Hyundai Kona Electric by se velmi snadno mohl stát novým hitem trhu s elektromobily. Pokud jihokorejská automobilka bude stíhat vyrábět.
foto: Hyundai
Cena elektromobilu Hyundai Kona Electric v Česku začíná na 899 990 Kč za verzi s 39,2kWh baterií. Verze se 64kWh přitom začíná „jen“ o 140 000 Kč dráž. A to se vyplatí.
NEPŘEHLÉDNĚTE V roce 2025 doslouží v elektroautech 29 GWh baterií, Hyundai a Wärtsilä je využijí k ukládání energie
Dobře to vědí i zákazníci z Norska, kterým právě připlula loď s první zásilkou stovky elektromobilů Hyundai Kona Electric. Prozatím se podle všeho vyrábějí pouze silnější verze, o které se také očekává největší zájem.
foto: Hyundai
Hyundai tvrdí, že už má Kona Electric přes 20 000 rezervací. A my mu to rádi věříme. Další stovky aut míří do Norska na dalších lodích, dorazit mají v polovině srpna.
Hyundai vyrobil už asi 2000 kusů těchto elektromobilů a 1000 jich odeslal na export. Škoda, že se šušká, že Hyundai chce vyrábět méně než 30 000 kusů ročně. Nižší verze s 39,2kWh baterií nabídne dojezd kolem 300 km, vyšší verze až 470 km na jedno nabití.
Bjørn Nyland už si elektromobil Hyundai Kona Electric vyzkoušel a svezením byl rozhodně potěšen. Žádný div, že pro letošek je tohle auto v Norsku vyprodané.
136kW, dojezd 345km v levnější verzy a ještě slušně
136kW, dojezd 345km v levnější verzy a ještě slušně vypadá. Jen trochu si člověk přidá a oproti nějaké nudné koncernové škodovce jezdí jako ve 21 století. Za mě super, nová doba přichází.
Ekonomicky se Kona nevyplati ani kdybyste meli elektrinu po
Ekonomicky se Kona nevyplati ani kdybyste meli elektrinu po celou dobu pouzivani auta zadarmo.Ale to zelenemu mozku nevysvetlite.Az klesna cena el.auto o 50%, potom koupe el.auta muze byt zajimava nabidka.
Když to spočítáte tak, že koupíte Kona spalovák a EV,
Když to spočítáte tak, že koupíte Kona spalovák a EV, najedete ročně 30 tis. km, po 4 letech obě auta prodáte, započítáte veškeré náklady, tak věřte, že se EV vyplatí.
imgur.com/HfgrVWV
Pokud spočítám levnější elektřinu a menší spotřebu
Pokud spočítám levnější elektřinu a menší spotřebu pro Kona EV, pak se vyplatí ještě více.
imgur.com/JCgVrDM
radeji ani nepocitejte a vratte se do zakladni skoly.
Se potom
radeji ani nepocitejte a vratte se do zakladni skoly.
Se potom nedivim, ze tady mame 1 milion exekuci
EV nemůže mít každý.
EV nemůže mít každý.
obávám se že je to mimo chápání Lojzíkova trolího
obávám se že je to mimo chápání Lojzíkova trolího mozku :-)))
pokud to nedá 250km/h v noci směrem na Rozvadov je to mimo hru :-))))))
jo jak to muzete vedet, vy vite za kolik se bude prodavat Kona
jo jak to muzete vedet, vy vite za kolik se bude prodavat Kona el za 4 roky? Mate kristalovou kouli nebo varite z vody?
Jednoduche pocty
Kona el – 899 000Kc -zaklad
Kona 470 000kc
Servisni prohlidky me do 120 000km budou stat do 50 000Kc vcetne desticek a vsech servisnich ukonu. Jsem na 520 000Kc.
Zbyde mi 380 000Kc pri cene paliva 32Kc/1l tj. 11 875l paliva.Palivo muzete kupovat i o neco levneji v soucasne dobe.
Navic Hnujdai se drzi hodne spatne cenu ojetych kvuli jejich ne moc dobre kvalite.Propad cen je brutalni v porovnani s jap. ci nemeckymi vozy.
