Audi e-tron: 300 kW, dojezd přes 400 km WLTP, nabíjení 150 kW

Audi e-tron je prvním sériově vyráběným modelem značky se čtyřmi kruhy s čistě elektrickým pohonem. Společnost toto SUV vyšší třídy představila v San Francisku.

Značka se čtyřmi kruhy spouští světovou premiérou modelu Audi e-tron svou ofenzivu v oblasti elektrifikace. Audi bude do roku 2025 nabízet na nejdůležitějších trzích celého světa dvanáct automobilů se zcela elektrickým pohonem a elektrifikované modely se budou podílet na celkovém prodeji přibližně jednou třetinou.
foto: Audi

Audi e-tron je elektricky poháněné SUV pro sport, rodinu a volný čas. Má vnější délku 4901 milimetrů, vnější šířku 1935 milimetrů a vnější výšku 1616 milimetrů. Nabídka vnitřního prostoru a úroveň komfortu odpovídá typickému modelu značky Audi ve vyšší třídě. Díky rozvoru 2928 milimetrů nabízí Audi e-tron velkorysý prostor pěti osobám včetně jejich zavazadel. Celkový objem zavazadlového prostoru činí 660 litrů. SUV s elektrickým pohonem je tak připraveno i na cestování ve velkém stylu.

Dva elektromotory s nejvyšším celkovým výkonem 300 kW a točivým momentem 664 N.m pohánějí elektrické SUV mimořádně dynamicky, s nulovými emisemi a téměř nehlučně. Audi e-tron zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy a dosahuje elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 200 km/h.

Vynikající trakci a dynamiku na každém povrchu a za všech povětrnostních podmínek zajišťuje nová generace pohonu quattro. Vyspělý systém elektrického pohonu všech kol nepřetržitě a zcela variabilně optimalizuje rozdělování hnací síly mezi obě nápravy, a to během zlomku sekundy.

Audi e-tron

Audi e-tron
foto: Audi

Pro dosažení nejvyšší hospodárnosti používá elektrické SUV ve většině případů především zadní elektromotor. Vyžaduje-li řidič vyšší výkon, než může poskytnout zadní elektromotor, zapojí systém elektrického pohonu všech kol do přenosu hnací síly také přední nápravu.

K tomu dochází rovněž předvídavě, tedy dřív, než nastane prokluz kol na kluzkém povrchu nebo v rychle projížděné zatáčce, případně před nástupem přetáčivého či nedotáčivého chování vozidla. Přednosti modelu Audi e-tron v oblasti jízdní dynamiky se v mimořádné míře uplatní zejména na povrchu s nízkou adhezí, například na sněhu.

Klíčovým faktorem pro sportovní charakter a vynikající příčnou dynamiku je nízké uložení komponentů pohonu co nejblíže středu vozidla. Akumulátorový systém je optimálně přizpůsoben rozměrům modelu Audi e-tron a v podobě nízkých, širokých modulů je umístěn mezi nápravami pod podlahou prostoru pro cestující. Díky tomu je těžiště modelu Audi e-tron v podobné výšce jako u sedanu. Rozložení hmotnosti mezi nápravy je s poměrem téměř 50:50 % dokonale vyvážené.

Prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select může řidič měnit charakteristiku modelu Audi e-tron v závislosti na jízdní situaci, stavu vozovky nebo vlastních požadavcích výběrem jednoho ze sedmi režimů. Systém ovlivňuje také činnost sériově dodávaného vzduchového odpružení s adaptivními tlumiči, které nabízí velký rozsah nastavení mezi vynikajícím komfortem odpružení a sportovní ovladatelností s mimořádnou stabilitou.

V závislosti na rychlosti jízdy a způsobu řízení se vzduchové odpružení individuálně přizpůsobuje nerovnostem vozovky a mění světlou výšku karoserie až o 76 milimetrů. Především při cestování na dlouhé vzdálenosti vylepšuje snížení karoserie aerodynamiku, což prodlužuje dojezd.

