TEST: Kia Niro PHEV – plug-in hybrid do každé (bohaté) rodiny?

Stejně jako má Hyundai Ioniq své tři varianty pohonu, dostane je brzy i Kia Niro. Po testu její hybridní verze jsme tedy vyzkoušeli plug-in hybrid.

Crossover nebo hatchback? Rozhodněte sami. Zvenčí ale proti hybridní verzi Nira poznáte rozdílů jen málo. Místo „eco hybrid“ je na autě nápis „eco plug-in“ a navíc jeden kryt nabíjecí zásuvky.
foto: Hybrid.cz

Proti čistě hybridní verzi Kia Niro Hybrid je příplatek za plug-in hybrid nemalých 375 000 Kč. Základní cena Kia Niro PHEV začíná na 984 980 Kč a na auto dostanete záruku 7 let/150 000 km.

Oficiální čísla říkají, že průměrná kombinovaná spotřeba na prvních 100 km bude 1,3 l/100 km, čistě na elektřinu ujede díky 8,9kWh baterii až 58 km a dobíjet ji budete 2 a čtvrt hodiny. V reálu je samozřejmě všechno poněkud méně optimistické.

Městský crossover, velikostně odpovídající Fordu C-MAX, reálně zvládá ujet čistě na elektřinu spíš nějakých 40 km až 45 km normální jízdou v jarním a letním počasí, na letních pneumatikách. V závislosti na kvalitě domácí elektroinstalace se nabíjí spíše kolem tří až čtyř hodin.

Kia Niro PHEV nebo obecně Niro není žádné velkolepě prostorné auto, ale čtyři a půl cestujících se do něj pohodlně vměstná.

Kia Niro PHEV nebo obecně Niro není žádné velkolepě prostorné auto, ale čtyři a půl cestujících se do něj pohodlně vměstná.
foto: Hybrid.cz

Palubní nabíječka má max. výkon 3,3 kW (230 V, 15 A), ale takovým výkonem zvládne bezpečně nabíjet jen z Mennekes kabelu Typ 2. Nabíječka dodávaná s vozidlem umí rozpoznat proud ze sítě, ale je omezen na max. 10 A/230 V.

Městský crossover, který někdo může označovat i jako hatchback, pohání stejný 1,6l GDi motor o výkonu 104 koní (77,2 kW) jako čistě hybridní Niro. Elektromotor ovšem nabízí vyšší výkon 60 koní (44 kW). Celkový výkon pohonného ústrojí je pak 141 koní (104 kW).

Navigace umí graficky znázornit i dojezd čistě na elektřinu, ale u plug-in hybridu je to vlastně jen taková příjemná drobnost, zatímco u elektromobilu klíčová vlastnost.

Navigace – jinak rychlá a přehledná – umí graficky znázornit i dojezd čistě na elektřinu, ale u plug-in hybridu je to vlastně jen taková příjemná drobnost, zatímco u elektromobilu klíčová vlastnost.
foto: Hybrid.cz

Je proto cítit, že zrychlení je proti hybridní verzi lepší. Oficiálně zvládne Niro PHEV zrychlit 0-100 km/h během 10,8 sekundy. Max. rychlost je omezena 172 km/h, což naprosto dostačuje pro pohodlné cestování.

Stejně jako hybridní Niro, i plug-in hybridní verze působí jako normální a rodinné auto. Přehledná palubní deska, jednoduchý volič jízdních režimů a žádný přehršel jízdních módů (jediný je vlastně Sport). Za to všechno sbírá auto plusy.

Kia Niro PHEV se řídí stejně dobře, jako klasicky hybridní Niro.

Kia Niro PHEV se řídí stejně dobře, jako klasicky hybridní Niro.
foto: Hybrid.cz

Líbila se nám i spotřeba. Je samozřejmě vzdálena oficiálnímu průměrnému údaji, ale přeci jen se nám ji při 100km až 150km výletech dařilo držet v rozmezí 2,8 l/100 km až 3,5 l/100 km. Po ujetí 1497 km nám nakonec palubní počítač ukazoval průměrnou spotřebu 2,9 l/100 km s tím, že auto jsme pravidelně po každé jízdě nabíjeli.

Zatímco čistě hybridní Niro umí jezdit i kolem 4 l/100 km, s plug-in hybridem se při pravidelném nabíjení snadno dostanete ještě o litr níž.