Tak si to spocitejte kolik ujedete km na palivo. Nepocitam, ze i vy za elektrinu budete muset platit.
Kona je ekonomicky nesmysl, nikomu se auto po ekonomicke strance nevyplati.
Auto spise pro fandy a nadsence el.pohonu.
EV auto klesá cenou podstatně pomaleji než spalovák a
EV auto klesá cenou podstatně pomaleji než spalovák a zvláště u Hyundai. Vybral jste model bez automatické převodovky a se základní výbavou, tedy neporovnatelné s EV, musíte započítat + 110 tis., tedy ceny 580.000,- Kč. Máte pravdu, nedivím se exekucím, protože neumíte spočítat cenu co se vyplatí a nevyplatí.
I kdyz bude za 580 000porad se ti el.Kona nevyplati. Za rok ci
I kdyz bude za 580 000porad se ti el.Kona nevyplati. Za rok ci dva klidne muze x automobilek jit na trh s modely,ktere budou mit shodne aku napr. VW a cena muze byt napr. o 200t levnejsi nez Kona.
EV auto klesá cenou podstatně pomaleji než spalovák a zvláště u Hyundai. Takze toto je cira spekulace a dost nepravdepodobna.
VW nebo jakakoliv jina automobilak muze napr. za 2 roky -3roky uvest model el.auta napr. za 700t se shodnou kapacitou baterii ci jeste vyssi. A tvuj business model bude v haji.Toto je docela pravdepodobne.Konu prodas po 4letech za 200litru a budes rad.
Jo, jo benal ci nafta vam nevodi a ekonomicka data jsou vcelku jasna, jen ekonomicky ci spise ekologicky zaslepenec tvrdi opak.
Nebo naopak všechny EV podraží o 100% a dnes koupená Kona
Nebo naopak všechny EV podraží o 100% a dnes koupená Kona 7 let v záruce je super kauf.
Ty křišťálová koule, fakt Lojza.
Co beres? dejmi taky.Super kauf za mego,auto o velikosti
Co beres? dejmi taky.Super kauf za mego,auto o velikosti nakupni tasky.Uz to nehul prosim te.
Ještě dalších 10 let bude stát malé EV 900 tisíc a
Ještě dalších 10 let bude stát malé EV 900 tisíc a velké EV 2 mil. Výrobci nehodlají nahrazovat svůj skvělý business se spalováky nějakými EV, dokud je k tomu někdo nedonutí.
Nemuzes vedet co bude za 3 roky,natoz za 10let.Muze se v
Nemuzes vedet co bude za 3 roky,natoz za 10let.Muze se v nekterych statech stat to co v Norsku. Vlady zavedou silne dane na spalovaky, naopak pro elektro auta tyto dane nebudou ci budou vyrazne mensi.
U nás nemám strach. Norsko řeší elektromobilutu už od
U nás nemám strach. Norsko řeší elektromobilutu už od roku 2002, tady jsme začali nedávno.
Asi nemá cenu se ptát jakým EV jezdíte… , ale měl jsem
Asi nemá cenu se ptát jakým EV jezdíte… , ale měl jsem podobné myšlení, takže se nedivím tomu co píšete.
Dovolím si Vás trochu zasvětit do reality:
– KIA a HYUNDAI jsou nejlevnějšími EV (nopočítám drobotiny jako UP, SMART, apod.) a bude tomu i v budoucnu.
– uvažoval jsem o novém VW, ale je min. o 250tis. dražší a vždy bude, tomu věřte.
– cena EV (ojetého, bouraného) klesne max. na cenu baterií, o které je a bude zájem (nedávno na sautu.cz nepojízdný EV se ani neohřál), takže KONA pod 400, resp. 600tis i zbořená neklesne 😉
– tak jako Pepa ani já nejsem ekonomický zaslepenec 🙂 EV mi vydělá nejen na sebe, ale i na další EV (ono nemusíte jen platit za palivo, nebo jezdit zadarmo, také vám může někdo platit za to, že jezdíte na elektřinu a to nejezdím jako taxí, to bych už měl několik EV, jako zde někteří :))
– je pravda, že každý obhajuje to své, ale já mám 2 naftáky a 2 EV a mluvím za sebe. Každý to máme jiné i jiné možnosti.
