PRE zavádí platbu za nabíjení elektromobilu bez registrace přes mobil

Od začátku letošního září již v síti dobíjecích stanic PREpoint nepotřebují speciální čip, kartu a ani se nemusí nikde registrovat. Stačí mít mobilní telefon, načíst QR kód a zahájit nabíjení.

Bližší informace o dobíjecích stanicích PREpoint a produktech Skupiny PRE v oblasti elektromobility najdete na www.premobilita.cz
foto: PRE

„V PRE dlouhodobě pracujeme na tom, aby se stále více uplatňovala čistá mobilita a jednou z cest k tomu je nejen rozvoj sítě veřejných dobíjecích stanic, ale také zajištění jejich jednoduchého a pohodného využívání. Nabíjení prostřednictvím QR kódu je prvním krokem, jak vše zjednodušit a zpřístupnit vlastně komukoli,“ řekl o nové službě na PREpointech Petr Holubec, tiskový mluvčí Skupiny PRE.

Nabíjení bez nutnosti použití dobíjecího čipu může PRE nabídnout zákazníkům díky spolupráci s ČSOB, která celý proces zajišťuje. Mimo to jsou nabíjecí stanice PREpoint zapojeny i do mezinárodního systému Hubject, a tím se dobíjecí stanice otevírají i tisícům elektromobilistů z celé Evropské unie.

Dobíjecí stanice PREpoint umožňují nabíjet elektromobily již od roku 2011 a v současnosti jich je k dispozici nejen v Praze už přes 60. Standardně pro nabíjení na stanicích PREpoint jsou uživatelé zvyklí používat svůj dobíjecí čip nebo třeba Lítačku, aby zahájili nabíjení vozu. Teď si vystačí i s mobilním telefonem.

tisková zpráva

50 Comments on “PRE zavádí platbu za nabíjení elektromobilu bez registrace přes mobil”

  1. Na P+R by stačily normální schuko 230V zásuvky. Instalace
    Na P+R by stačily normální schuko 230V zásuvky. Instalace je rychlá a jednoduchá. Přece přijedu, napíchnu na obyč. zásuvku, sednu na MHD a jezdím pro Praze MHD, případně jedu do práce MHD pro mimopražské. A když se vrátím z práce, mám nabito a jedu domů. Když tam udělají mennekesy, tak je budou lidi blokovat celý den….a tolik jich tam určitě nebude, aby se dostalo na všechny potřebné. To zase vymýšlí někdo, kdo elektroautem v dané lokalitě nejezdí…

      1. Jo to jsem z věty „Stačí mít mobilní telefon, načíst QR
        Jo to jsem z věty „Stačí mít mobilní telefon, načíst QR kód a zahájit nabíjení.“ taky pochopil, ale o zbytku vím naprosto prd.
        Teprve na druhý pohled jsem si všimnul že ten QR kód je vidět nad každou „pistolí“ a začal si trochu něco představovat, ale stále jsem vědel prd.

        Díky za vysvětlení dole.

        Btw Asi nestačí mít jen smárt foun, ale taky budu potřebovat mít připojení na internet a data a když budu mít data vyčerpaný ani nebude v okolí LTE tak si možná počkám půl dne než se něco laskavě načte.

        1. Viz můj příspěvek ve 14:33 a následná diskuze.
          To, že

          Viz můj příspěvek ve 14:33 a následná diskuze.
          To, že elektromobilista u stojanu nebude mít data, zjevně provozovatel nepředpokládá.
          Tedy ano, připojení k síti je nutné, taktéž jako mít platební kartu a na ní alespoň tu stovku k dispozici.
          Pak už to jde skoro samo . :-)))

  2. Stále mi vrtá hlavou, proč v době bankovních karet si
    Stále mi vrtá hlavou, proč v době bankovních karet si někdo komplikuje život čímkoliv dalším. Prostě přiložím kartu, blokne se mi částka bezpečně pokrývající nabíjení. Po ukončení nabíjení si stáhnou jen potřebnou část.

