Audi odstartovalo výrobu elektromobilu e-tron, německé automobilky rozjely elektrickou ofenzivu

Tento týden v pondělí zahájil bruselský závod Audi velkosériovou výrobu modelu Audi e-tron. Auto nabídne dojezd přes 400 km WLTP, rychlonabíjení až 150 kW a domácí nabíjení až 22 kW.

Audi představí elektromobil poprvé bez maskování ve světové premiéře 17. září v San Francisku.
foto: Audi

Peter Kössler, člen představenstva Audi odpovědný za výrobu, a Patrick Danau, mluvčí vedení výrobního závodu Audi Brusel, si nenechali ujít příležitost sledovat první vyrobené Audi e-tron, v červeném odstínu Catalunya, jak nehlučně sjíždí z montážní linky.

„Audi e-tron je skutečným průkopníkem,“ říká Peter Kössler, člen společnosti AUDI AG, odpovědný za výrobu a logistiku. „Disponuje inovativními technologiemi, jako jsou virtuální vnější zpětná zrcátka, a snoubí klasické kvality značky Audi v oblastech ovladatelnosti a dynamiky s technickým náskokem, který přesahuje rámec samotného automobilu. Například náš závod v Bruselu byl pro výrobu elektromobilu rozsáhle modernizován. Je to první velkosériová výroba v prémiovém segmentu na světě, která má certifikovanou neutrální bilanci emisí CO2.“

Audi Brusel kompenzuje veškeré emise vznikající při výrobě i dalších provozních činnostech tohoto závodu, a to především využíváním energií z obnovitelných zdrojů, ale i ekologickými projekty.

„Značka Audi vyvinula pro Audi e-tron vlastními sílami četné kompetence, včetně akumulátorové techniky a pohonu. Zaměstnanci zcela nově vymysleli, vyprojektovali a realizovali mnoho výrobních kroků,“ říká Patrick Danau, mluvčí vedení výrobního závodu Audi Brusel.

Od léta 2016 probíhala v tomto závodě postupná rekonstrukce karosárny, lakovny a montážní haly. Navíc byl vybudován speciální provoz pro výrobu akumulátorů. Přepravní systémy bez řidičů přivážejí na montážní linku akumulátory elektromobilu logistickým procesem „just in sequence“.

Zaměstnanci bruselského závodu absolvovali během důkladné přípravy na zahájení výroby prvního zcela elektrického Audi více než 200 000 hodin školení. Audi bude přenášet světovou premiéru modelu Audi e-tron v San Francisku 17. září živě od 20:30 místního času (18. září, 5:30 SELČ) na e-tron.audi.

tisková zpráva

53 Comments on “Audi odstartovalo výrobu elektromobilu e-tron, německé automobilky rozjely elektrickou ofenzivu”

  1. „německé automobilky rozjely elektrickou ofenzivu“
    Tak té

    „německé automobilky rozjely elektrickou ofenzivu“

    Tak té úžasný a kdy začnou ty německý automobilky s nabíječkovou ofenzívou? Za 10 let, nebo za 20 až jejich klientům pomalu dojde že elektroauto je jen jedna půlka řešení? :)))
    32 stojanů proti 11 000 SC je dost tristní pohled 😉

  2. Hoši sexisticky odkryli jebno ňadro. Tedy pardon, světlo.
    Hoši sexisticky odkryli jebno ňadro. Tedy pardon, světlo. Už jsem se na okruhové závody dlouho nedíval. Ale pamatuji se, jak v pravěku F1 vždycky nějaký zlý hoch z jiného týmu o kolo pozadu zdržoval toho, co byl na první pozici. 🙂
    No a pak mi to ještě připomíná tu o Broučkovi:
    Podvečer tvá čeládka, co k slepici kuřátka, k ochraně tvé hledíme, laskavý Hospodine. …a spali a spali a spali. Dobře se jim to spalo.

          1. velikost série? Doba po kterou tu sérii budou produkovat?
            velikost série? Doba po kterou tu sérii budou produkovat? Plánované zdržení dokončení té série? Nějaký kus na prodej v ešopu nebo autosalonu? NIC z dotazovaného není k nalezení. Takže zase sliby a kecy o ničem. Lžou jako vždycky s vidinou, že zlomí nějaké své téměř věrné a pomalé od úprku ke konkurenci.

            1. tak prej se prodávat začnou v červnu příštího roku.
              tak prej se prodávat začnou v červnu příštího roku. Haha. Prej velkosériová výroba 😉 Myslím že puknu smíchem. To jako 9 měsíců budou vydábět na sklad velkosériovou rychlostí. A skladovat to budou v Mariánském příkopu, ne? Inu lepší vtip mne dnes nepostil. Vedou.
              auto.idnes.cz/mercedes-eqc-benz-elektromobil-daimler-dya-/ak_aktual.aspx?c=A180905_133549_ak_aktual_fdv

                1. Sorry, ta smršť reportů o růstu elektromobilů na polích
                  Sorry, ta smršť reportů o růstu elektromobilů na polích strýčka Pompa mne dnes zcela zaskočila, zmátla atakdále. Omlouvám se nezúčastněným. Prostě popelnice jako popelnice. Já to nikdy nerozlišoval. O to více Mariánských příkopů budou potřebovat na uskladnění než to začnou s plnou parádou prodávat.