buďme rádi za zelené mozky mezi movitými lidmi :-))),
jak
buďme rádi za zelené mozky mezi movitými lidmi :-))),
jak se asi vyplatí spalovací auto v ceně nad 1milion Kč? a že se jich po cestách prohání mraky
Moviti lidi si nekupuji takove vraky hnujdai proboha.Kupuji
Moviti lidi si nekupuji takove vraky hnujdai proboha.Kupuji jen zeleni silenci co autum nerozumi a pisi,jak usetri kdyz si koupi tento vergl.-)
Spalovaci auto nad milion se vyplati, ze kdyz jedu 500km v aute, tak ujedu na jeden zatah a mam auto nabite technologiema o kterem se Kone ani nezda a douho zdat nebude, o pohodli, motoru ani nemluve. Kona = predrazena plecka, nic vic.
Co by tam tak mohlo být navíc? Leda tak masážní sedadlo!
Co by tam tak mohlo být navíc? Leda tak masážní sedadlo!
Skoč si Lojzo na Macháčkův palouk. Co tam, jistě víš.
Skoč si Lojzo na Macháčkův palouk. Co tam, jistě víš.
mas neco k tematu nebo budes blit nesmysly zelena hlavo?
mas neco k tematu nebo budes blit nesmysly zelena hlavo?
Lojzo teď jsi to fakt posral, říct padre Spetakovi zelena
Lojzo teď jsi to fakt posral, říct padre Spetakovi zelena hlavo, obávám se že dostaneš garážový test …. ale rozhodně ne se zeleným autem padre Spetaka ale s tím druhým co má v garáži přesně pro tyhle situace
je mi uplne jedno co dostanu.
je mi uplne jedno co dostanu.
:-)))
Kdo si nic nezaslouží, ani nic nedostane…..
:-)))
Kdo si nic nezaslouží, ani nic nedostane…..
Skoč si Lojzo na Macháčkův palouk. Co tam, jistě víš.
Skoč si Lojzo na Macháčkův palouk. Co tam, jistě víš.
tak 500km na jeden zátah dávám i s Pendolinem, a mám tam
tak 500km na jeden zátah dávám i s Pendolinem, a mám tam dokonce i autopilota + WIFI a WC, nevím jestli máš Lojzo tyhle vychytávky v tvém spalováku za milion?
ses borec tedy. Jakym Pendolinem mohu jet Na Hintertux, autem
ses borec tedy. Jakym Pendolinem mohu jet Na Hintertux, autem to zvladnu za 4a pul hodky z Prahy-)
1***
Lojza teda spíš pepík prošel testíkem :-))))
1***
Lojza teda spíš pepík prošel testíkem :-))))
jak jinak, kup si Konu a projedeme se v noci po dalnici na
jak jinak, kup si Konu a projedeme se v noci po dalnici na Rozvadov 180-250km/hod. Je ty tam nedojedes a max rychlost 167 tak nekdy jindy.Budes si muset najit jineho Pepika-)
proč v noci? pěkně přes den a rovnou v protisměru, ale to
proč v noci? pěkně přes den a rovnou v protisměru, ale to ty asi nedáš Lojzíku :-))))
PS: náhradní slipy sebou!!!
ne nedam:Slipy nosi buzny
ne nedam:Slipy nosi buzny
Tak hlavně že si taková auta kupují bohatí Norové a ne
Tak hlavně že si taková auta kupují bohatí Norové a ne Češi kteří budou těma škodováckejma dieselama smrdět dokud budou moci dýchat, že:-)
Ti (nejen) s rakovinou plic by radi setrili zdravi sve a sveho
Ti (nejen) s rakovinou plic by radi setrili zdravi sve a sveho okoli, ale pak uz je pozde. Preji Vam, abyste takhle nikdy nemusel prozrit.
Kona je pěkný kousek, také se těším až bude k
Kona je pěkný kousek, také se těším až bude k pořízení u nás, už delší dobu uvažuji nad pořízením,našetřeno je, teď už jen aby tu byla.
