BMW i3 se 100kWh baterií a dojezdem 700 km: unikátní přestavba z Německa

V současné době se elektromobil BMW i3 prodává s 33kWh baterií. Německá společnost Lion Smart do něj namontovala vlastní baterii s kapacitou 100 kWh!

Modulární architektura nové baterie umožňuje skládat různé konfigurace kapacity. Výjimečné je i to, že elektronika jednotlivých modulů spolu komunikuje bezdrátově.
foto: Lion Smart

Když se chce, tak to jde. Lion Smart je německá společnost zaměřená na ukládání energie. Aby ukázala, že v baterkách se vyzná, vzala elektromobil BMW i3 a namontovala do něj vlastní baterii.

S kapacitou 100 kWh údajně auto zvládne ujet až 700 km. Není však jasné dle jakého standardu, zda novějšího WLTP či staršího a méně přesného NEDC.

Na podrobném videu Lion Smart vysvětluje přednosti své baterie: je relativně lehká, výkonná, bezpečná a má dlouhou životnost (energetická hustota >230 Wh/kg, 460 Wh/l na úrovni packu) . Hodně si konstruktéři dali záležet na tepelném managementu.

89 Comments on “BMW i3 se 100kWh baterií a dojezdem 700 km: unikátní přestavba z Německa”

  1. Benzín skoro vůbec nebouchá ale dobře se zdražuje ;)))) V
    Benzín skoro vůbec nebouchá ale dobře se zdražuje ;)))) V areálu Čepra na Kroměřížsku vybuchly čtyři nádrže na skladování pohonných hmot…

    lidovky.cz/v-loukove-na-kromerizsku-vybuchly-ctyri-nadrze-na-skladovani-pohonnych-hmot-180-/zpravy-domov.aspx?c=A180910_165017_ln_domov_ele&

    1. …Projekt tvoří 4 objekty o celkovém objemu 140 tisíc
      …Projekt tvoří 4 objekty o celkovém objemu 140 tisíc metrů krychlových. Jsou to největší nádrže na pohonné hmoty v Česku. Investice do jejich výstavby činila přibližně 1,4 miliardy korun….

      zpravy.aktualne.cz/regiony/v-loukove-na-kromerizsku-vybuchly-nadrze-pohonnych-hmot-jede/r~3aa79c4cb50911e8b5b20cc47ab5f122/

      1. Čert vzal požár, to se uhasí. Ale já se díky téhle
        Čert vzal požár, to se uhasí. Ale já se díky téhle zprávě dozvěděl přibližnou cenu „baterie“ v případě, že se začnou masivně využívat syntetická paliva z přebytků OZE elektřiny.
        Tahle „baterka“ (sklad na energii) má kapacitu cca 1.25 TWh a stála 1.12 Kč/KWh, resp. 10 Kč/l. 🙂

  2. Ílon poznamenal, že Giga 3 Šanghai 2020 by pravděpodobně
    Ílon poznamenal, že Giga 3 Šanghai 2020 by pravděpodobně nebylo tak nákladné jako Gigafactory 1 (po dokončení 5 miliard dolarů).
    Mlask odhad pro Gigu 3 je 2 miliardy dolarů, kvůli optimalizacím, které se dozvěděli z rampy modelu 3 😉

    teslarati.com/tesla-gigafactory-3-developments-model-y-production-ramp/

  3. OT: Proč má elektrický Mercedes EQC pod kapotou kryt jako
    OT: Proč má elektrický Mercedes EQC pod kapotou kryt jako od běžného motoru?
    Mercedes EQC – další zkriplenej předělanej spalovák, kterej bude stejnej propadák jako B Electric. Jsem zvědavej, kdo ze zákazníků Mercedesu si koupí auto za víc než 2 mega, který na dálnici dá Fabia 1.0 TSI. Jestli za týden zklame i Audi, tak snad i já začnu věřit na konspirace :D.

