Hyundai Kona Electric maže rozdíl mezi konvenční a elektrickou mobilitou

Téměř 400 km po okresních silnicích, dálnici i v městském provozu na jedno nabití. To je výsledek demonstrační jízdy nového modelu Hyundai Kona Electric mezi výrobním závodem Hyundai v Nošovicích a Prahou.

Hyundai Kona Electric
foto: Hyundai

TISKOVÁ ZPRÁVA

Testování provedl profesionální motoristický novinář Petr Hanke, který záměrně naplánoval trasu přes Olomouc, Vysoké Mýto a Pardubice, aby vůz vyzkoušel ve více typech provozů.

„Model Kona Electric splnil má očekávání, a dokonce i příjemně překvapil. Během jízdy jsem se nemusel nijak omezovat, i na dálnici jsem mohl jet na hranici povoleného rychlostního limitu a během cesty jsem i předjížděl pomalejší kamiony. Celkově se mi líbila nejen dynamika vozu Kona Electric, ale také jízdní vlastnosti dané nízkým těžištěm a komfort podvozku. V testovací den bylo jasno a 28 °C, takže jsem měl po celou dobu zapnutou klimatizaci, zároveň jsem indukčně nabíjel telefon a poslouchal rádio. Přesto všechno jsem do Prahy dojel s výraznou rezervou. S klidem tak mohu konstatovat, že uváděný dojezd podle normy WLTP 482 km není jen papírová záležitost. Co se týče dalších údajů, tak průměrná rychlost byla něco přes 80 km/h a spotřeba energie 14,8 kWh/100 km, více se ale dozvíte ve videu z testovací jízdy,“ komentuje demonstrační jízdu motoristický novinář Petr Hanke.

„Nový model Kona Electric potvrdil v reálném provozu své nejvyšší kvality a špičkový dojezd na jedno nabití. Jsme rádi, že si čeští řidiči mohou zvolit absolutní špičku v oblasti elektrických pohonů právě u značky Hyundai,“ uvedl Jan Pohorský, specialista komunikace společnosti Hyundai Motor Czech.

Hyundai Kona Electric je díky své prostornosti a spolehlivému dojezdu všestranným automobilem, vhodným pro každodenní provoz. Palubní deska je vybavena 7″ panelem přístrojů Supervision, který poskytuje důležité provozní informace a kombinovaný průhledový displej je navíc promítá přímo do zorného pole řidiče.

Kona Electric zároveň nabízí široký sortiment prvků aktivní bezpečnosti Hyundai SmartSense, jakými jsou například asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu a s detekcí chodců, asistent pro jízdu v jízdním pruhu nebo asistent rozpoznávání únavy řidiče.

Hyundai Kona Electric je zároveň první kompaktní elektrické SUV na evropském trhu.Nový model produktové řady ekologických vozů Hyundai je k dispozici od srpna 2018 a je nabízen ve dvou verzích elektrického pohonu.

tisková zpráva

74 Comments on “Hyundai Kona Electric maže rozdíl mezi konvenční a elektrickou mobilitou”

  1. „Přesto všechno jsem do Prahy dojel s výraznou rezervou. S
    „Přesto všechno jsem do Prahy dojel s výraznou rezervou. S klidem tak mohu konstatovat, že uváděný dojezd podle normy WLTP 482 km není jen papírová záležitost.“

    Takže pán jel z Nošovic přes Mohelnici do Prahy což je 354 km a v Praze mu ještě zyblo energie na 50 km, čili to máme údajný dojezd 354 + 50 = 404 km. A kde je ten zbytek 78 km do 482 km jak praví jejich WLTP normový údaj se ptám, když to „není jen papírová záležitost“???

    Proč testují 482 km dojezd auta na 354 km trati, když chtějí dokázat že „WLTP 482 km není jen papírová záležitost.“?
    To se jako báli že to do tý Prahy sotva dojede nebo co? To je poněkud komické takhle přesvědčovat lidi.

    1. Skoro jako u běžně objednávaných Škodovek, tak konečně
      Skoro jako u běžně objednávaných Škodovek, tak konečně i Hyundai vyrobila něco, o co je opravdu zájem 🙂

      Nejvíc mě štve, že automobilky už dávno neumí používat cenu k regulaci prodeje podle výrobních kapacit, a místo toho ji používají přednostně na různé marketinkové zhůvěřilosti a snaze podojit nezkušené blbce.

