Volkswagen plánuje vyrábět ve Wolfsburgu 1 milion vozidel ročně

Volkswagen v budoucnosti zvýší objem výroby ve svém hlavním závodě ve Wolfsburgu na cca jeden milion vozidel ročně. Tento krok přinese vyšší produktivitu a lepší vytíženost výrobních závodů.

Nový Volkswagen Golf se bude vyrábět už výhradně jen v továrně ve Wolfsburgu.
foto: Volkswagen

V rámci realizace dohody pro zajištění budoucnosti dojde k soustředění výroby modelu Golf do jednoho výrobního závodu. S příchodem modelu Golf 8 bude ukončena výroba této modelové řady ve výrobních závodech Cvikov a Puebla a rozšířena výroba v hlavním závodě Wolfsburg.

V něm se bude vyrábět také nový SEAT Tarraco. Dr. Andreas Tostmann, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za výrobu a logistiku, k tomu říká: „Na základě dohody plánujeme zvýšit produktivitu ve všech německých závodech do roku 2020 o 25 %. Volkswagen musí vynakládat další úsilí, aby si zachoval konkurenceschopnost, zejména pro období po roce 2020.“

Oddělení výroby značky Volkswagen definovalo novou výrobní strategii, jejímž cílem je další zvyšování efektivity výroby. K její realizaci jsou nyní přijímána opatření v osmi oblastech. Hlavní pozornost je i nadále zaměřena na výrazné zjednodušování výroby a její standardizaci v rámci globální výrobní sítě.

K tomu patří také vytváření jednotných struktur ve všech výrobních závodech Volkswagen na základě vzájemně porovnatelných ukazatelů. Všechny závody se budou ještě intenzivněji soustředit na optimalizaci výrobních procesů, aniž by tím byla ohrožena vynikající kvalita produktů značky Volkswagen.

„Kompetentní výrobní síť, která je lídrem v globálním měřítku, je jedním z největších faktorů pro zvyšování hodnoty koncernu Volkswagen,“ vysvětluje Dr. Andreas Tostmann. „Značka Volkswagen učinila v uplynulých letech velké pokroky. Jsme na správné cestě. V rámci automobilového průmyslu jsme nyní průměr, proto chceme pokračovat v dalších optimalizacích, abychom patřili mezi nejlepší v našem odvětví.“

Značka Volkswagen zveřejní na konci září 2018 pilíře své nové výrobní strategie „Transform.Together“ společně s podrobnějšími informacemi o plánovaných opatřeních v jednotlivých oblastech.

tisková zpráva

60 Comments on “Volkswagen plánuje vyrábět ve Wolfsburgu 1 milion vozidel ročně”

        1. Neviem ci ste to Vy co tu stale na redaktora nieco vypisuje,
          Neviem ci ste to Vy co tu stale na redaktora nieco vypisuje, ale nerozumiem Vam. Preco vlastne chodite na hybrid.cz a stale vytvarate nove a nove negativne komentare proti redaktorovi. Nam sa hybrid.cz paci, teda aspom mne osobne ano a nemyslim, ze som sam…
          Aj ked viem, ze tento komentar nepomoze tomu aby ste prestal, rozhodol som sa ho napisat. S pozdravom Peter

          1. hele von tomu nejspíč už dávno nešéfuje, ty sračkoidní
            hele von tomu nejspíč už dávno nešéfuje, ty sračkoidní reklamní články vycházejí s podpisem redakce a to nejspíš v časech když se velkej šéf válí pod stolelem zhulenej jak mužik to když si uvědomí jakýmu konzervímu bratru hybrid upsal 😉
            Jo a jesi chceš blahoslavit fosilní konzervy tak táhni na auto.cz a nevotravuj tady elektromobilisty a tesláky 😉

    1. Tady zase nějaká Muskova nadržená ovce netuší, že
      Tady zase nějaká Muskova nadržená ovce netuší, že levné elektroauto je dostupné už dnes ve formě e-Golfu.
      A místo toho zase další rok čeká na TM3, který se jakožto Kalifornská splácanina rozpadá i v normálním větším evropském dešti.

      1. Tady zase nějaká Merklovvic nadržená ofce netuší, že
        Tady zase nějaká Merklovvic nadržená ofce netuší, že levná elektrokonzerva e-Golf je maloseriová srandakára to aby se neřeklo že konzerva nedělá elektromobily i když všichni na celým světě dávno víme, že je ve skutečnosti dělat ani nechce 😉

        1. E-Golf je na US trhu o 15% levnější než Tesla 3. Obávám
          E-Golf je na US trhu o 15% levnější než Tesla 3. Obávám se, že až se dostane Tesla 3 na trh v EU, bude to procento minimálně 2x vyšší.
          Máš dnes možnost si koupit plně vybaveného E-Golfa 100kW a jednoho Golfa 1,0 TSI za cenu jedné Tesly 3.
          Dvě reálná auta za cenu jedné Tesly, která stále není na EU trhu dostupná.