    1. Ano, ani eGolf, eUp, Soul EV či Leaf nebo eNV200 nemají
      Ano, ani eGolf, eUp, Soul EV či Leaf nebo eNV200 nemají vepředu další kufr nebo alespoň jen jeho maličkost, jako třeba BMWi3. Ale proč ho nemá tahle třícípá kráva s čumákem zabírajícím skoro třetinu délky vozu, jen směšný krycí plat všeho, to je fakt mimo běžné uvažování.

      1. Nešlo mi ani tak o ten kufr, ale o ten důvod (přeci
        Nešlo mi ani tak o ten kufr, ale o ten důvod (přeci nebudeme vymýšlet něco nového, když to stojí peníze). A je velký rozdíl jít na trh v roce +-2012 s elektrickou předělávku auta, co si na nic převratného a nového nehraje u lidové značky a v roce 2019 za dvojnásobek peněz u prémiové značky, která se tváří jak je lídrem a jak je tohle auto unikátní, přelomové a zbrusu nové.

  4. od 09/2018 platí nová norma EURO 6.2 😉
    Srpen 2018: 27.830

    od 09/2018 platí nová norma EURO 6.2 😉

    Srpen 2018: 27.830 registrovaných nových osobních aut
    Srpen 2017: 21.192 registrací
    Srpen 2010: 12.088 registrací

    auto.tn.nova.cz/clanek/novinky/emise-jsou-strasak-jeste-nikdy-se-u-nas-neprodalo-tolik-aut.html

      1. Proc v omezenem poctu? Vse co neprodali, prihlasili na sebe a
        Proc v omezenem poctu? Vse co neprodali, prihlasili na sebe a ruzne pofiderni firmy. Ted to budou prodavat jako zanovni. V Nemecku budou ty dle WLTP nevyhodne, protoze vykazuji vic CO2 a musi a podlehaji vyssi silnicni dani. Ty dle NEDC budou levnejsi a technicky identicke. Uredni siml zdravi.

        1. Většinou je omezení finanční, prostorové,
          Většinou je omezení finanční, prostorové, skladové….pak jde i o kapacitu úřadů, úředníků. Úředník má úřední hodiny, úřední dny a jindy pracovat(regitrovat) nebude. Bylo období dovolených a já moc nevěřím, že na úřad donesete XX kusů velkých technických průkazů, že Vám to na počkání udělají. Nevím jak na jiných úřadech, ale u nás registruje jen omezené množství úředníků(většinou 2-3) a pro bazary a autosalóny jsem tam viděl kdysi omezení na maximální množství registrací v jeden den. Úřední hodiny rovněž nejsou přívětivé.
          http://www.registr-vozidel.cz/karlovarsky-kraj/okres-karlovy-vary/karlovy-vary

          Lze předpokládat, že autosalon vyčkával do poslední chvíle a čekal co mu zůstane na skladě. Mimochodem ne každý autosalon disponuje velkým TP auta co mu stojí na dvoře. Takže asi taková a podobná omezení.

            1. Evidentně žiji ve špatném městě v jiném světě. Na
              Evidentně žiji ve špatném městě v jiném světě. Na velký TP se u jednoho dealera čekalo měsíc. Bez velkého TP nedostane malý TP a ani RZ. Znám jednoho, co musel s novým vozem na evidenční prohlídku. To je úplně specifický příběh jednoho bordelu na úřadech.
              Jak to u Vás dělají?

              1. Naklapou to do PC. V noci proběhne stažení nových dat,
                Naklapou to do PC. V noci proběhne stažení nových dat, odeslání žádostí.

                Přiznávám, já osobně vidím pod pokličku pouze dealerům ve Španělsku :-D. Nemyslím si ale že pobočky v ostatních Evropských státech jsou na tom hůře. Pravda, dodání registrace na ostrovy trvá i 5 dnů (protože se musí vytisknout na pevnině a dovézt fyzicky).

                Když jsme u těch registračních značek… ty mají myslím taky hned (ale nechci moc kecat) :).