Na jedno nabití akumulátorů ujede Audi e-tron ve zkušebním cyklu WLTP více než 400 kilometrů. Za vynikající hospodárností stojí především inovativní systém rekuperace, který prodlužuje dojezd až o 30 %. Elektricky poháněné SUV dokáže získávat energii zpět dvěma způsoby: při uvolnění pedálu plynu, nebo při sešlápnutí brzdového pedálu.

V obou případech pracují elektromotory jako generátory a přeměňují kinetickou energii vozidla Audi e-tron na elektrickou energii. Zpomalení až 0,3 g, k němuž dochází ve více než 90 procentech všech brzdných manévrů, zajišťují v elektrickém SUV výhradně elektromotory.

Je-li hodnota zpomalení, vyžadovaná sešlápnutím brzdového pedálu, vyšší než 0,3 g, vstupují do hry kotoučové brzdy. Díky nově koncipovanému elektrohydraulickému ovládání, které Audi používá v sériově vyráběném elektromobilu jako první výrobce na světě, jsou jejich reakce mimořádně pohotové.

Například při brzdění z rychlosti 100 km/h probíhá v modelu Audi e-tron rekuperace s maximálním elektrickým výkonem 220 kW, resp. brzdným momentem 300 N.m. To je více než 70 % nejvyššího výkonu pro pohon. Tak vysoké hodnoty nedosahuje žádný jiný sériově vyráběný model.

Systém elektrohydraulického ovládání brzdové soustavy rozhoduje na základě jízdní situace, zda bude SUV získávat zpět kinetickou energii prostřednictvím elektromotorů, kotoučových brzd nebo kombinace obou systémů, a to individuálně na každé nápravě. Přechod mezi brzděním elektromotory a hydraulickou brzdovou soustavou je plynulý a homogenní a pro řidiče nepostřehnutelný.

Rozhodující pro vysokou hospodárnost modelu Audi e-tron je také vytříbená aerodynamika. Skutečně výjimečným prvkem aerodynamického konceptu jsou virtuální vnější zpětná zrcátka, dodávaná na přání, která představují světovou inovaci v sériové výrobě osobních automobilů.

Audi e-tron

Audi e-tron
foto: Audi

Do jejich nosných ramen jsou integrovány malé kamery, jejichž záběry zobrazují v interiéru displeje OLED s vysokým kontrastem. Ostatní aerodynamická řešení plní svůj účel ve skrytu. Jedná se například o kompletní zakrytí spodní části vozu hliníkovými panely, které chrání vysokonapěťové akumulátory a vzduchové odpružení.

Aerodynamický odpor vzduchu snižuje rovněž systém variabilního přívodu chladicího vzduchu, jehož součástí jsou vzduchové kanály pro chlazení předních brzd. Funkce chlazení je podřízena komplexnímu systému elektronického řízení provozních teplot jednotlivých komponentů, jehož součástí je i sériově dodávané tepelné čerpadlo. Díky tomu jsou zaručeny trvale vysoké provozní výkony i při vysokém zatížení, dlouhá životnost akumulátorů a možnost rychlého nabíjení stejnosměrným proudem.

Díky virtuálním vnějším zpětným zrcátkům dosahuje Audi e-tron s cx = 0,27 vrcholné hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu v segmentu SUV. V porovnání se srovnatelným, konvenčně poháněným vozidlem prodlužuje tato hodnota dojezd na jedno nabití akumulátorů za typických provozních podmínek o 40 kilometrů.

Inteligentní koncepty pro domácí nabíjení i pro doplňování energie na cestách

Jako první sériově vyráběný automobil může být Audi e-tron nabíjen výkonem až 150 kW na rychlonabíjecích stanicích se stejnosměrným proudem (DC). Za půl hodiny tak může být vůz připraven na další etapu dálkové cesty. Alternativně lze elektrické SUV nabíjet střídavým proudem (AC) s výkonem až 11 kW, resp. na přání až 22 kW.

Služba Audi pro nabíjení přitom poskytne majitelům vozů e-tron snadný přístup k cca 80 procentům všech veřejných nabíjecích stanic v západní Evropě (Česká republika bude začleněna následně). Pro nabíjení střídavým či stejnosměrným proudem, s výkonem 11 nebo 150 kW, postačí ke spuštění procesu pouhá jedna karta. S funkcí Plug & Charge, která bude následovat v roce 2019, bude postup ještě komfortnější, protože autorizace automobilu u nabíjecího stojanu a spuštění nabíjení proběhne automaticky.