    A nebo to má nějaké výhody, o kterých jsem se nedozvěděl.

    1. Súhlasím s tým, že registráciou sa celý systém platieb
      Súhlasím s tým, že registráciou sa celý systém platieb za nabíjanie komplikuje. Registrácia je ale potrebná preto, že podľa legislatívy SR, ale aj ČR je potrebné za každý nákup vystaviť doklad o platbe – paragón. Vzhľadom na to, že nabíjacie stanice paragóny nevydávajú (na rozdiel od parkovacích automatov – napríklad), je potrebná registrácia u poskytovateľa nabíjania, aby mohol poskytovateľ zaslať na konci mesiaca vyúčtovanie jednotlivých nabíjaní každému klientovi a aby ho daňový úrad neupodozrieval z nelegálneho obohacovania sa.

      1. Nastesti v CR existuje novy zakon, ktery prikazuje umoznit
        Nastesti v CR existuje novy zakon, ktery prikazuje umoznit prime platby u verejnych nabijecich stanic pro elektromobilitu – podobne jako v Kauflandu nebo Albertu se taky nemusim predem registrovat a uzavirat dlouhodoby kontrakt, abych tam mohl nakoupit. Ten zakon byl asi jediny zpusob, jak donutit molochy typu PRE a CEZ, aby ty prime platby spustili, takze hura, ze to zafungovalo. Taky existuje EVMapa, kde si lze krom jineho i predplatit kredit a dal uz to neresit, zadne nasledne mesicne vyuctovani..

        1. Jaký zákon?
          Jediné o čem vím, že když stavíte

          Jaký zákon?
          Jediné o čem vím, že když stavíte nabíjecí stanice pomocí EU dotací, tak jedna z podmínek je, že musí být veřejné (na to zřejmě narazil ČEZ, když nebyl schopen zprovoznit nabíjení bez smlouvy, tak rychlonabíječky pustil zadarmo).
          Ale nevím o zákonu, který vy kohokoliv nutil, že když si postaví nabíječku před firmou třeba pro své zaměstnance, tak ji musí zpřístupnit veřejnosti.

            1. To byla tehdy ta dotace na zakoupení EV + výstavba
              To byla tehdy ta dotace na zakoupení EV + výstavba neveřejných nab. stanic. Podmínky jsem si tehdy četl, zda do toho jít a radši jsem utekl.
              Ale ty ostatní velké dotace jsou na veřejné stanice, tady to ČEZ přepískl se „zkušební dobou“, takře to radši dal zadarmo, aby mu pak kontrola nesebrala dotaci za nedodržení podmínek.

          1. Tady resime verejne komercni stanice PRE bezici castecne na
            Tady resime verejne komercni stanice PRE bezici castecne na infrastrukute placene danovymi poplatniky. Na tyto se vztahuje novy zakon o poz. kom. 311/2006 sb.

            § 6q

            Provozování dobíjecí stanice
            ….
            (5) Provozovatel veřejně přístupné dobíjecí stanice je povinen poskytnout uživatelům elektrických vozidel rovněž možnost jednorázového dobití bez uzavření smlouvy s daným provozovatelem, která by uživatele vázala nad rámec tohoto jednorázového dobití.

            1. Díky za info. Jsem si to pročetl a některé paragrafy mě
              Díky za info. Jsem si to pročetl a některé paragrafy mě překvapily. Jsem netušil, že pokud zpřístupním ve firmě wallbox komukoliv (i zadarmo), tak mám oznamovací povinnost vůči MPO a že MPO někde na webu (musím dohledat) seznam dobíjecích stanic zveřejňuje.

