Siemens Mobility představí první autonomní tramvaj na světě

Společnost Siemens Mobility spolu s provozovatelem městské hromadné dopravy v německé Postupimi představí na letošním veletrhu InnoTrans 2018 první autonomní tramvaj na světě.

Světová premiéra první autonomní tramvaje na světě se uskuteční na veletrhu InnoTrans 2018 v Berlíně.
foto: Siemens

Testovací jízdy proběhnou na šestikilometrovém úseku tramvajové sítě v Postupimi nedaleko Berlína. Autonomní tramvaj zde bude k vidění v reálném provozu ve dnech 18. až 21. září 2018.

Provozovatel veřejné dopravy poskytl v rámci projektu tramvaj Combino společnosti Siemens. Vozidlo určené pro testování je vybaveno několika radarovými a kamerovými senzory a systémem LIDAR, které slouží jako „digitální oči“ a zachycují provozní prostředí tramvaje.

Komplexní funkční algoritmy slouží jako „mozek“ pro interpretaci a vyhodnocení dat aktuální provozní situace, poskytují předpověď jejího dalšího vývoje a následně iniciují odpovídající odezvu tramvaje.

Díky schopnostem umělé inteligence, tramvaj reaguje na světelnou signalizaci, zastavuje v zastávkách a automaticky reaguje na potenciální nebezpečí, jako jsou například přecházející chodci a další vozidla křižující tramvajovou trať.

„Tato světová premiéra ukazuje, jak aktivně utváříme mobilitu budoucnosti. Naše autonomní tramvaj může už v této fázi vývoje zvládnout základní provozní úkoly v reálné silniční dopravě. Tím, že je použit systém varování před kolizí (Siemens Tram Assistant), který je mimo jiné využit na tramvaji Avenio M v německém Ulmu, jsme už dosáhli určité vyspělosti a důležitého milníku v cestě za autonomním řízením. Vytvářením inteligentních vozidel a infrastruktury můžeme zajistit vyšší bezpečnost při cestování jak v městské, tak dálkové dopravě,“ řekla Sabrina Soussan, CEO společnosti Siemens Mobility.

Testovací tramvaj, která bude představena při světově první prezentaci autonomního řízení během veletrhu InnoTrans 2018, však není navržena pro komerční využití. Současný projekt má za cíl identifikovat technologické výzvy autonomní jízdy v reálných podmínkách a následně pro ně vyvíjet a testovat řešení. V současnosti se jedná o pokračování spolupráce se společností ViP.

tisková zpráva

14 Comments on “Siemens Mobility představí první autonomní tramvaj na světě”

      1. Párkrát jsem na Novinky zabrousil a vždycky jsem si
        Párkrát jsem na Novinky zabrousil a vždycky jsem si říkal, pro jaké jsou tyhle články psané. Když jsem rozklikl diskusi, zjištění předčilo očekávání. Pokud někdo ještě tyhle moudra cpe do diskusí na úplně jdé téma, svědčí to o jeho inteligenci.
        BTW blikny se ovládají páčkou pod volantem a jejich správné používání by měl zvládnout i úplný primitiv. Bohužel i lidi, nedosahující těchto základních schopností dostávají řidičský průkaz a je jim povoleno pohybovat se v silničním provozu.

            1. Přesně tak. Zařízení, které predikuje pouštění bliken
              Přesně tak. Zařízení, které predikuje pouštění bliken podle jízdy je nesmysl. To mohou stejně predikovat ostatní ostatní účastníci provozu.
              Bohužel idiotů, kteří neumí používat blikny je spousta. Měl jsem nepříjemnou srážku s č..á..m, který přijížděl zleva po hlavní a blikal doprava. Po srážce to popřel. Denně potkávám idioty, kteří na křižovatce typu X blikají doprava a jedou rovně.
              Řešením určitě nejsou takovéto asistenty. Buď plně vychytané autonomní řízení, nebo řidiči s IQ vyšším než ovce.

            2. Pravděpodobně to bude fungovat společně se zapnutou
              Pravděpodobně to bude fungovat společně se zapnutou navigací, jinak netuším, jak by auto mohlo poznat, kam chci zatočit.
              Problém je, že často zatočím jinam, než chce navigace. Někdy omylem (vypnutý hlas), často schválně.
              No ale jak někdo psal, snad to půjde vypnout.
              Osobně mám z takovýchto vynálezů smíšený dojem, možná i strach.

                1. Pak to chci videt pri slalomu mezi dirami. Nebo u lidi, co si
                  Pak to chci videt pri slalomu mezi dirami. Nebo u lidi, co si i v osobaku nadjizdi jak s kamionem.

                  Chyba je tady dost o hubu, kdyz to falesne zablika doprava a auto z vedlejsi vyjede, muze (a nejspis bude) z toho dost oskliva bouracka.

                2. To není fičura určená do města, ale na dálnice apod.
                  To není fičura určená do města, ale na dálnice apod.

                3. Jo, tam (nebo obecne na viceproudovkach) by to asi fungovat
                  Jo, tam (nebo obecne na viceproudovkach) by to asi fungovat mohlo. Ale zas uzitecnost bude o dost nizsi.

Napsat komentář