                A propos, víte jak probíhá změna vlastníka auta v Anglii ?
                Do techničáku se vyplní nacionále nového majitele, oba podepíšou a odešlou poštou na DVLA.
                TEČKA, NIC VÍC

                To jenom tady je úředník velký pán.

                1. Já to tušil, že žiji v úplně jiném světě. 🙂 Pane
                  Já to tušil, že žiji v úplně jiném světě. 🙂 Pane tady je Rakousko-Uhersko, na všechno je třeba papírový formulář, kulaté razítko a minimálně tři úřední osoby. 🙂

                2. Přepis auta minulý týden v Ostravě. Po příchodu v 11
                  Přepis auta minulý týden v Ostravě. Po příchodu v 11 hodin hlásí monitor čekací čas 23 minut a shodně i počet čekajících 23. Pak už jen stoupá počet minut po desítkách a počet čekajících po jednotkách.
                  Jednoduše na to úředníci zvysoka a je doba oběda. Takže z 10 přepážek, na které je vidět, jedou 3. Další 3 jsou za dveřmi a vidět k nim není. Výsledná čekací doba na 10 minutovou operaci 144 minut.
                  Přepis sám pak jak za krále klacka, úřednice si bere ručně vypsaný formulář, ručně do něj vypisuje věci ze strojově čitelného velkého TP i obou OP, pak tiskne na jedné tiskárně nového majitele do velkého TP, na druhé tiskárně nový malý TP, odchází ho zalaminovat a je celá vyplašená, že chceme platiti kartou, když ona už vypsala doklad.
                  Měli jsme to říci předem – nikde žádné upozornění – a poslala by nás platiti na pokladnu, páč tam mají jediné místo pro karty. Hotovost tu přitom bere každý. Pro úplatky systémově ideál.
                  Výsledek práce korupčnických politiků 28 let po listopadu 89´. Aneb každý politik potřebuje teplé fleky pro své příbuzné. V této zemi se málo střílí.
                  P.S. právě hlásí rádio, že by si mělo ještě 100 tisíc řidičů vyměnit do konce roku řidičáky, páč jim končí 10 letá platnost. A že to vzhledem ke kapacitám úřadů a tomu, že je září, už nestihnou. A všem se to zdá v obě internetu, online spojení a elektronických podpisů (o biometrii nemluvě) normální…..

                3. Velky TP ma strojove citelnou zonu? Od kdy? Ptam se vazne, v
                  Velky TP ma strojove citelnou zonu? Od kdy? Ptam se vazne, v kvetnu ji jeste nemel (navic nemyslim, ze by sel strcit do ctecky, ktera je cca na format A6 – stara obcanka).
                  EDIT: A pro naskenovani a OCR ma trochu spatny format.

                4. Jestli máte na mysli QR kód nebo jen obyčejný hůlčičky
                  Jestli máte na mysli QR kód nebo jen obyčejný hůlčičky čárového kódu, tak ne (i když i to je dnes podivné, že to tam chybí), nicméně je TP standardizovaný formulář vyplněný strojově dopsanými písmeny a čísly, pro OCR hračka. Formát je opravdu podivný, nicméně měnil se jen majitel, tedy bohatě jsme se do formátu A4 vešli. Jinak by to spravila funkce průběžného posunu, taky to skenery umí. Třeba se tak tisknou na některých Minoltách dlouhé nápisy na průběžný papír z dlouhého originálu.

                5. Strojove citelna zona (jinak tez MRZ) jsou takove ty 2/3 radky
                  Strojove citelna zona (jinak tez MRZ) jsou takove ty 2/3 radky „zmateneho“ textu treba na zadni strane obcanky nebo na plastove strance pasu (shrnute informace z dokumentu s pevnym fontem, pevnou strukturou a v takove podobe, aby se snadno skenovaly). To rozpoznavani dela primo ctecka, ne az program v pocitaci. Technicky je to zrejme relikt z doby, kdy nejake cteni QR kodu bylo dost scifi. Celkem zajimave je, ze na ridicaku to neni.