          2. Jo třeba takovej dinosaur Hjůndaj se vůbec toho vůbec
            Jo třeba takovej dinosaur Hjůndaj se vůbec toho vůbec neštítí, rovnou ty svoje elektrokáry chrlí velkosériově. Zbrusu novou Konu vyrobí v nákladu fantastických 12 000 kusů!!! IONIQu taky chrlej neuvěřitelný množství. Jsou to prostě pašáci. V Americe prodávaj IONIQ čistě jen v Kalifornii :))))))))
            Koukám že polochytrej Petr přišel i vo ten zbytek rozumu co měl. 🙂

  3. Tesla v USA válcuje elektrickou i hybridní konkurenci.
    Tesla v USA válcuje elektrickou i hybridní konkurenci. Prodává téměř 10x více elektromobilů než ostatní automobilky

    connect.zive.cz/clanky/tesla-vusa-valcuje-elektrickou-i-hybridni-konkurenci-prodava-temer-desetkrat-vice-elektromobilu-nez-ostatni-automobilky/sc-320-a-194954/default.aspx

  4. jupííí :))))) Správní soud Wiesbaden nařídil omezit od
    jupííí :))))) Správní soud Wiesbaden nařídil omezit od února 2019 ve Frankfurtu nM. provoz naftových aut s vysokými emisemi v některých částech města, aby tak zajistil zlepšení kvality ovzduší… :)))))))))))))) jupííí

    auto.idnes.cz/emise-frankfurt-diesel-zony-d1z-/automoto.aspx?c=A180905_194806_automoto_fdv

    Není PRASE jako ČEZKÝ DÍZLPRASE :))))))))))

    kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/

    1. To mi připomíná jak v minulosti kněží strašili lid, že
      To mi připomíná jak v minulosti kněží strašili lid, že kvůli jeho hříšnosti za týden sežere slunce drak a nastane konec světa, pokud se lidé kněžím nezaváží k pravidelným poplatkům za jejich modlidby draky zahánějící. A pak při zatmění jim ukázli, jak půlhodinová motlidba zázračně draky zahání.

      Stejně tak po očekávaném poklesu ceny asijských baterek k automobilově požitelné úrovni na které si zajistila suroviny hlavně Čína, si najednou budou chtít na úkor techniků a flexibilních odborných dělníků připsat hlavní zásluhy na Západě úředníci a právníci, kteří to prý všechno náročně svým žvaněním a papírováním zařídili.

        1. Nejvíc rakovinotvorný je mikroprach, a ten se hlavně
          Nejvíc rakovinotvorný je mikroprach, a ten se hlavně produkuje u nás v posledních 15 letech díky imbecilním normám EU, které se chybně primárně zaměřovaly na CO2.
          A největší problém našich měst v oblasti voda, kanalizace a splachování ulic tkví v tom, že z nich tunelují obří peníze koloniální západní korporace jako třeba superkorupční francouzská Veolia.

          1. Muzete uvest, ktera norma EU resi emise CO2 u aut? Co se tyce
            Muzete uvest, ktera norma EU resi emise CO2 u aut? Co se tyce emisi u auto, tak EU vydava jedinou normu a to normu EURO (aktualne platna EURO 6 od 2014) a ta resi: NOx, oxid uhlelnaty, saze/prach, nespalene uhlovodiky – svete div se, o CO2 v neni (stejne jako v emisnich normach jinde po svete) ani slovo. A cele to „primarni zamereni ne CO2“ je chimera tady ceskych diskuzi, z zadnych EU kroku ani predpisu to neplyne…

    1. Asi jste hodně věřící člověk.
      My, co dinosaury známe a

      Asi jste hodně věřící člověk.
      My, co dinosaury známe a víme, jak už roky „chrlí elektromobily“, viz třeba VW a skoro rok čekačka na eGolfa, bychom taky rádi uvěřili.
      Zatím je tu ale jen jeden Bůh, který dodává luxusní limuzíny a SUV prakticky obratem, servis řeší online a dává k nim doživotně palivo navrch na cestách. O ekosystému FVE – dům – baterka – elektromobil nemluvě. Takže nám ostatním věřícím zbývá jen v tohoto jednoho Boha věřiti budeš 🙂

  5. Vynikající parametry, je vidět, že koncern VW nad tím
    Vynikající parametry, je vidět, že koncern VW nad tím dlouho přemýšlel, a připravovat se skutečně důkladně na lavinovité spuštění pro roky 2019-20.
    Naopak parametry toho SUV od Mercedesu jsou takové, že tam nad tím naopak určitě moc nepřemýšleli, a skutečně krizově na poslední chvíli splácali co nejdřív co šlo.
    U Jaguaru jim to dodává dokonce úplně někdo jiný, a hlavní problém budou mít s tím, že ještě ke všem nebudou moci pořádně navyšovat výrobu.