      1. Pri Ioniq-u mi predajca v Presove tiez povedal, ze mam o 3-4
        Pri Ioniq-u mi predajca v Presove tiez povedal, ze mam o 3-4 mesiace (2 mesiace z toho trva doprava z Korei) 🙂

        Ale o 3 tyzdne mi volal, ze 8-10 mesiacov (ako pise pan vyssie).
        Realne som preberal auto uz o 6 mesiacov – takmer ako pri inych „neskladovych“ spalovakoch.

  2. Těch 80km/h je podezřelé. Obvykle pokud se kombinuje tak je
    Těch 80km/h je podezřelé. Obvykle pokud se kombinuje tak je člověk výrazně níže. Video si nemohu pustit, takže nevím kolik opravdu najel a kudy jel. Jinak až na cenu vypadá to auto zajímavě.

    Jinak pokud jedu na hranici 130km/h pak predjizdim všechny TIRy a to i z kopce i když tam je to někdy šnečí tempo vzhledem k tomu jak to valí.

    1. Kdyz se ty body, co zminuje, hodi do google map, tak to
      Kdyz se ty body, co zminuje, hodi do google map, tak to vychazi na prumer 84. Odhady z nich obvykle celkem sedi (pokud se nepocita cas, ktery nekde stojim kvuli jidlu…). Takze ja bych tech 80 povazoval za realne (tech dalnic je tam prece jen celkem velky podil).

  3. ZA m palec nahoru za to, co Hnůjdaj pro elektriku dělá…
    ZA m palec nahoru za to, co Hnůjdaj pro elektriku dělá… aspoň někdo se snaží. Ceny jsou vysoko, ale s tím aktuálně moc nenaděláme. Tohle je aspoň použitélné a cena proti konkurenci slušná.
    Samozřejmě pro běžného smrtelníka ideální po 3-4 letech s nájezdem 70-80/tis za 500tis., pak to bude dávat kromě ekologického i ekonomický smysl.

    1. Pri vyssom najazde je cena „rovnaka“ ako pre standardne auto
      Pri vyssom najazde je cena „rovnaka“ ako pre standardne auto so spalovacim motorom:

      – Rozdiel v cene je 14.710,- EUR (pri KONA s 39,2 kWh bateriou len 10.9100,- EUR).
      – Pri najazdenych 200000 km uspora len na palive 15.000,- EUR

      Pozn.: Cena standarneho KONA je z dnesneho web konfiguratora 21.990,- EUR (farba nemenena = priplatok 0 EUR).

      1. Takze nic neusetris vpodstate. Kedze musis najazdit 200tis km,
        Takze nic neusetris vpodstate. Kedze musis najazdit 200tis km, to uz je hranica na vymenu auta. S konvecnym autom mas stale vyhodu 2x takeho dojazdu ( bezne auto s dieslom strednej triedy 900-1000km na natankovanie ) + rychlost tankovania + za tu cenu mas uz aj inu kategoriu velkostnu auta ( passaty, mondea, mazdy 6 proste uplne inde velkostne = praktickejsie ). Kym to nebude mat dojazd na urovni 700 a viac km a cenu max 10-15 vysiu ako bezne auta tak to bude stale len okrajovy trh. Ale verim ze sa to tam raz dostane, inak by som tuto stranku nesledoval ze ano 🙂

        1. Za rovnaku cenu mas auto s neporovnatelne lepsimi jazdnymi
          Za rovnaku cenu mas auto s neporovnatelne lepsimi jazdnymi vlastnostami.

          Navyse preplnene vsetkymi moznymi najnovsimi bezpecnostnymi prvkami, takze mas viac ako take iste spalovacie auto.

          Dojazd 480 km – po ich prejdeni uz aj tak potrebujes oddych, pocas ktoreho sa auto v pohode dobije 😉

          Inak do EV nice nepotrebujes „tankovat“, lebo ho v 95% dobijas ked stojis 😉 Napr. ked spis v noci, ked pracujes cez den, ked obedujes, …

          Ale suhlasim, pri mensom najazde, sa cisto ekonomicka vyhodnost EV posuva dole k povedzme 30% (napr. pri celkovom najazde 50000km – co je napr. 7000 km rocne mojej manzelky).

        2. Záleží na tom jestli 2* takový dojezd a rychlost
          Záleží na tom jestli 2* takový dojezd a rychlost tankování někdo vůbec využije (nemluvme o tom jestli si myslí že to potřebuje).

          Jistě, existují lidé co na zátah dají 1000km, ale toho bych v protisměru potkat nechtěl, dokonce bych šel tak daleko že bych za to zavedl trest smrti.