Audi nabízí různá řešení pro nabíjení ve vlastní garáži. Sériově dodávaný přenosný nabíjecí systém lze připojit jak k domácí elektrické síti s napětím 230 V, tak i k elektrické síti s třífázovým proudem a napětím 400 V. Na přání dodávaný systém connect zdvojnásobí nabíjecí výkon až na 22 kW.

V kombinaci s kompatibilním systémem řízení spotřeby energie v domácnosti nabízí inteligentní funkce, jako je nabíjení v době s levnějším elektrickým proudem nebo nabíjení elektrickým proudem z vlastní sluneční elektrárny, pokud je dům vybaven fotovoltaickým zařízením. Prostřednictvím aplikace myAudi App mohou zákazníci Audi na svém chytrém telefonu ovládat všechny nabíjecí procesy a klimatizaci interiéru před zahájením jízdy.

Informační, zábavní a asistenční systémy

Na českém trhu je model Audi e-tron sériově vybaven highendovou multimediální centrálou MMI Navigation plus včetně rychlého připojení k internetu LTE Advanced a hotspotu WLAN. Navigační systém předkládá inteligentní návrhy cílů na základě dříve projížděných tras.

Ideálně jej doplňuje plánovač trasy e-tron, který ukazuje vhodné trasy s potřebnými nabíjecími stanicemi. Navigační systém přitom zohledňuje kromě stavu nabití akumulátorů také dopravní situaci a vypočte čas příjezdu včetně doby nezbytné pro nabíjení.

Řízení zpříjemňují a usnadňují četné asistenční systémy, například sériově dodávaný asistent pro hospodárnou jízdu, který podporuje řidiče v jeho snaze o hospodárnou jízdu předvídavými pokyny na panelu přístrojů Audi virtual cockpit a automatickou rekuperací.

Systém rozpoznává dopravní situaci a průběh trasy pomocí radarových senzorů, obrazů z kamer, navigačních dat a informací z komunikace „car-to-x“. Ve spojení s asistentem pro hospodárnou jízdu dokáže Audi e-tron navíc předvídavě zpomalovat a zrychlovat.

Za asistenčními systémy stojí centrální řídicí jednotka asistenčních systémů, která nepřetržitě vypočítává přesný obraz okolí. V závislosti na výbavě používá k tomuto účelu data z až pěti radarových senzorů, šesti kamer, dvanácti ultrazvukových senzorů a laserového skeneru.

Jako první model značky umožní Audi e-tron svým zákazníkům od druhé poloviny roku 2019 objednávat po internetu další nové funkce – podle aktuální potřeby a v jakýkoli okamžik.

Například světlomety LED bude možné aktualizovat na verzi Matrix LED s inteligentně řízenou funkcí dálkových světel, výbavu mohou rozšířit nové asistenční systémy či dodatečné funkce informačního a zábavního systému, například přijímač digitálního rozhlasového vysílání DAB+ nebo Audi smartphone interface.

První vozy budou dodány zákazníkům na konci roku 2018

Audi e-tron sjíždí z montážní linky bruselského závodu, který se může pochlubit neutrální bilancí emisí CO2. První vozy dorazí do České republiky na přelomu roku 2018 / 2019. Přesná cena ještě nebyla stanovena, ale očekává se přibližně 2 000 000 korun.

Příští rok představí Audi ještě variantu Audi e-tron Sportback. V nabídce elektromobilů bude do roku 2025 k dispozici bude také řada modelů s klasickým uspořádáním karoserie, jako je Avant nebo Sportback. Elektrifikovaná produktová řada pokryje všechny důležité segmenty trhu od kompaktních vozidel až po velké automobily.

Elektrická budoucnosti Audi

Modely Audi e-tron a e-tron Sportback využívají komponenty modulární platformy Audi pro vozy s motorem uloženým podélně. Na konci roku 2018 představí Audi prvního reprezentanta další platformy pro elektromobily. Koncepční studie Audi e-tron GT, velmi dynamické kupé s plochou konstrukcí podlahy, oslaví premiéru na autosalonu v Los Angeles. Technika tohoto automobilu byla vyvinuta ve spolupráci se značkou Porsche.