Už aby byla i u nás. Kona je výborné auto za velmi
Už aby byla i u nás. Kona je výborné auto za velmi slušný peníz. Těším se na zahájení prodeje u nás, hned po ni skočím 🙂
jsem zvědav, kdy bude dodán konečně do ČR, abych ho mohl
jsem zvědav, kdy bude dodán konečně do ČR, abych ho mohl někde vyzkoušet osobně
V jinem vlakne nekdo psal, ze v Ricanech (u Prahy) uz jeden
V jinem vlakne nekdo psal, ze v Ricanech (u Prahy) uz jeden kousek maji.
Nemají, jen projížděla k dovozci, ráno jsem ověřoval.
Nemají, jen projížděla k dovozci, ráno jsem ověřoval.
Bude tedy vystavená v showroomu na Praze 5?
Bude tedy vystavená v showroomu na Praze 5?
Já tuhle automobilku obdivuji.Makají na vývoji aut jak
Já tuhle automobilku obdivuji.Makají na vývoji aut jak mourovatí a dost se jim to vyplácí,jejich auto budou vozy budoucnosti viz jejich Nexo na vodík.
Bjorn na Koně pomocí hypermilingu včera a dnes ujel 830 km.
Bjorn na Koně pomocí hypermilingu včera a dnes ujel 830 km.
Pokud tady jsou komentáře, jak se jim to nevyplatí. Tak si
Pokud tady jsou komentáře, jak se jim to nevyplatí. Tak si myslím, že se jim to nevyplatí v kontextu toho kolik jsou ve skutečnosti náklady na výrobu spalovacího auta(velmi stará technologie pohonu) a jednoduchého elektromobilu s baterkou. Asi bychom se všichni moc divili na jak malou skutečnou hodnotu spalovacího auta se výrobce dostane. A tedy samozřejmně výdělek z něj když ho střelí za několikanásobek hodnoty. Určitě se nebojím, že by snad výrobce prodělával, jak to v minulosti snad uvedla škodovka.
Automobilky dnes na prodeji aut příliš nevydělávají viz.
Automobilky dnes na prodeji aut příliš nevydělávají viz. třeba u Opelu je to v průměru 5000Kč na jednom autě… trochu lépe je na tom třeba Škoda se 42000Kč… pořád je to ale minimum. Dnes se vydělává na následném servisu. Proto všichni nabízí 5 nebo 7mi leté záruky. Podmínkou jich je ovšem pravidelná návštěva autorizovaných servisů, kde si v podstatě svou záruku X krát přeplatíte. Elektrická auta jsou ale tak směšně jednoduchá, že na nich v podstatě reálně není co servisovat. Když si vemete, kolik milionů lidí je na automobilový průmysl navázáno (nejde jen o zaměstnance automobilek, ale i o spousty subdodavatelů) ani se nedivím, že automobilky se do elektra příliš nehrnou.
Osobně nemám rád výraz že v elektrické vozy jsou
Osobně nemám rád výraz že v elektrické vozy jsou jednoduché a z toho plynoucí že není co by se pokazilo. On i vůz se spalovacím motorem lze vyrobit spolehlivý a naopak elektrickou výzbroj ošidit natolik, že pak obrazně řečeno strávíte víc času v servisu než na cestách.
Jinak ale naprosto souhlasím že elektrická výzbroj je vesměs bezúdržbová po celou dobu své životnosti na rozdíl od spalovacího agregátu s příslušenstvím, který vždy bude vyžadovat pravidelnou údržbu, seřizování a výměnu oleje a k tomu samozřejmě pravidelné měření emisí.
5000 není zisk automobilky, ale špatného
5000 není zisk automobilky, ale špatného dealera.
Mimochodem nový rekord v ceně servisu. Soul ev, 105000km, 410,-Kč.
To je si ce hezký, ale ty hromady aut musej prodat tak jako
To je si ce hezký, ale ty hromady aut musej prodat tak jako tak, protože jinak by neměli co servisovat ;D
Pri servisu vydelavaji dost autorizaci.Prineste si s sebou
Pri servisu vydelavaji dost autorizaci.Prineste si s sebou svuj olej do hnujday a hned usetrite 4litry-)
Pro EV clovek musi byt trochu fanda, to je jasne. Ne kazdeho
Pro EV clovek musi byt trochu fanda, to je jasne. Ne kazdeho bavi stravit na ceste X minut/hodin zbytecne.
jeste k tem kalkulacim a cenam:
Ja kupoval ojetinu EV za 1/3 ceny noveho, nove EV kupovat je opravdu nesmysl..mozna i trochu jakekoliv nove auto je cenove nesmysl.