                  OCRkovat se da leccos, ale pokud to ten urednik stejne musi zkontrolovat (pro kontrolu opsat), tak je to asi celkem zbytecny krok (nemluve o potrebe relativne specialniho hardware na tenhle format a pomerne tuhy typ papiru).

                6. V této zemi se bohužel střílí dost. Bohužel si toho
                  V této zemi se bohužel střílí dost. Bohužel si toho všimneš, až když se tě to setsakramentsky týká. A nemyslím tím za trest.

                7. A když Vám úředník u nového auta zapíše chybu do
                  A když Vám úředník u nového auta zapíše chybu do malého TP, vy to zjistíte až doma, tak Vás tohle kolečko čeká ještě jednou i s evidenční prohlídkou a to včetně poplatků. I na STK jim bylo divné proč chce úřad evidenční prohlídku u nového auta. Odvolání, reklamace??? Nic takového nepřichází v úvahu. Prý si to máte kontrolovat hned na přepážce. Jako by to nebylo jedno, kdy přijdete na chybu udělenou úředníkem.

              2. Od doby, co lze registrovat kdekoli, tak to objíždí, kde
                Od doby, co lze registrovat kdekoli, tak to objíždí, kde mají kontakty… do lístkového systému u nás běžně fungovalo, že před frontu lidí přišel člověk s igelitkou techničáků: „Ahooooj Franto, jak…“ a všichni čekali o půl dne déle, když se někdo ohradil, tak si to předali před budovou, když šel úředník na WC, od lístků je to ještě snazší – dva tři lístky hromadného podání si stáhnou k sobě a mají to vše v pohodě – z pěti okének, pak pro civily jedou jedno dvě a tři jedou pro bazaristy větších rozměrů a pro dealery – pokud má soukromník rozum, tak si zaplatí zprostředkovatele, za 1000 – 1500 má do dvou tří dnů přihlášeno… aby byl větší klid, tak se samozřejmě v odpoledních hodinách bazaristé a dealeři uskromní a jedou jedno dvě pro ně a zbytek pro civily…

  5. Takova facka dinosaurum. Ted uz tezko muzou tvrdit jak je vse
    Takova facka dinosaurum. Ted uz tezko muzou tvrdit jak je vse nemozne. I do predelaneho spalovaku lze naroubovat vetsi baterku nez je nutne. Kecy o maximalnim usili uz nikdo nemuze brat vazne. Maximalni usili vynakladaji pri brzdeni elektromobility.

      1. To jsem nepsal. Pisu o tom jak nas vodi za nos a tvrdi ze pro
        To jsem nepsal. Pisu o tom jak nas vodi za nos a tvrdi ze pro dalsi zvyseni kapacity jsou zapotrebi baterky dalsi generace. A tady u i3 vidime ze to jde z fleku ztrojnasobit. A ja k tomu rikam, ze i u predelaneho spalovaku treba i jine znacky by se dalo namontovat vetsi baterku nez je nutne. Takze bachorky o drahem vyvoji elektricke platformy a jejich nutnosti pro delsi dojezd jsou lzive. Prestavba spalovaku s realnym dojezdem 300km by nebyl problem (50-55) kWh.

    1. No tak problem to asi neni, ale k cemu by byla i3 s dojezdem
      No tak problem to asi neni, ale k cemu by byla i3 s dojezdem 700km a dvojnasobnou cenou? Troufam si rict, ve vetsine uzivatelu ten dojezd staci.
      Pominme to, ze vyroba i3 startovala pred 5 lety, tzn ten aktualni prorotyp od tech typku je minimalne o 6 let novejsi technologie, coz u EV je temer vecnost…