Dalším společným projektem vývojových oddělení značek Audi a Porsche je platforma pro prémiové elektromobily PPE (Premium Platform Electric), která se stane základem pro několik modelových řad Audi se zcela elektrickým pohonem, pokrývajících segmenty B s velkými objemy prodeje až D.

Na základě této platformy jsou plánovány SUV i klasické karosářské varianty. Hlavní předností platformy PPE je skutečnost, že byla vyvinuta výhradně pro elektrický pohon. To přináší výhody z hlediska hmotnosti, prostorového uspořádání a proporcí karoserie.

Několik značek koncernu Volkswagen spolupracuje na vývoji modulární platformy MEB pro modely s elektrickým pohonem, která poslouží jako základ pro řadu e-modelů Audi, zejména v segmentu A s vysokým objemem prodeje. Jeden z vyvíjených modelů je určen pro specifické požadavky čínského trhu, který je pro Audi nejdůležitější.

Audi také významně rozšíří svou řadu hybridních automobilů s možností vnějšího nabíjení (plug-in hybridů). „V budoucnosti bude prakticky každý segment trhu zahrnovat modely, poháněné kombinací elektromotorů a spalovacího motoru a nabízející možnost nabíjení z elektrické zásuvky,“ řekl vedoucí technického vývoje Mertens.

tisková zpráva

66 Comments on “Audi e-tron: 300 kW, dojezd přes 400 km WLTP, nabíjení 150 kW”

  1. co je todle za konzerví bordel, dyt elektromobily nejdou
    co je todle za konzerví bordel, dyt elektromobily nejdou vyrábět, nikam nedojedou a f zatáčkách jim upadávají kolečka, to se nesmí!! :))))))))))))

    vtm.zive.cz/clanky/audi-predstavilo-e-tron-elektricke-suv-ktere-chce-konkurovat-tesle/sc-870-a-195111/default.aspx

      1. A proč by měl vypadat nějak jinak? Je to Audi, tak musí
        A proč by měl vypadat nějak jinak? Je to Audi, tak musí zapadnout mezi ostatní Audi. Mě se právě líbí, že vypadá tak obyčejně a nehlásá už z dálky něco jako „podívejte jak jsem eko a zelený“. Je to prostě klasické Audi a musí s tím zaujmout svoje klasické zákazníky.

  2. Audi uvedlo cenu zakladu 79990€ bruto a to po nemecku
    Audi uvedlo cenu zakladu 79990€ bruto a to po nemecku znamena vcetne dph.
    TMS zacina na 70tis.€ ale bez dph a za 70kWh bat. a tak je cena audi hodne lepsi nez dobra. Ano 2mega je velke cislo, ale relativne je cena fajn, i-pace stoji stejne, volil bych ale e-tron. PS: Q7 podobne vybavena je drazsi.
    Zavadi zalohu 2000€ na rezervaci, nemel by byt problem objednani do CZ. Jiz je tu u nas nekolik certifikovanych prodejcu pro tento model.

    1. V DE se zakladni TMS prodava za mene nez 70.000 €. Bez
      V DE se zakladni TMS prodava za mene nez 70.000 €. Bez kamery, navigace a par vychytavek. Kdo chce jezdit kvalitnim EV a nepotrebuje ruzne hracky, tak mu ten zaklad postaci. A 70kWh se uz nevyrabi, ale 75kWh. Kde jste vzal ty historicke udaje? Jak znam nemecke automobilky, tak eTron v zaklade za 80k€ bude uplny holobyt. S vybavou to bude cenove srovnatelne s TMS 100 kWh.

      1. Ano muj preklep.. zakladni model TMS75D stoji pro evropu dle
        Ano muj preklep.. zakladni model TMS75D stoji pro evropu dle webu tesla link order model S 74.180€ bez DPH. K tomu 19% de.mwst a mame 88.275€ a to je vic bezesporu, porovnat by se mela spise 100D. Souhlasim, ze base vybava etronu muze byt holobyt, ale odhaduju, ze tomu tak nebude uz podle toho, ze base ma WP tj tep.cerp.
        Proste uvidime.

