Nový Outlander PHEV (modelový rok 2019) je jedním z prvních plug-in hybridů, který absolvoval oficiální hodnocení spotřeby v realističtějších testech spotřeby paliva a emisí dle metodiky WLTP, která lépe zohledňuje reálné podmínky provozu.
foto: Mitsubishi
Úspěšné SUV, které prošlo širokou modernizací, dosáhlo emisí na úrovni pouhých 46 g/km při kombinované spotřebě jen 2,0 litru na 100 km. Maximální dojezd na elektřinu (v režimu EV) je 45 km. Tyto parametry umožňují majitelům tohoto vozu uplatňovat nejrůznější úlevy a pobídky, včetně možnosti vjezdu do nízkoemisních zón po celém světě.
foto: Mitsubishi
Řada konkurenčních plug-in hybridů v důsledku nového testování již nebude do nízkoemisní kategorie spadat a některé dokonce kvůli novým testům budou zcela staženy z prodeje.
foto: Mitsubishi
Outlander PHEV 2019 dosáhl nízké spotřeby díky celé řadě nových úprav. Nová benzínová jednotka 2,4 litru používá systém proměnného časování ventilů MIVEC a v závislosti na režimu jízdy hladce přepíná mezi Ottovým a Atkinsonovým spalovacím cyklem. Oproti předchůdci disponuje vyšším výkonem (99 kW / 135 k vs 89 kW / 121 k) a vyšším točivým momentem v širším spektru otáček (211 Nm vs 190 Nm).
Zlepšení doznalo i elektrické hnací ústrojí, jehož zadní elektromotor nyní disponuje výkonem 70 kW (95 k) a baterie soustavy pohonu má o 10 % vyšší výkon při nárůstu kapacity na 13,8 kWh. Akcelerace na 100 km/h se zlepšila o 0,3 s na výsledných 10,5 s.
Vylepšení hnacího ústrojí jdou ruku v ruce s dalšími změnami, díky nimž je řízení Outlanderu PHEV ještě o něco příjemnější: Vylepšené tlumiče zlepšují komfort za nízkých rychlostí jízdy a nový režim „Sport“ nabízí o něco ostřejší odezvu plynového pedálu a lepší záběr prostřednictvím systému pohonu S-AWC (Super-All Wheel Control).
Převod řízení je nyní o něco ostřejší a změnou mapování elektronické řídicí jednotky (ECU) posilovače řízení se podařilo dosáhnout lepší odezvy i čitelnější zpětné vazby; větší kotouče na předních brzdách zase vykazují o něco vyšší účinnost. K dispozici je i nový jízdní režim „Snow“ ke zlepšení rozjezdu na povrchu s nízkou přilnavostí a bezpečnějšímu průjezdu zatáček na kluzkých površích.
Nový Outlander PHEV je také tišší i kultivovanější a opět o něco pohodlnější, vč. předních sedadel s dobrou oporou pro tělo, nových ovládacích prvků, přepracovaného přístrojového štítu, nových výdechů ventilace pro zadní pasažéry, pohodlně umístěných portů USB a nových dekorativních obkladů v interiéru.
Mitsubishi Outlander PHEV v modelovém provedení 2019 snáze rozlišíte podle nového zpracování přední partie a masky chladiče, nového nárazníku a nových světel. Záď vozidla vylepšuje přepracovaný zadní nárazník a velký střešní spoiler. Vnější úpravy završují nová luxusní 18″ kola. Nový Outlander PHEV se v ČR začne prodávat přibližně na přelomu roku.
Pokud vím tak je to jediný PHEV s možností
Pokud vím tak je to jediný PHEV s možností rychlonabíjení, konkrétně CHAdeMO. Má totiž elektrické ústrojí z Mitsubishi iMiev/Peugeot Ion/Citroen Zero. Takže jsem s ním ujel po městě v pohodě elektricky 50 km a za 10 minut na rychlonabíječce pokračoval elektricky dále. PHEV bez rychlonabíjení je zkriplená verze, protože pak jezdí obvykle stále jako hybrid, těžko budete přes den trávit několik hodin nabíjením. Až v noci.
Hranice u Olomóce má první plně elektrifikovanou MHD v
Hranice u Olomóce má první plně elektrifikovanou MHD v ČR
auto.ihned.cz/c1-66171770-cesko-ma-prvni-plne-elektrifikovanou-mhd-v-evrope
Melo by platit ze jizda s PHEV ve spalovacim rezimu v
Melo by platit ze jizda s PHEV ve spalovacim rezimu v nizkoemisni zone je sankciovana zastrelenim na miste.
přesně tak a bez soudu žádný srní stím milá paní :))
přesně tak a bez soudu žádný srní stím milá paní :))
Před rokem jsem chtěl nějaké velké SUV a nakonec mne
Před rokem jsem chtěl nějaké velké SUV a nakonec mne přešlo tahat velkou hmotu za to víkendové krušnohorské adventure.
Outlander za 1,3mega je prostě moc peněz. Zrychlení na úrovni SX4 4×4, která nám je sice s 270l v kufru malá a máme jí do hor nebo po Praze, ale ikdyž je líná zase v 15% kopci v zimě drží lépe, než 2t tanky X5 a XC90.
