Výzkum a vývoj baterií se zdá být svatým grálem 21. století. Z amerických laboratoří přichází další zajímavá zpráva.
foto: SolidEnergy Systems
Výzkumníci z Marylandské univerzity, Výzkumné laboratoře americké armády a Národní laboratoře Argonne vyvinuli nový typ fluorovaného elektrolytu, který by měl umožnit přiblížit energetickou hustotu li-ion baterií k 500 Wh/kg.
Nový elektrolyt podporuje agresivní, vysokonapěťové katody v lithium-kovových bateriích. Svůj objev vědci publikovali v časopisu Nature Nanotechnology.
Elektrolyt vykazuje proti předchozím podobným typům baterií vysokou cyklickou stabilitu, tedy vysokou životnost. Po 1000 cyklech si baterie držely 93 % kapacity.
Výzkum směřuje především do automobilového průmyslu, který nyní míří k bateriím s energetickou hustotou 500 Wh/kg. Ta umožní vyrábět elektromobily s opravdu zajímavým dojezdem.
Kromě slušné životnosti se může nový typ elektrolytu pochlubit i tím, že je nehořlavý. Komerční nasazení ale bude vyžadovat ještě další ladění. Už nyní ale tým výzkumníků spolupracuje s potenciálními průmyslovými partnery.
Klíčovým prvkem, který pomohl překonat limity lithium-kovových baterií, je právě fluor. Ten zároveň způsobuje nehořlavost nového elektrolytu.
Co nového, baterky stále v nedohlednu? Skoro bych zavedl
Co nového, baterky stále v nedohlednu? Skoro bych zavedl žurnalistickou povinnost se každých 6 měsíců ptát co je o daných novinkách nového. To by byli odpovědi nic,nic nic…. .
Ze jsem neudelal chybu, kdyz jsem ten clanek neprecetl a
Ze jsem neudelal chybu, kdyz jsem ten clanek neprecetl a usetril 3 minuty zivota?
souhlas. a dalsich 10 sekund by jste usetril, kdyby jste
souhlas. a dalsich 10 sekund by jste usetril, kdyby jste nenapsal tenhle komentar 😉 holt, oslavna oznameni o novych typech baterii patri k hybridu stejne jako nenavistne clanky o vodikovych technologiich.
… a koľko peňazí ušetriš, keď budeš bežať za
… a koľko peňazí ušetriš, keď budeš bežať za taxíkom…
Podle analytika Gilla ze společnosti Needha & Co bylo 24%
Podle analytika Gilla ze společnosti Needha & Co bylo 24% objednávek TM3 stornováno…
fdrive.cz/clanky/kazda-ctvrta-objednavka-tesly-model-3-byla-zrusena-tvrdi-analytik-2546
A na základě čeho se to domnívá? Bude to stejná blbost
A na základě čeho se to domnívá? Bude to stejná blbost jako že Tesla nedokáže letos vyrobit 100.000 Trojek.
Ale jo, určitě a dalších 50% nezitím zase přibylo. 😉
Ale jo, určitě a dalších 50% nezitím zase přibylo. 😉
V Norsku jsme prozkoumali Byton
V Norsku jsme prozkoumali Byton M-Byte
fdrive.cz/clanky/multimedialni-hub-na-kolech-v-norsku-jsme-prozkoumali-byton-m-byte-2536
Konkurent pro Teslu cení zuby. Co bude umět Byton
Konkurent pro Teslu cení zuby. Co bude umět Byton M-Byte?
youtube.com/watch?time_continue=1&v=vHeDvVQ-Imk
Ked zacnu do Europy chrlit elektromobily Čínania, tak
Ked zacnu do Europy chrlit elektromobily Čínania, tak europsky šašovia budu mat existenčné problémy a svoje koncepty si budu moct akurat tak strcit do …
Hmm, pokud v te dobe nebude obchodni valka nabirat na
Hmm, pokud v te dobe nebude obchodni valka nabirat na obratkach a clo z Ciny nebude 500%. Tim bychom zakonzervovali spalovaky na hodne let.