        1. Na nemecke strance Tesla.com/de je zakladni cena 69.999 €
          Na nemecke strance Tesla.com/de je zakladni cena 69.999 € vcetne nemecke Dph. Nema ruzne hracky jako navi, kameru,…. ale zase ta cena je super. Je to jen v DE kvuli dotacim a tento model jde doopravdy za 69.999€ koupit. Pro koupi do CR je treba pripocitat neposkytnutou dotaci 2000 €. Takze 72.000€ s Dph. Chybi cely Komfort Paket. Dejte Konfiguration a Barpreis. A take nejde jina barva a rozjezd je trochu pomalejsi. Neco za neco.

  3. Tak tomuhle říkám konečně konkurence Tesly (alespoň do
    Tak tomuhle říkám konečně konkurence Tesly (alespoň do faceliftu 2019) a kudla do zad Mercedesu.
    Jen trochu nechápu ty cavyky s odhalováním, vždyť je to úplně tuctová nudná SUV krabice ze všech stran, nebo v tom vidí někdo něco víc?
    A jsem hrozně zvědavej na to nejdůležitější číslo – žádné kW, kWh, km/h, 0-100, ale ks/rok.

    1. Zrovna tohle nebude zase až tak horké. Za deset let bude
      Zrovna tohle nebude zase až tak horké. Za deset let bude všechno jinak.
      Kromě toho, pokud se povede nastartovat car sharing za slušnou cenu při vysokém komfortu čistoty interiéru, tak do toho hodně lidí půjde. Kdo se má pořád klepat, kdy mu nějaký nenechavec vytluče okýnko a udělá mu z auta kůlničku.
      No a pak tu máme automaty. Elektrická auta jsou mnohem spolehlivější, co se týče motoru. Mám představu, že za čas půjde online objednat plně automatický vehikl, který přijede až před dům a odveze, kam bude potřeba. Třeba do Brna. No a když to bude za třeba dvojnásobnou cenu, než je cesta vlakem, tak by se to mohlo ujmout. 🙂

      1. A ta karta ti bude posílat informace do navigace o
        A ta karta ti bude posílat informace do navigace o obsazenosti nebo otevřenosti těch nabíječek asi jak? Telepaticky? Anebo to bude posílat tvoje stará SMSkama? :))))
        Ale možná ti to řekne Alexa. Po tom co se se zeptá FBI, CIA a v Ingolšadu… :)))

        A když si jí zapomeneš nebo poškodíš tak nenabiješ.
        Budeš jí pořád muset přikládat jak blbec a pořád něco vyťukávat na nabíječkách a čekat jestli se chytne. :)))
        A ty nabíjecí rychlosti, to se ani nestihneš vyčurat :)))
        Jó tak asi to bude lepší než drátem do voka a hustilkou přes vohryzek, to jó ;-)))

  4. Konečně použitelné auto. Jako obvykle vyšší cenová,
    Konečně použitelné auto. Jako obvykle vyšší cenová, ale to chce čas. Když vezmu že jim trvalo 6 let než dohnali parametry Tesla model S. Tak snad jim nebude trvat dalších 6 let než doženou Tesla model 3 cenově. Tajně doufám, že v roce 2021 tedy za cca 3 roky půjde běžně koupit nové e-auto se stejnými parametry kolem 1M a nabídka 3 letých vozů bude začínat na 0,5M. (hezký sen ne ? 🙂

      1. Asi bylo myšleno EV normální velikosti, něco jako Tesla
        Asi bylo myšleno EV normální velikosti, něco jako Tesla 3.

        Za půl mega jsou dnes parodie na auta typu iOn, nebo podobné nákupní tašky jako Fiat 500e, Zoe a případně ještě Leaf s baterkou 24 kWh. Těsně nad 500 začíná i3. Jo a spíš ty auta jsou starší než 3 roky, tak 4-5.

        Když to srovnáte s nabídkou spalováků, tak to je nesrovnatelné, i když započtete dražší provoz.