    1. je vidět, že koncern VW byl donucen TESLOU konečně udělat
      je vidět, že koncern VW byl donucen TESLOU konečně udělat pro bruselský milionářský €jroúředníky pořádnou elkáru do města aby měli pocit že vw pro elektromobilitu něco dělá aby alespoň trošku odčinil DÍZLBLEJT :))))))))))))))))))) ctrl+c

      tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html

      ekonomika.idnes.cz/sef-volkswagenu-winterkorn-si-chce-nizsi-mzdu-fqd-/ekoakcie.aspx?c=A130208_144040_ekoakcie_fih

          1. „Podvodný“ ve skutečnosti podle papírových norem zcela
            „Podvodný“ ve skutečnosti podle papírových norem zcela legální software měly naprosto všechny automobilky v EU.

            Protože evropská (j)elita se zaměřovala léta hlavně na vymýšlení norem místo toho, aby postavili pořádnou baterkárnu v Západní Evropě, nebo alespoň koloniální dědicové zajistili doly v Africe.
            Jenže v realitě skutečnou prací hlavní baterkárny vybudovali na východě EU Asiaté, a v Africe si většinu nakontrahovala Čína.

            Aspoň že Česku to může být jedno, prože my patříme mezi nejefektivnější výrobce aut a hlavně automobilových dílů globálně, takže od nás budou většinově odebírat jakékoliv vozy určené pro EU, ale s takovo nekompetentostí blbů co se derou na nejvyšší místa europarlamentu bude zákonitě klesat export do zbytku světa.

        1. zatím neutrhaj, konzerva nemá dostatečný výrobní
          zatím neutrhaj, konzerva nemá dostatečný výrobní kapacity baterek a tudíž žádná „velkosériovka“ v nejbližších letech se konat nebude. Je to jen humbuk jak zaflastrovat dízlblejt a utlouct teslu 😉 Jediný nezkorumpovaný kdo může autodebilky donutit dělat elektromobily je jedině už SOUD :)))))))))))))))))))))))))

          auto.idnes.cz/emise-frankfurt-diesel-zony-d1z-/automoto.aspx?c=A180905_194806_automoto_fdv

          kcc-hho.webnode.cz/business/germany/

          1. Možnosti výroby baterek v Polsku a Maďarsku jsou obrovské,
            Možnosti výroby baterek v Polsku a Maďarsku jsou obrovské, a kdo si 2 roky dopředu závazně objedná, tak podle toho výrobu snadno rozšíří a dodávky v té době zajistí.
            VW si dodávky baterek už na ohlášené spouštěné velkosériové linky zajistil.

            Problém nastane až kolem roku 2025, kdy bude problém se zdražováním surovin, a úřednické upřednostňování pro elektrické osobní luxusnější vozy a jejich prdele se ukáže jako blbost poškozující rozvoj efektivnější globální elektrodopravy v městských autobusech, minibusech a malých náklaďácích.

                1. no zatím to sou vsecko jen keci do časáků, tys snad něco
                  no zatím to sou vsecko jen keci do časáků, tys snad něco z toho viděl?? 😉

          2. Ty blazne, dobrej magor, soud ma urcovat co bude vyrabet
            Ty blazne, dobrej magor, soud ma urcovat co bude vyrabet soukroma firma. Jo a jedinej kdo vam urci, co budete jist je soud, jeste by jste se cpal necim nezdravym, nedejboze pozrel alkohol. A tak je to soudruzi spravne, bo tak to chce strana a vlada.

      1. To vychází na 19 GWh ročně, tedy přibližně 10 %
        To vychází na 19 GWh ročně, tedy přibližně 10 % celosvětových výrobních kapacit baterií na jeden model auta. To je absolutní nesmysl, budou rádi za 50 tisíc za rok, tedy stejně jako Jaguar, který podepsal kontrakt se Samsungem na odběr 5 GWh/rok.

        1. Tak samozřejmě se na té lince vyrábí víc modelů, ale
          Tak samozřejmě se na té lince vyrábí víc modelů, ale velmi rychle budou všechny elektrické, protože míchání moderního elektrického podvozku s fosilnámi či hybridními se hrubě nevyplácí.
          A VW je velká automobilka, ta když už to rozjede tak chce mít minimálně 20% klidně nějakou dobu i 30% globálního trhu elektromobilů.
          Takže by ve skutečnosti ani nebyl teoreticky problém, aby pro svůj hlavní elektrický model roku 2019 odebírala 10% baterií, které rychlerostoucí baterkový průmysl pro auta vyráběl roku 2018.

          1. VW má momentálně 0,9 % své produkce EV (a to včetně
            VW má momentálně 0,9 % své produkce EV (a to včetně plug-in hybridů), v absolutním počtu je na 7. místě za Teslou, BYD, BAIC, BMW, Roewe a Nissanem a má 5 % trhu s elektromobily. Vsadím cokoli, že se nikdy nedostanou ani přes 15 %, natož někam ke 30 %.

Napsat komentář