Prodeje elektrických aut značky BMW rostou skoro o polovinu, skončí v USA s dieselem?

Automobilka BMW ohlásila výsledky za uplynulý měsíc. Prodala 173 454 aut, z toho 11 669 elektrických.

Plug-in hybrid BMW 530e iPerformance
foto: BMW

Za celý letošní rok zatím automobilka prodala 82 977 elektrifikovaných vozů (hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů) a celkově 1 597 021 aut. To je meziroční nárůst prodeje elektroaut o 43,3 % a podíl 5,2 %. Letos je tak BMW na dobré cestě dosáhnout prodeje 140 000 takových aut.

Například v Norsku si zákazníci mohou nově objednávat elektromobil BMW ix3, který se bude vyrábět v Číně. Během méně než dvou týdnů si auto rezervovalo přes 1000 zákazníků. Nejvíce aut prodává BMW v Evropě, Číně a USA.

Na americkém trhu byla aktuálně představena novinka v podobě X5 xDrive45e, nástupce BMW X5 xDrive40e, s větší baterií a dojezdem čistě na elektřinu až 80 km. V současné době se BMW rozhoduje, zda na americkém trhu uvede také dieselovou variantu tohoto vozu. Pro magazín Green Car Reports nedávno mluvčí BMW naznačil, že automobilka hodlá do budoucna vše vsadit na plug-in hybridy.

tisková zpráva

25 Comments on “Prodeje elektrických aut značky BMW rostou skoro o polovinu, skončí v USA s dieselem?”

  1. Hybrid má pořád daleko větší smysl než čistě EV.
    Hybrid má pořád daleko větší smysl než čistě EV. Nechci počítat zda dojedu, nechci hledat na mapě nabíječky a přizpůsobovat tomu pauzy a trasu, nechci mít zamlžená okna abych dojel. A až bude technika baterií a dobíjení na lepší úrovni rak se jistě nejen bmw rychle přizpůsobí potřebám trhu.

    1. Daleko větší smysl než být líný je podívat se na
      Daleko větší smysl než být líný je podívat se na ekonomiku. A ta tepe proti hybridům. Za poslední 2 roky nic z toho co popisuješ již nemusíš řešit. Rychlonabíječek je dost. A věřím tomu, že i v JČ do konce roku bude. Inu a trh se konečně přizpůsobuje poptávce na trhu. Zatím světově nějakými řekněme 10kvozy týdně. Neboj jednou i Na Tebe donde. Půl mega vozů ročně odsávajících peníze zákazníků řekněme ze segmentu kde finančně operovaly luxusnější typy vozů, to řekl bych je nezanedbatelná finanční facka stávajícím dinosaurům, kteří si neuvědomují, že lidé dnes vůz mají jako automatickou pračku a na značce nezáleží. Ono už mnohdy nezáleží ani na výbavě. Chlubit se tím nedá, nikoho s tím neohromíš.

  2. Teraz som bol na dlhsej ceste s plugin-hybridom Chevrolet volt
    Teraz som bol na dlhsej ceste s plugin-hybridom Chevrolet volt (dojazd 70km na elektrinu). Som sice fanusik elektromobilov a aj jeden mam (c-zero), ale musim priznat, ze mi padlo dobre, ked som nemusel niekolko krat za den hladat nabijacku s poslednymi par percentami v baterke. A preratavat ci vylezieme na 1200 metrovy kopec, cez ktory sme prechadzali.

    Pocas cesty sme sa zastavovali na nabijackach, na kavicku. Z celkovych 480km cesty tam sme presli 120 na elektrinu. A na mieste sme jazdili len na elektrinu, dobijali sme si cez noc na chate.

    Aj s plugin-hybridom sa da priemerne za rok jazdit za 0.5 – 1 liter / 100km. To je skoro nic. V tom je aj par dlhsich ciest, napr. do Chorvatska.

    Ked pozeram na autoscout24.de, Ampery a Volty tam zacinaju na 7.500 eur bez dph. To uz nie je tak vela.

    Plugin-hybridy kludne mozu predstavovat medzistupen pre ludi, ktori sa este boja elektromobilov (niekedy opravnene).