    2. já si myslím že to je tim, že se za tu zúčtovací
      já si myslím že to je tim, že se za tu zúčtovací (karetní) jednotku platí licenční nebo jaký poplatek…někde jsem četl že třeba u ABB to dělá €200 za jeden stojan…další poplatky byli za připojení na dohledové centrum atd. celkem ve fullu to bylo €500
      to tam za měsíc ani neproleze tolik proudu aby se to vyplatilo

      1. To mi připomělo jak u nás ve městě zřídili stojan pro
        To mi připomělo jak u nás ve městě zřídili stojan pro zpoplatněné parkování. Po roce napsali v místní tisku zpoplatněné stání vydělalo 250 000 kč provoz a udržba stála 250 000kč, a to se vyplatí
        Městští konšelé, si už našli mnohem výnosnější podnik Úsekové měření

  3. To je urcite dobry pocin. Kolik tedy PRE chteji za kWh u tech
    To je urcite dobry pocin. Kolik tedy PRE chteji za kWh u tech primych plateb? Mozna uz je to uz reseno, ale problem PRE nabijecek byl v tom, ze nebyly monitorovane a clovek nevidel, jestli je offline, porouchana, obsazena.. Takze clovek nakonec zamiril jinam, protoze nebudu prece zajizdet k nejiste dobijecce a riskovat, ze nenabiju. Je ten aktualni stav PRE nabijecek nekde viditelny ?

    1. Super počin.
      Ze zvědavosti dnes vyzkoušeno. Po připojení

      Super počin.
      Ze zvědavosti dnes vyzkoušeno. Po připojení auta a načtení příslušného QR kódu se zobrazí nabídka:
      – u menekesu na 60, 120 nebo 180 minut vždy á 1kč/minutu
      – u rychlodobíjení na 30min/100kč, 60min/200kč, 180min/400 kč
      jiné možnosti bohužel nejsou ….

      Po vybrání požadované doby nabíjení vás mobil vyzve k zadání údajů z platební karty. Poté požadovanou službu potvrzením zaplatíte a spustí se nabíjení.
      Po nabití baterie nebo po uplynutí zaplacené doby nabíjení se stojan (zřejmě-neodzkoušeno) vypne.
      Zda vrátí na kartu nevyčerpanou částku, nevím, spíš o tom pochybuji. Pokud tedy přijedu s prázdnou, ok, pokud potřebuji dejme tomu jen 10Kw, vhodné to není.
      Ale každopádně palec nahoru za první vlašťovku přímé platby.
      Myslím, že touto cestou se záhy vydá (otázka času) i ČEZ.

      1. Kolik to tak vychází na kWh?
        U toho rychlonabíjení… dá

        Kolik to tak vychází na kWh?
        U toho rychlonabíjení… dá se počítat, že za 30 min se načerpá cca. 20 kW? Pak by byla cena 5 KČ/kWh.

        Jinak je to teda ale opruz, načíst nějaký QR kód, pak ťukat údaje z karty. Když to porovnám s tankováním… i když nevím jak to funguje o těch samoobslužným benzinek, možná je to stejný opruz.

        Ideální by bylo na počátku zaplatit nějakou zálohu a na konci to dopočítat podle skutečné spotřeby. A případně když už je dobito, tak začít účtovat „pokutu“ za stání a blokování stojanu.

          1. Souhlasím, ale je to krok vpřed. Půl je víc než nic.
            Lze

            Souhlasím, ale je to krok vpřed. Půl je víc než nic.
            Lze si pořídit kartu a platit za kWh :

            Kvartální plat za správu:
            30,00 Kč (36,30 Kč)
            Cena elektřiny:
            2,50 Kč/kWh (3,01 Kč/kWh)
            Cena za parkování nad 2 hodiny*:
            0,20 Kč/min (0,24 Kč/min)
            Ceny uvedené tučně jsou bez DPH, ceny uvedené
            v závorkách jsou včetně DPH. Zpoplatněn bude
            uživateli odběr elektřiny (Kč za kWh).
            * v případě obsazenosti stanice delší než 120 min
            bude uživateli doúčtován čas (Kč za min), po který
            bude přihlášen u nabíjecí stanice bezkontaktní
            identifikační kartou nad 120 min od doby zahájení
            nabíjení

            1. Ty ceny na pušál jsou docela v pohodě šel bych i do té
              Ty ceny na pušál jsou docela v pohodě šel bych i do té karty i když do Prahy jezdím jen párkrát ročně.