          Vše je otázka úhlu pohledu, jeden to nechápe a druhému to dává smysl. Pojďme se shodnout na tom, že pravda je někde uprostřed 😉

          p.s. až to bude mít dojezd 700 a tankování 5 minut bude nedostatek že to nedojede 750 a netankuje za 4 minuty a 30 vteřin (ironie)

                1. Ano, napr Zadar -> Praha, ale z Krku by stacila aj len jedna
                  Ano, napr Zadar -> Praha, ale z Krku by stacila aj len jedna zastavka:

                  Zadar -> Praha
                  – Rychlonabijacka v Grazi (nabit na 80%)
                  – A potom uz len niekde v Budejoviciach dobit na zvysenie dojazdu o +100 km = cca 15kWh) – toto uz moze stacit nejakych 15-20 min.

                  Baska/Krk -> Praha:
                  – Rychlonabijacka priamo na A9 Kammern (dojaz do do Prahy-Zlicin 409 km)

                2. To by bylo krásné, ale problém je, že České Budějovice
                  To by bylo krásné, ale problém je, že České Budějovice jsou snad poslední krajské město v Evropě, kde není veřejně dostupná rychlonabíječka. Všude se buduje, jen tady EON svou jedinou nabíječku (Mennekes 16 A) zrušil.

                3. Ve čtvrtek 20.9.2018 se můžete otců města zeptat, PROČ?
                  Ve čtvrtek 20.9.2018 se můžete otců města zeptat, PROČ? čtvrteční akce 20.9. v Českých Budějovicích, celodenní Den čisté mobility na náplavce a dopolední seminář na magistrátě – detaily zde na stránce kousek dole http://www.eccb.cz/.

                4. Jako expedičně by se to určitě zvládnout dalo budete to
                  Jako expedičně by se to určitě zvládnout dalo budete to testovat i Ioniqem?

                  Nevíte kolik nabíjecích bodu v Gratzu je?

                  Mám obavu co když příští prázdniny se rozhodne v pátek v noci přejet do Chorvatska třeba 10 hrdých majitelů KON najednou …

                5. Chargemap ukazuje 83+18 nabijaciek len priamo v Grazi 🙂
                  V

                  Chargemap ukazuje 83+18 nabijaciek len priamo v Grazi 🙂

                  V Rakusku ich je ako maku 🙂

                  Vo Viedni som videl prakticky v kazdej podzemnej garazi nejaky wallbox s vyznacenym miestom pre nabijanie EV.

                6. V Rakousku má většinu nabíječek Smatrics ! Je potřeba
                  V Rakousku má většinu nabíječek Smatrics ! Je potřeba mít Smatrics nebo Greenway kartu, ale cena je katastrofa !!!
                  Jinak v Gratzu je zadarmiko Lidl a po Rakousku je mraky nabíječek Lidl, já přes ně jezdím do Itálie, vyhýbám se Slovinsku kde je nabíjení na dálnici drahé a dálniční poplatky taky.
                  Wallboxů je po Rakousku fakt hodně, zadarmo jich je ale velmi velmi málo, jsou to většinou obecní nabíječky, které provozuje obec a bývají označené slovem Gemeinde.
                  Ostatní Wallboxy mají Smatrics, EVN, WEB, EON a bez patřičné karty nejdou spustit. Krom Smatricsu se mi ještě jinou kartu získat nepodařilo.
                  Špatnou zkušenost mám s nabíječkou Goingelectric ve Wiener Neustadt na které je nálepka, že 30 minut nabíjení stojí 4 Eura a spouští se kartou EVN nebo Plugsurfing. Letos v červenci mi ale Plugsurfing místo 4Eur strhl 25 Eur a reklamace ještě stále není vyřešena.
                  Další špatná zkušenost s WEB energie v obci Pfaffenschlag, kde nabíječka Plugsurfinem někdy nejde spustit a při placení QR kódem to nešlo ani na 4tý pokus, (musel jsem volat na Hotline a ti nabíječku zresetovali a pak fungoval Plugsurfing čip ) ale z ůčtu mi strhli 4x 25 Eur i když se nabíjení nespustilo !!!! Vyřízení reklamace trvalo 2 měsíce, komunikace s operátorem obtížná, firma co poskytuje pro nabíječku Hotline není majitelem nabíječky, obvolat jsem musel postupně 4 malé firmy, kde měli občasnou pracovní dobu a jednání bylo natolik složité, že bez tlumočníka bych nic nevyřídil