          Včil mudruj. Auto pro sebe a pro manželku, jedno s neomezeným dojezdem a druhé pro radost. Tož kterou volbu si zvolíš?? Já jdu do Golfů.
          Servis dostupný,náhradní díly dostupné. Nikdo ti to nebude závidět, nikdo ti u Golfa nebude stát a fotit se s ním.

          1. Navíc Petr původně psal o e-Golfu jako o „levném
            Navíc Petr původně psal o e-Golfu jako o „levném elektroautu“, nikoli o levném autu – to je docela rozdíl. Čili jde o srovnání v rámci segmentu EV, nikoli o srovnání s klasickými auty, takže těch Omegových 150% navíc je ve smyslu původního příspěvku naprosto irelevantní.

          2. Naivko, na e-Golfa se v Americe čeká až přes rok, (to
            Naivko, na e-Golfa se v Americe čeká až přes rok, (to vyplivla zájemcům jejich US webovka) a za druhé e-Golfa si koupíš pouze v 11ti CARB státech, takže tůdle nůdle. Takže ten veleslavnej VW e-Golf je v Americe jen těžkej compliance car. Vůbec nemaj zájem to tam prodávat a za letošek střelili zatím stova 800 kousků :)))

            1. Na Teslu 3 se čeká kratší dobu? Volkswagen má na US trhu
              Na Teslu 3 se čeká kratší dobu? Volkswagen má na US trhu jiné starosti s výkupem TDI vozů. Trumpelín hrozí clem. Volkswagen má v US dnes špatnou pověst. V EU se na E-Golfa čeká 8měsíců.
              Technicky vzato můžeš si je tady objednat a dovézt je tam sám a využít díru na trhu. Sežeň přes Internet závazné objednávky na 5000-500000ks a zavedou ve fabrice další směnu. 🙂 Pokud neumí dealeři prodávat E-Golfy, můžeš to zkusit sám. Divil bych se, že by se Volkswagen branil spolupráci, pokud mu přinese někdo kšeft.

              1. Při objednávce dnes můžete mít TM3 v USA za 1-2 měsíce
                Při objednávce dnes můžete mít TM3 v USA za 1-2 měsíce (plně vybavená Performance verze za $80000), do konce roku ostatní nabízené verze (LR a AWD LR), verze se standardní baterií pak zhruba za rok.
                Jinak nevím, jestli by Kuk zvládl získat závazné objednávky na 500 tisíc e-Golfů, když by poslední dodávky byly zhruba za 20 let i s další směnou navíc 😀

                1. Pokud mám dát za TM3 80000$ pak v porovnání je E-Golf
                  Pokud mám dát za TM3 80000$ pak v porovnání je E-Golf dostupné lidové vozidlo za lidovou cenu. A o tom byla řeč. Já si osobně myslím, že pro Volkswagen není problém vyrobit půl milionu aut. Problém je jen prodat. Veškerý obchod s EV záleží na politice dodací a různých pobídek. Výroba aut není pizzerie, kam přijdete a on tam kuchař na počkání něco vytvoří z dvaceti dostupných ingrediencí.

                2. Když není problém vyrobit, ale prodat, proč je tedy
                  Když není problém vyrobit, ale prodat, proč je tedy čekací lhůta na e-Golfa 8 měsíců a ne pár týdnů?