    1. vidíš a o tom to je. Běžný provoz elektromobilem a pokud
      vidíš a o tom to je. Běžný provoz elektromobilem a pokud jednou za rok jedeš na dovolenou, tak si tam půjčíš na pár dnů vůz dle požadavků. Není jediný ekonomický důvod platit doma údržbu a STK pro dva pohony. Ano pokud to bylo ještě před rokem LPG tak to ekonomicky vycházelo, ale nyní když se jezdí elektro, tak je to jen póza „já na to mám“. Nic pro mne.

      1. jeden dovod plus pre plugin hybrid versus elektromobil je
        jeden dovod plus pre plugin hybrid versus elektromobil je degradacia baterie. Kym na takom starom Leafe to doslova limituje vyuzitie auta (rychlonabijanie trva dlho, maly dojazd), na plugin-hybride ti to az tak nevadi. Ale Leaf je asi najhorsi elektromobil co sa tyka degradacie baterky.

        V mojom komentari som porovnaval auta (plugin-hybridy a elektromobily) do cca 10.000 eur. Samozrejme, ked mas vacsiu baterku (a drahsie auto) tak mnoho veci co som napisal odpada.

        1. Jenže ten dojezd u hybridu je právě to co je DPF u dízlů.
          Jenže ten dojezd u hybridu je právě to co je DPF u dízlů. Jestliže akumulátor degraduje, tak jediný výsledek bude zvýšení spotřeby paliva. Takže za mne je jakýkoli hybrid kukaččí vejce. Čest vyjimkám majitlů kteří při poklesu kapacity akumulátoru jej budou vyměňovat aby udrželi stanovené limity exhalací. Která STK to bude ověřovat? Za mne smrt hybridům dokud je čas je zde nemít.

          1. Souhlasím, že degradace baterky u Hybridu, nebo Plug-in
            Souhlasím, že degradace baterky u Hybridu, nebo Plug-in hybridu vede ke zvýšení spotřeby benzínu.

            Ale jakou to má návaznost na emise? Jako že pak kat, nebo vstřiky se budou chovat jinak?

            Prostě jen větší část provozu vozu v Km nájezdu bude na benzín,
            záleží na chování řidiče. Jak často a jestli vůbec nabíjí .

            Při spálení 1 litru paliva vznikne stejné množství emisí s jakkoliv degradovanou baterkou. Což se u špatného DPF rozhodně říci nedá.

            1. jenže těch litrů se spotřebuje pravděpodobně více což
              jenže těch litrů se spotřebuje pravděpodobně více což jsi uznal. Takže minimálně mgCO2/km se zvýší a je otazník zda se dodrží emise zapsané v TP. Třeba potom bude mít neoprávněně značlu EL (2. v kombinaci s jiným palivem, je-li hodnota emisí CO2 v kombinovaném provozu nejvýše 50 g/km.) Inu a kdo bude kontrolovat jestli nevyrval baterku a nemá spotřebu => emise vyšší? STK? Nenechme se vysmát, ti mají přesnost -100% – 0 podle všimného. Viz DPF na které nepřijdou (koukni se do ulic na ta oblaka dýmu)

              1. Je to prostě jen politika – komedie na lidi.
                Jen jsme chtěl

                Je to prostě jen politika – komedie na lidi.

                Jen jsme chtěl poukázat na tvoje srovnání s DPF filtrem.

                Spotřebuje teoreticky více paliva podle homologačního testu, ale v praxi záleží na tom jak často nabíjí.

                To s tím kolik spálí benzínu je přeci věc každého člověka kolik najede KM ročně a jak na to hodně šlape.

                To samé by se dalo říci i u čistě elektrického auta, když bude mít menší dojezd, tak člověk častěji přesedne do spalovacího vozu a také bude tvořit emise. To bys u elektrik také bral techničák za degradovanou baterku.

                Mě se třeba za 3 roky snížil dojezd o 10 Km a jsou už trasy které byli na hraně a nyní je nedám na otočku a odmítám v pracovní době někde nouzově dobíjet a tak si vezmu na delší cestu hybrida

                ps: nic proti elektrikám nemám , raději také jedu elektrickým když si mohu vybrat,ale jsou sitace kdy je phev prostě lepší.

    2. Což o to, Volt jezdí pěkně, ale na to jak to vypadá
      Což o to, Volt jezdí pěkně, ale na to jak to vypadá zvenku velké je uvnitř celkem stísněné a hlavně to po vybití začne dost žrát. A zajímalo by mne, jak dlouho jste museli stát na kávičce, abyste dobili volta, který nemá DC dobíjení na víc než pár km.