                7. Nabíječky LIDL v Rakousku: Většinu mám vyzkoušenou a
                  Nabíječky LIDL v Rakousku: Většinu mám vyzkoušenou a fungují OK ale pozor jen v otvírací dobu Lidlu !!!! Mimo provozní dobu sice svítí, ale nejdou spustit !!!
                  E-Tankstellen
                  Steiermark
                  Weinzöttlstraße 8, 8020 Graz
                  Bachgasse 4b, 8605 Kapfenberg
                  Hartberger Straße 23, 8200 Gleisdorf
                  Vorarlberg
                  Im Buch 47, 6840 Götzis
                  Kaiser-Franz-Josef Str. 28, 6890 Lustenau
                  Wien
                  Davidgasse 47, 1100 Wien
                  Linzerstr. 463, 1140 Wien
                  Niederösterreich
                  Hermann-Gmeiner-Gasse 1, 3100 St. Pölten
                  Zeiselgraben 2, 3250 Wieselburg
                  Oberösterreich
                  Linzerberg 21, 4209 Engerwitzdorf
                  Druckereistraße 40, 4810 Gmunden
                  Auweg 1, 4052 Ansfelden
                  Salzburger Straße 266, 4020 Linz
                  Eisenstraße 44, 4400 Steyr
                  Linzer Straße 45, 4780 Schärding
                  Salzburg
                  Gewerbeparkstraße 2, 5081 Anif
                  Bahnhofstraße 41 in 5020 Salzburg
                  Kärnten
                  Flatschacher Straße 191, 9020 Klagenfurt
                  Ebentaler Straße 164, 9020 Klagenfurt
                  Industriestraße 2, 9241 Wernberg
                  Tirol
                  Getznerstraße 2, 6060 Hall

            1. Jo tak to by mě zajímalo, jak je to s nabíjením v
              Jo tak to by mě zajímalo, jak je to s nabíjením v zahraničí. Protože k natankování mi stačí hotovost nebo jakákoliv platební karta, debetní, kreditní, je to jedno.

              Už v ČR je několik provozovatelů, každý má nějakou svou kartu a tarif, tak jsem z toho pochopil, že klasicky platební kartou asi u nabiječky člověk nezaplatí. Proč? A v zahraničí to teprve musí být zábava, to aby člověk, který jezdí třeba jen do DE, AT, SK, se registroval do X služeb a měl X karet… nebo jak to funguje?

              Samozřejmě, neuvažuji Teslu, ta ma svoje nabíječky, kam nikdo jiný nesmí. Nebo ano?

              1. No s nabijenim obecne je to dost nahouby, i kdyz postupne se
                No s nabijenim obecne je to dost nahouby, i kdyz postupne se to lepsi. CO jsem tak pochytil od lidi, tak i v tom zahranici dost funguji „roamingy“ takze si treba clovek vystaci se 2 kartickami, nepotrebuje 10. V nemecku pry (nemam overeno) ted uz maji ve velkem i stanice, kde se da normalne platit kartou. Osobne si myslim ze ten nesvar s nemoznosti standardni platby do par let vymizi, ale ted bych kazdopadne nejakou delsi streku po evrope s cimkoli jinym nez teslou jet nechtel…

              2. Je to špatný , nejspolehlivější je s spoléhat na služby
                Je to špatný , nejspolehlivější je s spoléhat na služby zdarma (LIDL, Kaufland atd.) Jinak karty aplikace, paušály.

                Viděl jsem že se dá zaplatit i pay pal, ale také jsem viděl cenu za připojení Chademo za 8,5€ za jedno nabití…

                1. Zde mohu než jen přitakat.
                  V Holandsku funguje lehce

                  Zde mohu než jen přitakat.

                  V Holandsku funguje lehce předražený Fastned a v Německu Newmotion ale jinak je zatím lepší spoléhat na Lidly, dealery Nissan nebo prostě cestou zkoušet každý stojan (dost často je to loterie: zdarma/Newmotion/nefungujícíInnogy/nefungujícívůbec).

                2. No já nevím, minulý týden jsem koukal na mapu Newmotion a
                  No já nevím, minulý týden jsem koukal na mapu Newmotion a byly tam vedle sebe nabíječky ve stylu (teď přeženu, už si to nepamatuji):
                  A: 6E za začátek tankování + 0.02E za minutu
                  B: 0.5E za kWh
                  C: 1.5E za začátek a 0.5E za kWh

                  Vím jen že když jsem to zavíral tak se mi točila hlava a už jsem jen přemítal jak rychle zjistit která je nejlevnější 😀

                3. Tak to zjistíš snadno. Pokud se přihlásíš k NM a zadáš
                  Tak to zjistíš snadno. Pokud se přihlásíš k NM a zadáš parametry svého EV, každá dobíječka Ti ukáže, kolik tě bude stát dobití. Tak snadné.
                  Ale jinak – platit za zboží a službu je normální.

                4. No super, o starost méně. Právě mi leží dva zbrusu nové
                  No super, o starost méně. Právě mi leží dva zbrusu nové čipy na stole a chci je registrovat takže jsem tuto možnost ještě neviděl.

