Škoda Auto v Kvasinách buduje cyklostezky i ubytovací zařízení

Během uplynulého roku realizovala společnost Škoda Auto v závodě Kvasiny celou řadu projektů na zlepšení pracovních a sociálních podmínek svých zaměstnanců.

Automobilka Škoda podporuje dopravu, ubytování i volnočasové aktivity svých zaměstnanců. Nově postavený třetí jízdní pruh spolu se spojovací větví na kruhovém objezdu zaměstnancům ušetří několik desítek minut denně při cestě ze zaměstnání.
foto: Škoda

Nově nastupujícím zaměstnancům je věnována aktivní péče a podpora, dále jsou pro ně připravená zaškolení v adaptačních a tréninkových centrech. Významnou dynamiku zaznamenal také koncept sociálních témat, ať už se jedná o posílení svozových linek nebo o nové ubytovací zařízení ve stylu Škoda Standard v nedalekém Opočně. V současné době pracuje v závodě Kvasiny více než 8 500 zaměstnanců.

Ačkoli automobilka aktivně podporuje alternativní dopravu zaměstnanců do závodu, automobilová doprava stále převládá. Velkým problémem byl hromadný odjezd stovek aut po skončení směn.

„Dopravní situace v okolí závodu se podařila zefektivnit dostavěním třetího jízdního pruhu ve směru výjezdu ze závodu a spojovací větví na kruhovém objezdu ve směru na obec Solnici. Tyto stavby na podporu dopravní infrastruktury zaměstnancům ušetří několik desítek minut denně,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Řízení lidských zdrojů.

Pro zaměstnance byla letos slavnostně otevřena nová část cyklostezky vedoucí ze směru od Rychnova nad Kněžnou k závodu Kvasiny, dále došlo k rozšíření kolárny a vznikla nová nabíjecí místa pro elektrokola. Netradičním zaměstnaneckým benefitem je nový projekt Kafe čtvrtky, tedy pravidelné dotované občerstvení pro všechny, kteří zvolí alternativní cestu do práce v podobě svozové linky nebo právě kola.

Nejen zaměstnanci závodu Kvasiny mají pravidelně možnost zúčastnit se řady volnočasových aktivit. Automobilka pro ně připravuje například letní kino v Rychnově nad Kněžnou, autokino v Prorubkách nebo v zimních měsících kluziště v nedaleké Solnici.

Další aktivity pořádá automobilka ve spolupráci se sociálním partnerem, odborovou organizací KOVO, který podporuje nejen tyto projekty, ale též pořádá další akce s velkou účastí, jako byl například Rodinný den v Rychnově nad Kněžnou v červnu 2018 nebo Den pro dámy uspořádaný na podzim 2017.

Pozitivní trend stabilizace personálu ukazuje také klesající míra fluktuace, která se v měsíci červenci dostala na úroveň 0,6 %. „My však v naší snaze nepolevujeme a dále se snažíme vytvářet co nejlepší podmínky pro práci i život jak zaměstnancům kvasinské Škodovky, tak i obyvatelům jejího okolí,“ dodáva Bohdan Wojnar.

Za tímto účelem se i nadále plánují další činnosti, nezbytné pro stabilizaci a spokojenost zaměstnanců. Tato opatření se mimo jiné týkají sociální infrastruktury, dostupnosti zdravotní péče a rozšíření škály volnočasových aktivit, např. plánovaná rekonstrukce náborového centra, mzdové účtárny, týmových prostor a další projekty.

V celém regionu klade společnost Škoda Auto důraz na realizaci řady CSR projektů, jako například podpora vzdělávání, lokálního sportu nebo kultury. Denně v Kvasinách více než 8 500 zaměstnanců vyrobí kolem 1 000 automobilů. Závod společnosti tak patří mezi největší zaměstnavatele v Královéhradeckém kraji.

Jako jeden z pilířů výroby přispívá kvasinský závod významnou měrou k dosažení cílů produkce definovaných ve Strategii ŠKODA 2025. V následujících letech se roční objem výroby v tomto závodě zvýší na více než 300 000 vozů. Za tímto účelem společnost Škoda Auto v závodě investovala značné částky a nedávno v Kvasinách otevřela nové Multifunkční a kompetenční centrum pro výrobu.

tisková zpráva

28 Comments on “Škoda Auto v Kvasinách buduje cyklostezky i ubytovací zařízení”

  1. Je hezké, že se starají o své zaměstnance, ale nebylo by
    Je hezké, že se starají o své zaměstnance, ale nebylo by lepší jim nabídnout služební eko vozy? Už by se to chtělo zaměřit trochu na to životní prostředí, konkurence je šíleně napřed a škodovka usla na vavřínech, nebo si snad někdo myslí opak? Pochybuji.

    1. A co teprve pravidelnou a spolehlivou MHD po kraji, to by bylo
      A co teprve pravidelnou a spolehlivou MHD po kraji, to by bylo terno!
      Mají jasně stanovené směny, časy, počty osob, znalost jejich bydliště, znalost kdo kdy a na jakou směnu, vše v počítačích. A totální neschopnost to udělat a prostě dostaň se jak umíš – výsledek obrovská parkoviště a permanentní zácpy sračkometů ve městech a okolí, obsazených obvykle jen 1 zaměstnancem Škoda auto.
      Fakt hnus, plná huba keců o eko studiích a takovou banalitu zvládnout neumí. I horníci za šokialismu jezdili po celém ostravsko-karvinském regionu ekologičtěji.

  2. Kolik zaměstnanců v Kvasinách dojíždí do práce
    Kolik zaměstnanců v Kvasinách dojíždí do práce elektromobilem a kolik nabíjecích stanic pro EV mají k dispozici? Kolik spotřebuje fabrika energie ze slunce? Mají na střeše solární panely? Tuší někdo?
    Kafe máme u nás každý den a nejen ve čtvrtek.

  3. Ovšem úplně největší výhoda Kvasin je, že po tom, co
    Ovšem úplně největší výhoda Kvasin je, že po tom, co tam Škodovka provedla během posledních let, se už situace zaměstnanců může jenom zlepšovat 🙂

    Přitom už v roce 2010 vyhlásila Škoda plán na 1,5 milionu vozů ročně do deseti let, ovšem v Evropě nepřipravovala žádné nové továrny a v Indii taky stagnovala.
    By mě zajímalo jestli chtěli veškeré to obří navýšení dosáhnou jen v Číně, nebo už v té době plánovali vyrábět Škodovky v Německu.

  4. :))) dobrej ftip šáde 🙂 votroci určitě mají po
    :))) dobrej ftip šáde 🙂 votroci určitě mají po 8smihodinový šichtě na nohou (sednou si jen o přestávce a na oběd pokud ho ovšem stihnou) chuť ještě šlapat na kole domů!!??:))) a u toho čuchat dízl fety bez DPF ze silnice vedle kde fofrujou další votroci na směnu :))))))
    Rači nám ty joudu řekni kdy začnou cajti šádevotrokům měřit časy při sprintech na směnu?? Šíří se fámy že maj ZARACHA :)))))))))))))))))

Napsat komentář