      1. Souhlasím, jedná se o prezentaci technologického řešení
        Souhlasím, jedná se o prezentaci technologického řešení na hranici možností a samozřejmě skvělou reklamu. O praktičnosti nebo výhodnosti tohoto řešení není řeč. Koukněme se na Teslu ta se snaží už 12 let na hranici ziskovosti a taky netlačí TM3 se 100kWh baterkou i když by asi nebyl problém ji tam narvat. Dává ji jen do top modelů kde cena už nehraje takovou roli. …PS: mohli udělat aspoň nějaký technologický pokus a narvat auto po střechu baterka s dojezdem 2000km na jedno nabití… 🙂

          1. Pokud se dobre pamatuju, oni netvrdi, ze to nejde technicky
            Pokud se dobre pamatuju, oni netvrdi, ze to nejde technicky (samozrejme muzu na loznou plochu narvat treba tricet nebo kolik potrebuju 100kW baterek). Oni tvrdi, ze to dnes nejde za avizovanou cenu (a s avizovanym nakladem), to je dost rozdil. A tohle, pokud vim, zatim nikdo nevyvratil.

            Navic, u tohohle i3 demonstratoru zrejme nikdo neresil, jestli treba uzitecna hmotnost ne klesla ze 400kg na 100kg, co udelaly jizdni vlastnosti/odpruzeni, svetla vyska…

            1. Der Daimler-Konzern setzt künftig auch auf elektrische
              Der Daimler-Konzern setzt künftig auch auf elektrische Nutzfahrzeuge. Den Anfang machen die Elektro-Lkw eCanter und eActros. Beide Batterie-Laster kommen zunächst in begrenzten Stückzahlen und mit Reichweiten von maximal 200 Kilometern auf den Markt. Mehr E-Kilometer pro Akkuladung sind mit der aktuellen Technik nicht machbar, sagt Daimler – und kritisiert Teslas Ankündigung langstreckentauglicher Elektro-Laster.

              1. Ano, citat hezky, Taky jsem ho videl. Ale co znamena
                Ano, citat hezky, Taky jsem ho videl. Ale co znamena „nedosazitelne“ (za jakych podminek)? Pokud ma byt kamion konkurenceschopny, musi mit (pro obecne pouziti) konkurenceschopnou uzitecnou hmotnost (nejakych 25 tun, co jsem se dival) a zaroven nesmi prekrocit zatizeni na napravu.

                Myslenkove cviceni. Pultunova baterka ze 100kWh Tesly odveze 2.5t auto na 500km. Takze predpokladejme, ze 1t baterii bude stacit na prepravu 2t nakladu na zminenych 1000km (nejspis stacit nebude, sice se neco usetri na obalech, ale musi vest svou hmotnost, hmotnost tahace a navesu, nakladak ma horsi aerodynamiku…). Takze na 25t nakladu a 1000km potrebujeme cca 13 tun baterek. Nebo jinak receno, pri zachovani „vnejsich“ parametru bude uzitecna hmotnost o tretinu mensi. To mi zni dostatecne „nedosazitelne“.

                Samozrejme je klidne mozne, ze potencialni zakaznici plnou kombinaci naklad/dojezd nepotrebuji (ten clovek predpokladam kritizuje marketingove udaje od Tesly). A i kdyby, pro firmy jako Wallmart nebo Budweiser jsou to drobne, tak klidne zalohu slozi a treba z toho neco uzitecneho bude.

                1. Kamion neni vratek ktery taha naklad kolmo nahoru. Vase uvahy
                  Kamion neni vratek ktery taha naklad kolmo nahoru. Vase uvahy neplati. Tesla X s vlekem a na vleku Tesla S ma jen o neco vetsi spotrebu, nez hola TX. Dvoji hmotnost neni dvoji spotreba. Uz i motorizace je u kamionu slabsi. Bezny osobak 2 tuny vs. Kamion 40 tun. 20x hmotnost. Osobak 80kW, kamion 225kW. Ani ne 3x. Po rovine se hmotnost jen malo promita do spotreby. Takze sednout za 5. Ale jako pokus dobry.