                  Platit ano, ale když přejedu o 100m dál a výsledná cena za 5kWh místo 2E bude 12E tak to v rámci slušnosti mám překousnout ?

                5. Nebuď naivní. Ani za hranicemi nejsou dobíjecí stanice
                  Nebuď naivní. Ani za hranicemi nejsou dobíjecí stanice 100m od sebe. Ano, je jich stále mnoho bezplatných, ale taky takových, kde prostě nedobiješ ani náhodou. Protože prostě nemáš tu správnou kartu. A například ve Francii si kartu KiWhi, která spouští mnoho nabíječek jako nefrancouz vůbec nepořídíš. Je to smutný, blbý, ale je to tak. Snad se to brzo změní.
                  Takže nabíjet budeš s určitostí jen tam, kde si dopředu zjistíš, že nabíješ. Což karta NM umožňuje. A v tom případě si fakt vybírat nebudeš a budeš sakra rád i za nabití za 12E. Navíc budeš nucen platit taktéž za dálnice, protože většina dobíječek, které spouští
                  karta NM, což je vcelku logické, je na dálničních odpočívadlech placených dálnic. Je to moje letošní zkušenost z Francie. Ale i tak jsme ji projeli až k Atlantiku a zpět za cca 1kč/km.
                  To samozřejmě platí, pokud jezdíš v Leafu, jak se zdá, nebo v jiným EV s malou baterkou.
                  Ujedeš-li 300-400km na jedno nabití, vybrat si můžeš.

                6. Německem už jsem projel a Newmotion mapu prohlížel.
                  100m

                  Německem už jsem projel a Newmotion mapu prohlížel.
                  100m byla nadsázka ale praktický význam stejný – vždy je pár nabíječek v přiměřené vzdálenosti tak aby je šlo všechny „obrazit“. S kartou (kterou jsem neměl) nebudu muset ani hledat tu která je zdarma, budu si pouze vybírat tu která není předražená.

                  A v Německu se dálnice neplatí… pokud se nepletu.

                  Jak to je dál, za možnostmi Newmotion, jsem zatím nezkoumal.
                  Každopádně jednu cennou zkušenost již mám – nepodcenit přípravu 😀

                7. V D se dálnice neplatí a většina stanic, které jsem
                  V D se dálnice neplatí a většina stanic, které jsem navštívil, byly zatím zdarma. Hodně od EONu. Jiné se daly spustit právě kartou NM.
                  Pokud zjistíš další možnosti, dej prosím vědět.

                8. Kartu KiWhi si i jako cizinec pořídíš, je to ale
                  Kartu KiWhi si i jako cizinec pořídíš, je to ale složité.
                  Nejde to totiž přes jejich webové stránky, protože server nepřijme nefrancouzkou adresu a skončíš v půlce a dále to nejde.
                  Já mám KiWhi kartu 3 roky a cestování Francií bez ní považuji za nemožné, mají největší síť a většina nabíječek je zadarmo.
                  Já si na vyřízení vzal šikovnou tlumočnici znalou francouzkých poměrů, paní do KiWhi zavolala a vše zařídila. Od tý doby mám kartu a nestála mne nic jen na kafíčko tlumočnici.
                  Taky mi tlumočnice obstarala kartu Sodetrel na francouzké dálnice bez kterých bych francíí projížděl velmi těžko a kartu do Paříže, ale to už stálo a stojí nějaké peníze a platí se tam měsíční paušál.

                9. Díky za dobré info. Já právě vždycky ztroskotal.Musím
                  Díky za dobré info. Já právě vždycky ztroskotal.Musím se taky mrknout po tlumočnici.

                10. Mohu jen doporučit slečnu Petru Kubinyiovou Mgr.
                  Je velmi

                  Mohu jen doporučit slečnu Petru Kubinyiovou Mgr.
                  Je velmi šikovná a ochotná a chce rozšířit řady elektromobilistů :), mne vyřizovala všechny karty do Francie a byl jsem nadmíru spokojen.
                  Mgr. Petra Kubínyiová +420 724 689 114 petra.kubinyi@gmail.com
                  http://www.francouzstina.info/

                11. Děkuju nastomilionkrát, ozvu se jí.
                  Děkuju nastomilionkrát, ozvu se jí.

                12. Tak na dealery Nissanu nespoléhej ani náhodou. Je to asi
                  Tak na dealery Nissanu nespoléhej ani náhodou. Je to asi jako u nás. Nekoupil jsi auto od nás, tak máš smůlu. Ale možná někoho “ubrečiś” a nechá tě nabít na svoji vlastní kartu jako mne v Troyes ve Francii. Potom už jsem fakt k Nissanu nejel .