                3. V podstatě je to problém plánování výroby. Dnes VW děla
                  V podstatě je to problém plánování výroby. Dnes VW děla EV auta pouze na zakázku. Nic nikdo nedrží skladem(až na pár prodejců), kteří si je objednávají a pak jim tam třeba tři roky stojí(Carpoint Karlovy Vary). Auta nejsou rohlíky. Většina lidí má na auta různé požadavky, barva, sedačky, vybavení….. atd. Takže pokud si vyberete červené sedačky, zadají je do výroby sedaček a tam je někdo šije až po objednávce. EV téměř nikdo nedrží skladem a ten kdo je drží má problém, že mu tam stojí a zabírají místo i peníze. Prodejce prodá mnohonásobně více Golfů TSI, než se mu podaří prodat jednoho E-Golfa, tudíž není moc zájem je držet skladem. Podívejte se na německé stránky prodejců aut, tam najdete E-Golfů relativně dost. 80% E-Golfů jde do Norska. Pokud tam zítra někdo změní zákony,bude dodací lhůta kratší a až přestanou chodit objednávky, výrobu zastaví úplně a začnou vyrábět na té lince jiné vozy o které je zájem. Volkswagen je globální výrobce aut a EV jsou pro něj okrajovou záležitostí. Lidí zaměstnanců má hromadu a nelze jim dávat práci na 10dní dopředu.V Německu zabíjí EV rychlostní limity na dálnicích, tam jste prostě louda. V ČR zabíjí EV cena, kdy normálním lidem nevysvětlíte, že tohle bílé jezdi na benzín a stojí 360tis. A tohle vedle je taky bílé, ale na elektřinu a stojí skoro 3x víc a ujede jen 200km. Vždyť většina těch lidí ani nikdy neviděla nabíjecí stanici a ani netuší kde jí má hledat a u paneláku zásuvky nejsou. Leckde to netuší ani prodejce. Zkuste se nějakého zeptat. Celý byznys s EV je založen na zákonech. V Kalifornii výrobci musí nabízet vůz na alternativní pohon. V EU počítáme flotilové emise a za nadměrné pokutujeme čímž je nutíme dělat EV. Norsko má nadbytek elektřiny z vody a ropu raději výhodně prodají, než zbytečně levně prodávat elektřinu a tak podporují EV. Mimochodem doporučuji navštívit výrobu E-Golfů v Německu a pak pár německých měst ideálně Magdeburg. Tam zjistíte, že Německo obrovským způsobem bojuje s nedostatkem lidí a pracovníků. V tom Magdeburgu pochopíte, proč ta paní Merkel tahá do Evropy lidi z Afriky. To je ale už nad rámec dotazu. Svět prostě není jen černobílý.

              2. Nevím jak dlouho se čeká na M3, ale jak už zde někdo
                Nevím jak dlouho se čeká na M3, ale jak už zde někdo uvedl je to prý asi jenom 3 měsíce. To si jako chtěl dodacíma lhůtama Tezly omluvit dlouhý dodací lhůty Volkswagenu? 😉
                A to ještě nevíš že ten dinosaurskej e-Golfík (ač je to nejpovedenější předělávka spalováku vůbec) se nabízí pouze v 11 CARB státech USA a pokud si z jinýho ze zbyvajících 40 státu USA tak máš prostě smolíka protože ti nevybavěj financování a na servisy budeš muset jezdit k nim což je trochu kách. V Americe si fakt málokdo kupuje auto za svoje prachy. 107 milionů Američanů má auto koupený na půjčku (včetně vojetin) takže se jim na to běžnej John Doe pěkně vykašle :)))
                Model 3 se nabízí ve všech 50ti +1 státech USA a i v Kanadě.
                VW dealer v Chicagu v životě neviděl e-Golfa na živo a myslím, že po tom ani 2x netouží. True story.
                VW je určitě schopen vyrobit dost elektroaut, ale
                1. musí chtít nebo k tomu musí být donucen (třeba dízlgejtem)
                2. musí si to naplánovat
                3. musí někde splašit hromadu baterek

                VW si to teda z donucení naplánoval, ale až na rok 2020. Rozhodně nepočítej, že se teď s výrobou e-Golfů přetrhne. U VW se dokáže přetrhnout zatím jenom pírár oddělení. :))

                Mě se VW ID dizajnově líbí 100x víc než Tesla, bohužel je pro mě malý a bude mít nejspíš všechny necnosti dinosaurskejch aut včetně nezájmu o propojenou hustou infrastrukturu bezstarostnejch rychlonabíječek o kterých nemluví ani jejich veleaktivní píár. Takže tak.

                Tady si zkus e-Golfa nakonfigurovat.
                http://www.vw.com/models/e-golf/trims/2017/se/edit/tab/summary/

                Když tam vložíš třeba Čikágský PSČ (ZIP) 60018, tak to to vyplivne toto :))))

                „Inventory near you

                60018 Change your ZIP code

                Sorry, the e-Golf will be available only at participating dealers in California, Connecticut, Maine, Maryland, Massachusetts, New Jersey, New York, Oregon, Rhode Island, Vermont, and Washington, DC.“
                chachacha

                1. Dobijeckovy PR jim dela Ionity, budovana sit s 20 stanicemi do
                  Dobijeckovy PR jim dela Ionity, budovana sit s 20 stanicemi do konce roku 2017, 200 do konce roku 2018 a 400 do roku 2020. Aktualne jich maji 7, coz zaseva zrnko pochybnosti, zda tech 20 do konce lonskeho roku stihnou 😉 a zda se daji jejich plany brat vazne, kazdopadne jako o spolecne siti nekolika evropskych automobilek o sobe davaji casto slyset.