        Ojetiny EV budou srovnatelné cenově se spalovákem až tehdy, když tomu tak bude i u nových aut.

          1. Samozřejmě…
            Původní příspěvek byl o tom, že se snad

            Samozřejmě…

            Původní příspěvek byl o tom, že se snad dočkáme doby, kdy ojetý EV s vlastnostmi Tesly 3 bude za půl mega. Pak byla reakce, že ojetý EV už je za půl mega… no a na to jsem reagoval, že sice ano, ale ne podle původního zadání v tom prvním příspěvku.

            Takže ano, chtít dnes slušnou ojetou elektřinu za půl mega je blbost a napsal jsem to taky 🙂

            1. Rozumíme si .
              Občas nechápu lidi co by chtěli

              Rozumíme si .

              Občas nechápu lidi co by chtěli techlologicky drahé moderní elektrické vozy za cenu levnějších spalováků.

              A nemyslím to nijak špatně, já sám jezdím v parodii na EV ,ale službu udělá jsem spokojen.

              Kdybych si chtěl honit EGO za tu cenu co jsem dal za ročního MIEVA bych měl Pěknou BMW X5 4 litr. Ale to bych jezdil asi 15x dráže 🙂

              1. Tak pokud vám Miev stačí, tak asi jezdíte po městě a
                Tak pokud vám Miev stačí, tak asi jezdíte po městě a okolí. Na to je opravdu X5 zbytečná 🙂

                Já přemýšlel o EV pro manželku, necelé 3 roky zpátky. Ale tehdy tuplem ještě nebyly vhodné ojetiny na trhu. Dnes je situace lepší, ale pořád je ten spalovák vhodnější. Tak ho dojezdí a za pár let se uvidí.

                1. MIEV byl také původně pro manželku, měla jezdit nově do
                  MIEV byl také původně pro manželku, měla jezdit nově do práce cca 50 Km denně a proto sem ho koupil. Práce jí nakonec nevyšla, tak jsem ho začal používat já denně najezdím po zakázkách do 100 Km a zjistil jsem že ta elektrika zvládne víc než sem si myslel a za dva roky máme najeto 42 tis. Km.

                  A pak šla z domu benzínová i30 v automatu za KIA NIRO to niro šlo po roce apůl z domu za NIRO PHEV a to už je myslím ideál denně můžeme oba najet až 160 Km čistě elektricky a auta si mezi sebou měníme podle potřeby.

                  Já tedy více a raději jezdím v Mievu protože ujede více než NIRO ,ale když potřebuji jet dál není problém si auta vyměnit.

                  Když to srovnám s dvěma benzíňákáma , náklady na měsíc klesly z 7500 Kč na nějakých 1500 Kč a to je znát

                2. A muzu se zeptat proc slo pryc obycejne Niro. Ja ho chci
                  A muzu se zeptat proc slo pryc obycejne Niro. Ja ho chci koupit 🙂 PHEV je na mne drahe a neni kde ho ano vyzkouset. Obyc sw mi libi, ale ted jste me vylekal 🙂

                3. NIRO HEV je v pohodě, byl jsem s ním spokojen , ale našel
                  NIRO HEV je v pohodě, byl jsem s ním spokojen , ale našel jsem v německu inzerát na PHEV v plný palbě (takové se u nás ani neprodává) a nešlo tomu odolat.

                  Tak jsem jen ty auta vyměnil aniž bych se s PHEV svezl.

                  Záleží na Vašich jízdách na dálky je lepší HEV po městě a okolí PHEV a jestli máte možnost nabíjet v garáži.

                  Jinak v německu seženete předváděčku najeto 4000 Km za cenu obyčejného NIRA nového u nás. Takže o ceně to zas tak až není.

                  Zrovna včera jsem viděl jedno černé PHEV šikovně tuklé za 22000€ s DPH.

                4. a kde jste ho videl to bych vzal hned :).
                  a da se s tym drzet

                  a kde jste ho videl to bych vzal hned :).
                  a da se s tym drzet primesky provoz ciste v EV ? nebo proste alespon 90% casu ?

