika, kteremu venuji 99% casu?
                  Je mi 40, takze neco uz jsem v zivote musel dokazat, kdyz ten home-ofice mam, ne? Nedelam pro charitu ale pro kolenovrta 🙂

                3. Je sice třeba škudlit, ale pokud se nedá potřebná suma do
                  Je sice třeba škudlit, ale pokud se nedá potřebná suma do vývoje, nebude nic ani za 20 let.

                4. Já bych chtěl HO max. 4 dny v týdnu. Je třeba neztratit
                  Já bych chtěl HO max. 4 dny v týdnu. Je třeba neztratit kontakt s fyzickými lidmi.

                5. Jsem (asi bohuzel) introvert. Staci mi kontakt se svou
                  Jsem (asi bohuzel) introvert. Staci mi kontakt se svou partnerkou, detmi, obcas rodici (i partnerky) a hlavne prateli a obyvateli nasi vesnice. No a cca jednou za tri tydny musim do prace a mam z toho hned depku.
                  Navic do Prahy (ve ktere jsme predpokladal, ze delate) to mam 180 km + uroven D1 (a nyni i silnice 38) by bylo dojizdeni peklo.

                6. Asi mi uverite, ze nejsem zadnej obchodni zastupce ci
                  Asi mi uverite, ze nejsem zadnej obchodni zastupce ci telefonista 🙂
                  Dost se vyjadruji k moznostem algoritmu, protoze jsem programator (jeste ze stare skoly, pouzivam anglickou klavesnici 🙂 ). Kdyz jsem byl na skole, tak si tam mistni hrali s rozponavanim reci, obrazu, prekladace jeste nikoho nenapadly. Kdyz vidim, jaky se udelal pokrok, tak neverim, ze by uroven 5 az za deset let. Na svete je moc chytrych lidi a tihle lide jsou propojeni (coz je podle me zasadni duvod, proc je v poslednich par desitkach let takovy pokrok).

                7. Pokrok/rychlost vyvoje je jedna vec, ale dotazeni poslednich
                  Pokrok/rychlost vyvoje je jedna vec, ale dotazeni poslednich 10-20% detailu bude to, co u autonomie sezere tu spoustu casu. Protoze u L5 nemuzu rict: Ono je to vlastne dostatecne dobre a za okrajovych podminek to zachrani ridic. A tech poslednich par procent bohuzel vetsinou nevyresi dobry napad, ale je to tezce vydrena prace.

                8. Neni to u umele inteligence spise o dostatecnem mnozstvi
                  Neni to u umele inteligence spise o dostatecnem mnozstvi scenaru nez ladeni algoritmu? Neni to predevsim o uceni se (tudiz testovani), takze spise o dostatecnem vypocetnim vykonu? Nebo i tady bude platit Vami predestrne pravidlo 20:80, 80:20?
                  A z zivotniho cyklu vyvoje SW je patrne, ze vse muze urychlit velice schopny clovek na spravnem miste.
                  Dnesni doba je narocna na cloverka v tom, ze mu nebude stacit to, co se nauci ve skole nebo douci v pulce zivota, musi se ucit temer denne. Nekoho to semele, pro druheho to je vyzva.

                9. Ja prave myslim, ze tohle hruba vypocetni sila (ani data
                  Ja prave myslim, ze tohle hruba vypocetni sila (ani data nasbirana z provozu) neresi, prave proto, ze ty „neobvykle situace“ jsou z principu veci vzacne. Takze bud nekdo bude muset napsat kod ve tvaru
                  pokud (neobvykla situace 1) {udelej neco}
                  jinak pokud (neobvykla situace 2) {udelej neco jineho}

                  nebo nekdo (jiny) bude muset vytvaret ty neobvykle situace (at uz v simulatoru nebo realu) a prohanet je trenovacim systemem.

                  Pekne priklady byly v jedne prezentaci od Waymo (zrcadlova plocha, reklama s postavou nebo autem nalepena na boku autobusu, figurina na korbe, oblak dymu z vyfuku, …)

                10. Jak jsem psal pred par dny. Udelal bych jednoduyche testovaci
                  Jak jsem psal pred par dny. Udelal bych jednoduyche testovaci rozhrani (ted vubec netusim jak 🙂 ) pro obycejne lidi, nastavil nejakou cenu za to, ze jakymkoliv scenarem, ktery uz nebyl proveden UI zmate tak, ze se zachova spatne (je treba definovat, co to znamena, ted me napada treba tezke poraneni, skoda nad $1000 oproti proveditelne lidske reakci). A nechme odpurce i nadsence pro samorizeni reakce UI vychytat.
                  A to je jedna vec prumerne inteligentniho cloveka v CR, co teprve muze vymyslet nejaka kapacita, jak zefektivnit a urychlit vyvoj?

                11. Tak se dozvime, ze existuje nevyresena okrajova situace. Pak
                  Tak se dozvime, ze existuje nevyresena okrajova situace. Pak nastupuje ta „drina“ ji zpracovat (vyfiltrovat nesmysly, zjistit pricinu), nakodovat/naucit, zahrnout do testovacich dat. Ale ano, melo by konvergovat rychleji

                12. Taky jako kolega, dělám na HO už 5 let, tak nějak
                  Taky jako kolega, dělám na HO už 5 let, tak nějak střídavě, jednu dobu 100%, pak zase u zákazníka a teď jsem u zákazníka tak 3-4 dny v měsíci. A vyhovuje mi to, existují telefony, Sametime, nepotřebuji fyzický kontakt. Ale jasně, každý to máme jinak.