Ano, a my v ČR a SR budeme žrát trávu, protože
Ano, a my v ČR a SR budeme žrát trávu, protože stěžejní část naší ekonomiky stojí a padá na automobilovém průmyslu. Jenže ono se to nestane, stejně jako se to nestalo se spalováky, jak mnozí prokovali už před 10-15 lety.
Nevím, ale byl bych obezřetný. Nevyrábíme už prakticky
Nevím, ale byl bych obezřetný. Nevyrábíme už prakticky nic z oděvů, bot, spotřební elektroniky, počítačů, mobilních telefonů, motocyklů, fotovoltaik a tak by se dalo pokračovat. Přičemž vždy by se našel nejeden podnik u nás, který na to ošklivě dojel. Naposledy právě ti výrobci komponent FVE. Protože se do branže vrhli Asiaté (pomineme-li „profesionální hospodářskou politiku státu“). Jedno zda Japonci, Číňani nebo Korejci. S elektromobilitou to může být podobné.
Nemáte závislost na hybridu? Běžte dělat něco
Nemáte závislost na hybridu? Běžte dělat něco rozumného, tohle nikam nevede.
Spíše na elektromobiltě jako takové a soběstačnosti a
Spíše na elektromobiltě jako takové a soběstačnosti a udržitelnosti a funkčních systémech.
Ovšem s výjimkou hybrid.cz není kde diskutovat a kam přispívat, ostatní servery jsou prakticky mrtvé (třeba fdrive.cz, oenergetice.cz atd. atd.). Ale těší mne Vaše starost o mé psychické zdraví. 🙂
Jen jsem upozornil, většina postižených to není schopna
Jen jsem upozornil, většina postižených to není schopna na sobě poznat. Když chcete plýtvat svým časem, je to vaše věc, tahle diskuze je černá díra, ve které příspěvky mizí a je to jen pro účel zvýšení návštěvnosti serveru.
si myslí že se zbaví dízlblejtu 😉 VW dává sbohem svému
si myslí že se zbaví dízlblejtu 😉 VW dává sbohem svému současnému logu, příští Golf už ho nedostane
autoforum.cz/predstaveni/vw-dava-sbohem-svemu-soucasnemu-logu-pristi-golf-uz-ho-nedostane
To by mohlo jit tak do dvou let do vyroby. To by se mi hodilo.
To by mohlo jit tak do dvou let do vyroby. To by se mi hodilo. Akorat se v ty dobe chystam obmenit karu. Tentokrat to vypada nadejne. A jestli to od nich nekoupi Tesla, tak to vypada ze bude mit potize.
OffTopic: Dneska jsem nabíjel u Lidlu v Pardubicích a stál
OffTopic: Dneska jsem nabíjel u Lidlu v Pardubicích a stál tam Fiat 500e s vypadlým konektorem z redukce menekesu. Tak bych chtěl majitele varovat, že se mu to zřejmě samo rozpojuje a že byl asi překvapen, když se vrátil zpět a neměl nabito tolik, kolik čekal… Zapojil jsem mu to a spustil nabíjení.
Pro priste nechej cedulku s kontaktem. Treba by to byl nekdo z
Pro priste nechej cedulku s kontaktem. Treba by to byl nekdo z tveho okoli a ani o sobe nevite.
Kdyz jsem pred lety kupoval BEV a sledoval poudacky o
Kdyz jsem pred lety kupoval BEV a sledoval poudacky o technologiich baterii, vypadalo to, ze za 5 let bude BEV, co na 1 nabiti da HR. Pet let pockam, pak to vymenim, rikal jsem si.
Cas plyne a dnes to vypada stejne.. za 5 let da BEV HR na 1 nabiti.
No, kdo si pocka, ten se docka.
Za posledních 5 let se dojezd běžně dostupných
Za posledních 5 let se dojezd běžně dostupných elektromobilů zhruba zdvojnásobil. Pokud se to samé stane znovu za dalších 5 let, bude to fajn.
Modeláři dávno používají likulky. Ty mají kapacitu
Modeláři dávno používají likulky. Ty mají kapacitu velikou a malou hmotnost.
Jsou ale dražší.
A mají malý počet cyklů a vysokou proudovou
A mají malý počet cyklů a vysokou proudovou zatížitelnost.