                13. Tak to jsem měl fakt štěstí – 2* v Holandsku a 3* v
                  Tak to jsem měl fakt štěstí – 2* v Holandsku a 3* v Německu naprosto bez problému.

                  U jednoho Německého jsem ale musel dojít dovnitř, ukázat na autíčko, pán se zvedl, zašel na halu, z haly vyšel technik a vše držel pevně v rukou… dokonce se postup opakoval když se to zastavilo na 80 a já chtěl ať to pustí znovu 😀

                  V Holandsku to bylo samé „hey, no problem“, v Německu se spíš mračili (tak jsem jedněm dokonce šel okupovat chvíli zaměstnanecké toalety, hezky full servis i s holicím strojkem a kartáčkem na zuby 😀 :-D).

          1. To ze auto ujede xyz km „v kuse“ prece neznamena, ze to musi
            To ze auto ujede xyz km „v kuse“ prece neznamena, ze to musi byt s jednim ridicem. Typicky nocni prejezdy, jeden ridi, ostatni spi, po hodine se zastavi, vymeni, jede se dal. Ne ze by to byl muj oblibeny styl cestovani, ale chapu, ze nekdo to tak proste ma/potrebuje.

            Cert vem cas straveny nabijenim, problem je (pro ne-Tesla stanice) placeni, jak pise nekdo nize. Nemusime chodit daleko, pokud jsem cizinec jedouci do/pres CR, doctu se nekde, ze CEZ stojany lze ted pouzivat bez smlouvy? A doctu se nekde, jestli to bude platit i za tyden nebo mesic, az skutecne pojedu?

            1. Jen říkám že noční přejezdy 1000km jsou stejný extrém
              Jen říkám že noční přejezdy 1000km jsou stejný extrém jako že někomu nevadí že to pojede o 3 hodiny déle kvůli dobíjení.

              Co se týče infrastruktury… nežijeme v éře kouzelných proutků. Je snad logické že vše má svůj vývoj a nyní je to „extrém“ mezi „benzina co 13km“ a „buhví jestli stojan vzdálený 150km bude fungovat“.
              I toto je extrém (nejen proto že benziny jsou extrémně přebujelé). Ale ten delší a „normálnější“ dojezd EV už tuto problematiku dost zjednodušuje (400km je dost na přejezd ČR bez zastávky ;-)).
              Tedy jeden je zvyklý na „no-brain: natankuji až mi to bude cukat“, druhý extremista pečlivě plánuje… a přitom stačí plánovat jen „napůl“ – dotankovávat když je příležitost (a ne 2h doplna).

              Tohle je prostě stále ten stejný a neustále omílaný rozdíl mezi petrol a EV „headem“. Každý hlásá nesmyslnost toho druhého a odmítá si připustit že by se možná mohli mýlit oba dva.

              1. Co je prosím na nočním přejezdu 1000 Km extrémního v
                Co je prosím na nočním přejezdu 1000 Km extrémního v dnešní době? Jak by jste chtěl jet s dětmi na dovolenou, to jako jezdit na 2x s nějakým přespáním v půlce cesty?

                Osobně mám jedno maláé EV kolem komína -super ,ale do hlavního bych se bál jít z důvodu, že bych si na dálkové cesty musel půjčovat auto.

                Navíc cena za rychlodobití cestou na dovolenou bude možná i vyšší než jet na benzín.

                Z tohoto důvodu jsem zvolit plug-in hybrid , sice stojí stejně jako KONA 64 , ale po městě v běžný den jezdí jako elektomobil nebo max za 1,5 l/100 Km když mi nevychází dojezd.

                A no a na dálky a dovolené to nemusím řešit.

                1. Na dovolenou bych vyrazil vlakem nebo letadlem abych mohl i
                  Na dovolenou bych vyrazil vlakem nebo letadlem abych mohl i ten čas trávit s nimi a byl použitelný i po příjezdu.

                  Ale k věci už mohu pouze zopakovat svou poentu:

                  „petrol“-head : Dám to na jeden zátah bez nutnosti tankování.
                  (nepředpokládám že to dá jeden řidič, to je jiná otázka/problematika)

                  EV-head : cesta se mi protáhne o 3, možná 4 půlhodinové zastávky

                  Opravdu obrovský, nerešitelný a nepřeklenutelný rozdíl. Není střední cesty.
                  Opět pomíjím že 1000km je pro rodinu s dětmi i na jeden zátah nereálné pokud nejedete průměrně 200km/h nebo vaše děti nejsou nakažené tripanózou spavičnou.