    3. No myslím, že si to s tou spotřebou u Voltu trochu
      No myslím, že si to s tou spotřebou u Voltu trochu idealizujete, dá se jezdit za 0- 0,5 -1 litr ,ale rozhodně v tom nebude žádná delší cesta do Chorvatska.

      2000 Km spotřeba voltu s vybitou baterkou 7 l/100 Km to je 140 litrů, aby jste je dostal na spotřebu za celý rok na 1 litr na 100. Musel by jste po každé cestě do Chorvatska najezdit 12 000 Km za spotřebu nula. A co zima?

      Jinak s Vámi souhlasím že to je dobrý technologie a určitě má budoucnost, hlavně v luxusním segmentu.

  3. Ano. Nevím, ale taky se mi to nezdá. Že by ty jejich
    Ano. Nevím, ale taky se mi to nezdá. Že by ty jejich pluginhybridy byly něco extra, to se říct nedá. BMW i8 při dynamické jízdě dojde hned šťáva. EU ale jásá, že to má normovanou spotřebu 2l/100 km. Leda na přehuštěnejch gumách když se jede z kopce. Teď ještě navíc, když benzinové motory dostávají filtry pevných částic… Uvidíme, jak to bude dál.
    Navíc pro běžného člověka, aby měl starost o benzinový motor + elektromotor k tomu, no nevím teda. Japonci mají větší zkušenosti.
    Jako jediná automobilka má ale svoje elektromobily promyšlené: bezpečnost i materiály, a navíc vypadají opravdu revolučně. Ne jako Audi e-tron (vtipné jméno, ve francouzštině znamená exkrement :D) a GLC.
    To jsou jen předělané spalováky a chtít za to peněz jako za Teslu to fakt ne. No uvidíme, jaké nakonec budou ceny.
    Bohužel nemůže nabídnout EV sedan nebo kombi. Je to brzděno nevím odkud. Možná, že za to může tamní vláda, která je slepě oddána EU a s automobilkami úzce spojena. Korejci s tím nemají problém a nabídnou akumulátory i nad 60 kWh, příští rok přijde novej Soul s 39 nebo 64 kWh.

    Číňani mají evropské techniky a designéry a jejich výtvory – třeba nová BYD Song EV300, 400, 500 jsou úplně v pohodě auta.
    BMW by to ale mělo s elektromobily pořádně rozjet. Jejich auta jsou totiž designem, jízdními vlastnostmi a komfortem výše než Audi nebo Mercedes.
    Jisté je elektrické Mini.

    Ale musím říct, tahle správa vypadá slibně. BMW 3 s nálepkou „electric testing vehicle“ a falešnými výfuky.
    https://insideevs.com/electric-bmw-3-series-spied-sporting-fake-exhaust-tips/

    1. Které dostupné japonské vozy můžete porovnat s produkcí
      Které dostupné japonské vozy můžete porovnat s produkcí BMW I8,I3, I3 Rex, 330e, 530E, 730E, 225Xe, xDrive40e. A pak už jen třešničkou na dortu I8 roadster. Která automobilka nabídne tak velký sortiment plug-in hybridních vozů?

    2. No, mícháte hrušky s jablky a pletete si pojmy s dojmy.
      1)

      No, mícháte hrušky s jablky a pletete si pojmy s dojmy.
      1) Pluginhybrid může být klidně něco extra. Prakticky záleží jen na kapacitě baterie. Pokud s baterkou odjedu většinu svých jízd přes den, tak pak je to dobrý. S tou i8 je to trochu blbý příklad, protože tam ta baterka (resp. elektromotor) je tam spíše kvůli výkonu a ne úsporám. Asi jako rozdíl mezi Priusem a Lexusem (měl jsem obojí), v obou případech je to hybrid, ale elektromotor plní trochu jiný účel – u Priuse je kvůli úspoře, u Lexuse především kvůli výkonu.
      2) Audi e-tron rozhodně není předělaný spalovák, měl svůj vlastní vývoj prakticky od nuly.
      3) BMW není designem (velmi subjektivní záležitost), jízdními vlastnostmi a komfortem výše než Audi nebo Mercedes. Všechny 3 automobilky patří na špici, občas se někomu podaří utéct o pár kroků vpřed, aby ho ostatní v blízké době zase dohnali. Ale jinak s žádnou z nich člověk neudělá při výběru chybu a je to spíše o subjektivních preferencích.

Napsat komentář