Studie hybridního CNG crossoveru Škoda Vision X bude poprvé k vidění také v Česku!

Škoda Auto DigiLab podpoří futuristický veletrh Future Port Prague ve dnech 6. a 7. září jako oficiální partner. Poprvé v Česku také vystaví studii crossoveru Vision X.

Future Port Prague je největší akcí o technologických inovacích ve střední Evropě. Škoda Auto vystaví na futuristickém veletrhu koncepční studii hybridu Vision X.
foto: Škoda

Andre Wehner, Chief Digital Officer a vedoucí zodpovědný za rozvoj společnosti a digitalizaci ve Škoda Auto vysvětluje: „Jako největší platforma pro výměnu technologických inovací ve střední Evropě nám Future Port Prague nabízí optimální prostředí pro získání mladých talentů pro naše vize o mobilitě budoucnosti.“ Zakladatel Martin Holečko doplňuje: „Future Port nabízí každému šanci zakusit budoucnost již dnes. Konkrétně, naživo, přímo na místě a skrze inspirativní rozhovory a přednášky,“ zdůrazňuje.

Škoda Vision X

Škoda Vision X
foto: Škoda

Kromě konference, workshopů a sympozia o etice strojů je centrální součástí Future Portu také festival. Škoda zde vystaví koncepční studii crossoveru VISION X, která oslavila svou světovou premiéru v březnu na autosalonu v Ženevě.

Škoda Vision X

Škoda Vision X
foto: Škoda

Automobilka ji na Future Port ukáže poprvé odbornému publiku v České republice. Studie je prvním hybridním vozidlem Škoda, které kombinuje pohon na CNG, benzin i elektřinu. Vozidlo důsledně rozvíjí digitalizaci modelů Škoda a nabízí digitální služby související s mobilitou, jako Smart Parking, carsharingovou službu HoppyGo nebo CareDriver – službu nabízející mobilitu lidem, kteří potřebují pomoc při každodenních cestách.

Kromě toho prezentuje Škoda se Škoda Auto DigiLab své dva carsharingové projekty: HoppyGo, službu sdílení vozu mezi soukromými osobami, a Uniqway, carsharingový model pro studenty. „Sdílenou ekonomiku“, tedy sdílení věcí a služeb, považuje automobilka za součást mobility zítřka, stejně jako digitální služby související s mobilitou.

Škoda Vision X

Škoda Vision X
foto: Škoda

Škoda Auto DigiLab prezentuje na festivalu Future Port Prague aktuální projekty a inovativní prvky. Součástí oficiálního programu bude Impact Meeting „Future of Mobility“ pořádáný v DigiLabu v druhý den akce.

K diskusi se sejdou nejuznávanější řečníci a odborníci z celého světa. Budou projednávat trendy budoucnosti mobility a s ní spojené businessové příležitosti, které mohou pomoci současnému automobilovému průmyslu k dalšímu rozvoji.

Kromě toho hledá pražská inovativní dílna nápadů na akci talentované mladé lidi, kteří přichází s vlastními nápady k rozvoji digitálních řešení mobility a chtějí aktivně spoluutvářet transformaci podniku na „Simply Clever společnost nabízející nejlepší řešení mobility“.

tisková zpráva

97 Comments on “Studie hybridního CNG crossoveru Škoda Vision X bude poprvé k vidění také v Česku!”

    1. A co teprve ten hnus s úředníky. Ale to známe z ČR
      A co teprve ten hnus s úředníky. Ale to známe z ČR dobře. Viz třeba poslední novela Zákona o zaměstnanosti a během 3 měsíců zánik 40% agentur práce ve prospěch nadnárodních kolosů. A ani se tím MPSV v důvodové zprávě k zákonu netají. Stejně bezostyšné jako Daimler.

  1. Proč hybridní vozidlo Škoda, které kombinuje pohon na CNG,
    Proč hybridní vozidlo Škoda, které kombinuje pohon na CNG, benzin i elektřinu nemá i nádrž na vodík? Bylo by to bezva složité a komplikované? Parádní věc na údržbu? 🙂 A přitom se stačilo inspirovat u elektrokola jak jednoduchý pohon pomáhá při zátěži do kopce.