                2. Když se musí spojit 5 největších evropskejch
                  Když se musí spojit 5 největších evropskejch autodinosaurů, kterejm muselo přispět EÚ (pochybuju, že by bez toho vůbec začali) aby někdy vybudovali pár nabíječek u kterých vůbec není jasný jak budou propojený s auty a jak bezstarostný a drahý bude placení, tak je to zatím jen dost smutný oproti tomu co stihla udělat sama Tesla.

                3. Tezko rict, Ionity se zameruje na PR formou clanku o tom, ze
                  Tezko rict, Ionity se zameruje na PR formou clanku o tom, ze nekde neco otevreli, ze testuji 450kW dobijeni, po deviti mesicich slavnostne spustili mapu … na takove nepodstatnosti, jako je cena nebo zpusob placeni zatim nedoslo. Nicmene z vyjadreni Porsche vime, ze to nebude zadna lace, dobijeni ma byt podobne nakladne jako tankovani benzinu. Uvidime, prvni auta, na ktera je tato sit nabijecek zacilena by mela prijit snad uz nekdy koncem pristiho roku, do te doby snad nejake info bude a take bude zrejmejsi, jesli je ten projekt spise k placi nebo k smichu.

                4. Ano, vypada to pravdepodobne. V clanku na Ecomento de z 9.
                  Ano, vypada to pravdepodobne. V clanku na Ecomento de z 9. cervence se pise, ze na prvnich 6 nabijeckach bude zatim mozne dobijet zdarma a CEO Ionity Hajesch k tomu dodal: “Wir werden unser Preismodell präsentieren, wenn die Zeit dafür reif ist.” Coz se da prelozit jako: „Predstavime nas cenovy plan, az k tomu nastane spravny cas.“

                  Dik za video diky nemu me napadlo, ze mozna bude lepsi hledat info v nemcine, i kdyz ji moc nerozumim.

                  Kazdopadne uz jsem nekde narazil na jejich webovou aplikaci, ktera ma umet vyhledavani stanic, volnych stojanu a mozna i rezervaci nebo platby, zatim vsak nefunguje, mozna je to jeden z duvodu, proc zatim neni nabijeni zpoplatneno, i kdyz z poznamek k otevirani prvnich stanic to vypadalo, ze puvodne mel byt bezplatny provoz mnohem kratsi.
                  17. April 2018 – A61 Brohltal Ost: bis zum 31. Mai 2018 kostenfrei laden (bezplatne dobijeni az do 31. kvetna 2018)
                  24. Mai 2018 – A61 Brohltal West: … das Laden in den ersten Wochen nach Inbetriebnahme kostenfrei ist (dobijeni je bezplatne v prvnich tydnech).

                5. A jak available je E-Golf v ČR?? Evidentně jsi to
                  A jak available je E-Golf v ČR?? Evidentně jsi to nezkoušel. Nebude problém i u prodejce?? Nemusí k tomu vyškolit servis? Nestojí ho to peníze? Nemusí k tomu mít diagnostiku, software? Nestojí tohle peníze?
                  Když o něco nebudou mít zákazníci zájem, budeš to držet skladem? Utopíš v tom milión korun, nebo pojedeš ve stálé stejných zajetých kolejích?

                  VW dealer v Chicagu v životě neviděl e-Golfa na živo a myslím, že po tom ani 2x netouží?
                  Podobné to bude i v ČR. Proč asi?

                  Tohle řekl mimo záznam představitel jedné automobilky: „Bez elektromobilů nejdou splnit stále přísnější emisní limity. My umíme takové auto vyrobit, ale už nemůžeme řešit, jak si mají lidé taková auta kupovat a kde je nabíjet. Když po nás úředníci něco chtějí, musejí pro to vytvořit podmínky.“

                  Kdybych si měl kupovat dnes E-Golfa, jedu pro něj do Drážďan.
                  Pro američany to asi není nejlepší řešení, ale je dost podobné tomu mému s dostupností TM3. Osobně těm třem měsícům čekací doby moc nevěřím.

                6. Mimo záznam – pokud neumí vyrobit a prodat automobily
                  Mimo záznam – pokud neumí vyrobit a prodat automobily splňující limity tak je to jednoduché. Zavřít bránu a věnovat se něčemu čemu rozumějí, nebo se nechat zaměstnat u někoho kdo to umí. Prostě si musí i majitelé firem uvědomit, že pokud jsou neschopní držet krok s potřebami lidstva, tak jim na jejich děngy tak nějak z vysoka ….. .