                5. Nasel jsem ho, ale to je podle mne vazne tukle, koleso je
                  Nasel jsem ho, ale to je podle mne vazne tukle, koleso je uplne mimo, vedle je nabijeci port, to clovek nevi co vse to schytalo…

                6. To se musí vidět viz. ,můj přispěvek nahoře.
                  Asi ohlé

                  To se musí vidět viz. ,můj přispěvek nahoře.

                  Asi ohlé rameno, tlumič jestli šel náraz do převodovky je to háji.

                  Já jsem nikdy nebyl příznicec bouraných aut, ale pokud chce člověk EV, nebo PHEV na polovinu nic mu nezbývá.

                  Kdyby jste viděl co se sem vozí a opravuje, tak toto je jen „odřené“. Navíc na celé auto je ještě 6,5 roku tovární záruka „mimo dílů poškozených havárií“ .

                  Cena je drahá ideál by bylo 18000€. Já měl svoji ještě levnější,ale byla bouraná víc. Ale na stejný místo.

                  V Kie mi říkali, že když se to bourá na ten port, kde i ten nabíječ, tak se to dává na „totálku“

                  se podívejte co tam ti korejci dali před přední levé kolo do tak zranitelného místa bez žádné ochrany

                  //bioage.typepad.com/.a/6a00d8341c4fbe53ef01b8d260730f970c-popup

                7. Mám ho krátce, hodně bude záležet na teplotě protože
                  Mám ho krátce, hodně bude záležet na teplotě protože topí odpadním teplem (podle mě výhodnější)

                  nyní v létě jsem schopen jezdit 100% na elektřinu podmínka je dávat tak 75% plynu jinak se pustí spalovák.

                  Pokud se nekrotíte zrychlujete hlavně do kopce normálně, tak je spotřeba 0,5- 1,5 l/100 Km podle toho

                  Trasa do práce a zpět celkem 26 Km z toho je 6 město a 10 Km silnice 1 třidy 90 Km/h, 10 Km dálnice 130 Km/h

                  Spotřeba benzínu je 0,8 l/100 Km tj cca 0,2 litru + 4 Kwh proudu.

                  na jedno nabítí to ujede tuto trasu 2x.

                  zde inzerát. Pozor před levým předním kolem je nabíječ stoji 160 tis. Kč . Dobíjecí zásuvka stojí 22 tis. ale zde vypadá že to není poškozené.

                  suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=267648904&cn=DE&damageUnrepaired=ONLY_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=13200&makeModelVariant1.modelId=34&pageNumber=1&scopeId=C&fnai=next&searchId=79eef4b2-e2a0-0233-300f-20e410295b2e

                8. Zni to jako Ideal auta 🙂
                  Ja potrebuji denne 45-50km, takze

                  Zni to jako Ideal auta 🙂
                  Ja potrebuji denne 45-50km, takze pro mne da se rict jeste vyhodnejsi

                  Na tom inzeratu on sam pise cenu opravy: 8.700 EUR bez DPH, takze to tam prave neco schytalo… to se vyplati spis nove 🙂

                  No nic, musim se spokojit s pouhym HEV 🙂

                9. Tak je otázka o kolik nakonec zlevní. A obecně práce je v
                  Tak je otázka o kolik nakonec zlevní. A obecně práce je v německu hodně drahá, tam se s tím nikdo zabývat nebude.
                  Navíc se toho každej bojí je v tom 400V baterie.

                  Muselo by se to vidět osobně já jsem takovej nadšenec, že jsem se na to moje jel druhej den podívat 1000 Km osobně.

                  Tak ještě jednou s kolegou co dělá auta. A pak potřetí s odtahovkou.

                  Ale chápu že každej na to není

              1. Kolega (neni nadsenec ani do aut ani do EV) byl ted na
                Kolega (neni nadsenec ani do aut ani do EV) byl ted na svatebni ceste V New Yorku a rikal, ze sli kolem Tesla shopu, kde meli vsechny tri modely a ze od pohledu 3 nevypada (nerika to nic o tom, jestli je/neni) o moc mensi nez S. Ale bral bych to jako pohled nezaujateho laika.

