Obří přední gril, který jako by upomínal k nejluxusnějším limuzínám Bentley. To je poznávací znamení nového konceptu robotického elektromobilu BMW Vision iNEXT.
foto: BMW
Automobilka BMW momentálně létá s novým konceptem robotického elektromobilu BMW Vision iNEXT po celém světě v letadle nákladním letadle Boeing 777F a předvádí auto novinářům.
Pozvaní hosté si nejen mohli prohlédnout samotný průkopnický koncepční vůz, ale současně jim byla poodkryta také budoucnost BMW Group. To vše v uzavřeném prostoru speciálně navrženém pro tuto příležitost.
NEPŘEHLÉDNĚTE Šéf BMW: naše nové elektromobily budou mít dojezd 700 km
Na výroční konferenci BMW AG v květnu 2018 Harald Krüger, Předseda představenstva BMW Group, popsal iNEXT slovy: „Projekt iNEXT bude naším stavebním kamenem pro budoucnost, z nějž bude celá naše společnost a všechny její značky profitovat.“
foto: BMW
iNEXT je odpovědí na otázku, která provází BMW Group každý den: „Jak budeme cestovat v budoucnosti?“ iNEXT jednoznačně vychází z myšlenek, které poprvé formoval „project i“ v roce 2007, z nějž se v roce 2013 vyvinulo BMW i3 a BMW i8.
Velikostně je iNEXT podobné řadě BMW X5. Mnichovská automobilka chce vůz uvést na trh v roce 2021, krátce po BMW i Vision Dynamics neboli BMW i4. O ceně, dojezdu ani konkrétních specifikacích samozřejmě zatím není ani vidu, ani slechu.
foto: BMW
Zajímavostí, která se podařila zjistit redaktorům magazínu InsideEVs, je fakt, že BMW si pro iNEXT vyvíjí vlastní bateriové články. Ty chce pak využívat ve všech svých elektromobilech a plug-in hybridech. A že se jich prodává čím dál tím víc.
Vyrábět je nicméně podle návrhu BMW bude rostoucí čínský bateriový tygr CATL a možná i další výrobci. Půjde o velkoformátové obdélníkové články ve dvou velikostech – nižší (pro sedany) a vyšší (pro SUV).
Auto má být doslova napěchované nejnovějšími technologiemi. Zaujme třeba rozlehlý displej prakticky přes polovinu palubní desky. Zajímavým prvkem konceptu jsou také proti sobě otevírané dveře bez středového B-sloupku.
foto: BMW
Po otevření zajistí nerušený výhled do celého vnitřního prostoru a také na povrchy vyrobené z uhlíkových kompozitů. Černé obklady spodních částí dveří dodávají automobilu styl, modrý proužek poukazuje na elektrický pohon.
Jízdní režimy
Řidiči BMW Vision iNEXT mohou volit mezi tím, zda řídí sami (režim „Boost“), nebo je veze vozidlo (režim „Ease“). „Boost“ využívá elektrický pohon k dynamické a téměř tiché jízdě s nulovými emisemi.
Režim „Ease“ zajistí, že automobil posádce nabídne celou řadu různých aktivit. BMW Vision iNEXT dokáže být místem pro relaxaci, ale také interaktivním nebo zábavným partnerem. Možnosti se přizpůsobí požadavkům posádky. Kabina připomíná komfortní a moderní obytný prostor s nábytkem na kolech.
foto: BMW
Režimy „Boost“ a „Ease“ mění prostředí uvnitř vozu. Místo řidiče je v prostorném interiéru jasně rozpoznatelné podle dvojice velkých barevných displejů a volantu.
Nízká palubní deska s béžovým látkovým čalouněním vhodně ladí s dřevěnými výplněmi, stejně jako s dřevěnou podlahou. Společně vytvářejí uvolňující vnitřní prostor. V režimu „Boost“ jsou volant a displeje nasměrovány k řidiči.