              Nevím jak je to myšleno s tou dobou delší jak 120 minut, to platí i když se nabíjí ,nebo čas ztrávený po ukončení nabíjení?

              jde o to jestli se při ukončení nabíjení stanice odhlásí.

              Typický příklad pojedu do Prahy na 4 hodinové jednání, nechám plug-in hybrida na Černém mostě , na menekesu.
              Je vybitý a typicky nabíjí cca 2,5 hodiny 8,8 Kwh si vezme.
              Já přijdu metrem po 5 hodinách.

              Zaplatím tedy za elektřinu 9×3 tj. 27 Kč + OK
              čekačka 180 min*0,24 43,20 Kč

              Celkem: 70 Kč ? To by byla podpora ekologie jak stehno to už mohu jet raději zpět na benzín vyjde to na stejno.

                1. Platba za přesčas je tam schválně už roky, protože lidi
                  Platba za přesčas je tam schválně už roky, protože lidi si v Praze zvykli parkovat v centru zdarma na nabíječkách s nabitými auty. To je celé. Prostě nabiji a musím pryč, jinak platím za stání.
                  Podobná politika jako je parkování v obchodním centru. Příklad OC Nová Karolina Ostrava všední dny 2 hodiny zdarma, pak pálka. Prostě nakup a jeď. Ne zaparkuj, vyřiď si věci v okolí a pak někdy dojdi. Jen o víkendu zdarma pořád a ve všední dny se dá prodloužit stání návštěvou kina, musí to ale udělat obsluha při nákupu vstupenky.

                2. Chápu nicméně dát na parkoviště P+R pár menekesů bez
                  Chápu nicméně dát na parkoviště P+R pár menekesů bez přesčasů by byl super počin a bylo by to za pakatel.

                3. Což je hloupost Prahy, že už to dávno neudělala. Ovšem
                  Což je hloupost Prahy, že už to dávno neudělala. Ovšem to je v ČR jak přes kopírák všude. Podobně jako osazení obyčejných zásuvek ve většině veřejných podzemních garáží. V případě soukromých pak tlak na jejich majitele, aby tak učinili, samozřejmě pozitivní formou veřejné podpory politické, mediální a klidně i finanční. Spolu s pravidly pro fungování 24/7.

              1. Docela zajímavý dotaz. Po čtyřech hodinách by mohlo
                Docela zajímavý dotaz. Po čtyřech hodinách by mohlo znamenat 240min. * 0,24. Počítala by se doba za připojení, nebo jen doba nabíjení?? Stále to vychází asi levněji, než někde v Praze cena samotného parkování.

                Cena stání v modré zóně a maximální cena stání v oranžové, zelené a fialové zóně

                1. cenové pásmo 80,- Kč/hod.
                3,20 €/hod.

                2. cenové pásmo 60,- Kč/hod.
                2,40 €/hod.

                3. cenové pásmo 40,- Kč/hod.
                1,60 €/hod.
                Pravdou je, že dnes už po registraci nemusíš platit nic, je 100Kč za rok.
                Nejhorší je, že si musíš vzít den dovolené a doběhnout na všechny ty úřady a registraci provést osobně.
                Pro zahraniční kartu Newmotion jsem nemusel nikam jezdit ani nikam chodit. Proč to nejde i u nás?

                1. Vážně oběhat všechny ? Neměnilo se to na centrál někdy
                  Vážně oběhat všechny ? Neměnilo se to na centrál někdy minulý rok ?

