Microlino: mikro-elektromobil, který si zamilujete

Kdysi dávno se prodávalo italské „auto“ jménem Isetta, známé také pod značkou BMW. Microlino je jeho moderní reinkarnací.

První prototypy Microlina vznikaly během srpna 2015 a ledna 2016 v Číně. Auto pak bylo poprvé představeno na autosalonu v Ženevě. Od února 2016 pak Microlino sesbíralo 6300 rezervací.
foto: Micro-mobility

Ačkoliv to možná nevypadá, je Microlino plnohodnotným čtyřkolovým vozidlem. A to i přesto, že na délku měří 2,4 metru a váží pouze 450 kg bez baterií. Max. rychlost je omezena 90 km/h.

Microlino

Microlino
foto: Microlino

Elektromobil Microlino je poháněn 15kW elektromotorem (110 Nm), který ho z 0 na 50 km/h zrychlí během 5 sekund. K dispozici jsou dvě verze lithium-železo-fosfátové baterie, a to 8 kWh (120 km dojezd) a 14,4 kWh (215 km).

Microlino

Microlino
foto: Microlino

Palubní nabíječka dobije auto z 230V zásuvky během asi 4 hodin. DO zavazadlového prostoru se vejde 300 litrů nákladu. K dispozici je několik barevných variant, např. Zurich Blue nebo London Grey.

Microlino

Microlino
foto: Microlino

Vozidlo bylo nedávno certifikováno pro evropské silnice a výroba by se měla rozjíždět právě teď. Cena by se měla pohybovat mezi €8000 and €10 000. Autorem projektu je pionýr mobility Wim Ouboter, který vynalezl Micro Scooter a Kickboard.

Microlino

Microlino
foto: Microlino

Microlino

Microlino
foto: Microlino

Microlino

Microlino
foto: Microlino

28 Comments on “Microlino: mikro-elektromobil, který si zamilujete”

  1. Je to extrém a ne moc pohledný,přesto je to správný
    Je to extrém a ne moc pohledný,přesto je to správný směr!
    Spousta lidí jezdí samostatně,nebo ve dvou a to je segment kde je kreativitě možné povolit uzdu.
    Mim koněm je Twizy,mrzí mne nedotažení dveří či topení,ale základ je dobře zvolený.Stačilo by upravit vlastnosti i výbavu potřebám zákazníka tak,aby pokrývalo jejich potřeby.
    Já bych ho bral s úpravou podvozku do terénu a výbavou i pro zimní provoz.
    Budoucnost mají i auta jako E.GO Life či Smart,dnešním lídrem je Fiat 500e.

    1. Měl jsem na zkoušku Smarta a zjistil jsem, že by mi skoro i
      Měl jsem na zkoušku Smarta a zjistil jsem, že by mi skoro i stačil. Jezdím 90% sám a 9% ve dvou. Jenom mít verzi s rychlonabíjením …
      Pak ale člověk koukne na cenu (600.000 bez baterie) a zjistí, že ho vyjde mnohem lépe větší auto…

        1. To jo, šlo mi spíše o to, že stejně stará ojetina Smartu
          To jo, šlo mi spíše o to, že stejně stará ojetina Smartu (s pomalou nabíječkou) se pohybuje v ceně dobrého iOna, nebo už spíše Leafa. Kde mám výhodu „2x“ (tam a zpět) delší vzdálenosti k nabíjecímu bodu a 5 dveří.

        1. Ano, to je problém, na který si musí každý najít ten
          Ano, to je problém, na který si musí každý najít ten svůj recept.Mi máme Suzuki Ignis a Nissan Navara,právě proto bych se spokojil s prckem jako je Twizy pro jízdu do práce a také kolem komína,obchod,škola,babička.
          Zatím není za dostupnou cenu nic, co by nahradilo naše 4×4 auta,které nemohu postrádat.

    1. Twizzy jsem měl a musím říci, že máte pravdu. Dovnitř
      Twizzy jsem měl a musím říci, že máte pravdu. Dovnitř moc foukalo, auto nebylo uzavřené. Nebylo možné si uvnitř nic nechat na sedačce, protože rozepnout zip umí každý zloděj. Tohle je sice také mrně, ale už je to více auto. Nehledě na dojezd – Twizy to měl jasných 60-65 km, nikdy jsem s ním neujel přes 70 km. A to se všude píše, že by měl dát 100.

    1. Z jejich stranek: „Unfortunately shit happens again and just
      Z jejich stranek: „Unfortunately shit happens again and just like our first prototype that was damaged during transport, one of the moulds of our pre-series car was damaged during transport too. This lead us to the decision to not show the pre-series car at the IAA, simply because it would not be possible to finish it without this mold. Instead, we are still showing the old Prototype at the IAA.“

    1. Možná proto, že za 8 000€ bude Prius 8 let starý a jeho
      Možná proto, že za 8 000€ bude Prius 8 let starý a jeho akumulátory můžou (věřím tomu, že i nemusí) kdykoliv odejít za Winetuem do věčných lovišť, kdežto tohle bude mít akumulátory nové, které pár let vydrží a zajisté budou mít několikaletou záruku.

Napsat komentář