Zatímco čistě hybridní Niro umí jezdit i kolem 4 l/100 km, s plug-in hybridem se při pravidelném nabíjení snadno dostanete ještě o litr níž.
foto: Hybrid.cz

O přenos síly motoru na přední kola se stará dvouspojková šestistupňová automatická převodovka. Není jí co vytknout. Nenabízí samozřejmě tak plynulý chod jako CVT, resp. e-CVT u Toyoty, ale žádného škubání se bát nemusíte. Pokud ale rádi dupete na plyn, budete si muset zvyknout na vyšší hluk, protože automatická převodovka ráda řadí až při vysokých otáčkách.

Když budete Kia Niro PHEV plug-in hybrid nabíjet třeba z domácí solární elektrárny, můžete těch cca 45 km urazit čistě bez emisí.

Když budete Kia Niro PHEV plug-in hybrid nabíjet třeba z domácí solární elektrárny, můžete těch cca 45 km urazit čistě bez emisí.
foto: Hybrid.cz

Baterie je umístěna v kufru, čímž se jeho objem snížil na neoslnivých 324 litrů. Objem palivové nádrže činí 43 litrů, což při pravidelném nabíjení a průměrné spotřebě kolem 3 l/100 km dává slušný nájezd na jedno naplnění. Ale jako u každého plug-in hybridu, i v případě Niro PHEV nejvíc záleží na pravidelnosti nabíjení.

Jízními vlastnostmi se auto v zásadě nijak neliší od hybridní verze. Plug-in hybridu Kia Niro PHEV tak prakticky není vytknout co jiného, než vysokou cenu. Ta jde ale ruku v ruce s ostatní konkurencí v ranku plug-in hybridů, které se dnes prakticky všechny pohybují kolem jednoho milionu korun.

Kia Niro PHEV

Kia Niro PHEV
foto: Hybrid.cz

Navíc nutné zmínit i čistě elektrickou konkurenci, jakou je např. Hyundai Kona Electric. Tohle auto se už i v Česku začíná prodávat, a to za cenu začínající na 899 990 Kč (dojezd 312 km WLTP), s dojezdem 482 km WLTP vás pak elektrická Kona vyjde na 1 059 990 Kč.

To už tak propastný rozdíl od plug-in hybridního Nira není. Dostanete přitom plně elektrické auto bez starosti o spalovací agregát. Pravda, Kona je svými rozměry o něco menší, ale kupodivu má například o malinko větší kufr (332 litrů).

vlastní

45 Comments on “TEST: Kia Niro PHEV – plug-in hybrid do každé (bohaté) rodiny?”

  1. Ja som nakoniec kupil NIRO HEV a som nadmieru
    Ja som nakoniec kupil NIRO HEV a som nadmieru spokojny.

    Spotreba: dialnica 4,5l/100, mesto 3,8-4l/100, kombinovana 4,1l/100.

    Skusal som aj PHEV verziu ale mna odradil kufor. Mame dve male deti a stale vozime kocik, tak vyhral HEV.

    Mozem len potvrdit ze jazda v EV mode je brutalne navykova a snazim sa co najviac jazdit v EV mode. Milo prekvapi ked aj na dialnici pri 120-130km/h sa zapne EV rezim a ficime v EV mode.

    Ja za seba mozem povedat ze ten pohon v NIRE (IONIQ ma to iste) je vymakany a funguje genialne.

    well done KIA/Hyundai.

        1. Jako je asi blbě napsaná,ale svůj význam má . Najděte si
          Jako je asi blbě napsaná,ale svůj význam má . Najděte si to v návodu. Umí to prostě ze sítě nabájet jiným proudem, než z nabíječky když je to třeba.

          Já to tam mám nastavené abych nemusel tahat do garáže další kabel na kabelu 2,5mm2 s 16A jističem nabíjím současně MIeva i Niro. Za noc se v pohodě nabijí obě.

    1. Auto pozná jestli se dobíjí pomocí dodané nabíječky ze
      Auto pozná jestli se dobíjí pomocí dodané nabíječky ze sítě (z běžné zásuvky) v manulálu tomu říkají nouzové ,nebo udržovací dobíjení.

      Nebo jestli se nabíjí z Wall boxu pevného ,nebo u stojanu v manuálu tomu říkají normální dobíjení.