že by obětní beránek? a jakou pak má barvu kožichu
že by obětní beránek? a jakou pak má barvu kožichu :)))
tyden.cz/rubriky/auta/aktuality/exsef-audi-stadler-protestuje-proti-vysetrovaci-vazbe_489439.html
Lucemburská policie koupila dvě tesly. V malé zemi není
Lucemburská policie koupila dvě tesly. V malé zemi není dojezd problém
novinky.cz/auto/478378-lucemburska-policie-koupila-dve-tesly-v-male-zemi-neni-dojezd-problem.html
TO NENÍ SAMO O SOBĚ NIC NOVÉHO, NEJSOU PRVNÍ ANI
TO NENÍ SAMO O SOBĚ NIC NOVÉHO, NEJSOU PRVNÍ ANI POSLEDNÍ.
FASCINUJÍCÍ JE TO TICHO VE VIDEU A SROVNÁNÍ KRAVÁLU Z PROVOZU SPALOVÁKŮ. PUSŤTE SI HO!
šmarjá to je náhoda tak že by to nakonec přeci jenom
šmarjá to je náhoda tak že by to nakonec přeci jenom šlo? není možná :)) Všichni stejně vědí, že technologie na baterky dávno jsou vyvinuté a zamknuté v trezoru aby se tím pozastavoval pozvolný přechod na elektromobily a prodlužovala životnost technologií autodebilek ;)) a žblechty o tu možnátecho a támhle techno jsou jen komediální zástěrka pro debily civilisty ;)))
kcc-hho.webnode.cz/supercharger/battery/
Dostat tak euro za každú správu o novej super baterii.
Dostat tak euro za každú správu o novej super baterii. Batérie sú OK. 60+ kWh je slušný dojazd. A do auta sa vojde aj 80-120 kWh. Tu problém nevidím, problém je cena. Cena batérií, cena elektroauta.Ked bude auto typu Nissan Leaf 2,Hyundai Kona..zo 60kWh batériou stáť 20-22000 tak do toho pôjde spusta ľudí. Za cenu 33000 a viac je to pre fanúšikov a ľudí čo nemajú priemerný príjem a to aj v Nemecku.
Cena problém rozhodně není. Bude problém, až poptávka
Cena problém rozhodně není. Bude problém, až poptávka bude alespoň vyrovnaná s nabídkou, takže tak za 10 let. Dokud ale čekací lhůty (nejen na Teslu) budou rok a víc, je cena to poslední, co by se mělo upravovat.
Áno z pohľadu výrobcu mate pravdu :-).
Áno z pohľadu výrobcu mate pravdu :-).
Cena baterií problém není. V GF se dle vyjádření už
Cena baterií problém není. V GF se dle vyjádření už koncem letošního roku dostanou na náklady 100$ za kWh u článků pro úložiště a M3. Problém je nedostatečně masová výroba elektromobilů jako takových.
Rozrpravkam o 100 USD /kWh neverím.
Rozrpravkam o 100 USD /kWh neverím.
Přesně tak, všichni mluví o 100/kWh a pak stojí 30 kWh
Přesně tak, všichni mluví o 100/kWh a pak stojí 30 kWh baterie 10 tis. USD.
Není důvod nevěřit. Zaprvé je to baterie od Tesly, která
Není důvod nevěřit. Zaprvé je to baterie od Tesly, která je roky před konkurencí. Zadruhé je to teprve plán na konec roku. Zatřetí je to výrobní cena. Za čtvrté je to cena za cell a ne za pack.
100 USD/kWh za pack Tesla očekává 2020. A opět. Jedná se o výrobní cenu a nikoliv projední a bude trvat dalších 5 let, než je dožene konkurence.
Přesně tak, zatímco ostatní velké automobilky stále
Přesně tak, zatímco ostatní velké automobilky stále lavírují a mají EV jenom jako jakousi přidruženou výrobu, baterky si musí kupovat, případně se teprve připravují na svoje vlastní baterkárny, Tesla už teď chrlí ve velkém, protože si vývoj i výrobu klíčových komponent dělá sama a tím ořezala nepotřebný tuk. Podobně to asi dělá BYD, který si taky vyrábí vlastní články, ale pak už asi nikdo. Vše ostatní je buď „přidružená výroba“ nebo garážovky.