                7. Doporučuji zavřít se garáži s nastartovaným spalovacím
                  Doporučuji zavřít se garáži s nastartovaným spalovacím vozem nejlépe made in USA. Pak si stejný test zkuste s evropským vozem. Porovnejte to a můžete nám zde udělat přednášku o emisních limitech.

                8. a proč asi píši že když to neumí dělat a neumí prodat
                  a proč asi píši že když to neumí dělat a neumí prodat elektromobily, tak ať jdou žrát seno? Čemu jsi na tom co jsem napsal nerozuměl? Stačí se zeptat. Emise z elektromobilů jsou stejné jako z mobilních telefonů. Klidně se s nimi zavřu v pokoji.

                9. Nechápu proč by se měl zavírat do garáže?! Obhajoval
                  Nechápu proč by se měl zavírat do garáže?! Obhajoval snad někoho emisní limity, nebo snad že v EU jsou přísnější limity?!

                10. Čéče seš normální? Proč bych měl zkoušet dostupnost v
                  Čéče seš normální? Proč bych měl zkoušet dostupnost v EÚ, když MK řešil americký trhu a já na to reagoval? Ty ses k tomu přichomejt se svým whataboutismem, začal řešit dostupnost M3 a zkoušel se tím omluvit realitu ne-dostupnosti VW e-Golfu v USA. Sleduj trochu tok diskuze :)))) Stejně tak je mi celkem šumafuk jaká je teď dostupnost TM3. Mimochodem je to údajně ještě méně, asi 1-2 měsíce jak zde někdo zmínil. Věřit můžeš akorát tak v boha. 🙂

  1. VW ma dnes asi jine problemy nez kolik kde vyrobi Golfu.
    VW ma dnes asi jine problemy nez kolik kde vyrobi Golfu. Konkretne je predseda predstavenstva na musce vysetrovatelu s diselgate. Diess ten podvod vedel mnohem drive nez tvrdi. Asi bude take balit kufry 🙂
    A 1 milion spalovacich rakovin si muzou strcit do …. (nepublikovatelny vyraz).

  2. Aneb vyvrácení teorií globálních kapitalistů, že obří
    Aneb vyvrácení teorií globálních kapitalistů, že obří továrna může být jen u obřího města, kde je dost volných obyvatel v dojezdové vzdálenosti, aby mohli v případě stávek nahradit alespoň polovinu dělníků továrny.
    Kvůli čemuž preferovali i to globální rozsévání nových továren na zelené louce do maximální velikosti 500 zaměstnanců i na místech bez průmyslové tradice, které teď sfouknou centralizované rychle robotizované továrny v oblastech s tradičně nejkvalitnějšími technickými pracovníky.

            1. Je treba si vybrat. Bud chci, aby individualni doprava
              Je treba si vybrat. Bud chci, aby individualni doprava frcela
              (napr. „Vložil/a sany, Po, 2018-08-20 13:28 Doufám, že ty jete iPace se budou brzy prodávat za 10% původní ceny. :-)“)
              nebo je to hrozne zlo a nechci to. Nejde mit oboji a nebyt pokrytec.

              1. Jsem rád, že jste ustál moji vulgaritu.
                K tématu: dokud

                Jsem rád, že jste ustál moji vulgaritu.
                K tématu: dokud bude společnost fungovat jak funguje a člověk aby se uživil bude muset cestovat (zatím máme jen 1 den home office týdně) tak budu muset jedním z milionů aut jezdit do práce. Nemůžu se dočkat až to bude aspoň elektromobil čím budu brázdit silnice. Vidím v tom přínos udržitelnému rozvoji. Velmi rád se vzdám auta úplně, pokud mi to společnost umožní. A do té doby mi na značce záleží jen dle zkušenosti. VW a Škoda ok, Ford nebrat.

    1. Kolaps nastane za 5 let, když se rychle sníží počet
      Kolaps nastane za 5 let, když se rychle sníží počet prodávaných nových aut o zhruba polovinu rozšířením automatických taxíků, ale to akorát znamená, že masově zaniknou menší a málo efektivní továrny na auta, a ti co chtějí přežít musí efektivitu výroby maximálně navýšit.
      Taky těch pět let ještě může poptávka po osobních autech díky Číně a Indii růst klidně o 20%.

        1. Argument byl, že auta zabírají místo a že za chvilku
          Argument byl, že auta zabírají místo a že za chvilku tímto tempem nebudeme mít kde bydlet. A na to jsem reagoval… protože elektrická popelnice zabírá stejné místo jako fosilní popelnice, takže v tomto ohledu si nemají co vyčítat 🙂

Napsat komentář