V roce 2019 má Harley-Davidson uvést na trh svou první elektromotorku LiveWire. Nově zakládá legendární firma z Wisconsinu výzkumné centrum v Křemíkovém údolí.
foto: Harley-Davidson
Právě z Křemíkového údolí neboli Silicon Valley vzešla elektromobilní revoluce v podobě automobilky Tesla. Odvážlivci ze severní Kalifornie dnes mění nejen svět počítačů a komunikace, ale také svět dopravy, které se vlastně všechny vzájemně propojily.
NEPŘEHLÉDNĚTE Harley-Davidson potvrdil, že chystá elektromotorku
Harley-Davidson se potýká se stárnutím svých zákazníků a značky jako takové. Musí se proto obracet k novým trhům a novým zákazníkům – těmi jsou především mladší lidé z měst.
Právě pro ně chystá nové produkty. Až pět jich má být elektrických. Půjde nejen o elektromotorky, ale dokonce i elektrokolo a elektrický dirt bike. Harley-Davidson si musí ve světě vybudovat novou generaci jezdců.
Budou muset kluci HD přidat, aby jim neujel u těch mladých
Budou muset kluci HD přidat, aby jim neujel u těch mladých vlak. Protože už dnes si mohou koupit takovou Teslu mezi elektromotocykly https://www.zeromotorcycles.com/eu/range
Bjorn už má video, kde testoval nové Niro EV a v druhém
Bjorn už má video, kde testoval nové Niro EV a v druhém jeho dojezd. Dal přes 500km při 90km/h.
off
Japonská jaderka Tomari na Hokkaidu musela použít
off
Japonská jaderka Tomari na Hokkaidu musela použít havarijní dízlové generátory, aby mohla chladit palivo po tom co byl region zasažen zemětřesením …
https://www3.nhk.or.jp/nhkworld/en/news/20180906_16/
To bolo fakt k téme. Ale čo už – nie každý je deň je
To bolo fakt k téme. Ale čo už – nie každý je deň je posvícení
Je tam off jako off topic, ale co už – dneska asi není tvůj
Je tam off jako off topic, ale co už – dneska asi není tvůj den. 😀
šak práve – máš tam off – ako mimo tému. A to som Ti
šak práve – máš tam off – ako mimo tému. A to som Ti povedal – že píšeš mimo tému
Tak to díky za potvrzení že jsem psal mimo téma, když
Tak to díky za potvrzení že jsem psal mimo téma, když jsem psal mimo téma. Nebo jsi tím chtěl říci i něco více?
Jo,jo. Ukazuje to, že je daleko lepší, aby auta a motorky
Jo,jo. Ukazuje to, že je daleko lepší, aby auta a motorky jezdili přímo na produkty z nafty než takhle složitě zprostředkovaně 🙂
Teda v zemětřesných oblastech.
Ono bez elektriky a rafinace také žádná nafta ani benzín
Ono bez elektriky a rafinace také žádná nafta ani benzín nebude…
Žaponci budou vyrábět elekřtinu z vlnobití a z
Žaponci budou vyrábět elekřtinu z vlnobití a z hurikánů, obojího maj dost 😉
Vždycky mne ropáci rozesmějí, protože většina z nich
Vždycky mne ropáci rozesmějí, protože většina z nich netuší, že by se bez elektřiny nerozjeli. To není jen o rafinaci benzínu/nafty. Do auta jim načerpalo na benzínce palivo elektrické čerpadlo a nebýt elektromotorku s baterkou, zvaného startér, museli by běhat s klikou, aby se jim spalovací motor rozjel. Nemít pak dynamo, čili alternátor, brzy by jim došla elektřina v baterce a spalovací motor bez zapalovací elektrické jiskry rovněž nefunguje. A s tou naftou je to ještě tak, že ji elektrika před startem předehřeje, aby to vůbec napoprvé vybouchlo a rozjelo se.
I parní stroj byl lepší motor, nepotřeboval žádný
I parní stroj byl lepší motor, nepotřeboval žádný startér, měl velký točivý moment od nulových otáček a dokonce uměl změnit směr otáčení. Stačilo mu jen palivo (+vzduch) a voda.
Radši ty moudra nepište…dynamo a alternátor jsou opravdu
Radši ty moudra nepište…dynamo a alternátor jsou opravdu rozdílné elektrické zdroje. takže žádné „čili“, takhle elektromobilitě u lidí, co mají technické povědomí, nepomůžete.
Na druhou stranu ani elektromobilista se bez ropy neobejde – plasty, doprava atd atd…jsou to spojené nádoby a čím dřív místo osočování, co je horší nebo lepší se začne hledat cesta k řešení tím lépe, jen by politology, odporníky a jiné příživné živly museli nahradit skuteční technici a doborníci..
Vždycky se mi líbí, jak si v dlouhém odstavci plném
Vždycky se mi líbí, jak si v dlouhém odstavci plném faktů někdo vyhlédne jednu nepřesnost (která je ovšem nepřesností pro pár procent populace) a dále ji doplní tím, co v odstavci vůbec nebylo.
Ano, uznávám, zmýlil jsem se s alternátorem a dynamem, když alternátor přeměňuje pohybovou energii rotačního pohybu na energii elektrickou ve formě střídavého proudu a dynamo přeměňuje mechanickou energii z rotoru hnacího stroje na elektrickou energii ve formě stejnosměrného elektrického proudu. Jinými slovy oba vyrábějí elektřinu, jen každý jinou. A bez ní by se spalovací motor ani nerozjel, ani by nebyl v provozu. Jste-li technicky vzdělán, očekával bych opravu tohoto typu. Ne hanění a odsudek. Takto zvyšování odborného povědomí laiků nepomůžete. Přitom jsme za každé rozšíření obzorů rádi.
Že se z ropy vyrábí spousta dalších věcí, které jsou u výroby elektromobilu, stejně jako jakéhokoliv jiného automobilu bez ohledu na pohon, a spousta dalších věcí denní potřeby, je samozřejmě fakt. Ale je to stejné jako s uhlím. Takého používáme chytře v chemickém průmyslu a také ho (většinou hodně hodně hodně moc) hloupě pálíme.
Když už tu chceš šermovat s technickým povědomím tak
Když už tu chceš šermovat s technickým povědomím tak nám laskavě sděl kolik % plastů se vyrobí z ropy a kolik % ropy se nakonec spálí tak jako tak?
Touto svou dojmologií a moralizováním co jsi zde předvedl, sis to u lidí co mají „technické a technologické povědomí“ moc nevylepšil. Osočování „mouder“ dalšími taky „moudry“ není zrovna moc moudré.