      Pro každou možnost si můžete nastavit v menu vozu tři úrovně nabíjecího proudu. Takže když máte k vozu 12A nabíjecí kabel tak 6/10/ nebo 12A.

  2. bankovni poplatky zpet
    Staci se podivat na SAFE DIESEL s.r.o

    bankovni poplatky zpet

    Staci se podivat na SAFE DIESEL s.r.o spolecnost zakladni jmeni 28 000,-kc.Ucetni uzaverky radeji ani nezverejnuje na netu. Firma co ma hodnotu 5korun a bude se soudit s nejvetsim zamestnavatelem a platcem dani v CR. Jak to asi muze dopadnout.Lidska blbost a vesmir jsou nekonecne, u toho vesmiru si tak jisty nejsem-)

      1. reagoval jsem na Kuka nize a jeho diesel gate,dal jsem odkazy
        reagoval jsem na Kuka nize a jeho diesel gate,dal jsem odkazy ktere nejde zadat na tomto homo webu bez registrace. A kdyz jsem odkazy na clanky smazal a odeslal,hodilo me to takto nesmyslne nahoru.Spravnej web, za 10litru ho udela jakykoliv moula lepe.

    1. pri Ioniq plug-in hybrid som absolvoval cestu do chorvatska a
      pri Ioniq plug-in hybrid som absolvoval cestu do chorvatska a spat (700 km tam a rovnako spat). pri plne nabitej baterii (60 km dojazd) a bez dobijania pocas cesty bola cesta do Chorvatska za 4.3 litra/ 100 km (cca 2 hodinova zapcha medzi Zahrebom a Karlovackom). Po ceste spat – znovu plne nabita baterka na zaciatku, tentokrat ziadne zapchy, stabilne 150km/h rychlost na dialnici – spotreba 5.0 l/100km. pri tomto SUV by som cakal (subjektivny odhad) cca 0.5 litra viac (hmotnost a aerodinamika).

      1. vyplati sa ten plug-in ?, oproti beznemu hybridu?, myslim tym
        vyplati sa ten plug-in ?, oproti beznemu hybridu?, myslim tym tak, ze ano aj ked mozem ist 50km na baterku, ale v zime to kuri predsa motorom, takze na baterku moc nejdem… a priplacat 4-5 tis. euro za plug-in… pritom po vybiti je spotreba uplne rovnaka + mam vacsi kufor. Ake mate skusenosti s pouzivanim ?

        1. nevyhoda je mensi kufor, vyhoda je zase ovela dlhsi dojazd na
          nevyhoda je mensi kufor, vyhoda je zase ovela dlhsi dojazd na baterky, ja s Kia Optima PHEV davam teraz v lete aj 60km (bez zapnutej klimy a len po okreskach), v zime to je horko-tazko 40km. Ioniq PHEV a Niro PHEV budu na tom s dojazdom dost podobne. Inak v zime pri zapnutom kureni nejde motor cely cas, akonahle sa trochu zohreje za par minut po nastartovani, tak sa uz motor vypne a kurenie vydrzi nejakych 15 minut aj pri cisto elektrickom rezime. Potom ked vychladne, tak ho zase na chvilu zapne. Penazna uspora pri PHEV oproti obycajnemu hybridu urcite nebude az taka, aby spravila rozdiel 5 tisic EUR v kupnej cene vozidla, ale pri pravidelnom dobijani a maximalnom vyuzivani cisto elektrickeho rezimu sa to casom trochu dorovna. Zazitok z tichej jazdy je urcite lepsi ako v hybridnom rezime. Niekedy sa z nicoho-nic zapne benzinovy motor, to cloveka potom az vystrasi 🙂 Za mna Plug-in jednoznacne vyhrava, clovek sa zoznami s takou akoby Demo verziou elektromobilu, nauci sa pravidelne nabijat.. Ale ma to aj svoje nastrahy, jazda v EV mode je velmi navykova a zvysuje chut presedlat rovno na ciste elektro. Lebo plugin hybridy maju elektromotor velmi slaby, prvotne zrychlenie z nuly na povedzme 30km/h je perfektne, ale potom uz rychlo stracaju na sile a kym sa rozkotulaju na 90 – 100km/h, tak ubehne aj 15 sekund. Samozrejme da sa sliapnut poriadne na pedal, ale to uz nastupi na pomoc benzinak…

            1. No zrovna normalne hybrid se za me vyplati v pohode. U toyoty
              No zrovna normalne hybrid se za me vyplati v pohode. U toyoty vyjde hybridni auris levneji nez konkurecni nafta s automatem. Pri obdobne (mozna i lehce nizsi) spotrebe. Toyoti HSD ma povest neznicitelneho pohonneho systemu, coz se malem tubrodieselu rict povetsinou neda.

