Hyundai dodal do Norska první elektromobily Kona Electric

Hyundai Kona Electric by se velmi snadno mohl stát novým hitem trhu s elektromobily. Pokud jihokorejská automobilka bude stíhat vyrábět.

Hyundai Kona Electric sjíždí z lodi v norském přístavu Drammen.
foto: Hyundai

Cena elektromobilu Hyundai Kona Electric v Česku začíná na 899 990 Kč za verzi s 39,2kWh baterií. Verze se 64kWh přitom začíná „jen“ o 140 000 Kč dráž. A to se vyplatí.

Dobře to vědí i zákazníci z Norska, kterým právě připlula loď s první zásilkou stovky elektromobilů Hyundai Kona Electric. Prozatím se podle všeho vyrábějí pouze silnější verze, o které se také očekává největší zájem.

Elektromobily Hyundai Kona Electric.

Elektromobily Hyundai Kona Electric.
foto: Hyundai

Hyundai tvrdí, že už má Kona Electric přes 20 000 rezervací. A my mu to rádi věříme. Další stovky aut míří do Norska na dalších lodích, dorazit mají v polovině srpna.

Hyundai vyrobil už asi 2000 kusů těchto elektromobilů a 1000 jich odeslal na export. Škoda, že se šušká, že Hyundai chce vyrábět méně než 30 000 kusů ročně. Nižší verze s 39,2kWh baterií nabídne dojezd kolem 300 km, vyšší verze až 470 km na jedno nabití.

Bjørn Nyland už si elektromobil Hyundai Kona Electric vyzkoušel a svezením byl rozhodně potěšen. Žádný div, že pro letošek je tohle auto v Norsku vyprodané.

59 Comments on “Hyundai dodal do Norska první elektromobily Kona Electric”

      1. jo jak to muzete vedet, vy vite za kolik se bude prodavat Kona
        jo jak to muzete vedet, vy vite za kolik se bude prodavat Kona el za 4 roky? Mate kristalovou kouli nebo varite z vody?
        Jednoduche pocty
        Kona el – 899 000Kc -zaklad
        Kona 470 000kc
        Servisni prohlidky me do 120 000km budou stat do 50 000Kc vcetne desticek a vsech servisnich ukonu. Jsem na 520 000Kc.
        Zbyde mi 380 000Kc pri cene paliva 32Kc/1l tj. 11 875l paliva.Palivo muzete kupovat i o neco levneji v soucasne dobe.
        Navic Hnujdai se drzi hodne spatne cenu ojetych kvuli jejich ne moc dobre kvalite.Propad cen je brutalni v porovnani s jap. ci nemeckymi vozy.
        Tak si to spocitejte kolik ujedete km na palivo. Nepocitam, ze i vy za elektrinu budete muset platit.
        Kona je ekonomicky nesmysl, nikomu se auto po ekonomicke strance nevyplati.
        Auto spise pro fandy a nadsence el.pohonu.

        1. EV auto klesá cenou podstatně pomaleji než spalovák a
          EV auto klesá cenou podstatně pomaleji než spalovák a zvláště u Hyundai. Vybral jste model bez automatické převodovky a se základní výbavou, tedy neporovnatelné s EV, musíte započítat + 110 tis., tedy ceny 580.000,- Kč. Máte pravdu, nedivím se exekucím, protože neumíte spočítat cenu co se vyplatí a nevyplatí.

          1. I kdyz bude za 580 000porad se ti el.Kona nevyplati. Za rok ci
            I kdyz bude za 580 000porad se ti el.Kona nevyplati. Za rok ci dva klidne muze x automobilek jit na trh s modely,ktere budou mit shodne aku napr. VW a cena muze byt napr. o 200t levnejsi nez Kona.
            EV auto klesá cenou podstatně pomaleji než spalovák a zvláště u Hyundai. Takze toto je cira spekulace a dost nepravdepodobna.
            VW nebo jakakoliv jina automobilak muze napr. za 2 roky -3roky uvest model el.auta napr. za 700t se shodnou kapacitou baterii ci jeste vyssi. A tvuj business model bude v haji.Toto je docela pravdepodobne.Konu prodas po 4letech za 200litru a budes rad.
            Jo, jo benal ci nafta vam nevodi a ekonomicka data jsou vcelku jasna, jen ekonomicky ci spise ekologicky zaslepenec tvrdi opak.

                1. U nás nemám strach. Norsko řeší elektromobilutu už od
                  U nás nemám strach. Norsko řeší elektromobilutu už od roku 2002, tady jsme začali nedávno.

            1. Asi nemá cenu se ptát jakým EV jezdíte… , ale měl jsem
              Asi nemá cenu se ptát jakým EV jezdíte… , ale měl jsem podobné myšlení, takže se nedivím tomu co píšete.
              Dovolím si Vás trochu zasvětit do reality:
              – KIA a HYUNDAI jsou nejlevnějšími EV (nopočítám drobotiny jako UP, SMART, apod.) a bude tomu i v budoucnu.
              – uvažoval jsem o novém VW, ale je min. o 250tis. dražší a vždy bude, tomu věřte.
              – cena EV (ojetého, bouraného) klesne max. na cenu baterií, o které je a bude zájem (nedávno na sautu.cz nepojízdný EV se ani neohřál), takže KONA pod 400, resp. 600tis i zbořená neklesne 😉
              – tak jako Pepa ani já nejsem ekonomický zaslepenec 🙂 EV mi vydělá nejen na sebe, ale i na další EV (ono nemusíte jen platit za palivo, nebo jezdit zadarmo, také vám může někdo platit za to, že jezdíte na elektřinu a to nejezdím jako taxí, to bych už měl několik EV, jako zde někteří :))
              – je pravda, že každý obhajuje to své, ale já mám 2 naftáky a 2 EV a mluvím za sebe. Každý to máme jiné i jiné možnosti.