Po aktivaci režimu „Ease“ se prostředí kolem řidiče změní: volant se mírně odsune a vytvoří otevřenější prostor před řidičem. Zobrazení na displejích změní podobu z informací zaměřených především na jízdu na režim „objevování“, který řidiči a spolujezdcům nabízí různá místa a akce probíhající v okolí, jež by je mohly zajímat.
Shy Tech: Inovativní technologie, která není vidět
Kromě volantu a displejů před řidičem nejsou v BMW Vison iNEXT k vidění žádné další displeje nebo ovladače. Aby si zadní prostor zachoval charakter obývacího pokoje a posádku nijak nerušil, jsou prvky inteligentních technologií skryté.
foto: BMW
Pouze když jsou ovladače potřeba, objeví se a lze je používat. V budoucnu by proto mohlo být možné obsluhovat různé funkce prostřednictvím dotyku na dřevěné nebo látkové povrchy.
Displeje by již nemusely být potřeba, protože projekční technologie může z každého povrchu vytvořit interaktivní displej. BMW Vision iNEXT ukazuje tři různé vizionářské aplikace přístupu „Shy Tech“ v podobě Inteligentního osobního asistenta, inteligentních materiálů a inteligentního osvětlení.
Inteligentní osobní asistent se aktivuje po vyslovení „Hej BMW“. BMW Vision iNEXt se stává integrální částí digitálního světa svých majitelů a je automaticky propojeno s BMW Connected, chytrými zařízeními majitele a chytrou domácí sítí. Umožní například zavřít okna v domě prostřednictvím hlasového povelu.
Inteligentní materiály.Při jízdě v režimu „Boost“ se kontrolní displej obsluhuje standardním způsobem pomocí dotyku. V režimu „Ease“ ale ovládací funkci převezme dřevěný dotykový povrch konzoly umístěné mezi předními sedadly.
foto: BMW
Obsluha je podobně přirozená a snadná, jako v případě známého ovladače iDrive. Ruka je jednoduše položena na dřevěném povrchu a pohyby prstů vytvářejí konkrétní příkazy. Přirozenost celému tomuto procesu dodává specificky navržené osvětlení, které pohyby prstů na dřevěném povrchu následují a přirozeně je doplňují.
Podobná funkčnost je integrována také do žakárového čalounění v zadní části, kde se posádka dotýká pouze povrchu látky a osvětlení dotyky prstů následuje.
Inteligentní osvětlení
Pro obsluhu zábavního systému i různých funkcí se budou stále více propojovat digitální a analogové světly. Stále rozšířenější bude vizuální projekce informací na různé povrchy, což může být technologie, která v dlouhodobém horizontu postupně nahradí displeje.
foto: BMW
Technologie inteligentního osvětlení konceptu BMW Vision iNEXT se vydává právě tímto směrem a kombinuje lampičky pro čtení s projektory. Tím například umožňuje tištěný text doplnit obrázky, pohyblivým obsahem nebo interaktivními grafikami. Vždy s možností dotykové obsluhy.
BMW Vision iNEXT ukazuje možnosti autonomního řízení, které však podle tiskovky BMW není z tak vzdálené budoucnosti, jak by se mohlo zdát.
Snůška píár keců a zřejmě už ne dvou, ale třítunová
Snůška píár keců a zřejmě už ne dvou, ale třítunová obluda zaparkovaná samozřejmě na lesní cestě uprostřed zeleně. Bože….
tyoe to je strašná vobluda 😉 svět se zbláznil za 3 roky
tyoe to je strašná vobluda 😉 svět se zbláznil za 3 roky 2021 elektromobil, dyt to nikam nedojede a f zatáčkách tomu upadávaj kolečka :)) co by tomu řekli kuci z fosilní motorárny soudruzi tak to by nešlo vižn nazdar :)))))))
Gril? To jako fakt? Nešlo by psát česky?
Gril? To jako fakt? Nešlo by psát česky?