        1. vykukouš má pravdu, nevím jak 3jka ale luxusní Tesla Sko
          vykukouš má pravdu, nevím jak 3jka ale luxusní Tesla Sko má vzadu tak málo místa nad hlavou, až sem se bál rozbytí hlavy vo střešní sklo anebo navopak a to při výšce 180 ftáku, a to nic není. Nechápu jak to tohle mohli vyprojektóvt, nejspíš upřednostnili kapenkovitý tvar káry na lepší obtéhání vzduchu a menší odpor ale vzádu na sedačkách v káře za 3 mega soudruzi to je teda velký ÁLE ;)))

        1. Dotaz na vsechny elektromobilisty – davate “check in” v
          Dotaz na vsechny elektromobilisty – davate “check in” v PlugShare a ChargeMap, kdyz nabijite? Mam pocit, ze se na to vseobecne kasle. Pro me predchozi “check in” je indikace, jestli je nabijecka provozuschopna a zaroven muzu aspon trochu verit informacim o nabijecce v aplikacich. Sam jsem nekolikrat menil info o zahranicnich nabijeckach v obou aplikacich (vetsinou byly oznacene jako “free charging”). Diky

          1. Za moji malickost sdeluji, ze nikoliv.
            Neni cas poustet mobil

            Za moji malickost sdeluji, ze nikoliv.
            Neni cas poustet mobil zapinat data zapnout polohu poustet pgsh otevirat misto a formular vyplnit. To uz mam castokrat nabito a nabijecka je za zady.
            Casto nabijim 5…7 minut, takze na to neni kdy.
            Pokud by ale byla nepouzitelna, napsal bych to tam.
            Tak asi tak.

          2. Dělal jsem to… ovšem když jsem zjistil, že jsem jeden z
            Dělal jsem to… ovšem když jsem zjistil, že jsem jeden z mála a že se tam objevuji jen já a pár dalších, tak jsem se na to s odpuštěním vyprd (velebnosti). Je to služba nikoli „sám sobě“, ale ostatním. Ovšem pokud se všude nabíjí, až se hory zelenají, zejména v Praze na Duhové, kde by se to opravdu vyloženě hodilo… a přitom na to většina lidí kašle, tak já nápodobně. Jak se říká „jak vy k mi, tak my k vy“. Stejně na to kolikrát není čas. Mimo jiné i díky tomu je u mě appka Plugshare jako první kandidát na odinstalaci, zatím vždy pouze dočasně, když nestačí v paměti místo na instalaci nebo aktualizaci jiné aplikace.

        1. Aha, takže nejde o ovládání čili aktivní funkci
          Aha, takže nejde o ovládání čili aktivní funkci aplikace, ale o monitoring čili pouze pasivní funkci.

          Jinak byl už někdo z vás u nabíječky EONu v Ostrovačicích?
          Podle mapy na kdenabijet.cz GPS: 49.2181978N, 16.4128325E
          Zajímavé je, že zpráva o ní je z 24/7, tedy stejné jako u zpráv o nabíječkách EONu u Penny v Praze a v Třebíči – o obou tu byly články. Možná se autor upsal a správné datum tam mělo být 24/8.

          Vypadá to, že je to v areálu firmy 67 s.r.o.

          1. Ano, já tam byl asi před měsíce, je to jak píšete v
            Ano, já tam byl asi před měsíce, je to jak píšete v areálu firmy 67.
            Ale tak jako už několikrát, vůbec nechápu smysl zde vybudované rychlonabíječky.
            Možná po delším čase, snad. Potřeba jsou dnes úplně jiná místa.
            O Třebíči vím také ale jel jsem okolo asi 3 dny před zprovozněním, takže tam jsme ještě nenabíjel. No a v Praze si můžete vybrat z desítek jiných nabíječek.

            1. ČEZ rychlonabíječky u Kauflandu,
              možná to zde již

              ČEZ rychlonabíječky u Kauflandu,
              možná to zde již prošlo, pokud ne, tak jsem si v pátek všimnul na ceduli v Hodoníně napsáno, že po dobu otevírací doby Kauflandu je nabíjení grátis (a na Chademu samo nasosnutá Tesla) Je to na té ceduli napsáno sice malým písmem, ale že by se jim to vyplatilo přepisovat nebo přetírat se mi nezdá. Asi to bude trochu trvalejší záležitost.