          1. Můžu Vaše informace je potrdit , přesně sedí i na
            Můžu Vaše informace je potrdit , přesně sedí i na NIRO.

            PHEV je o dvě třídy jinde než HEV , měl jsem obyč NIRO 1,5 roku a myslím si že mám úplně jiné auto.

            Když si jedu jen 10 Km nakoupit se studeným motorem, tak místo počáteční spotřeby 7 litrů na 100 Km. Mě baterka klesne na 90% a to se dá při 15A dobít zpět za 15 minut.

            JInak demo EV bych to asi nenazíval, nedá se to porovnat, které dostupné EV umí vlek 1300 KG a 100 KG na střeše?

            Čistě na elektriku jede i 150 Km/h?

            A co v testu nezaznělo, že i v EV módu normálně řadí, proto na 1. stupěň má slušné zrychlení i s vlekem a na 6. fičí 150 ..

            1. Komentář před váma psal o tom, že v zimě se spalovací
              Komentář před váma psal o tom, že v zimě se spalovací motor spouští. Vy píšete:
              „Když si jedu jen 10 Km nakoupit se studeným motorem, tak místo počáteční spotřeby 7 litrů na 100 Km. Mě baterka klesne na 90%“

              Plugin teda se studeným motorem v zimě čoudí nebo nečoudí?

              Uvažuju o PHEV právě kvůli tomu, že mě štve, jak HEV čoudí, i když je baterie nabitá. Ale pokud by mi nekontrolovatelně čoudil i plugin, tak to by mě teda štvalo.
              🙂

              1. Já nepsal v zimě.
                Psal jsem se studeným motorem myslím

                Já nepsal v zimě.

                Psal jsem se studeným motorem myslím teď v létě , ale se studeným jako že prostě neběžel.

                Motor se v EV módů spustí vždy když máte na ovladači v kabině nastaveno třeba 23 st. a v kabině je 15 st. prostě sice jedete v EV módu prioritně bere proud z baterie,ale spalovák běží 5 minut dobijí baterky a odpadní vodou topí, až kabinu vytopí vypne se. Spotřeba v tomto režimu je cca litr na sto
                (bere to podobně jako nezávislé topení)

                Berte to tak, že energii na topení je třeba někde vzít buď z baterky, nebo z benzínu.

                A Inženýři v daleké Korei vymysleli, že je lepší nahodit motor a zatopit odpadním teplem, než topit elektrikou snižit dojezd na polovinu a pak stejně jet na benzín.

                Jestli Vás štve že auto čoudí, uvažujte o elektromobilu , ale na zimu si připravte kabát, nebo tam dejte webasto, ale to také čoudí …

                PHEV je o tom že jezdíte levněji z důvodu, že spotřebujete energii v baterce, která není zatížená spotřební daní na paliva protože ji nabijete ze sítě, ale nejste omezení dojezdem a nemusíte plánovat nabíjení a cesty.

                1. Nj, ale já třeba potřebuju dojezd cca. 30km, jenom po
                  Nj, ale já třeba potřebuju dojezd cca. 30km, jenom po městě. A po 30 km budu u zdroje elektřiny a v cíli, takže je mi jedno, že baterka se mi vybije a dojezd nebude 150km… Pro mé požadavky teda soudruzi z Koreje našli jenom kompromis.

                  Uvažuju, jak velký ten kompromis je. 1l/100km by bylo v pohodě (jako to webasto)… Je to u vašeho vozu tak, že ta spotřeba je konstatní, nezávisle na teplotě motoru a venkovní teplotě?

                2. Myslím, že na to Vaše použití není. NIRO PHEV se dá
                  Myslím, že na to Vaše použití není. NIRO PHEV se dá jeko čistý elektromobil provozovat jen s vypnutým topením (klima beží z baterky)

                  Mohli tak dát tepelné čerpadlo, nebo alespoň el. ohřev vody,ale ruku na srdce aby to mělo na elektřinu dojezd v zimě 20-30 Km jako prius prime?