Dorazí 500E se kterou se opravdu dá parkovat v Praze, a tak zbylo ještě na Cupru ST 300 4×4 s DCC atd. za 8500,- bez DPH na operák. Nemá sice tak velkou světlou výšku, ale kolikrát v těch našich „zimách“ i s „obyčejným“ eresem předokolkou a řetězy jsem se dostal k chatě. A 0-100 za 4,9sec. vypadá slibně.
Prostě jedno přerostlé a líné hybridní SUV NEe.
Cupra skoro za 1mil je opravdu jen za 10tis messicne? Neni to
Cupra skoro za 1mil je opravdu jen za 10tis messicne? Neni to preklep (nebo vymysl :))?
To prece nemuze davat lesingovce absolutne ekonomicky smysl…
Ano, také jsem valil oči, vžďyť soukromá osoba by to
Ano, také jsem valil oči, vžďyť soukromá osoba by to splácela skoro deset let bez servisu a pojištění. Ale cena uvedená ve smlouvě je o dost jiná, než v konfigurátoru.
Jinak vloni na podzim byl Touareg za 9050 bez DPH, (cena na webu 1,7mil. s DPH), ale jak jsem psal nechtěl jsem už velké SUV, stačí kombík a vždy jsem zbrojil proti smradu z dieslu v garáži…
A je moznne zverejnit u koho?
Ja ty reklamy na ty neuveritelne
A je moznne zverejnit u koho?
Ja ty reklamy na ty neuveritelne nizke castky znam, ale kdyz se pak bavim s nekym, kdo ten operak realne plati, tak to jsou naprosto rozdilna cisla. Ted o vykendu se znamym: Uplne nejzakladnejsi Octavie 1,6tdi za 12000,- mesicne, coz je auto kolem 450tis.
Nejsem tady ještě registrovaný, takže nemohu vkládat
Nejsem tady ještě registrovaný, takže nemohu vkládat odkazy, ale je to leaseplango.
Taková oktávka tam je určitě za mnohem lepší peníze. Začíná vše na 15tis./rok, posuvníkem lze nastavit více km i roky užívání. Zrovna Cupra měla nájem až od 3 let, ale to mi nevadí.
Jinak tam naleznete LEAF v základní výbavě za 10500 bez DPH. Ale to mi moc výhodné nepřijde. Resp. bral bych vyšší výbavu….
To znám, kupoval jsem od nich auto po leasingu.
Když tam
To znám, kupoval jsem od nich auto po leasingu.
Když tam dám limit 30tkm/rok na 4 roky a full servis, tak je tam ta základní Octavia za 12500,-, takže ono to bude všude +- podobné.
To už má pro tu leasingovku smysl, ale pro uživatele moc ne.
A hlavně našetřit až se bude auto vracet 🙂
Přesně tak, NULA BODŮ. Fosilní výrobci mají plán
Přesně tak, NULA BODŮ. Fosilní výrobci mají plán přechodu na BEV s obdobím hybridů minimálně tak na 20let =místo baterka-2dráty-elektronika-3dráty-(a)synchonní motor-2ozubené kola-diferák, dají proměnlivé časování a dalších tisíc v oleji běžících hejblátek, na kterých stále dál maká jejich vývoj… aťje stále s čím jezdit do servisu, že? Nějakou formu podpory bych povolil JENOM čistým BEV, jinak se nikam nehneme.
Kdyby zahodili pulku pohonneho systemu, zdablovali baterku,
Kdyby zahodili pulku pohonneho systemu, zdablovali baterku, dali pulku ceny, tak by to bylo i pouzitelne.
Za mne nula bodu.
Nebylo. Elektromobil je dnes dobře a plně použitelný v
Nebylo. Elektromobil je dnes dobře a plně použitelný v podstatě jen ve verzi s aerodynamickým sedanem. Velká SUV s blbou aerodynamikou jsou jako EV naprd. I s dvojitou baterkou by to neujelo ani 100 km. A kdyby tam dali 100 kWh, tak to nebude stát 1,2 milionu, ale 2,5 milionu.
Michelin tady celou dobu ukazoval, že sedan v porovnání s
Michelin tady celou dobu ukazoval, že sedan v porovnání s Teslou X na to o moc lépe není, tedy v povolených rychlotních limitech.
Ono taky tesla X nevypada zdaleka jako klasicke SUV, spise
Ono taky tesla X nevypada zdaleka jako klasicke SUV, spise jako podivne MPV, a to prave proto, aby nemela taks patny odpor vzduchu..
Nakonec i Model S and Model X mají stejný cx koeficient,
Nakonec i Model S and Model X mají stejný cx koeficient, tedy 0.24.
Tohle bych nečekal. Ale zadek Xka se mi moc nelíbí. Zato
Tohle bych nečekal. Ale zadek Xka se mi moc nelíbí. Zato předek je impozantní.