                2. Uznavam, ze muj model je trochu extrem, ale tvrdit „jen o neco
                  Uznavam, ze muj model je trochu extrem, ale tvrdit „jen o neco malo“ je taky odvazne. X bezne zere neco kolem 24, Michelin ve svem clanku tady uvadi na ceste s nalozenym podvalem 35.5, to je cca o 50% vic, pokud dobre pocitam. Pravda bude nekde mezi.
                  No nic, ukazana plati, takze si s dovolenim pockam, az ten roadtrip s nalozenym navesem predvedou.

                3. A to ještě nepočítá s rekuperací, která bude u
                  A to ještě nepočítá s rekuperací, která bude u náklaďáku velmi významná, protože při jízdě z kopce se baterie pěkně zpětně dobije a ne, že se uvaří brzdy jako u čmoudů.

        1. Mě se s autem jelo dobře i po dálnici a ve 120 jsem neměl
          Mě se s autem jelo dobře i po dálnici a ve 120 jsem neměl problém s řízením. Osobně baterka okolo 50 s reálným dojezdem okolo 300 km už mi dává pro toto auto smysl. To co však nabízí BMW… a jejich rex nechci. Jsem zvědav zda hyundai ioniq dostane větší baterku a potom by za cenu kolem 1 mil. dával velký smysl.

      2. jeste je potreba si rici jak by to uspelo v testech kuprikladu
        jeste je potreba si rici jak by to uspelo v testech kuprikladu narazu, coz je neco co musi automobilka zohlednit aby dane seriove vyrabene auto mohla prodavat bez vyjimek jake maji treba vyrobci supersportovnich aut s maloseriovou vyrobou

        je jasne ze kapacita 33kWh je v i3 smesna a jiste by tam slo dat vetsi kapacitu i tovarne, otazkou ale je kolik, 100KWh to jiste nebude a bude to spise mene

        dat velkou kapacitu jde do jakehokoliv auta, otazkou ale je, zda by to proslo homologacema a testy pro seriovou vyrobu tak jako to musi projit u tech seriove vyrabenych aut, a je potreba take zduraznit ze ty testy a homologace jsou rozdilne pro kazdy vetsi trh, tedy jine v Evrope, jine v Cine a jine v USA, BMW pokud chce prodavat i3 na vsech tech trzich musi delat kompromisy, tedy pokud nechteji pro kazdy trh vyrabet zvlast s pozadavky na tamni normy

        Tesla S se zacala prodavat se 40KWh, pak 60kWh az se postupnym zvysovanim kapacity doslo na jeji soucasny strop 100kWh, proste normalni progres, a da se ocekavat ze za 5-10 let bude v nekterych osobnich autech i ctvrt MWh baterie, ale opet bude muset plnit normy, predpisy a dalsi v dane oblasti prodeje

        1. „je jasne ze kapacita 33kWh je v i3 smesna a jiste by tam slo
          „je jasne ze kapacita 33kWh je v i3 smesna a jiste by tam slo dat vetsi kapacitu i tovarne,“

          Ještě donedávna to ale vůbec jasné nebylo a dost lidí mi na můj argument že je baterka malá tvrdilo, že se tam prostě větší baterka nevejde a kdyby se tam vešla, že by jí tam určitě BMW dalo :))). Ejhle a ona se tam vejde skoro 3x větší kapacita 😀

      1. Při energetické hustotě batttery packu 460 Wh/l má 100 kWh
        Při energetické hustotě batttery packu 460 Wh/l má 100 kWh objem <220 litrů.
        Vzdálenost mezi přední a zadní osou kol má BMW i3 2.57m a auto je široké 1.775m. Pokud by měl battery pack rozměr 2m x 1m (tj. v klidu by se vešel do podvozku), potřeboval by na výšku <11 cm.
        Čili neověřený Petr kecá nesmysly. QED