          2. Asi o obojí, vyzkouším v tomto týdnu. Kdo používá APP
            Asi o obojí, vyzkouším v tomto týdnu. Kdo používá APP NewMotion, tak přišla aktualizace, jak uvádí Vašek_ION, se kterou by mělo jít spustit nabíjení, jelikož jsou u nabíječek v ČR uváděny ceny a také je vidět zda je volno (podobně jako u EVmapy). Faktura pak předpokládám přijde také v eurech, neb máme karty hlavně z německa nebo holandska.

            1. Skutečně to vypadá, že se EON dohodl s Newmotion. Zatím
              Skutečně to vypadá, že se EON dohodl s Newmotion. Zatím ceny nevidím, takže bezplatné až do dne D. Kartou posléze bude možné spustit nabíjení (jako jinde v evropě) a toto bude vyfakturováno v následujícím měsíci v eurech. Nabíjení lze spustit též přes aplikaci, pochopitelně pouze tehdy, stojíte-li u nabíječky a jste na ni napojeni.

              1. Nejenom EON je pod NeWmotionem. V Praze je vidět více
                Nejenom EON je pod NeWmotionem. V Praze je vidět více nabíječek (nezjišťoval jsem komu patří) a placených…
                EON získal v Německu část nabíječek Tank&Rast, dal na ně svoje polepy a zatím je tam má také zdarma (nedávno ještě měl).

                1. A co Vystrkov? Ten je pod EVmapou.
                  A co Vystrkov? Ten je pod EVmapou.

                2. Tak tam je zřejmě uzavřená smlouva s EV mapou, takže
                  Tak tam je zřejmě uzavřená smlouva s EV mapou, takže přes ni, alespoň prozatím. Přes kartu NM je spuštění jednodušší – přiložíš, nabíjíš, faktura přijde za měsíc.

                3. Nechci se hádat, ale podle mě přes EVmapu:
                  – přiložím

                  Nechci se hádat, ale podle mě přes EVmapu:
                  – přiložím čip ČEZ (nebo jakoukoli RFID kartu)
                  – nebo prozvoním tel.číslo
                  – nebo odemknu příslušný stojan přes web.prohlížeč
                  jak co komu víc vyhovuje… a nabíjím.
                  Pravda, je třeba mít přednabitý kredit, ale zas na druhé straně nemusím platit došlou fakturu a navíc převodem, to už je pro mě jednodušší nabít přes kartu kredit.
                  Ale asi je to fakt o tom, co komu vyhovuje víc.

                4. NM si to strhnou (samozřejmě musí mít povolené inkaso)
                  NM si to strhnou (samozřejmě musí mít povolené inkaso) sami ze zadaného účtu.
                  Je jedno od koho a komu budeme platit, důležitý je, aby to bylo jednoduchý a člověk nemusel mít hromadu čípů, karet a bůhvíčehoještě.

                5. Máte pravdu, souhlasím s Vámi. EVmapa je dobré řešení,
                  Máte pravdu, souhlasím s Vámi. EVmapa je dobré řešení, bohužel obsluhuje málo ale nabíječek. NewMotion je gigant rozšířený po „celém“ světě a myslím, že se dá přes ně obsloužit nejvíce nabíječek (kartu pošlou zdarma a pokud nenabíjíte, nic neplatíte).

                6. OK, mám nastaveno pouze Chademo, v tom to bude.
                  OK, mám nastaveno pouze Chademo, v tom to bude.

                7. Mě teda v Praze ukazuje jen dvě – v Čestlicích a Ikea
                  Mě teda v Praze ukazuje jen dvě – v Čestlicích a Ikea Černý most – a to je PRE !!!!
                  Že by i PRE ??? A ano, 24/7 je NONSTOP

  2. NJN… Škodovka potřebuje snižovat flotilový průměr
    NJN… Škodovka potřebuje snižovat flotilový průměr emisí CO2, protože jak vstupujou do platnosti jednotlivé normy, tak se postupně začnou uplatňovat sankce ze strany EU. Ty se promítají do cen nových vozů a logicky klesá konkurenceschopnost. Shodou okolností ode dneška platí Euro 6c a k tomu i přísnejší postupy testování, kde už není tak lehké přechcat přístroje, jak to kdysi zvládal VW….
    Takže i plynoprd jim mírně vylepší čísla a ego….
    Nejsem obdivovatel Toyoty,ale kluci japonští se už dneska vejdou do normy na rok 2020 a za nima Škodováci a VW s 2-3 letým zpožděním jenom šoupou bačkorama a ukazujou studie, inovativní prvky a blábolej nad excelovýma tabulkama, s výhledem, jací budou kabrňáci za 5 let, kdy si i normální človíček, co živí 3-4 děti a má doma nezaměstnanou ženu, lehkým krokem naběhne do bazaru koupit 10-ti letou Teslu..:-)