U toho EV to je spise o provoznich nakladech..jezdit s EV do prace je jednoznacne spravne.
Rychlost dopravy na vetsi vzdalenosti – to je samozrejme u EV velky minus.
Pobavila me ale ta storka Rozvadov – dat si ho v noci a rychle 🙂
Pro majitele EV zni ukol ale jinak – sejdeme se na rozvadove 2x denne a pak se sejdeme 2x v Praze ~ 600km denne ~ 220tkm za rok. Pro EV to budou uplne minimalni naklady… ve srovnani s fosilem. Samozrejme ze ridic s EV z toho bude uplne utahanej 🙂 Ale myslim ze uz po mesici vice bude plakat penezenka ridice s fosilem 🙂
Poslednich 30tkm me stalo po 1 roce provozu v EV vcetne servisu/filtru/kapalin cca 8tis Kc, nejdrazsi je cip od CEZu za 540,-/mes.
Docela se divím Vašim komentářům, když to srovnám s SUV
Docela se divím Vašim komentářům, když to srovnám s SUV třeba od Škody pak tato auta také stojí okolo 1 mil korun. Takže toto EV je podle mého názoru první konkurenceschopný vůz EV ve svém segmentu což znamená fakticky první EV vůbec.
No taaak, prece nelze srovnavat Konu s Kodiaqem, ktery asi 2x
No taaak, prece nelze srovnavat Konu s Kodiaqem, ktery asi 2x vetsi.
Tak auta bychom měli, teď ještě by je mohli nějak
Tak auta bychom měli, teď ještě by je mohli nějak ekologicky dovážet než ty super eko dísl kocábky… ale my k tomu snad jednou dojdeme (doplujeme)…
Při těch výrobních pidisériých se to určitě stane
Při těch výrobních pidisériých se to určitě stane prodejním hitem raz dva. :)))
Jejich IONIQ díky tomu doslova trhá žebříčky prodejů BEV :)))
Tedle automobilový gigant nemá baterky a nijak se nesnaží si nějaký zajistit. :)))
A jeje. Pan Kuk musel zase utrousit nejake sve moudro.
A jeje. Pan Kuk musel zase utrousit nejake sve moudro. Dekujeme.
Asi se jim to nevyplati, proto se do velkoserii nehrnou rekl bych.
Tak proč rvou vůbec miliardy do vývoje nových aut, když
Tak proč rvou vůbec miliardy do vývoje nových aut, když se jim to tak nevyplatí? Té super logika vyvinout nový auta i platformu a pak je dělat jako kusovku? Co tam máš za další moudro? :)))
sorry, ale zvlášť v automobilovom priemysle funguje veľmi
sorry, ale zvlášť v automobilovom priemysle funguje veľmi „zvrátená“ ekonomika a logika:
www(bodka)biosferaklub(bodka)info/cintoriny-novych-nepredanych-automobilov-alebo-kam-sa-ruti-technokraticka-civilizacia-planety-zem/
A jak tento článek z roku 2015 o spalovácích co je bez
A jak tento článek z roku 2015 o spalovácích co je bez zdroje vysvětluje minimalistickou výrobu BEV aut velkovýrobce Hyundai?
No zato vy jste spapal veskerou moudrost sveta. To se jen tak
No zato vy jste spapal veskerou moudrost sveta. To se jen tak nevidi takova povysenost.
Máš nějakej konkrektní argument nebo aspoň teorii k
Máš nějakej konkrektní argument nebo aspoň teorii k tématu, nebo máš jen starou belu, nevíš co bys řek a proto se cítíš zakomplexovaně?
Svoje osobní problémy si radši vyřeš u doktora.
Tak aspoň víme, že pan Kuk má stabilní názor. Pod
Tak aspoň víme, že pan Kuk má stabilní názor. Pod anonyma se schová kdejaký kanálolezec.