      1. Moviti lidi si nekupuji takove vraky hnujdai proboha.Kupuji
        Moviti lidi si nekupuji takove vraky hnujdai proboha.Kupuji jen zeleni silenci co autum nerozumi a pisi,jak usetri kdyz si koupi tento vergl.-)
        Spalovaci auto nad milion se vyplati, ze kdyz jedu 500km v aute, tak ujedu na jeden zatah a mam auto nabite technologiema o kterem se Kone ani nezda a douho zdat nebude, o pohodli, motoru ani nemluve. Kona = predrazena plecka, nic vic.

                1. proč v noci? pěkně přes den a rovnou v protisměru, ale to
                  proč v noci? pěkně přes den a rovnou v protisměru, ale to ty asi nedáš Lojzíku :-))))
                  PS: náhradní slipy sebou!!!

  1. Pokud tady jsou komentáře, jak se jim to nevyplatí. Tak si
    Pokud tady jsou komentáře, jak se jim to nevyplatí. Tak si myslím, že se jim to nevyplatí v kontextu toho kolik jsou ve skutečnosti náklady na výrobu spalovacího auta(velmi stará technologie pohonu) a jednoduchého elektromobilu s baterkou. Asi bychom se všichni moc divili na jak malou skutečnou hodnotu spalovacího auta se výrobce dostane. A tedy samozřejmně výdělek z něj když ho střelí za několikanásobek hodnoty. Určitě se nebojím, že by snad výrobce prodělával, jak to v minulosti snad uvedla škodovka.

    1. Automobilky dnes na prodeji aut příliš nevydělávají viz.
      Automobilky dnes na prodeji aut příliš nevydělávají viz. třeba u Opelu je to v průměru 5000Kč na jednom autě… trochu lépe je na tom třeba Škoda se 42000Kč… pořád je to ale minimum. Dnes se vydělává na následném servisu. Proto všichni nabízí 5 nebo 7mi leté záruky. Podmínkou jich je ovšem pravidelná návštěva autorizovaných servisů, kde si v podstatě svou záruku X krát přeplatíte. Elektrická auta jsou ale tak směšně jednoduchá, že na nich v podstatě reálně není co servisovat. Když si vemete, kolik milionů lidí je na automobilový průmysl navázáno (nejde jen o zaměstnance automobilek, ale i o spousty subdodavatelů) ani se nedivím, že automobilky se do elektra příliš nehrnou.

      1. Osobně nemám rád výraz že v elektrické vozy jsou
        Osobně nemám rád výraz že v elektrické vozy jsou jednoduché a z toho plynoucí že není co by se pokazilo. On i vůz se spalovacím motorem lze vyrobit spolehlivý a naopak elektrickou výzbroj ošidit natolik, že pak obrazně řečeno strávíte víc času v servisu než na cestách.

        Jinak ale naprosto souhlasím že elektrická výzbroj je vesměs bezúdržbová po celou dobu své životnosti na rozdíl od spalovacího agregátu s příslušenstvím, který vždy bude vyžadovat pravidelnou údržbu, seřizování a výměnu oleje a k tomu samozřejmě pravidelné měření emisí.

        1. Pro EV clovek musi byt trochu fanda, to je jasne. Ne kazdeho
          Pro EV clovek musi byt trochu fanda, to je jasne. Ne kazdeho bavi stravit na ceste X minut/hodin zbytecne.

          jeste k tem kalkulacim a cenam:

          Ja kupoval ojetinu EV za 1/3 ceny noveho, nove EV kupovat je opravdu nesmysl..mozna i trochu jakekoliv nove auto je cenove nesmysl.

          U toho EV to je spise o provoznich nakladech..jezdit s EV do prace je jednoznacne spravne.
          Rychlost dopravy na vetsi vzdalenosti – to je samozrejme u EV velky minus.

          Pobavila me ale ta storka Rozvadov – dat si ho v noci a rychle 🙂

          Pro majitele EV zni ukol ale jinak – sejdeme se na rozvadove 2x denne a pak se sejdeme 2x v Praze ~ 600km denne ~ 220tkm za rok. Pro EV to budou uplne minimalni naklady… ve srovnani s fosilem. Samozrejme ze ridic s EV z toho bude uplne utahanej 🙂 Ale myslim ze uz po mesici vice bude plakat penezenka ridice s fosilem 🙂

          Poslednich 30tkm me stalo po 1 roce provozu v EV vcetne servisu/filtru/kapalin cca 8tis Kc, nejdrazsi je cip od CEZu za 540,-/mes.

  2. Docela se divím Vašim komentářům, když to srovnám s SUV
    Docela se divím Vašim komentářům, když to srovnám s SUV třeba od Škody pak tato auta také stojí okolo 1 mil korun. Takže toto EV je podle mého názoru první konkurenceschopný vůz EV ve svém segmentu což znamená fakticky první EV vůbec.

  3. Při těch výrobních pidisériých se to určitě stane
    Při těch výrobních pidisériých se to určitě stane prodejním hitem raz dva. :)))
    Jejich IONIQ díky tomu doslova trhá žebříčky prodejů BEV :)))
    Tedle automobilový gigant nemá baterky a nijak se nesnaží si nějaký zajistit. :)))

Napsat komentář