    1. autodebilka (automobilka NEvyrábějící elektromobily) sama
      autodebilka (automobilka NEvyrábějící elektromobily) sama vod sebe pro lidi nehne prstem, žádný svědomí nemá!! co jí nenařídí to neudělá 😉

      Nová emisní norma zpozdí dodávky některých typů aut

      novinky.cz/ekonomika/482086-nova-emisni-norma-zpozdi-dodavky-nekterych-typu-aut.html

  3. VUT Super El II (2011) JEZDÍ už 7 let SKVĚLE :))))) díky
    VUT Super El II (2011) JEZDÍ už 7 let SKVĚLE :))))) díky Superbe 2jko

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2012-super-el-ii/

    VW ŠKODA Octavia Green E-Line (2011) … dojezdil do šrotu…

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/

      1. Nikoli, jsou to Katastrofální nouzovky z Boleslavy kdy
        Nikoli, jsou to Katastrofální nouzovky z Boleslavy kdy prodanou něvěstku škrtí mateřská konzerva páč nemá na baterky :)))))) Zapoměli jaksi že internet v roce 2018 má dávno každý a dělat z lidí blbce tak jako z votroků dělají vofce už nelze :)))))))))))))))))))

        At žije jediná poctivá TESLAAAAAAAAAAA

        1. Jediné co Tesla dokázala výborně je zajistit si
          Jediné co Tesla dokázala výborně je zajistit si přednostně baterky od jiného výrobce.
          Ale jinak jako automobilka je tragická, vždyť se jim ta nejnovější auta už začínají dokonce rozpadat v dešti.
          Jó a ještě se jim teda do auta podařilo „zázračně“ narvat všechny důležité funkce, které už ovšem dávno má každý v kapse na mobilu.

          1. TESLA dokázala nakopat dopr všechny autodebilky světa
            TESLA dokázala nakopat dopr všechny autodebilky světa elektromobilem který tvrdili že nelze, to za1vý.
            Zadruhý Šáde dokázalo krom kravin zakomančů a pár elektromobilů v meziobdobí než ho sežrala konzerva vyrábět jen milijony jedovatých autopopelnic, potom dokonce milijon podvodných autopopelnic a taky milijon voblbovacích studií pro debily tohoto světa :))))))))))

            Ne pardon, ještě v předvahlkandovský době vypleskly 16ks schponých eletrických vochcávek s prdítkem u motóru a podle vzoru Velkýho Američana je taky fofrem sešrotovat 😉 Tak to je asi tak jediný pozitivní co ubohá čecháčská šáde dokázala :))))))))DDDDDDDDDDDDD

            kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/

        1. K určení finální hodnoty spotřeby/dojezdu I-Pace se
          K určení finální hodnoty spotřeby/dojezdu I-Pace se čeká na dvě věci

          1) Jaguar slibuje na září velký softwarový update pro své jinak „naprosto dokonalé vozidlo, testované 3 roky největšími odborníky v nejextrémnějších podmínkách“ od kterého se očekává významný pokles spotřeby.

          2) Až potom udělá Bjorn kompletní sérii testů.

          V současné době je reálná spotřeba I-Pace zhruba na úrovni TMX, tzn. ke své velikosti je dnes I-Pace nejužranější elektromobil na trhu.