                  Mám auto krátce,ale obyč NIRO PHEV bere v zimě asi o litr více tak bych se toho nebál. Má to režim topení jen na řidiče,nebo vytápěné sedačky a volant, je třeba jezdit jako v EV s topením na 15 st. po městě to nevadí, stejně se člověk nebude svlékat. A na dálku si člověk odpadním teplem krásně zatopí, takže cesta do Alp na lyže v pohodě v tričku.

                3. Díky za informace. Já se nesnažím najít za každou cenu
                  Díky za informace. Já se nesnažím najít za každou cenu negativa, ale rád si přečtu o tom, jak dané auto funguje, i o tom, v čem nefunguje.
                  🙂

                4. No no, dvě zimy mám v EV za sebou a kabát jsem
                  No no, dvě zimy mám v EV za sebou a kabát jsem nepotřeboval. Pokud máte tepelné čerpadlo, je to v pohodě. A nečoudí.

                5. hybrid.cz/test-jak-si-elektromobil-bmw-i3-s-33kwh-baterii-porad
                  hybrid.cz/test-jak-si-elektromobil-bmw-i3-s-33kwh-baterii-poradil-s-tuhou-zimou

                  Když chcete teplo musíte něco spálit ….

        2. na to nie je jednoducha odpoved. zavisi od pouzivania a
          na to nie je jednoducha odpoved. zavisi od pouzivania a dobijania. ja napr. jazdim cca 44 km/ den kvoli praci, a to cele na elektrinu – ak to dobijem doma tak ma to stoji cca 1 euro na nabitie, na verejnej nabijacke sa da najst aj zadarmo (teraz ma Billa v BA zadarmo nabijanie a mam to po ceste). na trase okolo 100 km ma spotrebu od 1.5 do 2 litrov, pri dlhsej trase sa to blizi k 4.5-5 litrom (rovnako ako hybrid).

          porovnajme s hybridom, ktory ma spotrebu cca 4.5 litra (to iste ako plug-in hybrid po vybiti) = cca 6.3 eur/ 100 km.

          takze pri cenovom rozdiele auta 5 tis EUR a pri jazdeni iba na elektrinu a nabijani zadarmo sa vrati za 80-tis km, ak nabijate doma (cca 2 EUR/ 100 km), tak sa vrati za cca 120-tis km. nasledne cim viac sa jazdi na benzin (dlhsie trasy), tym viac sa to predlzuje az do nekonecna, 🙂

          ja plug-in hybrid chapem ako auto, ktore ma v nicom neobmedzuje (vzhladom na infrastrukturu nabijania na SVK), a zaroven viem jazdit „zadarmo“, co si myslim ze je hlavny psychologicky zlom v jazdeni PHEV/EV – jednoducho clovek neriesi ako sa zdrazil zase benzin…

            1. Máte pravdu ,ale v zime musite topit všude a vždy , doma,
              Máte pravdu ,ale v zime musite topit všude a vždy , doma, ve vlaku v autobuse v elektromobilu.

              Zimní provoz prostě něco stojí, ale obycejnem hybridu a hlavne ve spalováku topíte i v létě.

              Tato KIA Niro jak jsem dnes vypozoroval (bylo ráno 8st.) a protože bylo topení nastaveno na 15,5 st (míň to nejde) ta si ta sv.. motor pustila i dnes ráno…

              Sem ji zatnul tipec tím, že jsem dal systém topení na OFF a spalovák se okamžitě vypnul. Zbytek dne ,dnes jen 20 Km sem jezdil na baterku spotřeba dnes byla díky tomu startu motoru 0,4 l./100 Km což se dá přežít Vzalo to 80ml benzínu.

              Jinak v případě tohoto auto jede normálně na elektřinu a motor koná mech. práci do start generátoru (9Kw) tím dobíjí baterku a prodlužuje EV dojezd a odpadním teplem topí, takže to funguje jako kogenerační jednotka.

      2. vyplati sa ten plug-in ?, oproti beznemu hybridu?, myslim tym
        vyplati sa ten plug-in ?, oproti beznemu hybridu?, myslim tym tak, ze ano aj ked mozem ist 50km na baterku, ale v zime to kuri predsa motorom, takze na baterku moc nejdem… a priplacat 4-5 tis. euro za plug-in… pritom po vybiti je spotreba uplne rovnaka + mam vacsi kufor. Ake mate skusenosti s pouzivanim ?

Napsat komentář