+1
+1
Němci se nejspíš inspirovali americkou automobilovou
Němci se nejspíš inspirovali americkou automobilovou minulostí,takové obludy budou potřebovat nové značení na parkovištích!
A čo si vlastně Kefalín predstavujetě pod takým slovom
A čo si vlastně Kefalín predstavujetě pod takým slovom Vííížn íííínext…. ??? …:-)))
Tyvole to teda vypada. Bude to zdarma aspon?
Tyvole to teda vypada. Bude to zdarma aspon?
Bude, a k tomu ti dodaj set aby sis z toho moh udělat
Bude, a k tomu ti dodaj set aby sis z toho moh udělat pojízdnej včelín. 😉
Proto to má tu medovou barvu.
Koupil jsem si Google Home a tu bmw budoucnost mam uz ted. Za
Koupil jsem si Google Home a tu bmw budoucnost mam uz ted. Za pak Euro.
Naštěstí nemusíme vědět co jsi si to od Gůglu koupil
Naštěstí nemusíme vědět co jsi si to od Gůglu koupil domů.
Odpovědnost za škody kdo…?
Firma BMW…?
Jo aha, tak zase
Odpovědnost za škody kdo…?
Firma BMW…?
Jo aha, tak zase nic…
:O))
Co to řešíte? Je to přece jasné. Ale klid, na trhu to
Co to řešíte? Je to přece jasné. Ale klid, na trhu to nebude ani za 12 let. A tím nemyslím jen od BMW …
na trhu to bude, ale zajímal by mne psychologický posudek a
na trhu to bude, ale zajímal by mne psychologický posudek a trestní rejstřík toho kdo si to koupí. Klidně ať je anonymizovaný.
Ano, na trhu možná, ale funkční a bezproblémové určitě
Ano, na trhu možná, ale funkční a bezproblémové určitě ne. Lidí co na to mají si to koupí hafo. Už dnes máte systémy o kterých ani lidí netuší, že je mají. Sotva, že to ví výrobce pro jejich množství …
Neboj lidí, kteří se snaží koupit klasický mobil
Neboj lidí, kteří se snaží koupit klasický mobil přibývá. Je to hlavně kvůli tomu, že nemám vedle sebe rád něco inteligentnějšího než já a hlavně BEZPEČNOST!
Nosíte triko „I am with stupid“? A vedle sebe blbou slepici
Nosíte triko „I am with stupid“? A vedle sebe blbou slepici nemusí být tak úplně blbý. Když to není na celý život. 🙂
Odpovědnost za jaké škody?
Odpovědnost za jaké škody?
To kolik konceptu tyhle curaci ještě ukáží. Koncepty
To kolik konceptu tyhle curaci ještě ukáží. Koncepty nikoho nezajímáji, zatímco tyhle blbeckove představují koncepty do budoucnosti v číně cinské automobilky prodávají 7% vseh aut jako elektromobily.
Tak si kup čínu chytráku a nech si svy moudra pro sebe
Tak si kup čínu chytráku a nech si svy moudra pro sebe
Jste asi telepat. Já vůbec netuším, co tím chtěl autor
Jste asi telepat. Já vůbec netuším, co tím chtěl autor říct. Z toho příspěvku není vůbec jasné, jestli na čínu nadává nrbo ji chválí.
BMW strategie
BMW strategie
No pokud bude BMW dodávat firma jako naše, tak Teslu
No pokud bude BMW dodávat firma jako naše, tak Teslu nepředstihnou.
Hnusnější dizajn má už jen fiat multipla, hnussss !!!
Hnusnější dizajn má už jen fiat multipla, hnussss !!!
true, pekny hnus ten predok…
true, pekny hnus ten predok…
Další zbytečnej koncept, navíc odpornej a ve předu má
Další zbytečnej koncept, navíc odpornej a ve předu má pánevní kost :)))
off
Jak funguje Toyota hybrid
off
Jak funguje Toyota hybrid názorně
https://youtu.be/jNuixuVhc5E