          1. Spotřeba u BEV trochu relativní pojem.
            Pokud se to bere jako

            Spotřeba u BEV trochu relativní pojem.
            Pokud se to bere jako u fosilů, tj kolik nabiji dle vstupu před konektory, je to podstatně zkreslené tím, že při vstupu AC není vždy změřeno a navíc je tam kolem 10 procent ztrát (u leafa tím víc, čím je menší AC proud /16A…6A/), u DC některé stojany udávají kolik ony mají na AC straně (typ. DBT), jiné udávají stranu DC (typ. T53). Když bude statistika jen z DC nabíjení na T53 vůči jen AC dobíjení nissanským kabelem doma, rozdíly budou velké.
            Proto se u leafa vždy dívám na spotřebu dle něj. A zde je to zajímavé sledovat na třech parametrech: Spotřeba trakce, rekuperace a spotřeba příslušenství. Pro info si dovolím data posledního týdne srpnového:
            trakce od 150W/km do 185W/km
            rekup. od 28W/km do 68W/km (max v týdnu byla 36% z trakce)
            přísluš. od 4W/km do 8W/km (klima 22,5st v režimu Auto);
            Spotřeba je tedy a-b+c: od 10,3 do 13,6kWh/100km.
            Měsíční nájezd je v průměru 2200km.
            Na tom je optimistické to, že loudání a svižná jízda (až mírně brutální a s rozumnou akcelerací) má ve výsledku ne zásadní rozdíl ve spotřebě, pochopitelně v závislosti na délce trasy (kraťoučké trasy mají spotřebu dvojnásobnou). Řekněme, že při 50km trase to vyjde dosti podobně (samosebou louda má to menší číslo). Je jasné proč.. díky rekuperaci tak při svižné jízdě získaná hybnost více vrátí do baterie. Výsledkem svižné jízdy je tedy hlavně úspora času a více adrenalinu.

            1. Konečně jeden zajímavý příspěvek, kde je prakticky a
              Konečně jeden zajímavý příspěvek, kde je prakticky a jasně popsaná logika spotřeby / výroby rekuperací a její rozdělení na procenta.

              I když je to zatím sen, podle předběžných měření i reklamní jízdy z Pikes Peak by premiantem v rekuperaci mělo být Audi E-tron. Kdo ví… ale budoucím majitelům bude co závidět (i dopřát)…

              1. Já s I-Pace v současné produkční podobě nemám zásadní
                Já s I-Pace v současné produkční podobě nemám zásadní problém. To jen díky Nissanu jsem si vypěstoval alergii na nehorázné reklamní kecy před uvedením na trh. Přitom dnes vidíme, že to jde i bez nich. Možná to je moje selektivní slepota, ale od Hyundai jsem nic tak nehorázného neslyšel a bác Ioniq, bác Kona což jsou výborné elektromobily a rozhodně se nezdá, že by se absence těch arogantních chvalozpěvů podepsala na jejich prodejnosti.

                Jo abych nezapomněl, další update I-Pace se čeká „u nejlepšího vozidlového infotainmentu všech dob“ kde o „groundbreaking“ 100% zvýší odezvu dotykového diplaye na posouvání obrazovek prstem. (rozuměj ze 2 sekund na 1 sekundu viz recenze od Bjorna)

                1. Já už ty jejich hype future leader kecy neposlouchám a
                  Já už ty jejich hype future leader kecy neposlouchám a rovnou se podívám na testy vod Bjorna a pak je konfrontuju na jejich YT, FB účtech 🙂

  4. off
    Dyson, propagátor Brexitu, postaví 16 km testovací

    off

    Dyson, propagátor Brexitu, postaví 16 km testovací dráhy na letišti Hullavington Airfield jižní Anglii. Bude tam barák pro 2000 pracovníků. Se svým elektroautem přitrhne v roce 2021.

    Dyson plans expansion for electric car facility in UK
    http://www.foxnews.com/auto/2018/08/30/dyson-plans-expansion-for-electric-car-facility-in-uk.html

  5. off
    Warren Buffet si myslí že nápad, aby Japko innvestovalo

    off

    Warren Buffet si myslí že nápad, aby Japko innvestovalo do Tesly je naprd a taky radí Elonovi, že blbost může říct (twítnout) každý, ake měl by jí vzápětí aspoň opravit.

    Warren Buffett: Apple investing in Tesla is a ‘very poor idea’
    https://www.marketwatch.com/story/warren-buffett-apple-investing-in-tesla-is-a-very-poor-idea-2018-08-30?mod=cx_picks&cx_navSource=cx_picks&cx_tag=mw&cx_artPos=7#cxrecs_s

  6. off
    GM se s elektrifikací v Číne moc nedaří, čínský

    off

    GM se s elektrifikací v Číne moc nedaří, čínský dodavatel baterek pro jejich čínské Buick Volty stojí za prd jak kvalitou tak výkony a musejí najít jiného.

    GM’s Electric Dream in China Suddenly Looks Underpowered
    The launch of a new Buick electric vehicle has been put on hold until a new battery supplier can be identified
    https://www.wsj.com/articles/gms-electric-dream-in-china-suddenly-looks-underpowered-1535542446?redirect=amp#click=https://t.co/Dw2wOXs2a3

Napsat komentář