        1. neplest rozvor kol a misto mezi koly, ve skutecnosti tam neni
          neplest rozvor kol a misto mezi koly, ve skutecnosti tam neni na prostor ani 1.6 metru na delku, stejne tak sire auta se neda brat cela a vyuzitelnych je pri nenosne casti baterypacku kuprikladu jen 1.2 metru sire v tom nejlepsim pripade

          tedy pri 10cm na vejsku jsme na 192 litrech prostoru pro baterie v tom nejlepsim moznem pripade, predpokladam ze tam menili docela dost

          dle vseho to vypada, ze vyuzili sice puvodni protor pro barterie, ale jiz nikde nezminuji zda bylo to dane auto odzkousene v podminkach kde ho testovalo i BMW a tedy ze vse by odpovidalo predpisum, normam a homologacim pro dane trhy kde se i3 bezne prodava, klidne bych se vsadil ze pokud by melo dane auto splnovat vesketer homologace a testy, tak se do i3 neda do puvodniho prostoru pro baterie vmestnat vice nez kuprikladu 70kWh baterii se soucasnyma technologiema

          je treba si uvedomit ze i3 ma primo k baterii navazujici obdelnikovy O profil jak zepredu tak zezadu, ktery drzi jeji terzni tuhost a zaroven je k nim baterie pridelana, je to nosna a zaroven bezpecnostni cast ktera zabranuje aby baterie pri havarii cestovala nekam kupredu co dozadu a bortila se pri vetsim narazu pod predni/zadni cast vozu podle smeru narazu, a troufam si tvrdit ze s touto 100KWh baterii by i3 tema testama neprosla

            1. staci nestaci, i zmena umisteni obycejne olovene baterie u
              staci nestaci, i zmena umisteni obycejne olovene baterie u serioveho auta znamena nove homologace celeho auta, v Evrope se pohybujeme na sume cca 6 milionu eur pro seriove vyrabene vozidlo za takovou homologaci, nepocitaje naklady na samotnou tu zmenu pri vyrobe nebo praci na te zmene co se vyvoje tyce, 6 milionu eur je cena za samotnou homologaci

              kazda zmena je zasadni a draha, tady neni rec o necem co ukuchti nekdo ve vyvojove hale a s jednim prototypem co nejde koupit udela par snimku, zadna automobilka a to ani Tesla si nemuze dovolit takove jednani a tohle vse je od zacatku pevne dane jak vzhledem k predpisum, tak i k vyrobe a vyrobnim nakladum, i3 je model stary produkcne 5 let, ale technicky 7-9 let, takze ano pokud by tahle firma prisla s tim co tu ukazuje pred 7-9 lety, dalo by se rici ze BMW udelalo sakra zasadni chybu v tom jak dnes vypada soucasna i3, tedy krom otazky jestli by neco takoveho jako vetsi kapacitu baterii chteli, to je samozrejme dalsi aspekt politiky automobilky

              to co predvedla firma Lion Smart je vesmes ukazka toho co by mohli vyuzivat seriove vyrabene elektromobily ktera se dnes zacnou „rysovat“, a vyrabet nejdrive za 3-5 let

      2. Video ukazuje plochou baterku ktera bude pod podlahou. Nejspis
        Video ukazuje plochou baterku ktera bude pod podlahou. Nejspis vyuzili i prostor kde muze byt Rex a tudiz bude kufr a vnitrni prostor stejny. Baterka se sklada z clanku formatu 18650 nebo 2170. Jako u Tesly. V Mnichove se urcite nebudou radovat ze jim vpadli takhle do zad. BMW se porad vytahovalo jak vyuzivaji vse na maximum. Hahaha.

    1. daji se najit prestavby Leafu kde v kufru je druha baterie o
      daji se najit prestavby Leafu kde v kufru je druha baterie o stejne kapacite, otazka je kdo by neco takoveho realen koupil aby se vyplatilo neco takoveho vubec vyrabet, porat to bude vesmes jen kutilska zalezitost pro par lidi

      mimo jine i proto asi EVC odesla ze segmentu prestaveb, je nesmysl se zabejvat par autama, kdys to casem vyresi sami automobilky a navic tomu daji homologace

Napsat komentář