                13. V prumeru 5 hodin denne jsem minimalne s jednim kolegem na
                  V prumeru 5 hodin denne jsem minimalne s jednim kolegem na Skypu s nasdilenou obrazovkou. Malokdy potrebuji, aby mi nekdo mou obrazovku prebral a neco na ni ukazal, takze mi to prijde dostatecne. Nepotrebuji hologram, ktery mi zobrazi vsechny kolegy v kanclu a co maji na stole. Dulezite je to, co resime a zapisujeme na sdilene obrazovce. Samozrejme i behem reseni se pobavime o soukromych vecech, udelame si legraci z ostatnich i ze sebe… Aspon nioho netrapim tim, ze se ted prejim kadlatek 🙂

                1. Zkuste pražské firmy. Moc jich nebude. 🙂 Přeze mne
                  Zkuste pražské firmy. Moc jich nebude. 🙂 Přeze mne raději ne. Ale za posilu budeme rádi.

              2. To co jsem psal, neobsahovalo me napady. Jen muj odhad kdy
                To co jsem psal, neobsahovalo me napady. Jen muj odhad kdy budeme resit autonomii 4 az 5. Zbytek byl z poradu o umele inteligenci. Rok stary porad. Odbornici v oboru co zavadi napr autonomni rizeni. Jaky je pokrok za ten rok jsem jen cum.l. To jestli bych nastavil nejaky mod rozhodovani take neni z me hlavy. Sef tymu co pracoval na robotickem rizeni pouze zminil tuto myslenku, ze se tim realne zabyvaji. Jestli to projde nebo ne, je druha vec. Ano. Me by to treba take ani nenapadlo, vnaset nejaky „lidsky“ element do autonomniho rizeni. Je to odsividne napadlo. To, ze vy jezdite XY let a zatim jste nic takoveho neresil neznamena, ze takova situace nekde na svete nenastane a ze se treba nekdo z kupujicich bude dozadovat nejakeho lidskeho modu. Jeste jednou pisu. Ze to byla myslenka tvurcu systemu pro autonomni rizeni. Ne muj vymysl. A uprime. Kdyby mi bylo 85let a jel bych v takovem aute, tak bych si to mozna zapnul – nejprve uchranit matku s ditetem a pak uz je mi to jedno. 😉 Jezdim skoro dvacet let, jezdim dost po cele evrope a jiz 2x jsem byl s rodinou v aute v situaci, kdy jsem se musel ve zlomku sekundy rozhodnout mezi mensim a vetsim zlem. Nakonec vzdy vse dopadlo bez ztrat na zivotech a ani jednou to nebyla moje chyba, ale mohlo to dopadnout i jinak. Krome toho, ze vim koho vezu ja jsem vzdy kalkuloval i s tim, koho vidim v druhem aute a kde kdo v druhem aute sedi. Kam a jak to druhe auto trefit, aby to dopadlo co nejlepe.

                1. Pozor! Odborníci jsou fajn. Ale je třeba aby je někdo
                  Pozor! Odborníci jsou fajn. Ale je třeba aby je někdo řídil…

                2. Ještě k tomu uvažování během řízení: neumím si to u
                  Ještě k tomu uvažování během řízení: neumím si to u sebe představit. V situaci kdy není kudy kam je to jen o reflexech. Dneska mne bus harmonika tlačil na krajnici. Jediný co jsem mohl bylo brzda a troubení. Myslím, že to troubení mu bylo fuk. Ale lidi v bude asi nevěřili.

        1. Bohužel ty streetscootery na to jaký to je odpad, stojí v
          Bohužel ty streetscootery na to jaký to je odpad, stojí v podstatě stejně jako elektrifikované plnohodnotné dodávky. Jediný důvod proč se i přes to prodávaly je ten, že na trhu nic jiného reálně dostupného nebylo a v podstatě dodnes stále není.

          Kdyby si tenkrát rovnou nakoupili větší množství Tranzitů, nebo něčeho podobného a nechali si je ve velkém předělat na elektriku (u dodávky s rámem není předělání na elektriku takový problém, jako u osobáku = předělaný osobák na elektro bude mít vždy tragické užitné vlastnosti, ale dodávku s rámem lze účelně předělat tak, aby měla dostatečné užitné vlastnosti), tak budou ve výsledku na mnohem menších výrobních nákladech než u těchto popelnic. Vždyť ta nejvíc ořezaná verze s 20 kWh baterií a 30kW motorem (rozuměj naprosto nepoužitelná pro produktivní práci) začíná na 32tis Eur a na Alze si ji můžete hned teď pořídit za 1,4mil Kč vč. DPH!!!

        2. Cenově mimo jsi akorát tak ty.
          Ty pošťácké dodávky

          Cenově mimo jsi akorát tak ty.
          Ty pošťácké dodávky stojí přez 1,5 milionu.

          Jediná jejich výhoda je superspecializace, takže by to mohli kupovat všechny pošty světa, ale je otázkou jestli opravdu budou, když to je od jejich často hlavního konkurenta DHL.

Napsat komentář