Ale to cx nesmíte zapomenout vynásobit čelní plochou a ta
Ale to cx nesmíte zapomenout vynásobit čelní plochou a ta je stále u X větší, podle dostupných údajů jen o 10%, ale nedokázal jsem to ověřit.
ono Xko je taky jen trosku vyssi Sko, par rosdilu v designu
ono Xko je taky jen trosku vyssi Sko, par rosdilu v designu jak jine dvere, jinci zadek, jinak je to temer stejne, rekneme ze od spodni hrany je to jen po kosukach nazvedane oproti S
srovnavat to s krabici Outlander proste nejde
Vy jste jeden z mala rozumnych tady na foru. A nemyslim to
Vy jste jeden z mala rozumnych tady na foru. A nemyslim to ironicky.
Elektroauta budou mít speciální registrační značky,
Elektroauta budou mít speciální registrační značky, čeká se už jen na podškrt hradního pána
novinky.cz/auto/480623-revoluce-v-stk-a-za-stoceny-tachometr-az-500-000-korun-pokuta.html
Cekal jsem jizdu na dalnici zdarma. Nejak se to zadrhlo.
Cekal jsem jizdu na dalnici zdarma. Nejak se to zadrhlo.
A proč zdarma jízda po dálnici? EV přeci svou jízdou
A proč zdarma jízda po dálnici? EV přeci svou jízdou ničí dálnici stejně jako klasický spalovák, spíš o něco víc kvůli vyšší hmotnosti.
Ano, úlevu pro EV ve městě zcela chápu (např. parkování v Praze zdarma), tam jde o čistotu ovzduší, kde je jasná výhoda EV. Ale na dálnici? Proč?
Podpora elektromobility. Není tu jen D1, jsou i kratší
Podpora elektromobility. Není tu jen D1, jsou i kratší „dálnice“ kde i EV s malou baterkou může jezdit každý den. Např. Ostrava- Frýdek Místek.
Spalováky jízdou po dálnici taky zasíraj životní
Spalováky jízdou po dálnici taky zasíraj životní prostředí, k tomu se jim mnohonásobně víc práší z brzd a kape z nich volej.
Místecká není žádná dálnice. Čtvrtstoletí to byla
Místecká není žádná dálnice. Čtvrtstoletí to byla normální cesta mezi Ovou a F-M. To že si Cajzl naplánoval, že zde oškube do státního rozpočtu vovce, tak to se mohlo stát jenom proto že současně dál brání podkopání Červenohorského sedla. Jakmile se toto povede, tak se zvedne z MS kraje vlna a smete Cajzly do Vltavy. Jako Cimrmanův děd Vševěd trpaslíky.
A navíc to Cajzl udělal naprosto v rozporu s běžnou
A navíc to Cajzl udělal naprosto v rozporu s běžnou logikou, tj. ne á la Brno, kde je dálnice na území města zdarma, ale placený úsek dálnice Místecká začíná ještě před sjezdem do poslední ostravské městské části Nová Bělá. Ovšem až po řevu z Ostravy, kdy prvotně to bylo ještě před sjezdem na Hrabovou. A ani tohle tedy neudělal správně.
Podobně Cajzl naplánoval D1, kdy obrovský sjížděcí kruháč udělal na neexistující spojku na onu Místeckou, přestože tato Místecká je neustále nekompletní v centru města, kde je zúžena do dvojpruhu a se semafory. Druhý sjezd z D1 je jen poloviční, protože jen na zatíženou Mariánskohorskou a druhá strana do pole, stále chybí severní spoj na 80 tisícovou Ostravu-Porubu a přiléhající městské části Třebovice, Pustkovec, Martinov, Plesná. Zcela tím ignoroval logické napojení u Svinovských mostů.
Pak Cajzl vymyslel sjezd z D1 na konci Ostravy, kdy ignoroval na slezské straně města stávající Frýdeckou se systémem čtyřproudovek a mostem přes soutok Odry a Ostravice a vyrobil mega sjezd daleko až na hranici Ostravy a Bohumína, přivedený dvojproudovkou na zmíněný čtyřproud.
Dále Cajzl udělal obr kruháč napojený na Rudnou, který je jediný kompletní a použitelný, takže tím už tak plnou Rudnou dále zatížil. Protože ostatní jsou k ničemu.
Diví se ještě někdo, že v Ostravě Pražáky neradi? V této zemi se totiž málo střílí….
Ono to je v celku jedno, ale zkratka „EL“ na SPZ mi přijde
Ono to je v celku jedno, ale zkratka „EL“ na SPZ mi přijde taková nedobrá. Co to má vlastně znamenat? elektromobil?
Už dnes se v ČR naprosto běžně používají celosvětově uznávané zkratky BEV či PHEV, navíc z toho odvozené „EV“ se dá do češtiny přeložit jako elektrické vozidlo.
Taky mi přijde logické to pouze přeložit Elektrické
Taky mi přijde logické to pouze přeložit Elektrické Vozidlo (EV).
„….ruší zákaz jejich propojení s autoservisy nebo s prodejci vozidel.“
Tohle mě pobavilo, takže co prohlídka na STK, to závada na autě, kterou hned na místě za příslušný obnos STK opraví 🙂