Shell a BP investují stamiliony do startupů, které chtějí lépe řešit nabíjení elektromobilů

Ample je mladý start-up ze San Franciska. Nabíjení elektromobilů chce řešit s pomocí robotiky a chytré technologie baterií.

Pojízdná krabička s baterií od FreeWire se jmenuje Mobi Charger. Je to vlastně mobilní rychlonabíječka pro elektromobily.
foto: FreeWire

Ample se údajně podařilo vytvořit „ekonomickou, rychle nasaditelnou a široce přístupnou platformu, která dokáže nabít jakékoliv elektrické auto během minut“.

Heslem nové společnosti Ample je Electric Cars for Everyone - Elektrická auta pro každého.

Heslem nové společnosti Ample je „Electric Cars for Everyone“ – „Elektrická auta pro každého“.
foto: Ample

To je vše, co o sobě zatím Ample prozrazuje. Všeobecně se má za to, že jde nejspíš o nějaký systém výměny baterií (které se v minulosti neuchytily a asi ani neuchytí).

Přes to všechno se firmě podařilo získat investici od společnosti Shell Ventures v hodnotě $31 mil. Mezi další investory patří Moore Strategic Ventures, Repsol Energy Ventures, Hemi Ventures a TRIREC.

BP, britská konkurence pro Shell, letos už také investovala do firmy zaměřené na mobilní nabíjení – FreeWire. Šlo o investici v hodnotě $5 mil. FreeWire vyrábí mobilní nabíjecí systémy Mobi Chargers.

Jde vlastně o velké baterie na kolečkách, které si můžete přivolat s pomocí mobilní aplikace. Což je vhodné tam, kde například není možné instalovat nabíjecí stanice.

Ohledně Ample je zatím jasné jen to, že se to týká nabíjecí infrastruktury pro elektromobily. V tiskové zprávě se navíc zmiňuje možnost kombinace s existující rozsáhlou retailovou sítí Shell.

„Zkoumali jsme elektrifikační systémy hodně do hloubky,“ říká k tomu James McIntyre z Moore Strategic Ventures. „Věříme, že proprietární robotická a bateriová technologie Ample může pomoct vyřešit jednu z největších překážek bránících širokému přijetí elektromobilů.“

16 Comments on “Shell a BP investují stamiliony do startupů, které chtějí lépe řešit nabíjení elektromobilů”

  1. Já nevím jak Vy, ale pochopil jsem z videa, že pán dovezl
    Já nevím jak Vy, ale pochopil jsem z videa, že pán dovezl samohybnou baterku na kolečkách a připojil ji Mennekesem do eGolfa a Yazaki do Leafu.
    Takže za – o kus dále – inzerovanou 1 hodinu jim nabil +-6 kWh (pokud měl Leaf příplatkovou palubní nabíječku 6,60 kW).
    Kolik by taková služba stála, aby se zaplatila? Aplikace, pán 24/7, baterka 24/7, ježdění baterky, nabíjení pojízdné baterky, cena pojízdné baterky?
    Kdyby borci zastavili uprostřed ničeho, tak neřeknu, že si nechávají dovážet elektřinu v baterii. Ale jsou v podzemních garážích, kam vjeli přes elektrickou závorou, stojí pod elektrickým osvětlením, tak proč tam není na zdi obyčejná elektrická zásuvka, třeba u každého desátého místa?

    1. Přesně tak, je to v principu něco podobného, jako když
      Přesně tak, je to v principu něco podobného, jako když někdo kupuje předraženou pitnou vodu v petkách, kterou někdo jiný musí stočit, dopravit do obchodu, on sám si ji zase doveze z obchodu domů… a to vše i přesto, že mu pitná voda teče z kohoutku např. doma nebo práci. Samozřejmě existují i výjimky, pokud někde není zdroj pitné vody nebo je kontaminován, ale to jsou jen výjimky, které potvrzují pravidlo.

      Zdravím pana Burkoviče a zprostředkovně i pana Rajchla – sraz elektromobilů ve Valašském Meziříčí 4.8. byl super. 🙂

Napsat komentář