Toyoty mezi sebou budou umět mluvit, a předcházet tak nehodám

Toyota zahájila další etapu propojování automobilů do cloudu, která umožní automatickou výměnu údajů mezi vozy a silniční infrastrukturou. Jedním z hlavních cílů je předcházet nehodám.

Auta propojená v cloudu. Toyota testuje technologie budoucnosti.
foto: Toyota

Program se bude testovat ve státě Michigan. Je určen zaměstnancům firmy a obyvatelům města. Testovaný systém založený na technologii DSRC pracuje na krátkých vlnách a je nezávislý na mobilní síti.

Ann Arbor Connected Vehicle Test Environment (AACVTE) je největší program na světě zaměřený na testování automobilů propojených v síti v technologii Dedicated Short-Range Communication (DSRC).

Systém je založený na radiových vlnách frekvence 5.9 GHz a funguje na zásadě V2X. Umožňuje automatickou komunikaci automobilů mezi sebou navzájem a s jinými přijímači, včetně zařízení silniční infrastruktury.

Výměna dat zvýší bezpečnost na silnicích

Novou technologii bude testovat 1800 zaměstnanců v oddělení výzkumu a vývoje a jejich rodiny. K programu se mohou připojovat také okolní obyvatelé. Jejich automobily budou vybaveny nejmodernějšími zařízeními systému DSRC 5.9 GHz, který představuje platformu pro výměnu anonymních dat o pozici, rychlosti a zrychlení, a to mnohokrát za vteřinu.

Vozidla využívající tyto informace budou moci automaticky předcházet kolizím, protože automobil bude vědět o tom, že se blíží jiné vozidlo ještě dříve, než bude mít řidič vůbec možnost si jej všimnout, a spustí automatické nouzové brždění.

Auta budou přijímat informace o potenciálních hrozbách, vozech, které jedou příliš pomalu nebo stojí na silnici, ale i o světelné signalizaci nebo dopravních značkách. DSRC nevyžaduje připojení do mobilní sítě, takže nevznikají žádné výdaje za její využití k zasílání dat.

Nový systém v automobilech Toyota od roku 2021

Toyota a Lexus letos zveřejnily své plány na zavedení systémů DSRC v prvních modelech prodávaných v USA v roce 2021. Během několika let se toto řešení objeví v cenících většiny modelů obou značek. Toyota počítá s tím, že další výrobci to rovněž použijí, neboť čím více vozidel se bude dorozumívat v rámci téhož systému, tím bude účinnější.

100 000 vozů Toyota a Lexus propojených v síti

Podobný systém pod názvem ITS Connect zavedla Toyota roku 2015 na japonském trhu. Na začátku roku 2018 brázdilo japonské silnice již více než 100 000 automobilů Toyota a Lexus zapojených do tohoto systému.

V roce 2016 firma založila společnost Toyota Connected, jež se zabývá výzkumem využití zpracování velkých databází v osobních automobilech. Jejím technologickým partnerem je Microsoft, který Toyotě dodal cloudovou technologii Microsoft Azure.

Výsledkem budou nová řešení v oblasti ITC služeb ve vozidle, včetně spolupráce inteligentního automobilu s inteligentním domem a internetem věcí, stále více individualizované multimediální systémy a nové bezpečnostní systémy.

tisková zpráva

4 Comments on “Toyoty mezi sebou budou umět mluvit, a předcházet tak nehodám”

  1. Komunikuje to na krátkých vlnách? Ty jsou cca 3 až 30 MHz
    Komunikuje to na krátkých vlnách? Ty jsou cca 3 až 30 MHz a umí se odrážet v iontosféře, takže doletí třeba tisíce kilometrů. Na 5.9 GHz jsou mikrovlny. V ČR na těchto frekvencích vysílají (ač je to zakázáno) internetoví poskytovatelé, tak je otázka, jak by tu tento systém fungoval. 🙂

    1. Spíš si Orwella berou jako návod.
      Auta, to je jen

      Spíš si Orwella berou jako návod.
      Auta, to je jen maličkost. Stačí se podívat na internet jak se cenzurují nepohodlné názory o migrantech a klimatických změnách. Google vyřazuje odkazy nebo je dává jako úplně poslední ve vyhledavači. FB, Twitter mažou tisíce účtů každou chvíli. FB maže příspěvky, dává Bany na den, týden nebo měsíc.
      Každý je už nyní sledován pomocí mobilního operátora, existují kamery rozpoznávající obličej. Auta odesílající informace o poloze a údajů ze senzorů jsou třešnička na dortu. Až budou samořiditelná, tak se omezí svoboda ještě více. Google auta již jezdí bez řidiče ve Phoenixu a do konce roku chtějí spustit komerční taxislužbu. Zatím mají problémy, že auto není příliš drzé. Příliš dlouho čeká než vjede na rušnou ulici. Problém má zejména při zatočení vlevo u T křižovatky s velkým provozem a u zařazení se do provozu z připojovacího pruhu na dálnici s velkým provozem.

Napsat komentář