                2. Dobrý den,
                  Jste mě pobavil statisíce Čechů jezdí na JIH

                  Dobrý den,

                  Jste mě pobavil statisíce Čechů jezdí na JIH autem na dovolenou většina v nich v kuse , samozřejmě s několika přestávkami na oddech a natankování. Nikdo nepíše o jednom zátahu bez zastavení

                  Večer v 19 hodin vyrazíme a ráno v 10 hodin jsme ubytování na Makarské a koupeme se. Děti v autě v noci normálně spí.
                  Jsme s manželkou oba řidiči a pokud půlku noci nespím , nemám s tím nějak velký problém.

                3. Omlouvám se jestli to vyznělo nějak jinak.
                  Mým cílem

                  Omlouvám se jestli to vyznělo nějak jinak.
                  Mým cílem (alespoň v dnešních příspěvcích) je přehánět abych dokázal vytvořit ty dva extrémy.

                  Sám se na to dívám tak nějak odprostřed.
                  Pravda, lehce pro-EV 🙂
                  Ale dá to velkou dřinu vůbec rozlišit tyto dva extrémy, proto to pak dopadá že přeháním ještě víc.

                  Z mého pohledu když dnes na těch 1000km máte +-2 zastávky v celkové délce 1h a s EV to je +-4 zastávky v celkové délce 2h… tak tam sice rozdíl je, pro někoho ale extrémní a nepřekonatelný a pro druhého naprosto v pořádku.
                  Optikou EV s dojezdem 100km je to „nic, brnkačka“ 😉

                  Rozdíl tam je, ne že není. Člověk se musí ohnout aby to „vyšlo“. V tomto Vás naprosto chápu – proč se ohýbat technologii. Každý ale něco té technologii přináší na oltář. Někdo peníze (majetní prvokupci), čas/nervy (méně majetní).

                  Svět a život je otázkou priorit a na vašem místě bych asi dokázal udělal ústupek například v překonání podstatnější části přes noc, ale zbylou část bych si třeba zkusil naplánovat 2 zastávky na výlety okolo nabíječky. I kdyby to mělo být na snídani do blízkého Mekáče nebo do obchodního centra nakoupit zapomenuté apropriety.

                  Ale nejsem Vy 😉
                  Nedokáži/nechci jet déle než 200km v kuse a už vůbec ne v noci.
                  Zajímá mě jak to vypadá za hranicemi a nevadí mi „výlet“ po cestě a ne jen z destinace.
                  Nemám malé děti, u vody nevydržím dva půldny za sebou…
                  A dalo by se pokračovat 🙂

                  Každému co jeho jest. Závěr je že optika je relativní a každý si pořídí to co vyhovuje jemu. Neznamená to však že to je nějaké dogma pro všechny ostatní.

                4. Tleskám a tleskám. MiŠákovi zdar !!!
                  Tleskám a tleskám. MiŠákovi zdar !!!

                5. Plně s Vámi souhlasím ,extrém jsem pochopil.
                  Jako auto je

                  Plně s Vámi souhlasím ,extrém jsem pochopil.

                  Jako auto je už v pohodě, tedy na to , že neumí tahat vlek.

                  Problém je i infrastruktuře, až bude na každé benzince hlavně na dálnici co 30 Km nabíječka za rozumnou cenu (což se obávám že sice bude, ale né za rozumnou cenu) tak to bude v pohodě.

                  Počítejte spotřebu na dálkovou cestu se střešním boxem, naloženým autem klimou při venkovní teplotě až 35 st. a cestovní rychlostí kolem až 150 Km/hod (tachometrových) cca 20-25 Kwh / 100 Km. Takže dobíjení při zachování rezervy cca po 200 Km tj, na dálnici zastávka každých 1,5 hodiny v ideálním případě na 1 hodinu když bude nabíječka volná.

                  Máte leafa si to otestujte, rozdíl oproti větší baterii je jen v tom, že vy budete nabíjet dříve, ale pak po ujetí 250 Km se čas strávený na rychlobobíječkách už bude schodovat, prostě tam tu energii musíte nacpat. 1000 Km = 250 Kwh při rychlosti dobíjení 40 Kwh /hod to je 6,25 hodiny

                6. Tak jistě, pokud to potřebujete ujet přesně takto, pak
                  Tak jistě, pokud to potřebujete ujet přesně takto, pak vám to opravdu může tak vyjít. Mě by to asi trvalo kratší dobu, ale mě vůbec po pravdě uniká smysl takové cesty. Spíš mi ta každoroční cesta do Chorvatska přijde jako vítaný argument pro manželku proč jsme si museli koupit zrovna tohle auto. Protože když už ho máme, tak přece do toho Chorvatska musíme jet. A tak se plahočíme takovou štreku do destinace typu „trochu lepší Mácháč“ protože tak to přece musí být, tak to přece všichni dělají. Na kvalitnější destinaci bohužel nezbývá, protože to větší auto je přece jen během roku po městě trochu rozežrané a tak není peněz nazbyt. Tak si ten výlet v rámci možností užívejte a ať se vám mikrospánek vyhýbá.