                1. Mrkněte na oficiální video Tesly, kde po mostě jede S, X a
                  Mrkněte na oficiální video Tesly, kde po mostě jede S, X a 3. T trojka je vedle nich jako dětská hračka.
                  A stejně porovnání S a Superb. Uvnitř skoro stejné až na místo na hlavy vzadu a zvenčí eSko mohutný mamut. Je to prostě amerika.
                  Japonci kdysi dávno vyškolily američany, jak malé dokáže být vnějšími rozměry auto, aby mělo uvnitř stejný prostor pro cestující. Trochu se to zlepšilo, ale pořád je Amerika země, kde jsou široké a rovné silnice.

                2. Ach jo. Jak mam jeste jasneji rict, ze je to DOJEM cloveka, co
                  Ach jo. Jak mam jeste jasneji rict, ze je to DOJEM cloveka, co se dival pres vylohu na auta pod kdo vi jakym uhlem. Ptal jsem se ho na rozdil velikosti a odpoved me prekvapila (cisla taky znam)…

                3. Je to tak jak říká Erychův kolega, není to opticky až
                  Je to tak jak říká Erychův kolega, není to opticky až tak výrazně menší.

                4. Tesla 3 je velikostí Ioniq.
                  Tesla 3 je velikostí Ioniq.

      1. Na otázku v čem jezdím… manželce jsem koupit hybrid RAV4
        Na otázku v čem jezdím… manželce jsem koupit hybrid RAV4 (protože chtěla něco vyššího a většího a jakože bezpečnějšího :). a já čekám na ojetý Outlander PHEV – protože chci něco většího, ale aspoň do práce a zpět chci jezdit na elektriku. Bohužel čistou elektriku zatím nedáme – častější cesty OV-PRAHA / OV – Bratislava – OV atd. takže očekávám právě, že za 3 roky bych aspoň jedno auto mohl vyměnit za čistou elektriku s dojezdem 300+ a podobnými vlastnosti jako máme hybridy. Tj. čím více aut podobných JAguar i-Pace, Audi e-tron, ale i menších jako Hyundai Kona apod. se bude vyrábět, tím větší je šance, že jejich ceny půjdou postupně dolů nejen jako nových, ale samozřejmě i ojetých. No a když to nebude za 3 roky, tak holt za 4 :).

          1. Jo Niro vypadá hodně zajímavě, ale je výrazně menší co
            Jo Niro vypadá hodně zajímavě, ale je výrazně menší co se nákladového prostoru týká (vozím 3 děti do školy, na kroužky, na závody atd). Navíc se dá koupit zatím jen nové, takže cena je taky o dost vyšší než ojetý Outlander. A protože potřebuju koupi vozu vyřešit co nejdříve a rád bych aspoň trochu jezdil na elektřinu, tak jsem zatím nic lepšího nevymyslel. Neříkám, že je to ideální. Každému se hodí něco jiného. Já jen udělám mezikrok a než přejdu na plnou elektriku, tak ještě nějakou dobu budu na půl cesty. A jak doufám, tak za 3 roky snad bude výběr plné elektriky s dojezdem 300+ lepší i u ojetých aut a třeba i finance dovolí a nebudu limitován částkou 0,5mil.

            1. Já jsem se bál jít do outandera po záruce a ty nové
              Já jsem se bál jít do outandera po záruce a ty nové kousky cca rok až dva staré jsou zdražší než NIRO.

              V německu je ojetých NIR dost, sám se si tam ho koupil

              Tři děti do NIRA když je v kůži dáte dost těžko, záleží jaké mají sedačky. A kufr u PHEV je malej vzpomínám s láskou na obyč NIRO. Na dovolené to řeším boxem.

        1. OK
          Já jsem třeba dospěl k názoru, že když chci jezdit

          OK

          Já jsem třeba dospěl k názoru, že když chci jezdit elektrikou , tak se musím trochu uskromnit.

          Místo RAV4 by třeba měla manželka KONU myslím že je za stejné peníze,ale to by neměla 4×4 což asi požadujete.

          Outlandera jsem chtěl taky už kvůli tomu že mám Miev , který je postaven na hodně podobném systému.

          Zvitezilo NIRO jezdí mnohem levněji,ale zase není 4×4 .

Napsat komentář