                2. A špatně jsem to napsal. Parkování na jeden úřad,
                  A špatně jsem to napsal. Parkování na jeden úřad, nabíjení PRE druhý úřad, nabíjení ČEZ třetí úřad, Lítačka čtvrtý úřad……zelenou SPZ bude další úřad…. 🙂

                  Pokud něco podobného zavede třeba Brno, nebo Kladno a vy jezdíte mezi Kladnem a Prahou, čeká Vás i úřad v Kladně….nešlo by to udělat centrálně pro tak malou republiku.

                3. To jsem si oddychl, děkuji.
                  Není nad to mít na všechno

                  To jsem si oddychl, děkuji.
                  Není nad to mít na všechno razítko, kolek, poplatek… teď čtu že:
                  „Každý návštěva výdejny spojená s registrací elektromobilu do CIS je zpoplatněna manipulačním poplatkem 100,– Kč.“

                  Přitom projekt e-podání už polyká stamiliony a na přebujelosti státního aparátu se to neprojevilo vúbec 🙁

                4. NE, NEŠLO.
                  Copak by potom všichni ti úředníčci dělali

                  NE, NEŠLO.
                  Copak by potom všichni ti úředníčci dělali ???
                  A navíc, zvláštní je, že v Praze si za tu stovku můžeme zaplatit na rok parkování na modrých zónách a v Berouně to nejde. Máte někdo zkušenost z jiných ozónovaných měst ???

                5. u nás v Ostravě máme modré zóny zdarma.
                  u nás v Ostravě máme modré zóny zdarma.

                6. U nás nemáme ani modré zóny. U nás to považujeme za
                  U nás nemáme ani modré zóny. U nás to považujeme za zbytečné plýtvání jak barvy tak pracovní síly. Modrou barvu používáme na natření plotu a zábradlí. Děláme ten svět hezčí.

                7. Beroun přejdu pěšky. 🙂 Kdo by jezdil do Berouna?
                  Beroun přejdu pěšky. 🙂 Kdo by jezdil do Berouna? 🙂
                  Úředníky poslat na rekvalifikační kurzy. Tahle země má nedostatek zámečníků, svářečů, pokojských, kuchařů….. doktorů, zdravotních sester….. Na evidenci EV a hybridních vozů máme již dnes STK a magistráty úřadů. Každý policajt i ouřad se může do té databáze podívat. Kartu mi ČEZ může poslat na moji žádost, případně si ji vyzvednu na jakékoliv pobočce. Jako zákazníka mě už v evidenci májí. Po prvním použití by byla aktivována. Nezaplacením poplatku kartu jednoduše zablokují. Do nezaplacení nemáš nárok nabíjet. Nazdar!

                8. -souhlas
                  -souhlas
                  -souhlas
                  jen nevím, proč tam teda

                  -souhlas
                  -souhlas
                  -souhlas
                  jen nevím, proč tam teda namalovali ty modrý čáry? :-)))

                9. Pro větší zaměstnanost. Parkovat stejně není kde a tam
                  Pro větší zaměstnanost. Parkovat stejně není kde a tam kde je místo na parkování, tam se paradoxně parkovat nesmí, nebo nechce.

                10. Protoze to je vcelku idealni misto, kde odstavit auto a skocit
                  Protoze to je vcelku idealni misto, kde odstavit auto a skocit na vlak do Prahy?

      2. dik za report, ty ceny jsou asi jeste unosne.. tak alespon to
        dik za report, ty ceny jsou asi jeste unosne.. tak alespon to tam nebudou blokovat taxici a pujcovny EV

        mozna by stalo za uvahu, kdyby ty nabijecky PRE zapojilo do EVMapa.cz, protoze bez statusu stanice (obsazeno, rozbita..) je to dost naprd a lidi radeji popojedou tam, kde jasne vidi, ze je volno a stanice funguje

Napsat komentář