Nizozemský výrobce nákladních aut DAF představil nový elektrický tahač DAF VDL CF Electric. První zákazníci ho obdrží ještě do konce roku.
foto: DAF
Elektrotahač DAF VDL CF Electric byl postaven ve spolupráci se společností VDL z Eindhovenu, která se zaměřuje na elektrobusy. Tahač je nicméně vybaven pouze 170kWh baterií.
NEPŘEHLÉDNĚTE Tesla chce vyrábět 100 000 elektrotahačů Semi ročně
To mu propůjčuje dojezd asi 100 km na jedno nabití. Je proto předurčen pro využití v městském prostředí. Rychlonabíjení trvá 30 minut, do plna se nabije za 1,5 hodiny.
foto: DAF
Výkon elektromotoru je 210 kW (2000 Nm). Hmotnost tahače činí 9700 kg. DAF se tak pouští do kolbiště, kde už operují Daimler, Tesla a další.
Tahač pro městské využití? Aha…
Tahač pro městské využití? Aha…
Hlavně aby to ze začátku moc nepřepískly :)))
Hlavně aby to ze začátku moc nepřepískly :)))
Ako smetiarske auto dostačujúce, ale nechápem na čo to má
Ako smetiarske auto dostačujúce, ale nechápem na čo to má královský čap 😀
Takú a možno aj väčšiu baterku budú mať za pár rokov osobné autá.
Tak tomu říkám revoluce. 100km to je pro tahač zcela
Tak tomu říkám revoluce. 100km to je pro tahač zcela dostačujícíc dojezd.
Přijde mi to takový odfláknutý…
Přijde mi to takový odfláknutý…
A co cena?
Ten dojezd je skutečný, nebo teoretický?
Dost
A co cena?
Ten dojezd je skutečný, nebo teoretický?
Dost dobře si nedovedu představit tahač pro městský provoz a neumím si představit, k jakému účelu je tahač s dojezdem 100km vhodný.
Třeba provoz v rámci velkých přístavů nebo ve velké
Třeba provoz v rámci velkých přístavů nebo ve velké fabrice z vlečky do haly…svoje využití si to najde…
No ja si vyuziti umim predstavit docela dobre. Videl jste
No ja si vyuziti umim predstavit docela dobre. Videl jste nekdy vyrobni retezec v automobilce? Na kazdou automobilku jsou navazani dodavatele, kterych spousta sidli v relativne malem okruhu kolem automobilky, a dily do automobilky od nich pendluji kamiony. Pro takovy provoz je to presne idealni dopravni prostredek – pokud se vam podari domluvit i s automobilkou (nebo v idealnim pripade to bude automobilka iniciovat) a budete mi nabijeci konektor na rampe kde ho zapojite jak pri nakladce tak pri vykladce tak je to paradni stroj pro dany ucel. Vetsi baterka by ho akorat zasadne prodrazila a pridala hmotnost.