No jo, holt nežijeme v době, kde se prodejní cena rovná
No jo, holt nežijeme v době, kde se prodejní cena rovná nákladům.
Ale 300% je blbost, výrobci aut mají marže 10-25%.
Ale 300% je blbost, výrobci aut mají marže 10-25%.
Ale baterie není přeci celé auto, to je de facto náhradní
Ale baterie není přeci celé auto, to je de facto náhradní díl. Stejně jako budete dávat za výměnu motoru o 300 % víc, než za kolik jej automobilka vyrobí.
jasně,a proto můžou dát lidlu 51% slevu
jasně,a proto můžou dát lidlu 51% slevu
To jsou vyrobni naklady, ten zbytek je zisk. A je to naprosto
To jsou vyrobni naklady, ten zbytek je zisk. A je to naprosto spravne, pokud investovali nemale prostredky do toho, aby lide jezdici v elektromobilech, meli z toho pozitivni pocit (neni podstatne, zda se ctiti nadrazeni ostatni nebo ze setri prirodu nebo cokoliv jineho), pak to logicky chteji zpenezit. Takze se snazi maximalizovat zisky, tedy cena baterii se bude snizovat podle toho, jaka bude poptavka. Je to prirozeny cyklus, pekne se to da pozorovat na kalkulackach, promena exluzivniho vyrobku ve spotrebni zbozi. Jak proste Watsone. 🙂
Při současné výrobě EV aut to množství odpovídá
Při současné výrobě EV aut to množství odpovídá ruční výrobě a poptávka takto bude převyšovat nabídku ještě 30 let.
Letošní prodeje EV se odhadují na 2 miliony kusů, to už
Letošní prodeje EV se odhadují na 2 miliony kusů, to už zdaleka není ruční výroba.
Minulý rok se za 1-6/2017 prodalo 455 tis. EV, HEV a PHEV,
Minulý rok se za 1-6/2017 prodalo 455 tis. EV, HEV a PHEV, letos 590 tis. Kde se by vzalo jen čistých EV 2 mil. kusů?
Letos se prodalo 590 tisíc EV jen za leden až květen.
Letos se prodalo 590 tisíc EV jen za leden až květen. Pomerově s minulým rokem to pak vychází na ty 2 miliony za rok (druhá polovina je vždycky výrazně silnější v prodejích).
Pokud máte zdroj insideevs pak se pletete, je to dohromady
Pokud máte zdroj insideevs pak se pletete, je to dohromady HEV, PHEV a EV.
Mýlíte se, je to jen BEV a PHEV. Stačí se podivat na
Mýlíte se, je to jen BEV a PHEV. Stačí se podivat na statistiky 2017, kde je přes 1,2 mil. EV, pokud by se počítaly i HEV, bylo by to, mnohem víc (jen Toyota měla prodeje hybridů za 2017 přes 1,5 miliónů).
Máte pravdu, PHEV nepovažuji ovšem za EV
Máte pravdu, PHEV nepovažuji ovšem za EV
BEV má okolo 60 % prodejů, tedy letos určitě víc než
BEV má okolo 60 % prodejů, tedy letos určitě víc než milion kusů, takže stále trvám na tom, že i při tomto dělení se nejedná v ruční výrobu, jak tvrdíte.
Tak jsme se dopracovali k nějakému číslu, které je zhruba
Tak jsme se dopracovali k nějakému číslu, které je zhruba 0,9% počtu vyrobených aut na světě, tedy je to ruční výroba 🙂
Není flór ozone-non-friendly?
Není flór ozone-non-friendly?
Samotný fluor je ozone friendly. Ale některé jeho
Samotný fluor je ozone friendly. Ale některé jeho sloučeniny už nikoli.
cs.wikipedia.org/wiki/Freon
Podle wiki je ten lump chlór, ne
cs.wikipedia.org/wiki/Freon
Podle wiki je ten lump chlór, ne flór.
🙂
flór-ky boli také hrubú pančuchy čiernej farby 🙂
teda
flór-ky boli také hrubú pančuchy čiernej farby 🙂
teda mimo misu, ale pre všeobecný rozhľad mladších ako 45+.