                7. Jaký máte plug-in? Jaké zkušenosti? Co by jste u něj
                  Jaký máte plug-in? Jaké zkušenosti? Co by jste u něj vylepšil, nebo pochválil?

                8. NIRO PHEV
                  Rozhodně bych vylepšil to, že se nedá nijak na

                  NIRO PHEV

                  Rozhodně bych vylepšil to, že se nedá nijak na dálku ovládat /klima ,topení ,nabíjení/ podle mě je to záměrně zkrpl..
                  je to jen SW záležitost aby to šlo.

                  Jinak Super dojezd na elektřinu fakt dá 55 Km bez problému dá se s tím jak z elektromobilem měl jsem za den najeto 105 Km bez kapky benzínu. (s dobitím při obědě)

                  Při běžné jízdě kolem komína cca do 60-80 Km a denním dobíjení je spotřeba do 1 l /100Km.

                  Po 2 tis. Km jsem na spotřebě 2l /100 Km stím že jsem měl jednu jízdu 250 Km bez dobíjení a asi 5 jízd 100 Km bez dobíjení.

                  Bylo by to na samostatný článek, nechci ho chválit ,ale jako zkušený elektromobilista a bývalý vlastník obyčejného NIRA mám s autem výrazně lepší výsledky než v testu co byl zde na hybridu.

                  jinak se ptejte co Vás zajímá

          2. Myslím že ty co dávají tisíc kiláků v kuse potkáváš
            Myslím že ty co dávají tisíc kiláků v kuse potkáváš na silnicích zcela běžně akorát o tom nevíš protože nejsou jinak ničím nápadní. Sám patřím mezi ně a znám i spoustu dalších. Zkus ten vytoužený trest smrti něčím zdůvodnit

            1. To byla ukázka extrému kdyby to někdo nepochopil.
              Ale ano,

              To byla ukázka extrému kdyby to někdo nepochopil.
              Ale ano, důvod by byl „veřejné ohrožení posádky každého protijedoucího vozidla… úmyslné“.

              I tak myslím že nepotkávám, jak tu už bylo praveno – řidiči se střídají. Kromě toho, to že to je ošetřeno jen pro řidiče z povolání ještě neznamená že je to v pořádku pro všechny ostatní.

            1. Mno neviem, ale Ioniq na SK bol objednatelny len v plnej
              Mno neviem, ale Ioniq na SK bol objednatelny len v plnej vybave.

              Takze aj to moze byt, ze „zaklad“ je uz vsetko a navyse si mozete objednat tak akurat „interier v kozi“ a samozrejme vybrat inu farbu 🙂

              V Cechach to mali trochu inak.

        1. Ano, „vrcholnou 4×4“. Dal som nejakeho asistenta, aby sa to
          Ano, „vrcholnou 4×4“. Dal som nejakeho asistenta, aby sa to priblizilo asistentom KONA electric.

          A potom mi napisalo, ze je k dispozicii len s aut. prevodovkou, a ta je k dispozicii len s 4×4 motorizaciou …

          Na oficialnych konfiguratoroch cena pre KONA EV este nie je, len ako bola predstavena este zaciatkom roka.

          A ano NIRO EV uz bude skutocne SUV EV, bez privlastku „mini“ 🙂 Aj ked fandom SUV rozhodne nie som.

    2. Myslím že i plně vybavená verze spalovací kony je také
      Myslím že i plně vybavená verze spalovací kony je také mimo možností běžného člověka.
      Sem byl o výkendu na výletě na hradech a co to stojí v průměru na parkovištích by nedalo v průmeru cenou ani na 5 letého ojetého IONA.

    3. Kdo je to „běžný člověk?“ Mezi pílí a pracovitostí,
      Kdo je to „běžný člověk?“ Mezi pílí a pracovitostí, potažmo šetrností „běžných lidí“ jsou nebetyčné rozdíly. Když začínaly
      počítače nebo digitálni fotografie, právě takových pesimistických
      keců bylo slyšet kolem spousty. Ti co na ně neslyšeli,obětovali
      značný peníz a začali, byli brzy o tři koňské délky před pochybovači.

Napsat komentář