Škoda Auto se mění z automobilky na poskytovatele služeb komplexní mobility

Mladoboleslavská automobilka posiluje svoji pozici v rozvíjejícím se segmentu sdílené mobility. Systému sdílení aut Car4Way dodala 1000. vůz Škoda.

Moderní platforma sdílené ekonomiky šetří čas i starosti motoristům, současně však přináší benefity obyvatelům především ve velkých městech
foto: Škoda

Neustále se rozvíjející segment individuální přepravy založený na sdílení vozidel představuje progresivní způsob mobility, účinnou inovaci v řešení nedostatku parkovacích míst a významný příspěvek ke zlepšení životního prostředí zejména ve větších městech.

Škoda Auto DigiLab od roku 2017 provozuje peer-to-peer platformu HoppyGo, přes kterou si lidé mohou pronajímat soukromé vozy. Služba integruje dva důležité aspekty současné doby: sdílenou ekonomiku a multimodální mobilitu propojující více druhů dopravy.

Zapojení železniční a dálkové autobusové dopravy povyšují nabídku na novou úroveň. V budoucnu mohou uživatelé služby HoppyGo od své aplikace dostávat i návrhy na multimodální kombinace svých cest – tedy kombinace několika dopravních prostředků.

V návaznosti na dálkové autobusové a vlakové spoje si lze v cílové destinaci jednoduše pronajmout soukromý automobil. Stále více uživatelů služby HoppyGo proto své vozy přistavuje do blízkosti zastávek dálkových autobusů nebo nádraží.

Nyní je k dispozici 1000 automobilů a další přibývají. Do platformy HoppyGo se reálně zaregistrovalo již více než 34 000 uživatelů. Služba do dnešního dne realizovala 20 000 zápůjčních dní.

Značka Škoda však neprovozuje jen vlastní platformu sdílené automobilové mobility, ale dodává své vozy i ostatním samostatně hospodařícím subjektům. Patří k historicky největším a do budoucna výhradním dodavatelům automobilů do programu Car4Way – platformy pro sdílení vozů ve vybraných českých městech provozované jedním z obchodních zástupců koncernových značek – Auto Louda.

Carsharingová společnost v Česku využívá především modelové řady Citigo a Rapid, k dispozici jsou i praktické modely Fabia Combi či Octavia Combi. Jubilejním 1 000. automobilem ŠKODA v tomto programu se nedávno stala bílá Octavia Combi.

Inovativní služby sdílené mobility jsou primárně určeny zákazníkům, kteří nedisponují vlastním vozem, ale chtějí využívat výhod individuální mobility, a zároveň jim jsou blízké myšlenky společenské odpovědnosti. Vozidlo je možné vyzvednout v dané lokalitě, vypůjčit si jej na libovolně dlouhou dobu a poté vrátit zpět a přenechat dalšímu účastníkovi programu.

Registrovaný uživatel si vybere vůz požadované kategorie ve své bezprostřední blízkosti, nemusí se nikam dále dopravovat ani nic složitě vyřizovat. Sdílení je velmi jednoduché a komfortní. Po rezervaci stačí přiložit identifikační kartu, čímž se vůz odemkne, nasednout, vyzvednout klíče umístěné v přihrádce spolujezdce, nastartovat a vyrazit na cestu.

Po vrácení sdíleného vozidla se klíče opět uloží do místa v přihrádce a identifikační kartou se vůz uzamkne. Ze sdílení netěží jen samotní uživatelé, ale také ostatní obyvatelé. Ve světových metropolích, kde jsou služby sdílené mobility rozšířeny ve větší míře než u nás, se povedlo citelně zredukovat počty nutných parkovacích míst a tím uvolnit veřejný prostor pro zeleň či volnočasové aktivity.

tisková zpráva

14 Comments on “Škoda Auto se mění z automobilky na poskytovatele služeb komplexní mobility”

    1. Koukám, vy jste ekonom jak vyšitý… Škodovka z roka na
      Koukám, vy jste ekonom jak vyšitý… Škodovka z roka na rok navyšuje výrobu, jejich auta se prodávají dobře (nejen v ČR), ziskovost v rámci koncernu je nadprůměrná, ale vy jim radíte přestat vyrábět, no vy jste hlava 🙂

  1. Jsem si nějak nevšiml, že by Škoda vyráběla auta vhodná
    Jsem si nějak nevšiml, že by Škoda vyráběla auta vhodná ke sdílení. Jedině snad, že v EU patří mezi levnější značky, ale skutečně podstatně levnější je Dacia.

    Pro pravá sdílená auta chybí sedadla z koženky nebo něčeho podobně snadno čistitelného a hlavně vnitřní kamery.

    1. To je tak když každá větší automobilka potřebuje
      To je tak když každá větší automobilka potřebuje vyrábět záplavu různých modelů ovšem úplně stejných koncepcí jako má veškerá konkurence, a pak už skoro nikdo nemá kapacity vyrábět něco specializovaného a opravdu převratného.

      Nejlepší na světě je v tom VW, který potřebuje ještě většinu modelů vyrábět zvlášť ve 4 značkách VW, Seat, Audi, Škoda.

    2. Jaké sdílení? Píše se tam, že Škodovka dodala 1000.
      Jaké sdílení? Píše se tam, že Škodovka dodala 1000. auto pro službu car4way a to není žádné sdílení, ale normální půjčovna. Akorát je možné auto vyzvednout někde na ulici a pak ho i vrátit snad někam jinam a lze zapůjčit na kratší dobu. Je to operativnější, ale ve své podstatě je to klasická půjčovna. Nevýhodou je, že auto není po každé zápůjčce zkontrolováno, jak je tomu u půjčovny.

      Sdílení aut je HoppyGo, tam lidi nabízí svá auta k půjčení (sdílení) jiným lidem.

  2. Kdysi jsem vzal na prvni pohled slusneho stopare. Bylo to
    Kdysi jsem vzal na prvni pohled slusneho stopare. Bylo to naposledy co jsem pustil do auta neznamou osobu. Byl to nechutny zazitek. Nedovedu si predstavit jezdit autem ktere meli prede mnou nasi spoluobcane. Staci se projet autobusem. Rad si zachovam svuj bezpecny odstup.

      1. V pujcovne i taxiku toho predchoziho zakaznika alespon nekdo
        V pujcovne i taxiku toho predchoziho zakaznika alespon nekdo videl (ano, humusak muze pristoupit za rohem), u share ho nekdo videl, kdyz se registroval, v horsim pripade nikdy (jen se nekam poslal scan ridicaku).
        Verim, ze za nejakych okolnosti to fungovat muze, ale moje zkusenost rika, ze pujcovani bez „draba/dozorce“ je leda tak k nasrani (jak ze strany vlastnika, tak prijemce).

Napsat komentář